Dziś chciałem omówić nieco ekonomię gry w Wild Guns od Gameforge. Dodatkowo załączam poradnik dla początkujących wyjaśniający podstawowe aspekty gry tuż po jej rozpoczęciu. Z naszych wskazówek dowiecie się także jak założyć sojusz czy jak zmienić jego nazwę. Niektóre fragmenty sformułowano w formie FAQ, aby odpowiedzieć wam rzetelnie na pytania, które często przesyłacie do naszej redakcji.
- Podstawowe zagadnienia
- Ekonomia w Wild Guns
- Jak przerwać budowę?
- Jak wyburzyć budynek?
- Jak zdobyć więcej miejsca do budowy?
- Jak przyśpieszyć czas budowy?
- Co dzieje się z żywnością jeśli Szpichlerz jest pełen?
- Jak zwiększać produkcję żywności?
- Dlaczego spadła mi produkcja surowców?
- Jak mieć więcej handlarzy w wiosce?
- Jak dołączyć do sojuszu, albo go stworzyć?
- Jak zmienić nazwę sojuszu w WildGuns?
Podstawowe zagadnienia
Ochrona początkujących
Od dnia rejestracji w Wild Guns, przez 7 kolejnych dni jest aktywna ochrona początkujących graczy. W speed serwerach wynosi ona tylko 1 dzień. Nie ma uniwersalnej ochrony początkowych graczy.
Jak zmienić nazwę wioski?
Kliknij na budynek główny. Tutaj możesz zmienić nazwę swojej wioski. Nowa wioska nie może mieć nazwy krótszej niż 3 znaki.
Co oznaczają kolory raportów?
- Kolorowe kwadraty podświetlające wiadomości oznaczają:
- Niebieski = Szpiegowałeś wioskę. Oznacza to również walkę twoich szpiegów.
- Zielony = Zaatakowałeś kogoś, nie ponosząc żadnych strat.
- Żółty = Zaatakowałeś kogoś, ponosząc straty w walce
- Czerwony = Zaatakowałeś kogoś i straciłeś wszystkie swoje oddziały.
- Czerwony = Zostałeś zaatakowany
- Brązowy = Oferta handlowa została zaakceptowana
- Jasno niebieski = Twoje surowce dotarły na miejsce
- Fioletowy = Surowce z handlu dotarły do ciebie.
Jak działa bonus nocny?
Nocny bonus, daje obrońcy 100 % więcej mocy obronnej. Jest aktywny między 00:00 a 07:00. Obozy bandytów nie są nim objęte.
Specjalne umiejętności nacji
Meksykanie:
- dodatkowe miejsce w kolejce budowania
- najlepsza obrona
Kowboje:
- Każdy farmer ma możliwość wydobycia 1 jednostki surowca na godzinę
- Możesz wysłać większe ilości farmerów aby zwiększyć swoją produkcję.
- Masz możliwość wskazania, które surowce mają wydobywać, w głównym budynku. Możesz dowolnie kombinować wydobycie poszczególnych surowców, w zależności od potrzeb twojej wioski. Wydobycie zwiększone przez farmerów zależy tylko od ciebie
- Farmerzy którzy nie zostaną przyporządkowani, nie będą wydobywać
Indianie:
- Umiejętność rozbrajania kryjówek wrogów.
Jak działa urlop w Wild Guns?
Możesz ustawić urlop na swoim koncie, klikając na ustawienia. Wszystkie twoje wioski zaprzestaną produkcji i nie będą mogły zostać zaatakowane. Nie dotyczy to wiosek poniżej 100% poparcia. Te wioski nie wstrzymają produkcji i mogą być zaatakowane do momentu uzyskania 100% poparcia. Ataki na twoją wioskę, które zostały już podjęte, będą przeprowadzone.
Urlop jednak nie zostanie włączony, jeśli w kolejce do budowy będą znajdowały się jeszcze budynki, i jeśli szkoleni będą żołnierze oraz przeprowadzane badania i ataki.
Najkrótszy czas urlopu to 48 godz. W tym czasie nie będziesz mógł się zalogować. Po 48 godzinach urlopu konto stanie się ponownie aktywne, jak tylko się zalogujesz.
Jeśli włączenie urlopu się nie powiedzie, to wioski, które uniemożliwiają włączenie urlopu oraz dokładny powód, zostaną wyświetlone.
Co mogę zrobić gdy ktoś chce podbić moją wioskę?
Jeśli ktoś próbuje podbijać jedną z twoich włości/wiosek to możesz się przed tym obronić rozbudowując mury, trenując wojsko obronne, albo zawsze warto spróbować poprosić członków sojuszu o pomoc militarną. Często nawet w trakcie podboju warto wstąpić do silnego sojuszu, taka akcja może dać do myślenia agresorowi i wycofa się z prób ekspansji terytorialnej.
Dodatkowo, jeśli zauważysz, że na twoją wioskę idzie kilka fal atakujących od jednego agresora to warto na okres pierwszych dwóch wysłać wojska w niedaleką podróż, a na trzecią falę je zawrócić i zniszczyć najmniejszą z wszystkich armii, zazwyczaj to działa, o ile twój agresor właśnie nie czyta naszego poradnika.
Zadowolenie w wiosce spada przy próbach podboju i można je szybko odnowić jeśli w akademii zbadamy Wytrzymałość w Piciu. Jednak nie daje to zaskakująco dobrych efektów i nawet ulepszając badanie na 15 poziom 1% zadowolenia zamiast godziny odnawia się 45min, co nie jest wielką różnicą, choć niekiedy i to pomaga.
Jednak jeśli agresor zajmie jedną z twoich wiosek to pamiętaj, że tuż po podbiciu zadowolenie w niej wynosi 30%, więc z innego miasta możemy szybko puścić wóz z alkoholem i przejąć na nowo swoją wioskę. Powinny wystarczyć 2 ataki, o ile przebijemy się przez wojska stacjonujące.
Co mogę zrobić, kiedy zostałem sfarmiony?
Jesteś ciągle atakowany/farmiony przez innych graczy to na początku, zaleca się zbudować budynek o nazwie kryjówka i to najelpiej do jak najwyższego poziomu. Surowce przetrzymywane w kryjówce będą mogły być w każdej chwili wykorzystane przez Ciebie do rozbudowy wioski, a inni gracze będą mieli nikłe szanse na dobranie się nich.
Uwaga: Przy atakach Indian, jedynie 2/3 pojemności kryjówki jest w stanie zabezpieczyć surowce.
Również, może pomóc także kontakt z oprawcą, jeśli w łagodny i grzeczny sposób poprosisz o zaprzestanie ataków, gdyż chcesz mieć możliwość dalszej spokojnej gry, to może poskutkować.
Nie daj się okradać, utrudnij przeciwnikowi jakiekolwiek łupieże. Gdy napastnicy często grabią spore sumy surowców, to po pewnym czasie zazwyczaj wracają po więcej i więcej. O wiele łatwiej atakuje się pojedynczą wioskę, która może przynieść tysiące surowców w jednym ataku, niż te, z której się wynosi puste sakiewki, czy też spotka się tam wojska defensywne, przez co nasz oponent często ponosi straty w jednostkach, a co za tym idzie – traci ogromne ilości surowców. Dlatego też warto się starać, aby wykorzystać powyższą radę i rozbudować na maksa kryjówkę, aby gracze nie widzieli żadnych powodów do atakowania naszych wiosek, w których nie otrzymają jakichkolwiek korzyści.
Kiedy jednak dyplomacja wszelka w końcu zawodzi, a powyższe opcje nie ułatwiają nam gry, jest jeszcze kilka sposóbów, ale one wymagają sporej aktywności w Wild Guns:
- rozbuduj kryjówkę
- zużywaj surowce
- posyłaj surowce do innych wiosek
Dodatkowo dobrze jest przygotować wcześniej odpowiednią obronę, dzięki której możemy sami obronić swoją wioskę. Tutaj należy skupić się na tworzeniu odpowiednich jednostek obronnych i na ulepszeniu muru miasta, który doda bonus do obrony w trakcie oblężenia. Jednak jak mówi stare przysłowie, najlepszą obroną jest atak, więc warto z ofiary stać się ciemiężycielem.
Możemy także dołączyć do sojuszu, gdzie członkowie, często bardziej doświadczeni, posłużą nam dobrą radę, a także wesprą nas militarnie w trakcie potrzeby. Mogą również odpowiedzieć agresją na atak na ciebie, oczywiście ukierunkowaną na twojego oponenta.
Ekonomia w Wild Guns
Jak przerwać budowę?
Aby przerwać budowanie musisz kliknąć czerwony krzyżyk w prawym górnym rogu kolejki budowania.
Jak wyburzyć budynek?
Nie ma możliwości zburzenia budynku w Wildguns. Jedynie można go zniszczyć za pomocą armat.
Jak zdobyć więcej miejsca do budowy?
W grze jest wystarczająca ilość miejsc na maksymalną rozbudowę. A więc bez paniki, zawsze masz możliwość znalezienia wolnego miejsca na twoje budynki.
Jak przyśpieszyć czas budowy?
Na początku gry masz budynek główny na 1 lvl. Z każdym levelem budynku głównego czas budowy poszczególnych budynków w wiosce zostanie zmniejszony. Na poziomie 1 czas budowy wynosi 95%. Przy poziomie 2 jest to już tylko 93%. Wartości są związane z czasem budowy budynku głównego na poziomie 0.
Co dzieje się z żywnością jeśli Szpichlerz jest pełen?
Jeśli spichlerz jest pełny, dodatkowa żywność nie może być przechowywana. Od tego momentu dodatkowa produkcja żywności jest wstrzymana, aż do czasu powiększenia spichlerza.
Jeśli żywność zostanie dostarczona do pełnego spichlerza(np. z rynku, podbojów itd.) nie może zostać przechowana, zniknie. Aby przechowywać więcej żywności musisz rozbudować spichlerz.
Jak zwiększać produkcję żywności?
Nie ma możliwości aby produkcja w twojej wiosce była ujemna. Zawsze produkcja będzie równa +1, aby ją zwiększyć będziesz musiał rozbudować swoje farmy, aby kolejne jednostki oraz budynki mogły zostać stworzone.
Jest naprawdę trudno zejść do takiego poziomu. Po ukończeniu wprowadzenia dostajesz bonus w wysokości 25 % przyrostu każdego surowca przez okres 7 dni. Jeśli nie rozbudujesz się w ciągu tych 7 dni, możesz mieć kłopoty z uzyskaniem produkcji a w najgorszym wypadku twoje jednostki mogą zniknąć, ze względu na zbyt małą ilość żywności.
Zawsze masz możliwość rozbudowy farm. (Jeśli zbliżysz się do najniższego poziomu żywności, masz jedynie możliwość rozbudowania twoich farm)
Dlaczego spadła mi produkcja surowców?
Jeśli produkcja surowców zostanie pomniejszona o 20 %, znaczy to że wygasła Ci jedna z opcji premium. Jeśli nie, sprawdź pola surowców, czy nie zostały zniszczone. Produkcja żywności jest pomniejszana przez budynki oraz jednostki.
Jak mieć więcej handlarzy w wiosce?
Każdy stopień rozbudowy rynku umożliwia ci posiadanie większej ilości handlarzy. Dzięki handlarzom możesz wymieniać się towarami z innymi graczami lub wysłać bezpośrednio surowce do zaprzyjaźnionej wioski.
Ilość handlarzy można obliczyć następująco:
- Poziom rynku 1 – 10: 1 dodatkowi handlarze dla nowego poziomu
- Poziom rynku 11 – 20: 2 dodatkowi handlarze dla nowego poziomu
- Poziom rynku 21 – 25: 4 dodatkowi handlarze dla nowego poziomu
Jak dołączyć do sojuszu, albo go stworzyć?
Aby dołączyć bądź założyć własny sojusz musisz posiadać ambasadę.
Ambasada poziom 1:
- Masz możliwość dołączenia do sojuszu(warunkiem jest wysłanie ci zaproszenia przez sojusz) Aby dołączyć musisz kliknąć ambasadę, następnie „do sojuszu”. Tutaj znajdziesz swoje zaproszenie i możesz je zaakceptować.
Ambasada poziom 3:
- Od 3 poziomu masz możliwość założenia własnego sojuszu.
Jak zmienić nazwę sojuszu w WildGuns?
Skontaktuj się z Operatorem Gry twojego serwera. Kto jest twoim Operatorem i sposób skontaktowania się z nim, znajdziesz na forum gry.