Gra MMORPG ze stajni studia Molesta Games (Toy Defense), czyli Toy Monsters, dostępna jest na Facebooku już od kwietnia 2013 roku, ale dopiero teraz zaczęła zyskiwać uznanie fanów gier społecznościowych, gdzie w ostatnim miesiącu osiągnęła magiczny próg 90 000 aktywnych graczy (w stosunku miesięcznym).
W Toy Monsters gracze wybierają swojego bohatera, z którym ruszą na turowe walki w czasie rzeczywistym na arenach złożonych z kwadratowych pól. W każdej turze gracze klikają na pole, na które chcą się przemieścić, czyli przesuwają swojego bohatera, ale zasięg jego jest ograniczony i trzeba wziąć mnóstwo czynników pod uwagę w każdym kolejnym ruchu. Na niektórych polach ukryta (choć my to zawsze widzimy) została broń, tarcze, przedmioty leczące czy też innego rodzaju wspomagacze. Po wejściu na takie pole przedmioty tam odnalezione samoczynnie się aktywują, a gracze zdobywają punkty doświadczenia za pokonanie kolejnych przeciwników.
Pomiędzy walkami gracze mogą zwiedzać otoczenie wypełnione różnego rodzaju zabawkami, mogą również wykonywać zadania i atakować dodatkowych przeciwników jak tylko pojawią się na ekranie. Musimy jednak pamiętać, że każda akcja wymaga zużycia pewnej ilości energii, która odnawia się co pewien czas, albo możemy ją odnowić natychmiast za pomocą waluty premium, którą można kupić za prawdziwe pieniądze, choć pewne jej ilości dostaniemy za darmo w grze, ale są to ilości śladowe.
W Toy Monsters możemy powtarzać każdą misję, ale za każdym razem spotkamy w nich silniejszych przeciwników, a co za tym idzie mamy szansę zdobyć o wiele lepsze nagrody jak i szybciej można ulepszyć skille postaci, czy odblokować na drzewku umiejętności nowe moce. Przykładem może być atak wywołany w jednej linii, który może zacząć działać krzyżowo, zarówno w linii pionowej jak i poziomej.
W grze istnieje również możliwość ulepszania posiadanego sprzętu, a także możemy dokupić kilka wspomagaczy do skilli w pobliskim sklepie gry.
Toy Monsters dostępna jest na Facebooku za darmo jak i znajdziemy ją w wersji na iOS czy na Android. Jej popularność można sprawdzić dzięki systemowi AppData.