War Eternal to strategiczna gra na urz膮dzenia mobilne, w kt贸rej do艂膮czysz do jednej z najwi臋kszych cywilizacji znanych z podr臋cznik贸w historii. Aby u艂atwi膰 Wam gr臋 w poradniku poka偶emy jak gra膰 i przedstawimy podstawy, kt贸re pomog膮 lepiej zrozumie膰 ca艂o艣膰 rozgrywki.

Bitwa o Miasto: Info

1. Ktokolwiek b臋dzie zajmowa艂 miasto po zako艅czeniu Obl臋偶enia, zdob臋dzie nad nim kontrol臋

2. Po rozpocz臋ciu Obl臋偶enia w War Eternal, miasta przechodz膮 ze stanu hibernacji do stanu wojny, a gracze mog膮 je atakowa膰 b膮d藕 broni膰

3. Sojusz mo偶e wypowiedzie膰 wojn臋 miastu po raz pierwszy dopiero, gdy jego 艂膮czna si艂a b臋dzie wynosi膰 50000. Od momentu zaj臋ciu miasta 艂膮czna si艂a potrzebna do wypowiedzenia wojny kolejnemu celowi b臋dzie zwi臋kszona o 50000

4. Je艣li nie ma pola bitwy dla danego miasta, pierwszy przyby艂y gracz mo偶e takie utworzy膰. B臋dzie ono w posiadaniu Sojuszu tego gracza

5. Je偶eli po ataku obrona miasta spadnie do zera, zostanie ono przej臋te przez tw贸rc臋 pola bitwy. Je艣li strona broni膮ca pokona wszystkich atakuj膮cych, pole bitwy zostanie zamkni臋te. Kolejny przyby艂y gracz b臋dzie m贸g艂 utworzy膰 nowe pole bitwy

6. Je艣li zmieni si臋 panuj膮cy nad miastem, zostanie ono otoczone os艂on膮 chroni膮c膮 przed atakami, a wszystkie legiony znajduj膮ce si臋 wewn膮trz zostan膮 odes艂ane. W czasie rozejmu gracze nie mog膮 atakowa膰 miasta, lecz maj膮 mo偶liwo艣膰 rozmieszczenia tam wojsk

7. Po zako艅czeniu Obl臋偶enia Miasta ostatni zajmuj膮cy je gracz b臋dzie m贸g艂 korzysta膰 z niego przez tydzie艅

8. Pojedyncze zbiorowe pole bitwy trwa maksymalnie 6 godz. Po up艂ywie tego czasu zbiorowe pole bitwy zostanie zamkni臋te automatycznie, za艣 strona broni膮ca si臋 odniesie zwyci臋stwo.

Efekt Przej臋cia

Po zaj臋ciu miasta, okalaj膮ce je terytorium b臋dzie nale偶a艂o do Sojuszu. Zamki na tym terytorium b臋d膮 mog艂y korzysta膰 ze zdobytych wzmocnie艅

Powiadomienie o Datkach na Sojusz

1. Cz艂onkowie sojuszu otrzymuj膮 pkt. datk贸w osobistych poprzez dokonanie kontrybucji b膮d藕 udzia艂 w wydarzeniach.

2. Datki osobiste mog膮 zosta膰 wykorzystane do zakupu r贸偶nych towar贸w w sklepie sojuszu.

3. Kiedy osi膮gni臋ty zostanie limit dziennych datk贸w, wci膮偶 b臋dziesz m贸g艂 dokonywa膰 kontrybucji i zdobywa膰 Osobiste Datki na Sojusz oraz Datki Osobiste, jednak nie b臋dzie mo偶na zdoby膰 EXP Sojuszu ani Funduszu Sojuszu.

Powiadomienie o Twierdzy

1. G艂贸wny Dow贸dca, Dow贸dca oraz Porucznik mog膮 wybra膰 miejsce i wznie艣膰 twierdz臋 sojuszu. Miejsce to stanie si臋 wtedy terytorium sojuszu.

2. Zamki znajduj膮ce si臋 na terytorium sojuszu zdob臋d膮 okre艣lone wzmocnienia (bonusy zbioru oraz ataku).

3. Budowa twierdzy sojuszu trwa 4 godziny, za艣 bonusy dzia艂aj膮 dopiero po jej wzniesieniu.

4. Po wzniesieniu twierdzy w grze War Eternal nale偶y odczeka膰 4 godziny. W tym czasie nie mo偶na zbudowa膰 kolejnej twierdzy sojuszu.

5. G艂贸wny Dow贸dca, Dow贸dca oraz Porucznik mog膮 zburzy膰 twierdz臋 sojuszu. Je艣li zostanie ona zaatakowana przez cz艂onk贸w innych sojusz贸w i jej obrona spadnie do zera, twierdza r贸wnie偶 zostanie zburzona.

6. Ka偶dy sojusz mo偶e wybudowa膰 tylko jedn膮 twierdz臋.

7. Po zaj臋ciu miasta, obszar wok贸艂 niego staje si臋 terytorium sojuszu. Zamki znajduj膮ce si臋 na tym obszarze zdob臋d膮 efekt bonusu miasta.

Technologia Sojuszu

1. Oficerowie mog膮 korzysta膰 z funduszu sojuszu, by ulepsza膰 technologie sojuszu.

2. Technologia zwi臋ksza si艂臋 sojuszu oraz wszystkich jego cz艂onk贸w.

3. Fundusz Sojuszu mo偶na zdobywa膰 poprzez kontrybucj臋 oraz w wydarzeniach.

Info o herbie

1. Po zako艅czeniu Bitwy o Bastion oraz Obl臋偶enia Miasta, Sojusze okupuj膮ce miasta lub Bastion otrzymaj膮 w nagrod臋 herby.

2. Herby mo偶na wymieni膰 na wspania艂e nagrody w Skarbcu.

3. Tylko oficerowie sojuszu mog膮 przydziela膰 herby sojusznikom.

3. Herby przydzielone sojusznikom b臋d膮 przechowywane w Skarbcu. Oficerowie zaprzyja藕nionego sojuszu mog膮 przydzieli膰 je swym cz艂onkom.

5. Ka偶dy z graczy mo偶e otrzyma膰 maks. 5 herb贸w na rund臋 Obl臋偶enia Miasta.

Rozkazy bitewne

1. G艂贸wny Dow贸dca, Dow贸dca oraz inni oficerowie posiadaj膮cy przywilej dow贸dztwa mog膮 dostosowywa膰 grupy bitewne w interfejsie sojuszu i publikowa膰 rozkazy podczas Obl臋偶enia Miasta oraz Bitwy o Bastion

2. Rozkazy dow贸dztwa zawieraj膮 nakazy ataku/obrony, docelowe miasta oraz grup臋, kt贸ra wykonuje rozkaz

3. Po przyj臋ciu rozkaz贸w, zostan膮 one uznane za wykonane dopiero, gdy cz艂onkowie ka偶dej z grup wy艣l膮 do celu oddzia艂y i wkrocz膮 na pole bitwy.

4. Wykonywanie rozkaz贸w spowoduje zwi臋kszenie stopnia realizacji w tym Sojuszu. Ilo艣膰 pr贸b zostanie usuni臋ta w momencie opuszczenia przez ciebie Sojuszu.

Notka kwintesencji

1. Skorzystaj z kwintesencji, by znacznie podnie艣膰 zdolno艣ci bitewne 偶o艂nierzy, zwi臋kszaj膮c ich atak o 50% oraz obron臋 o 50%.

2. Kiedy zostaniesz pokonany w bitwie (nie przez bandyt贸w, fortece i buntownik贸w), martwe jednostki zostan膮 zamienione w kwintesencj臋.

3. Je艣li wy艣lesz posi艂ki, by wesprze膰 kogo艣 w obronie, r贸wnie偶 uzyskasz kwintesencj臋 za ka偶d膮 utracon膮 w walce jednostk臋.

4. Kwintesencja zu偶ywa si臋 za ka偶dym razem, gdy u偶yta zostanie na maszeruj膮cym oddziale.

Warunek wa偶no艣ci paktu

Pakty o ataku na miasto okre艣laj膮 spos贸b przydzielania nagr贸d w艣r贸d zaprzyja藕nionych sojusz贸w. Ka偶dy sojusz mo偶e zawrze膰 okre艣lon膮 ilo艣膰 pakt贸w.

1. Inicjacja Paktu

  • Inicjator paktu i jego adresat musz膮 nale偶e膰 do zaprzyja藕nionych sojusz贸w.
  • Jedynie oficerowie z odpowiednimi uprawnieniami mog膮 zainicjowa膰, potwierdzi膰, wy艣wietli膰 oraz anulowa膰 pakt o ataku.

2. Warunki

  • Sojusz inicjuj膮cy pakt przejmuje okre艣lone miasto
  • Pakt o ataku b臋dzie obowi膮zywa膰 dopiero, gdy wszystkie uczestnicz膮ce sojusze wyra偶膮 zgod臋 i wa偶ny jest tylko w czasie aktualnego obl臋偶enia. Po zako艅czeniu obl臋偶enia miasta pakt o ataku zostanie rozwi膮zany.
  • Sojusze mog膮 podpisa膰 jedynie jeden pakt przeciw danemu miastu

3. Tre艣膰 paktu

  • Docelowe miasto
  • Uczestnicz膮ce sojusze
  • Przydzielona nagroda od ka偶dego sojuszu (ilo艣膰 nagr贸d)

4. Anulowanie paktu

  • Pakt o ataku w grze War Eternal musi zosta膰 podpisany przed ka偶dym obl臋偶eniem miasta, za艣 po jego rozpocz臋ciu nie mo偶e zosta膰 zmieniony. Po zainicjowaniu paktu, inicjuj膮cy mo偶e wyrzuca膰 sojusze lub rozwi膮za膰 pakt, jednak nie mo偶e dodawa膰 nowych sojusz贸w ani zmienia膰 nagr贸d.
  • Ka偶dy z sojusz贸w mo偶e dowolnie opu艣ci膰 pakt. Je艣li uczestnicz膮ce sojusze opuszcz膮 pakt, nagrody dla nich zostan膮 przydzielone innym sojuszom w okre艣lonych proporcjach.
  • Je艣li jedynie inicjator nie opu艣ci paktu, zostanie on automatycznie anulowany.
  • Je艣li inicjuj膮cy sojusz opu艣ci pakt, zostanie on anulowany.

Bitwa o Miasto: Info

1. Ktokolwiek b臋dzie zajmowa艂 miasto po zako艅czeniu Obl臋偶enia, zdob臋dzie nad nim kontrol臋

2. Po rozpocz臋ciu Obl臋偶enia, miasta przechodz膮 ze stanu hibernacji do stanu wojny, a gracze mog膮 je atakowa膰 b膮d藕 broni膰

3. Sojusz mo偶e wypowiedzie膰 wojn臋 miastu po raz pierwszy dopiero, gdy jego 艂膮czna si艂a b臋dzie wynosi膰 50000. Od momentu zaj臋ciu miasta 艂膮czna si艂a potrzebna do wypowiedzenia wojny kolejnemu celowi b臋dzie zwi臋kszona o 50000

4. Je艣li nie ma pola bitwy dla danego miasta, pierwszy przyby艂y gracz mo偶e takie utworzy膰. B臋dzie ono w posiadaniu Sojuszu tego gracza

5. Je偶eli po ataku obrona miasta spadnie do zera, zostanie ono przej臋te przez tw贸rc臋 pola bitwy. Je艣li strona broni膮ca pokona wszystkich atakuj膮cych, pole bitwy zostanie zamkni臋te. Kolejny przyby艂y gracz b臋dzie m贸g艂 utworzy膰 nowe pole bitwy

6. Je艣li zmieni si臋 panuj膮cy nad miastem, zostanie ono otoczone os艂on膮 chroni膮c膮 przed atakami, a wszystkie legiony znajduj膮ce si臋 wewn膮trz zostan膮 odes艂ane. W czasie rozejmu gracze nie mog膮 atakowa膰 miasta, lecz maj膮 mo偶liwo艣膰 rozmieszczenia tam wojsk

7. Po zako艅czeniu Obl臋偶enia Miasta ostatni zajmuj膮cy je gracz b臋dzie m贸g艂 korzysta膰 z niego przez tydzie艅

8. Pojedyncze zbiorowe pole bitwy trwa maksymalnie 6 godz. Po up艂ywie tego czasu zbiorowe pole bitwy zostanie zamkni臋te automatycznie, za艣 strona broni膮ca si臋 odniesie zwyci臋stwo.

Efekt Przej臋cia

Po zaj臋ciu miasta, okalaj膮ce je terytorium b臋dzie nale偶a艂o do Sojuszu. Zamki na tym terytorium b臋d膮 mog艂y korzysta膰 ze zdobytych wzmocnie艅

Powiadomienie o Bitwie o Bastion

1. Sojusz, kt贸ry przejmie kontrol臋 w Bastionie 艢witu po zako艅czeniu Bitwy o Bastion, zostanie mianowany okupuj膮cym

2 Po rozpocz臋ciu Bitwy o Bastion lordowie mog膮 atakowa膰 b膮d藕 broni膰 Bastionu 艢witu.

3. O p贸艂nocy w dniu rozpocz臋cia Bitwy o Bastion mog膮 do niej do艂膮czy膰 jedynie sojusze, kt贸re w rankingu si艂y sojuszu znajduj膮 si臋 w艣r贸d 10 najlepszych.

4. Je艣li nie ma wyznaczonego zbiorowego pola bitwy, lord, kt贸ry przyb臋dzie najwcze艣niej, b臋dzie m贸g艂 je stworzy膰. Pole bitwy b臋dzie nale偶e膰 do sojuszu tego lorda.

5. Je艣li atakuj膮cy zredukuje obron臋 miasta do 0, w艂a艣ciciel zbiorowego pola bitwy zdob臋dzie Bastion 艢witu. Je艣li broni膮cy zniszczy wszystkie obozy wojskowe podczas bitwy, zbiorowe pole bitwy zostanie zamkni臋te do momentu, kiedy przyb臋dzie nowy lord i utworzy nowe.

6. Je艣li zmieni si臋 zajmuj膮cy Bastionu 艢witu, nast膮pi okres pokoju. W tym czasie wszystkie wojska zostan膮 wys艂ane z powrotem do swych zamk贸w. Ponadto, lordowie nie b臋d膮 mogli atakowa膰 Bastionu 艢witu, lecz b臋d膮 mieli mo偶liwo艣膰 stacjonowania w nim.

7. Po zako艅czeniu Bitwy o Bastion, Sojusz zajmuj膮cy Bastion 艢witu zdob臋dzie prawo do korzystania z niego.

8. Pojedyncze zbiorowe pole bitwy trwa maksymalnie 6 godz. Po up艂ywie tego czasu zbiorowe pole bitwy zostanie zamkni臋te automatycznie, za艣 strona broni膮ca si臋 odniesie zwyci臋stwo.

Ratusz

Hala miejska to miejsce, gdzie kr贸l i jego rada zarz膮dzaj膮 kr贸lestwem.

Rada

1. Kr贸l/kr贸lowa musi zwo艂a膰 rad臋 wsp贸lnie z zaprzyja藕nionymi sojuszami.

2. W Radzie mog膮 by膰 tylko 3 sojusze (w艂膮cznie z Sojuszem Kr贸la)

3. Tylko cz艂onkowie sojusz贸w nale偶膮cych do rady mog膮 pe艂ni膰 rol臋 oficer贸w w kr贸lestwie.

4. Miasta zaj臋te przez sojusze nale偶膮ce do rady rozdzielone zostan膮 przez kr贸la.

Oficerowie Kr贸lestwa

1. Mo偶na wyr贸偶ni膰 5 rang, takich jak Kr贸l/Kr贸lowa, Ksi膮偶臋/Ksi臋偶niczka, Kr贸lewski Ambasador, Kanclerz oraz Genera艂 Dowodz膮cy.

2. Dow贸dca, kt贸ry przejmie kontrol臋 w Bastionie 艢witu po zako艅czeniu Bitwy o Bastion, zostanie mianowany kr贸lem/kr贸low膮.

3. Kr贸lowie posiadaj膮 prawo do mianowania cz艂onk贸w zaprzyja藕nionych sojusz贸w na oficer贸w.

4. Oficerowie ciesz膮 si臋 specjalnymi przywilejami. Szczeg贸艂y znajduj膮 si臋 w interfejsie przywilej贸w.

5. Kiedy oficerowie opuszcz膮 sojusz, b膮d藕 ich sojusz opu艣ci rad臋, ich obowi膮zki w radzie zostan膮 odwo艂ane.

6. W momencie rozpocz臋cia si臋 kadencji kr贸la lub kr贸lowej nast臋puje zako艅czenie Bitwy o Bastion. Kiedy kadencja si臋 ko艅czy, rozpoczyna si臋 nast臋pna Bitwa o Bastion.

7. Je艣li podczas kadencji zmieni si臋 dow贸dca, zmiana nast膮pi r贸wnie偶 na stanowisku kr贸la/kr贸lowej.

Szczeg贸艂y 艂adunku

1. Im wi臋ksza 艂adowno艣膰 偶o艂nierzy, tym wi臋cej surowc贸w b臋d膮 w stanie zebra膰.

2. 艁adowno艣膰 mo偶e r贸偶ni膰 si臋 w zale偶no艣ci od surowca. Ka偶da p艂ytka z surowcami ma ograniczon膮 ilo艣膰 danego surowca, za艣 艂膮czna ilo艣膰 surowc贸w mo偶liwych do zebrania wy艣wietlana b臋dzie w interfejsie.

Funkcja Zbioru

1. Wy艣lij legion, by zaj膮艂 p艂ytki surowc贸w poza terenem zamku i zbiera艂 surowce.

2. Na szybko艣膰 zbioru wp艂yw ma wiele czynnik贸w. Kiedy osi膮gni臋ty zostanie limit 艂adowno艣ci, b膮d藕 wszystkie surowce zostan膮 zebrane, oddzia艂 zako艅czy zbi贸r i powr贸ci do zamku.

Atakowanie P艂ytek Surowc贸w

1. Mo偶esz zaatakowa膰 p艂ytki surowc贸w zajmowane przez lord贸w z innych sojusz贸w.

2. Zwyci臋zca zajmie p艂ytk臋, natomiast przegrany zostanie odes艂any do domu.

Zasady dot. Bandyt贸w

1. W czasie ataku na bandyt贸w zu偶yte zostanie 10 pkt. kondycji.

2. Pojawi膮 si臋 r贸wnie偶 ofiary oraz ranni w艣r贸d jednostek.

3. Aby m贸c zmierzy膰 si臋 na bandytami na wy偶szych poziomach, najpierw nale偶y pokona膰 tych na ni偶szych.

4. Po pokonaniu bandyt贸w lordowie otrzymaj膮 nagrody.

5. Po zabiciu bandyt贸w po raz pierwszy nagroda zostanie podwojona.

6. Zabijaj膮c bandyt贸w otrzymujesz szans臋 na aktywacj臋 szcz臋艣liwej nagrody, kt贸ra mo偶e wynie艣膰 nawet 100-krotno艣膰 nagrody normalnej.

Zasady dot. Fortecy

1. Do ataku na fortec臋 nale偶y wykorzysta膰 20 pkt. kondycji.

2. Pojawi膮 si臋 r贸wnie偶 ofiary oraz ranni w艣r贸d jednostek.

3. Mo偶esz wys艂a膰 wiele oddzia艂贸w do ataku na t臋 sam膮 fortec臋. Ka偶dy z oddzia艂贸w zu偶ywa pkt. kondycji.

4. Pokonaj dowolny oddzia艂 wroga w fortecy, by zdoby膰 nagrody.

5. Je艣li forteca nie zostanie zniszczona lub nie zostanie pokonany 偶aden oddzia艂 wroga, nagroda nie zostanie przyznana, a kondycja zostanie zwr贸cona.

6. Ka偶dy oddzia艂 otrzymuje w艂asn膮 nagrod臋.

7. W rankingach widoczna jest ilo艣膰 zabitych wrogich oddzia艂贸w w fortecy. Najlepszy z lord贸w otrzyma dodatkowe nagrody.

Info o Talentach Lorda

1. Odblokuj talenty na Poz. 37 lorda. Podno艣 poziom lorda, by zdoby膰 pkt. talentu.

2. Osi膮gnij okre艣lony cel, by po prawej strony drzewa talent贸w odblokowa膰 odpowiednie talenty.

3. Wszystkie nabyte talenty mog膮 zosta膰 zresetowane, za艣 na kolejny reset nale偶y odczeka膰 3 dni.

Info o Muszli Kauri

1. Muszli Kauri mo偶na u偶y膰 do zakupu ozd贸b lorda.

2. Wykonuj zadania dokona艅 lub zadania z Podr臋cznika Lorda, by wymieni膰 na Muszle Kauri.

3. Je艣li odblokujesz ozdob臋, kt贸r膮 posiadasz ju偶 w kolekcji, zostanie ona zamieniona na Muszle Kauri.