WorldAlpha to strategia czasu rzeczywistego (MMORTS) dostępna bezpośrednio z poziomu Naszych przeglądarek. W tym wirtualnym świecie gracze współpracując ze sobą tworzą wielkie społeczności, gdzie każda jednostka jest kluczowa, ale sama w sobie nie stworzy niczego, więc główny nacisk kładziony jest tutaj na kooperacje we wszystkich, możliwych dziedzinach. Niektórzy gracze tutaj wchodzą w rolę biznesmenów, a inni dążą do zostania politycznymi liderami, ale mimo różnych ambicji pracują razem, tworzą, koegzystują dla wspólnego dobra i mają wpływ na budowania świata gry.
WorldAlpha jest darmowa i taką pozostanie, będzie zawsze otwarta na każdego nowego użytkownika, a i w żaden sposób gameplay nie będzie limitowany. Znajdziemy tutaj również wirtualną walutę premium, zwaną EarthBucks, która może być kupiona, ale i wygrana podczas różnego rodzaju aktywności w grze. Za te wirtualne dolce można kupić ciekawe paczki wspomagające przebieg rozgrywki, a co najciekawsze można je wydać kupując coś dla innego mieszkańca tej samej społeczności, kolegi, sąsiada itp.
Jak wspomniałem na początku gra jest dostępna za darmo poprzez przeglądarki i nie wymaga od Nas pobierania jakichkolwiek plików. Tworzymy konto i zaczynamy zabawę przez co gra jest dostępna dla każdego na całym świecie, a na swoje konto można wejść z dowolnego komputera podłączonego do internetu.
Słowo o ekonomii w grze
Jak w każdej grze tego typu tak i w WorldAlpha istotną rolę dla całej społeczności odgrywa ekonomia. Gracze zbierają dziewięć różnych surowców, przykładowo może to być glina, bawełna, ruda żelaza czy ropa. Surowce możemy wykorzystać do produkcji materiałów przemysłowych takich jak cegły, plastiku czy stali. A stworzone materiały wykorzystamy do produkcji bardziej złożonych elementów jak części elektroniczne czy opony. Ostatecznie takie produkty wejdą w skład budynków, samochodów, czołgów, broni i innych znanych nam z realnego świata tworów ludzkich rąk.
Gracze mogą tutaj tworzyć wielkie przedsiębiorstwa, kupować nieruchomości, budować fabryki, zatrudniać innych użytkowników i tworzyć wszystko od prostych rzeczy po skomplikowane komputery. Wyprodukowane rzeczy można sprzedać na rynku, a dochody inwestować dla dalszych biznesowych potrzeb, albo po prostu wypłacić sobie należne wynagrodzenie.
Politycznie mówiąc…
Miasta w grze podzielone są na dzielnice, z których wybierani są radni drogą demokratycznych wyborów, mający wpływ na rozwój całej społeczności. Oczywiście pobierane są tutaj co pewien czas podatki, za które władze muszą chronić miasto i zapewnić obywatelom dostęp do nauki, szpitali itp. Władze miast zdecydują również o podziale na część mieszkalną, komercyjną i rządową.
Większą jednostką organizacyjną w WorldAlpha są Narody, które są zbiorem miast o podobnych poglądach (coś jak sojusz). Taki utworzony kraj musi wybrać szefa rządu, urzędników etc. Oczywiście ważny jest również wybór czy będą to władze demokratyczne, autokratyczne czy zapanuje w grze plutokracja. Wszystko rozgrywa się tak samo jak w prawdziwym życiu. Można nawet ustalić konstytucję, albo obalić rząd jeśli obywatele będą bardzo niezadowoleni.
Boże chroń królową…
Kraje tak samo jak miasta mogą chronić się dzięki armii. Żołnierze do życia potrzebują koszarów, zapasów żywności i broni. Nie może zabraknąć również czołgów i artylerii. Sama walka prezentowana jest za pomocą mini gier, gdzie wcielimy się w rolę czołgisty, snajpera, albo poprowadzimy do walki artylerie. Jednak, aby przejmować władzę nad kolejnymi terytoriami musimy wykazać się smykałką do nowych, bardziej skuteczniejszych strategii.
Podsumowując, jeśli szukacie prostej, niewymagającej myślenia gry to WorldAlpha nie jest dla Was, omijajcie ją bo to typowa produkcja dla fanatyków strategii ekonomicznych. Może i sama grafika nie zachwyci nikogo, ale jak na obecne standardy i tak bije wiele podobnych produkcji w swojej klasie.