Jedną z najfajniejszych rzeczy w Valor Legends jest to, że istnieje ogromna liczba bohaterów do wyboru, co pozwala stworzyć idealny zespół. Choć wielu graczy decyduje się na wybór bohaterów jedynie na podstawie ich wyglądu, bardziej konkurencyjna część graczy stara się ocenić przydatność jednostki na podstawie tego, co ta jednostka może zaoferować. Istnieje wiele aspektów, które sprawiają, że bohater jest szczególnie użyteczny, gdy znajduje się w drużynie, i przygotowaliśmy ten przewodnik, aby pomóc graczom zrozumieć, jak działają bohaterowie.
Zrozumienie, jak działa bohater, jest kluczowe z powodu konkurencyjnego charakteru gry, a mianowicie – PvP. Konkurencyjni gracze chcą mieć najlepsze jednostki do dyspozycji, ale największym problemem jest to, że niektórzy z nich nie wiedzą, jak ocenić, czy dana jednostka jest słaba, czy silna. Łatwo jest poszukać w Internecie preferencji innych graczy, ale to sprawia, że stajemy się zależni od informacji zewnętrznych, nie mając prawdziwej wiedzy na temat tego, dlaczego gracze wybierają to, a nie inne jednostki.
Spis treści
Frakcje bohaterów
Jedną z najważniejszych cech bohatera jest jego frakcja. Każdy bohater jest przypisany do jednej z frakcji (Las, Legion, Umarli, Światło i Cień), jak omówiono w naszym przewodniku dla początkujących w Valor Legends. Frakcje nie tylko wpływają na wygląd postaci, ale także odgrywają ważną rolę w samej rozgrywce. Istnieją dwa główne sposoby, w jakie frakcja wpływa na działanie bohatera w walce: poprzez słabość lub odporność na przeciwstawne frakcje lub przez aurę frakcji.
Trzy główne frakcje (Las, Legion, Umarli) są silne i słabe względem jednej z dwóch innych frakcji. Frakcje boskie (Światło i Cień) są zarówno silne, jak i słabe względem siebie. Aura frakcji to bonus, który drużyna otrzymuje, gdy ma jednego lub więcej bohaterów z tej samej frakcji. Aura zapewnia dodatkowe statystyki dla tych członków drużyny. Bohaterowie Światła i Cienia nie dają aury frakcji, ale posiadanie jednej lub więcej jednostek z tych frakcji zapewnia oddzielne wzmocnienia, które są dodawane do standardowych bonusów aury frakcji.
Klasa bohatera
Bohaterowie pełnią określoną rolę w drużynie, w zależności od klasy, do której należą. Istnieje pięć rodzajów klas bohaterów: Wojownicy, Łucznicy, Magowie, Zabójcy i Kapłani. Wojownicy należą do bohaterów typu Siła, Łucznicy i Zabójcy do bohaterów typu Zręczność, a Magowie i Kapłani do bohaterów typu Inteligencja. W zależności od tego, jaką statystyką dominują, ich rola w drużynie oraz styl ataku będą się różnić w przypadku każdego bohatera.
- Wojownicy to tanki, które mają za zadanie pochłaniać obrażenia od jednostek wroga, aby reszta drużyny mogła przetrwać jak najdłużej.
- Łucznicy, magowie i zabójcy to bohaterowie, którzy zadają ogromne obrażenia drużynie wroga z strategicznych pozycji, ale często umierają zbyt szybko, jeśli wróg zdoła ich wyeliminować.
- Kapłani to jednostki wspierające, które wzmacniają sojuszników lub leczą obrażenia, jakie drużyna otrzymuje, dzięki czemu reszta drużyny nie ginie zbyt szybko.
Posiadanie odpowiedniego balansu tych pięciu jednostek jest kluczowe przy tworzeniu drużyny.
Umiejętności bohaterów
Umiejętności bohaterów odgrywają dużą rolę w ocenie, czy jednostka jest silna, czy nie. W zależności od klasy bohatera, posiadają oni umiejętności, które uzupełniają ich rolę w drużynie. Na przykład, Kapłani zazwyczaj mają umiejętności, które wspomagają ich sojuszników lub regenerują część ich HP, aby wszyscy mogli przetrwać jak najdłużej. W zależności od rzadkości bohatera, może on posiadać maksymalnie cztery odblokowywalne aktywne lub pasywne umiejętności, które rozwijają się po przebudzeniu bohatera.
Aby ocenić, czy bohater ma dobrą umiejętność, ważne jest, aby porównać wartości i liczbę efektów danej umiejętności z umiejętnościami innych bohaterów. Na przykład, umiejętność, która zadaje 150% obrażeń od ataku, może wydawać się kusząca, ale niektórzy bohaterowie mogą zadać od 240% do 300% obrażeń. To nie uwzględnia dodatkowych efektów, takich jak kradzież HP czy osłabienie wrogów jako dodatkowy efekt umiejętności. Pasywne umiejętności po prostu dają bonusowe statystyki i zazwyczaj mają jednorodne wartości, więc nie trzeba się nimi za bardzo przejmować.
Przebudzenie
Przebudzenie to proces, który zwiększa ocenę gwiazdkową konkretnego bohatera. Dokonuje się tego poprzez poświęcenie dwóch identycznych bohaterów o tej samej liczbie gwiazdek, a także kilku innych różnych bohaterów o tej samej liczbie gwiazdek i frakcji. Po przebudzeniu bohater osiąga wyższą liczbę gwiazdek i zyskuje ogromny wzrost podstawowych statystyk. Bohater może być przebudzony do maksymalnie 24 gwiazdek, co jest obecnie najwyższym możliwym poziomem, do jakiego można awansować jednostkę w grze.
Proces przebudzenia może być kosztowny zarówno w grze, jak i poza nią. Ponieważ gra wymaga od graczy poświęcenia wielu bohaterów, może to zająć trochę czasu, zanim gracze będą w stanie osiągnąć poziom wyższy niż 7 gwiazdek, nie opróżniając przy tym swojego portfela. Dla graczy F2P (Free-to-Play), osiągnięcie 7 gwiazdek to prawdopodobnie maksymalny poziom na początku, ale wraz z postępem w grze, zbierzesz wystarczająco dużo bohaterów, by móc przebudzić bohatera nawet do maksymalnych 24 gwiazdek.
Specjalne więzi
Fabuła w Valor Legends może również odgrywać dużą rolę w zbieraniu bohaterów. W Mainland klikając na Archiwum, gracze mogą sprawdzić specyficzne więzi oparte na fabule, które zapewnią drużynie bonusowe statystyki, w zależności od liczby bohaterów, którzy zostali pomyślnie połączeni. Dobrze jest aktywować wszystkie archiwa, więc nie poświęcaj wszystkich swoich bohaterów od razu, nawet jeśli uważasz, że są bezużyteczni i nigdy nie zostaną użyci w drużynie. Dobrym sposobem jest dodanie połączonych bohaterów do ulubionych.
Wartość więzi rośnie, gdy gracze zwiększają rangę wszystkich połączonych bohaterów w archiwum. Bonusy zaczynają się od 4 gwiazdek i rosną, gdy wszyscy połączeni bohaterowie osiągną 6 gwiazdek, a ostatecznie 8 gwiazdek. Statystyki przyznawane w archiwum to ogromny wzrost, więc gracze nie powinni tego lekceważyć, ponieważ bardzo prawdopodobne jest, że pomoże to drużynie pokonać nawet najtrudniejszych przeciwników.
Aktywność komentująych