Studio Carbine i NCsoft ujawnili szczegółowe informacje na temat modelu biznesowego w swoim sci-fi MMO WildStar jak i opisano nam dokładnie różne opcje, za które możemy zapłacić tuż po starcie gry na wiosnę 2014 roku. Gra pojawi się fizyczne w sprzedaży detalicznej jak i będzie dystrybuowana za pomocą wersji elektronicznej, a każdy kto zakupi grę dostanie miesiąc gry za darmo plus trzy gościnne wejściówki dla rodziny czy też znajomych. Po tym miesiącu, aby kontynuować zabawę trzeba uiszczać miesięczne opłaty, które można uiszczać drogą tradycyjną, jak w innych grach w modelu P2P, albo możemy dostać dodatkowy czas gry dzięki C.R.E.D.D – kupimy to za złoto zarobione w grze.
Ale czym jest C.R.E.D.D?
C.R.E.D.D to skrót od Certificate of Research, Exploration, Destruction and Development, jest to przedmiot w grze, który można kupować jak i sprzedawać innym graczom po cenie wyznaczonej przez społeczność graczy jak i można handlować nim za realne pieniądze. Brzmi to rozsądnie, ale jak to się sprawdzi już po premierze? Może być różnie, ale równie dobrze taki system może okazać się tak innowacyjny, że wyznaczy on nowe trendy w płatnych grach MMO.
Czy gracze to łykną?