Zastanawiasz się, czy zabić Cymbała w Stalker 2? Cymbał to Stalker, którego spotkasz na początku głównej fabuły w zadaniu „Igła w stogu siana”. Twoim celem jest zdobycie czujników Ward, które ma przy sobie Cymbał, ale to, czy weźmiesz je siłą, czy jako nagrodę za pomoc przy jego zadaniu, zależy od ciebie. Który wybór jest naprawdę lepszy?

W tym poradniku przeprowadzimy cię przez wszystkie możliwe konsekwencje zabicia Cymbała lub pozostawienia go przy życiu podczas obu spotkań w zadaniu „Igła w stogu siana”. Jeśli chcesz dowiedzieć się, które wyjście jest naprawdę najlepsze z punktu widzenia materialnego lub moralnego, czytaj dalej!

Czy powinieneś zabić Cymbała w Stalker 2?

Krótka odpowiedź brzmi: to nie ma większego znaczenia, czy zabijesz Cymbała, czy nie. Jeśli chcesz jak najszybciej ukończyć zadanie, zabij Cymbała podczas pierwszego spotkania. Dotrwanie do końca zapewni ci artefakt, po czym nadal możesz go zabić lub zostawić przy życiu. Nie ma on niczego wartościowego do zabrania oprócz czujników Ward, więc zabicie go niewiele ci da. Może warto go zostawić przy życiu, w razie gdybyś spotkał go później w bardziej pozytywnych okolicznościach.

Jeśli nie możesz się zdecydować, polecamy zabić Cymbała, aby szybciej zakończyć zadanie. Jeśli zdecydujesz się pomóc Cymbałowi, zużyjesz amunicję i wytrzymałość broni podczas walki z Bloodsuckerem w jaskini, a nagroda za to to jedynie średni artefakt „Mold”. Lepiej po prostu załatwić sprawę, chyba że jesteś kolekcjonistą i nie chcesz przegapić małego zadania pobocznego.

Co się stanie, jeśli zabijesz Cymbała?

Masz dwie okazje, by zabić Cymbała w zadaniu „Igła w stogu siana”. Pierwsza z nich to podczas wstępnej rozmowy na szczycie wiatraka. Jeśli zdecydujesz się zaatakować Cymbała, szybki strzał w głowę zabije go na jeden cios, a ty będziesz mógł zabrać jego ciało z czujnikami Ward, które potrzebujesz. Nie ma u niego niczego więcej do zabrana, ale masz to, czego chcesz. Szybko i prosto.

Jeśli nie zabijesz Cymbała podczas pierwszego spotkania, wyśle cię na krótkie zadanie poboczne, aby zdobyć artefakt z pobliskiej jaskini wypełnionej kwasem. Po powrocie możesz ponownie zdecydować, czy oddać artefakt, czy po prostu zabić go i zabrać czujniki Ward.

Niezależnie od tego, nie będziesz miał żadnych konsekwencji zabicia Cymbała. Ani Richter, ani kapitan Zotov nie zapytają cię, czy zostawiłeś Cymbała przy życiu, czy nie. Zależy im tylko na czujnikach Ward, które i tak zdobędziesz na końcu zadania. Nawet jeśli zabijesz Cymbała podczas pierwszego spotkania (unikając jego zadania pobocznego), nadal możesz odwiedzić jaskinię i zdobyć artefakt „Mold” dla siebie. Więc tak naprawdę nie ma powodu, by nie zabić Cymbała, jeśli masz na to ochotę.

Co się stanie, jeśli pomożesz Cymbałowi?

Jeśli unikniesz zabicia Cymbała podczas pierwszego spotkania, będziesz musiał wykonać jego krótkie zadanie poboczne, aby zdobyć artefakt „Mold” z pobliskiej jaskini. Nie wydłuży to zbytnio misji głównej, ale Cymbał to przebiegły drań, który nie wspomni, że jaskinia jest strzeżona przez niebezpiecznego Bloodsuckera.

Po zabiciu Bloodsuckera i zdobyciu artefaktu „Mold” możesz wrócić do Cymbała. Skif natychmiast zapyta, dlaczego Cymbał nie powiedział ci o Bloodsuckerze, na co Cymbał odpowiada: „Czy wszedłbyś tam, gdybym ci powiedział? Oto dlaczego.”

Jeśli oddasz Cymbałowi artefakt, zapłaci ci jedyną rzeczą, która ma jakąkolwiek wartość: czujnikami Ward. Kończy rozmowę otwartym „Jeśli Strefa pozwoli, spotkamy się ponownie”, a ty możesz wziąć czujniki Ward i udać się do Richtera lub kapitana Zotova. Nikt z zespołu RPS nie znalazł dowodów na to, że Cymbał kiedykolwiek wraca po tym etapie.

Więc tak naprawdę możesz równie dobrze go zabić.

Podsumowanie

Zabicie Cymbała w Stalker 2 w zadaniu „Igła w stogu siana” nie wiąże się z żadnymi poważnymi konsekwencjami, a wybór między zabiciem go a pomocą w wykonaniu zadania pobocznego jest zależny od tego, co chcesz osiągnąć. Jeśli zależy ci na szybkości, lepiej go zabić. Jeśli interesuje cię dodatkowy artefakt i chcesz poczuć się bardziej „kompletny” w grze, możesz zdecydować się pomóc Cymbałowi.

Spis treści