Mur w naszym mie艣cie w grze The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth chroni nas przed napadami innych graczy, ale r贸wnocze艣nie pozwala rekrutowa膰/budowa膰/tworzy膰 jednostki obronne. Dzi臋ki temu zwi臋ksza nasze mo偶liwo艣ci defensywne i chroni przed r贸偶nymi zagro偶eniami. Pami臋tajcie jednak, 偶e samo zbudowanie muru nie gwarantuje nam 偶adnej obrony dop贸ki na nim nie stan膮 jednostki defensywne. Co ciekawsze nie wymagaj膮 one 偶adnej 偶ywno艣ci, wi臋c ich utrzymanie nie kosztuje nas nic, co jest kolejnym powodem dla kt贸rego powinni艣cie mie膰 ich tak du偶o jak tylko to mo偶liwe.
Mur mo偶e by膰 bardzo 艂atwo zbudowany, wystarczy zdoby膰 co najmniej 4-ty poziom w grze i posiada膰 Kamienio艂om na 2 poziomie, aby ju偶 mie膰 mur na 1lvl. Wymagania odno艣nie kamienio艂omu wydaj膮 si臋 logiczne odk膮d budujemy kamienny mur.
Ciekawe jest to, 偶e jednostki przeciwnika takie jak Porters, Supply Carts i Supply Wagons nie powoduj膮 偶adnych strat w naszych miastach je艣li mamy mur, nie s膮 one w stanie nam wyrz膮dzi膰 szkody, co jest tylko kolejnym dowodem na to jak bardzo jest nam on potrzebny w obronie przed pl膮drowaniem.
Na pocz膮tku wspomnia艂em o jednostkach jakie mo偶emy produkowa膰 dzi臋ki postawieniu muru, ale s膮 to bardziej narz臋dzia, przedmioty, w sumie nie wiem jak to okre艣li膰, ale jedno jest pewne, zwi臋kszaj膮 warto艣膰 Might naszego konta, ale nie mo偶emy ich ukry膰 przed oczami przeciwnika czyli zawsze b臋d膮 uczestniczy膰 w walce i mog膮 zosta膰 zniszczone przez jednostki ofensywne napastnika.
Podobnie jak jednostki w miasta tak i te na murach dziel膮 si臋 na trzy klasy, gdzie ka偶da ma swoje silne i s艂abe strony przeciwko innej klasie, co pokazuje tabela przedstawiona poni偶ej:
Atak | 呕ycie | Might | Silny przeciw | S艂aby przeciw | |
---|---|---|---|---|---|
Pu艂apki | 1 | 2 | 18 | Piechota | Konni |
Kolczatka | 1 | 2 | 18 | Konni | Atakuj膮ce z dystansu |
Kusze obronne | 1 | 2 | 18 | Atakuj膮ce z dystansu | Piechota |
Miotacze kamieni | 2 | 4 | 24 | Piechota | Konni |
Ogrodzenie z cierni | 2 | 4 | 24 | Konni | Atakuj膮ce z dystansu |
Trebusze | 2 | 4 | 24 | Atakuj膮ce z dystansu | Piechota |
Gor膮cy o艂贸w | 4 | 8 | 30 | Piechota | Konni |
Truj膮cy bluszcz | 4 | 8 | 30 | Konni | Atakuj膮ce z dystansu |
Zas艂ona dymna/miotacze ognia | 4 | 8 | 30 | Atakuj膮ce z dystansu | Piechota |