W grze Klondike Adventures budynki mogą być konstruowane przez gracza na Głównej Stacji (Home Station) lub odkrywane w innych lokacjach. Pełnią one funkcje ekonomiczne, takie jak przetwarzanie surowców, zapewnianie mieszkań dla pracowników czy odnawianie paska energii. Budynki ozdobne (np. altanki, budki telefoniczne) są omówione w osobnym poradniku o dekoracjach.
Spis treści
Rodzaje Budynków w Klondike Adventures
Budynki można podzielić na kilka kategorii:
- Farma (np. grządki, szklarnie, kurnik)
- Fabryki (np. tartak, kopalnia, huta)
- Odnawianie energii (np. piec, kociołek obozowy)
- Mieszkalne (np. namiot, dom, apartamentowiec)
- Inne budynki (np. tablica zamówień, kalendarz wydarzeń)
- Nagrody za wydarzenia (budynki dające zasoby lub prestiż)
Budowanie i Naprawa
Niektóre budynki można odkryć uszkodzone i wymagają one materiałów do odbudowy. Inne trzeba kupić na rynku, a potem skonstruować, dostarczając odpowiednie surowce.
Ulepszanie Budynków
Większość budynków na Głównej Stacji można ulepszyć po osiągnięciu 25 poziomu i odblokowaniu zadań Kompanii Handlowej. Ulepszenia mogą zwiększać liczbę zatrudnionych pracowników oraz dodawać sloty produkcyjne.
Fabryki i Produkcja
Budynki produkcyjne działają w dwóch systemach:
- Produkcja trwa określony czas.
- Produkcja jest natychmiastowa, ale budynek się przegrzewa i wymaga przerwy.
Lista Budynków na Głównej Stacji
Farma
Nazwa | Poziom | Limit |
---|---|---|
Grządka | 1 | 30 |
Ogrzewana Grządka | 7 | ∞ |
Szklarnia | 12 | 10 |
Kurnik | 1 | 2 |
Fabryki
Nazwa | Poziom | Pracownicy | Limit |
Stodoła | 1 | 1 | 2 |
Tartak | 3 | 1 | 4 |
Kopalnia | 5 | 1 | 4 |
Kuźnia | 7 | 1 | 2 |
Mleczarnia | 9 | 6 | 3 |
Piekarnia | 10 | 6 | 2 |
Fabryka | 11 | 9 | 2 |
Huta Szkła | 12 | 7 | 2 |
Odnawianie Energii
Nazwa | Poziom | Limit | Koszt |
Piec | 5 | 1 | 1000 monet |
Kociołek Obozowy | 6 | 1 | Surowce |
Sklep Słodyczy | 7 | 1 | 1000 monet |
Budynki Mieszkalne
Nazwa | Poziom | Pracownicy | Limit |
Namiot | 6 | 2 | 7 |
Chata | 1 | 3 | 11 |
Dom z Poddaszem | 11 | 5 | 5 |
Apartamentowiec | 14 | 8 | 5 |
Karczma | 18 | 12 | – |
Hotel | 21 | 30 | – |
Budynki w Innych Lokacjach
Niektóre budynki można znaleźć w trakcie eksploracji i wykorzystać do zdobywania zasobów.
Przykłady:
Nazwa | Lokacja | Zasób | Czas |
Ognisko | Kompania Handlowa | Energia | 5 minut |
Młyn | Pieśń Wiatru | Mąka | 3 minuty |
Piec | Pieśń Wiatru | Energia | 5 minut |
Latarnia | Pieśń Wiatru | Ogień | 10 minut |
Warsztat | Śnieżna Przełęcz | Strzelba | 3 minuty |
Podsumowanie
Budynki odgrywają kluczową rolę w ekonomii gry. Ważne jest odpowiednie zarządzanie dostępnymi zasobami i robotnikami, aby optymalizować produkcję i rozwój osady. Pamiętaj o regularnym ulepszaniu budynków, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał!
Aktywność komentująych