Każdy budynek należący do obcego sojuszu możemy najechać lub zająć, a nawet, jeśli to konieczne to i zniszczyć. Wystarczy taki budynek znaleźć na mapie gry w God Kings i uruchomić najazd. Gdy uda się i wygramy walkę to budynek zostaje przez nas zajęty. Wyjątkiem są Bogate Budynki z Zasobami, które możemy najechać tylko w momencie, gdy są budowane. Nie mylcie tego z Cytadelą, ją możecie najechać w trakcie budowy, gdy już jest zbudowana etc.
Niszczenie wrogich budynków
Gdy uda nam się zająć taki budynek to armia nasza w nim przebywająca zaczyna go stopniowo niszczyć. Może posłać kolejne wojska, aby przyśpieszyć proces niszczenia. Także w kwestii przyśpieszenia pomocny okaże się odpowiedni Strażnik jak i ilość wysyłanych jednostek i ich klasa ma duże znaczenie w tej kwestii.
Wróg może uratować swój budynek, który tak podstępnie przejęliśmy atakując go i niszcząc naszą armię, ale jeśli nie zrobi tego zanim zakończymy proces niszczenia to budynek zniknie. Co ciekawsze, zniszczona Cytadela sprawia, że całe Terytorium Sojuszu znika i co ciekawsze, jeśli były jakieś jednostki posłane do zbierania zasobów w Bogatych Budynkach to owe jednostki GINĄ przepadając wraz z całym terytorium.
Odzyskiwanie zajętego budynku
Jak już wspomniałem wyżej, sojusz którego budynek został przejęty może go odzyskać atakując wrogą armię niszczącą ów budynek. Jeśli wygra przejmuje swój budynek na nowo i może go naprawiać. Co ciekawsze sojusz zaprzyjaźniony może pomóc nam odzyskać budynek atakując już okupowany budynek i wybijając okupanta w pień. Wtedy może taki sojusz kontynuować niszczenie bądź odejść do domu zostawiając budynek pusty, aby zaprzyjaźnieni go sobie bez walki przejęli.
Jak się chronić przed inwazją?
Są metody w grze God Kings, które pozwalają choć w pewnym sensie chronić się przed inwazją wrogów.
Pamiętajcie o czym napisałem wyżej, jedynie Cytadelę wróg może zająć w każdym momencie jej istnienia. Bogate Budynki zaatakować można jedynie podczas ich budowy, więc warto dogadać się z sojusznikami, a każdą budowę skoordynować i maksymalnie przyśpieszyć jej istnienie.
Kolejną cenną wskazówką jest słowo „garnizowanie”. Tak, każdy członek sojuszu może wysłać armię lub jej część do Cytadeli, gdzie będą one stacjonować i w razie ataku będą bronić budynku do ostatniej kropli krwi. Mając sporo członków sojusz może tak zebrać pokaźną armię i skutecznie bronić się przed najazdami.
Pamiętajcie też, że podczas walk w budynkach sojuszu nie ma fazy fortyfikacji, a jest jedynie walka główna. Wszelkie modyfikatory obronne dla jednostek są pobierane od przywódcy danego budynki. Jeśli chodzi o ranne jednostki to zasada hospitalizacji jest wyliczana dla każdego gracza osobno.