Piasek (Sand) w Throne Rush produkowany jest przez Kamieniołom Piasku (Sand Quarry) i przetrzymywany jest w tych kamieniołomach do czasu zebrania całej, wyprodukowanej ilości piasku przez użytkownika. Jeśli Sand Quarry zapełni się to produkcja zatrzymuje się dopóki nie zbierzemy trzymanego tam piasku, który dalej przewożony jest do odpowiedniego magazynu. Ulepszając zamek w naszej bazie dostajemy możliwość ulepszenia Sand Quarry na wyższe poziomy.

Rozbudowa zamku, a poziom kamieniołomu

Wyższe poziomy to większa pojemność tych kamieniołomów jak i o wiele szybsza produkcja piasku. Podczas ulepszania wzrasta również koszt kolejnych poziomów jak i punkty wytrzymałości owej budowli.

Sand Quarry

Do rozbudowy tego budynku potrzebujemy chleba (bread) i złota (gold).

Piasek jest również potrzebny do zbudowania Fortu, który jest jednym z nowszych budynków w Throne Rush.

Fort i nowe jednostki

Fort jest budynkiem wojskowym, dzięki niemu możemy rekrutować nowych wojowników, którzy zamieszkują piaszczyste tereny krainy gry. Będą oni walczyć po naszej stronie i każdy, podobnie jak pozostali wojownicy, wyróżnia się unikalnymi umiejętnościami i atrybutami. Im wyższy jest poziom Fortu tym o wiele silniejsze i potężniejsze jednostki możemy rekrutować. Co ciekawsze, jeśli zostanie on zniszczony podczas ataku to nie tracimy żadnych surowców. Niestety podczas budowy czy rozbudowy fortu nie możemy w nim trenować żadnych jednostek.

Kolejne poziomy fortu

Podobnie jak w przypadku Sand Quarry, ulepszając zamek zyskujemy dostęp do wyższych poziomów fortu.

+0100rzut_ekranu_15:31:13

Scorpion

Skorpiony odblokujemy wykonując odpowiednie badania w Warsztacie (Workshop). Im wyższy jest poziom Skorpiona tym więcej obrażeń zadaje podczas ataku jak i więcej posiada punktów życia. Do rekrutacji tej jednostki wymagany jest piasek. Nie ma ona ulubionego celu, atakuje najbliższy napotkany cel na drodze i skupia się tylko na jednym przeciwniku/budynku. Zajmuje w naszej armii sześć miejsc, ma zasięg ataku równy 1, a porusza sie z prędkosćią 1,6 pola.

Skorpiony

Ifrit

Ifrit może przypominać diabła i tak samo zachowuje się na polu walki. Atakuje jedynie cele naziemne i skupia się na pojedynczym celu, który napotka jako pierwszy na swojej drodze. Ma zasięg czterech pól i zajmuje w naszej armii cztery miejsca. Musimy zbadać odpowiednią technologię w warsztacie, aby móc go szkolić do swojej armii. Koszt szkolenia wzrasta wraz z ulepszeniem tej jednostki, a za wszystko zapłacimy słono nowym surowcem – piaskiem.

Ifrit

Arachnid

Ta pajęcza morda będzie śniła się po nocach naszym przeciwnikom. Chcecie mieć te gigantyczne pająki w swojej armii? To zbadajcie je najpierw w warsztacie. Atakują one cele naziemne i dobierają sobie tylko tych przeciwników czy budynki, które znajdują się najbliżej nich.

Arachnid

Battle Elephant

Zarówno ciężka do ubicia jak i silna jednostka, która niestety również atakuje jedynie cele naziemne, ale widoku armii złożonych z tych uzbrojonych po trąby słoni nie zapomni żaden przeciwnik. Definitynie musicie je posiadać w swojej armii.

Battle Elephant

Warsztat (WorkShop)

W Warsztacie Twoi nieustraszeni wojownicy mogą ćwiczyć się w walce i ulepszać swoją broń. Tutaj zbadamy wojowników pustyni, którzy nie tak dawno dołączyli do Throne Rush. Podczas ulepszania Zamku dostajemy dostęp do wyższych poziomów Warsztatu, ale możemy posiadać jedynie jeden taki budynek w mieście.

Każde ulepszenie jednostek zwiększa obrażenia jakie zadają w walce jak i ich punkty życia, również sam wygląd naszych wojsk zostaje zmieniony.

Warsztat zbudujemy dopiero po osiągnięciu 12 poziomu Zamku.