Walki w Ultimate Pirates s膮 obliczane w rundach, w kt贸rych atakuj膮cy zawsze zaczyna. W czasie ka偶dej runy obie strony zbli偶aj膮 si臋 do zasi臋gu w zakresie 10. Podczas gdy pomi臋dzy stronami jest wci膮偶 dystans, tylko bro艅 z odpowiednim zasi臋giem b臋dzie zadawa膰 obra偶enia. Jak tylko rozpocznie si臋 faza cumowania (dystans 0) piraci wejd膮 w walk臋 wr臋cz i zaczn膮 u偶ywa膰 broni w zwarciu. Piraci, kt贸ry nie posiadaj膮 broni r臋cznej b臋d膮 kontynuowa膰 u偶ywanie broni palnej. Walki trwaj膮 do momentu, a偶 jedna ze stron nie zostanie pokonana.
Wszystko o jednostkach
Ka偶dy statek ma na sobie dan膮 ilo艣膰 pirat贸w. Ka偶dy z pirat贸w ma okre艣lon膮 ilo艣膰 zdrowia (oko艂o 1000 HP). Kiedy pirat umiera, nie b臋dzie ju偶 uczestniczy艂 w walce. Gdy ilo艣膰 HP statku osi膮gnie 0, wszyscy piraci obecni na statku umieraj膮, a statek nie b臋dzie uczestniczy艂 w dalszej cz臋艣ci walki.
Po walce ilo艣膰 HP pirat贸w zostanie odnowiona, za艣 HP statku pozostanie na niezmienionym poziomie do czasu gdy statek nie zostanie naprawiony. Zniszczone statki nie mog膮 przewozi膰 偶adnych 艂up贸w, kt贸re mog艂yby zosta膰 wygrane w walce.
Rodzaje broni
- Armaty zadaj膮 obra偶enia potwor膮, wie偶膮 obronnym, statkom oraz z ma艂膮 szans膮 na zadanie obra偶e艅 piratom. Je艣li jest wi臋cej, ni偶 jeden przeciwnik statek/wie偶a ka偶da armata b臋dzie losowo strzela膰 w jeden z cel贸w. Oznacza to, 偶e wszystkie armatki statk贸w, koniecznie b臋d膮 atakowa艂y ten sam cel. Armaty b臋d膮 strzela膰 tak d艂ugo jak HP ich statku jest powy偶ej 0, a faza cumowania nie zosta艂a jeszcze rozpocz臋ta.
- Bronie palne zadaj膮 obra偶enia potworom oraz piratom. Tak samo jak armaty, je艣li istnieje wi臋cej ni偶 jeden cel, losowo zostanie wybrany cel dla ka偶dego ze strza艂贸w. Bronie palne wymagaj膮 pirat贸w, aby ich u偶ywa膰.
- Bro艅 r臋czna zadaje obra偶enia potworom i piratom, ale tylko podczas l膮dowej fazy walki.
Prosimy zauwa偶y膰,聽偶e wszystkie Twoje bronie maj膮 tempo ognia. Warto艣膰 ta okre艣la, jak cz臋sto bro艅 jest odpalana/u偶ywana podczas ka偶dej fazy walki.
Armaty zazwyczaj maj膮 wska藕nik 1, bro艅 palna 2, topory 4, za艣 miecze 5. To jest r贸wnie偶 pow贸d, dla kt贸rego obra偶enia nagle wydaj膮 si臋 wybucha膰 po rozpocz臋ciu fazy l膮dowej.
Walki na wyspach
Podczas atakowania wyspy gracza, jest kilka rzeczy, kt贸re powiniene艣 wiedzie膰.
Nieprzypisani piraci pomagaj膮 broni膰 wyspy
Je艣li Twoja wyspa zostanie zaatakowana nie tylko wie偶e obronne oraz piraci, kt贸rzy s膮 na statkach w porcie s膮 w stanie obroni膰 wysp臋.
Opr贸cz 50% zapasowych pirat贸w, kt贸re masz na wyspie (Ci kt贸rzy nie s膮 przypisani do statku) wezm臋 bro艅 z magazynu i pomog膮 podczas walki. Wi臋c dodatkowa populacja jest zawsze dobrym rozwi膮zaniem.
Wie偶e obronne maj膮 wi臋kszy zasi臋g ni偶 statki
Bro艅 palna oraz armatki u偶ywane przez wie偶e obronne maj膮 dodatkowe 30 punkt贸w zasi臋gu. To mo偶e da膰 wi臋ksz膮 przewag臋 broni膮cemu si臋.
艁upy
Je艣li atakuj膮cy wygrywa walk臋, b臋dzie m贸g艂 uzyska膰 wszystkie zasoby, kt贸re zosta艂y ukazane mu jako mo偶liwe do zdobycia podczas przegl膮du wysku (pod warunkiem, 偶e ma wystarczaj膮co przestrzeni 艂adunkowej na swoich statkach). Nie b臋dzie w stanie zdoby膰 偶adnej z broni, kt贸ra jest na statkach, we wie偶ach lub w magazynie.
Je艣li broni膮cy si臋 wygrywa, atakuj膮cy zdob臋dzie kilka losowo wybranych broni z jego statk贸w. Te bronie zostan膮 wyrzucone do morza. Broni膮cy si臋 NIE zdob臋dzie ich.
Walki flot
Tutaj wszystko zaczyna si臋 komplikowa膰.
Kiedy jeste艣 w stanie z艂apa膰 inn膮 flot臋
Okej hmm.. to b臋dzie trudne. Zacznijmy od tego, co oczywiste. Kiedy chcesz zaatakowa膰 inn膮 flot臋, b臋dzie to mo偶liwie tylko wtedy, gdy Twoja flota b臋dzie w stanie j膮 dogoni膰, zanim wr贸ci do domu.
Jako, 偶e zdobywanie surowc贸w w innych granicach zawsze pozwala艂aby dogoni膰 Twoj膮 flot臋, jako 偶e w czasie powrotu naturalnie wpada艂aby w ramiona przechwytuj膮cej floty, a nie z dala od niej. W zwi膮zku z tym, ta sprawa jest rozstrzygana w nieco inny spos贸b.
Flota wkraczaj膮ca do innego sektora, od czasu jego granicy mo偶e zosta膰 atakowana do kilku chwil przed osi膮gni臋ciem swojego celu. Po tym czasie nie mo偶e by膰 atakowana ponownie.
Je艣li taka flota zostanie zaatakowana od granicy ma wci膮偶 mo偶liwo艣膰 anulowania swojego zadania, anuluj膮c w ten spos贸b atak na swoj膮 flot臋.
Ze wzgl臋du na latarnie morskie to ponownie staje si臋 bardziej skomplikowane. Je艣li masz wi臋cej ni偶 jeden cel, b臋dziesz m贸g艂 zosta膰 zaatakowany do momentu osi膮gni臋cia drugiego celu. Jednak je艣li pokona艂e艣 sw贸j pierwszy cel, nie b臋dziesz m贸g艂 automatycznie przerwa膰 atak贸w na swoj膮 flot臋 poprzez anulowanie zadania. Zamiast tego, gdy anulujesz atak, zostanie ponownie obliczone czy flota atakuj膮ca jest flot膮 w stanie dogoni膰 Ci臋. Je艣li tak jest, wci膮偶 b臋dziesz atakowany.
Jak wspomniano powy偶ej, anulowanie w celu przerwania ataku dzia艂a tylko, je艣li inna flota zbli偶a si臋 bezpo艣rednio z granicy.
Kiedy atakuj膮ca flota zbli偶a si臋 z granicy lub z innego celu, zawsze zostanie obliczone czy wci膮偶 jest w stanie Ci臋 dogoni膰. Je艣li jest w stanie, wci膮偶 b臋dziesz atakowany niezale偶nie od tego czy jeste艣 w strefie bezpiecznej lub anulowa艂e艣 atak.
艁upy
Kiedy floty walcz膮 ze sob膮, zwyci臋zca otrzymuje wszelkie zasoby, kt贸re mia艂 przy sobie (z wyj膮tkiem rubin贸w) jak r贸wnie偶 kilku losowo wybranych broni, w kt贸re by艂a wyposa偶ona flota.
Istnienie jednak niewielka szansa, 偶e przedmioty utracone przez przegran膮 flot臋 wyl膮duj膮 w morzu zamiast w r臋kach atakuj膮cego.
Admiralicja
Z pomoc膮 budynku admiralicji mo偶esz po艂膮czy膰 kilka flot w jedn膮 do tego samego zadania. Oto kilka rzeczy, kt贸re powiniene艣 o tym wiedzie膰. Im wy偶szy poziom budynku, tym wi臋cej flot mo偶esz po艂膮czy膰 w jedn膮.
Jak do艂膮czy膰 do floty?
Je艣li flota A chce do艂膮czy膰 do floty B, w艂a艣ciciel floty B musi posiada膰 admiralne budynki, a flota A musi zosta膰 z艂apana przez flot臋 B zanim uko艅czone zostanie swoje ostatnie zadanie.
Je艣li wi臋cej ni偶 jedna flota pr贸buje do艂膮czy膰 do floty, nawet je艣li na miejscu opu艣ci艂a flot臋, ta kt贸ra dogoni膮 j膮 jako pierwsza b臋dzie t膮 kt贸ra do艂膮czy do niej, za艣 pozosta艂a po prostu wr贸ci.
Mo偶esz do艂膮czy膰 tylko do swoich w艂asnych flot lub flot innych graczy z Twojego sojuszu.
Floty nie s膮 do艂膮czone przez ca艂y czas kiedy s膮 w drodze
Kiedy dwie floty 艂膮cz膮 si臋 w jedn膮, b臋d膮 one walczy艂y jako jedna flota (nawet je艣li wygeneruj膮 2 raporty bitewne). S膮 one liczone jako po艂膮czone, za艣 flota 艂膮cz膮ca si臋 z flot膮 g艂贸wn膮 zostanie do艂膮czona do floty g艂贸wnej oraz pozostanie w niej do czasu uko艅czenia ostatniego zadania.
Po zako艅czeniu ostatniego zadania, zostan膮 one natychmiastowo liczone jako oddzielne floty. Oznacza to, 偶e mog膮 zosta膰 odebrane oddzielnie, zanim dogoni膮 si臋 nawzajem lub po zako艅czeniu ostatniego zadania.
Je艣li floty ju偶 si臋 dogoni艂y i licz膮 si臋 podczas walk jako jedna flota,, mo偶na to sprawdzi膰 klikaj膮c na g艂贸wn膮 flot臋 i sprawdzaj膮c symbol statku w lewym dolnym rogu.
Wynik
Tw贸j wynik PvP jest wy艣wietlany w ilo艣ci posiadanych kielich贸w, Ka偶dy gracz startuje z 200 kielichami, a stamt膮d mo偶e je straci膰 lub uzyska膰 podczas walk PvP.
Ile kielich贸w mo偶esz zdoby膰/straci膰 podczas walk PvP przeciwko innej flocie jest wy艣wietlane w lewym dolnym rogu okienka informacyjnego potencjalnej froty docelowej.
Je艣li chcesz zaatakowa膰 wysp臋, b臋dziesz zna艂 jej ilo艣膰 dopiero po zako艅czeniu walki.
Obliczanie ile kielich贸w dostaje gracz zale偶y od kilku kwestii:
- Jaka jest r贸偶nica poziom贸w pomi臋dzy graczami? Je艣li zwyci臋zca jest wi臋cej ni偶 5 poziom贸w ponad przegrywaj膮cym, mo偶e nie otrzyma膰 ani jednego kielicha (w zale偶no艣ci od innych czynnik贸w, kt贸re s膮 wymienione poni偶ej).
- Jaka jest r贸偶nica punkt贸w pomi臋dzy graczami? Gracz z du偶膮 ilo艣ci膮 kielich贸w zyska mniej od graczy, kt贸rzy maj膮 ich niewiele.
- Jak silne s膮 uczestnicz膮ce w walce floty? Je艣li zaatakujesz pojedynczego Shallopa przy u偶yciu dziewi臋ciu Galeon贸w, b臋dziesz mia艂 mniejsze szanse, ni偶 jak by艣 zaatakowa艂 przy u偶yciu Koga.