W Tribal Wars 2 (Plemiona 2), podobnie jak w pierwszej części, możemy podbijać wioski innych graczy jak i wioski barbarzyńskie.
Aby podbić pierwszą wioskę musimy się dobrze przygotować i tutaj przyda nam się Akademia, w której można trenować jednostkę specjalnie stworzoną do podbijania osad – Szlachcic. Jednak, aby wyszkolić Szlachcica potrzebujemy wybić pewną ilość monet, która zwiększa się wraz z podbijaniem kolejnych wiosek. Aby zdobyć drugą wioskę potrzebujemy jednej monety, trzecią – dwóch monet, a czwartą trzy itd.
Wyszkolony Szlachcic służy do obniżania lojalności mieszkańców wioski, którą chcemy zdobyć. Początkowo każda wioska ma lojalność na poziomie 100 i za każdym atakiem wojsk, z którym idzie Szlachcic zbijamy lojalność od 20 do 35 punktów, o ile grubas przeżyje walkę.
Uwaga: Wysyłanie dwóch lub większej ilości Szlachciców z armią nic nie daje, lepiej wysłać drugiego grubasa w drugiej fali.
Normalne podbijanie wioski zajmuje od 4 do 5 ataków, ale znam rzadkie przypadki, gdzie cudem udało się przejąć wioskę w 3 atakach, ale do tego potrzeba bardzo wiele szczęścia. Gdy wyślemy atak, w którym lojalność spadnie poniżej zera to znika Szlachcic, a armia idąca z nim zostaje w garnizonie nowej wioski jako wsparcie i jak chcemy możemy ją odesłać do domu. Lojalność przejętej wioski wraca do poziomu 25 punktów i co godzinę wzrasta o 1 punkt.
Uwaga: Nie wysyłaj nigdy samego Szlachcica, gdyż nawet obrona pustej wioski potrafi go zabić, zawsze posyłaj go z armią.
Rekrutacja Szlachcica
Aby go stworzyć potrzebujemy Akademii. Ona zaś wymaga posiadania Ratusza na 20-tym poziomie. Dodatkowo do tego wszystkiego potrzebujemy odpowiedniej ilości surowców i miejsca na farmie.
Ilość Szlachciców jakich można powołać do życia zależy od ilości wybitych monet, o czym wspomniałem już wcześniej. Wybijamy je również w Akademii. Monet nie możemy przejąć ani stracić i nawet jak stracimy w walce Szlachcica to są one w tej samej ilości jaką wybiliśmy i dostępne z każdej Akademii, z każdej wioski.
Podpowiedź: W późniejszym etapie gry warto zbudować Salę rozkazów i tam wybrać gildię złodziejów, co obniży w Akademii, w którym jest sala koszt wybijania monet. Na poziomie 1 sali jest to redukcja kosztów o 15.
Lojalność
Lojalność danej wioski określa jak dużo brakuje do tego, aby wszyscy mieszkańcy przeszli na stronę agresora, czyli jest ważna w procesie podbojów nowych osad. Jeśli Lojalność jest na poziomie 100 punktów to jej wartość nie jest wyświetlana, ale jeśli jest poniżej 100 to dostajemy dodatkowy monit w danej wiosce po prawej stronie ekranu:
Lojalność zwiększa się o jeden punkt na godzinę. Jednak to może się zmienić w zależności od prędkości danego świata. Jeśli prędkość jest 2 to przyrost następuje co godzinę o 2 punkty.
Co się stanie jak inny gracz podbije naszą wioskę?
Utrata wioski, zwłaszcza głównej może być bolesna. Jednak to nie jest powód, aby rezygnować z dalszej gry. Jeśli przejęto naszą jedyną wioskę to nie kończy się zabawa, a przydzielana jest nam nowa wioska i zaczynamy wszystko od zera.
Uwaga: Możliwe jest przejęcie głównej i jedynej wioski gracza.