Raport studia Funcom przedstawiony ostatnio wykazał, że gra MMORPG The Secret World sprzedała się w ponad 200 tysiącach egzemplarzy, ale mimo tego firma odnotowała stratę w wysokości 35 milionów dolarów. W tym raporcie Funcom obwinia negatywne recenzję na portalach o grach MMORPG no i oczywiście zapowiedź uruchomienia Guild Wars 2 i wpuszczenie pandy do World of Warcraft. Dodatkowo Funcom twierdzi, że z tego powodu tną koszty zwalniając przy tym około 50% pracowników wszystkich biur, a dzięki temu wszystkie gry pozostaną online.
Według mnie głupie jest takie tłumaczenie bo Funcom tak chwaliło swój produkt, że co to oni nie mają w tym swoim The Secret World, co wyraźnie ich odróżnia od World of Warcraft. Z drugiej strony z tak dziwną fabułą i opłatami miesięcznymi nie mieli nawet szans osiągnąć większego sukcesu, więc niech się cieszą tym co mają.