The Walking Dead No Man’s Land to hybrydowa gra z całkowicie rozwiniętym systemem walki, zawierającym różnorodne typy jednostek oraz bardziej pokojowy aspekt budowania bazy. Rozbudowa bazy jest jedną z najważniejszych funkcji, ponieważ właśnie tam pozyskasz ogromną większość zasobów potrzebnych na prawie wszystko w tej grze. W tym sensie, bez odpowiednich inwestycji w obozie, prawdopodobnie zabraknie ci „szczęścia” i siły, jeśli chodzi o zabijanie zombie.
Jeśli jednak uda Ci się zdobyć wszystkie potrzebne zasoby, są one całkowicie bezużyteczne, jeśli nie zainwestujesz ich we właściwy sposób. W końcu, czy dobre są twoje materiały, jeśli tylko leżą w twoich magazynach? Takie działanie, albo brak działania woła o pomstę do nieba i o to abyś zmienił się w chow zombie!
Jeśli chcesz stawić czoła niebezpieczeństwom i konsekwentnie rozwijać się w krainie opanowanej przez zombie, musisz zostać zarówno inteligentnym strategiem walki, jak i zdolnym przywódcą obozu. Na szczęście, jeśli jesteś doświadczonym graczem, ta ostatnia kwestia jest dla Ciebie bardzo ważna. Jednak walka w tej grze jest dopracowana i będzie wymagała przyzwyczajenia się, jeśli chcesz przetrwać zagrożenie ze strony zombie.
Znaczenie Overwatch
Krótko mówiąc, walka w The Walking Dead No Man’s Land odbywa się turami. Każda drużyna ma szansę przenieść wszystkie swoje postacie przed przekazaniem tury drugiej stronie. To trwa do dopóki w każdej drużynie pozostaną jednostki lub gdy uda ci się osiągnąć cele etapu.
Jak dotąd wszystko to jest dość znane, jeśli grałeś kiedyś w strategiczne RPG. Jednak niuanse pojawiają się, gdy weźmiemy pod uwagę mechanikę pół turową i overwatch.
Ilekroć nadejdzie Twoja kolej, możesz przemieścić się na niewielką odległość (zależną od rodzaju danej jednostki) i nadal mieć dostęp do połowy tury (tura pozwala każdej postaci na dwa ruchy, więc wykonasz tylko jeden), aby kontynuować grę. Ta mechanika jest szczególnie ważna w połączeniu z systemem Overwatch. Będzie Ci to bardzo dobrze znane, jeśli kiedykolwiek grałeś wcześniej w grę XCOM. Jednak dla tych, którzy tego nie robili, system Overwatch działa jak swego rodzaju mechanika „strażnicza”. Ilekroć zakończysz swoją turę z jedną akcję, twoja jednostka wejdzie w tzw. tryb nadzoru i zaatakuje każdego wroga, który znajdzie się w zasięgu, czyli jeśli do niego podejdzie to postać ją zaatakuje.
W Ziemi Niczyjej każda wroga jednostka porusza się, gdy nadchodzi kolej na PC. Mechanika Overwatch pozwala nie tylko zachować dystans, ale jest też dobrym sposobem na zadawanie obrażeń i zabijanie wroga bez narażania się na ataki innych zombie. Ponadto Overwatch jest również doskonały dla jednostek dystansowych, ponieważ wrogowie zabici atakiem Overwatch nie zwiększają zagrożenia, nawet jeśli zombie został zabity przez broń palną.
Poznanie i opanowanie zawiłości Overwatch doprowadzi cię bardzo daleko w The Walking Dead No Man’s Land. To świetny sposób na pozostanie w defensywie, a jednocześnie zadawanie obrażeń wrogowi. Pamiętaj jednak, że jeśli nie zabijesz wroga jednym trafieniem w Overwatch, poniesiesz obrażenia równe zwykłemu atakowi w zwarciu. Pamiętaj również, że twoi wrogowie mogą również wejść w tryb obserwatora (Overwatch), więc miej to na uwadze, gdy będziesz zbliżać się zbyt blisko zombie.
Uwagi na temat oszałamiania
W Ziemi Niczyjej istnieje wiele rodzajów jednostek, z których każda ma swoje mocne i słabe strony. Jednym z najsłabszych typów pod względem potencjału ofensywnego jest pięściarz (bruiser). Te postacie mają ogromne ilości HP i wiele cech obronnych, ale za każdym trafieniem nie zabierają zbyt wiele życia. Są jednak kluczową częścią twojego zespołu, ponieważ pięściarze mogą ogłuszać zombie na jedną turę przy każdym trafieniu.
Podczas gdy niektórzy wrogowie są odporni na efekty ogłuszenia w Krainie Niczyja, wielu jest również na nią podatnych. W tym sensie pięściarze mogą pomóc w ogłuszeniu potężnego tanka lub innych niebezpiecznych wrogów, podczas gdy reszta twoich oddziałów atakuje go i szybko go zdejmuje.
Priorytety budowlane
System budowania bazy w tej grze jest dokładnie taki, jak można się spodziewać: budujesz budynki, które pełnią określone funkcje, a następnie możesz je ulepszać, aby poprawić ich skuteczność. Jednak, podobnie jak w każdej innej grze, musisz rozważyć funkcje każdej struktury przed utworzeniem systemu priorytetów.
Każdy projekt budowlany wymaga czasu, a przede wszystkim zasobów. Ten fakt jest ważny, ponieważ jeśli nie jesteś graczem Pay to Win, nie będziesz mieć wystarczającej ilości, aby ulepszyć bazę w odpowiednim czasie. Wręcz przeciwnie, prawdopodobnie będziesz chciał skoncentrować się na pojedynczej strukturze, aby rozbudować ją tak wysoko, jak to możliwe, a następnie przejść do innych struktur. Ten proces może zająć dni, a nawet tygodnie na jeden budynek.
Biorąc to pod uwagę, jeśli chcesz nadać priorytet kolejnym budowom, rozważ następujące kwestie:
Żywność – to jedyne zasoby, których będziesz potrzebować podczas budowania struktur w swoim obozie. Z tego powodu musisz skoncentrować swoje wysiłki na ulepszeniu zarówno działki rolnej, jak i magazynu. Pierwszy wytwarza żywność co godzinę, a drugi zwiększa maksymalną pojemność tego zasobu.
Rada (The Council) jest waszym głównym budynkiem. Ulepszając tę strukturę, odblokujesz inne struktury, a także zwiększysz maksymalny poziom każdego innego budynku w obozie. Ilekroć nie usprawniasz produkcji żywności, zawsze powinieneś ulepszać swoją Radę.
Trzeci na liście priorytetów powinien być poligon (Training Grounds). W tej strukturze wykorzystasz zgromadzone XP, aby podnieść poziom swoich jednostek. Twoje jednostki nie mogą jednak przekroczyć obecnego poziomu budynku. W tym sensie, jeśli chcesz wzmocnić swoją załogę, musisz ulepszyć ten budynek.
Jeśli chodzi o podstawowe priorytety, zawsze będzie to „Jedzenie> Rada> Szkolenie”. Przestrzegając tej formuły, nie tylko zapewnisz produkcję niezbędną do ciągłego ulepszania obozu, ale także zyskasz mocniejsze jednostki, a także dostęp do wszystkich innych struktur w grze.