Grając w Castle Clash warto dobrze poznać swoich bohaterów, a także możliwości ich ulepszania jak i udoskonalania jakie oferuje nam gra. Tym samym nie wolno nam nigdy lekceważyć talentów każdego herosa, gdyż to one decydują o jego dodatkowych umiejętnościach. Pamiętajmy także, że jeden bohater może w danej chwili korzystać jedynie z jednego talentu i nie ma odstępstw od tej reguły nawet przy użyciu diamentów nie zmienimy tego. Możemy jedynie postarać się zagłębić temat Herbów (Crests), które pomogą nam posiąść drugi talent, ale to już wyższa szkoła jazdy, więc póki co pozostańmy przy omawianiu tego jednego, prostego do zdobycia talentu.
Oczywiście przypisany do bohatera talent to sprawa czysto losowa, ale jeśli nie pasuje on nam to możemy go w każdej chwili zmienić. Zmiana taka jest dość bolesna, zwłaszcza dla naszego portfela, gdyż kosztuje ona każdorazowo 300 gemów. Podczas losowania nowego talentu nie ma żadnego znaczenia poziom bohatera czy dotychczasowe jego umiejętności. Niektóre talenty jest bardzo ciężko wylosować, szansa na ich zdobycie jest na tyle mała, że możemy zakwalifikować je do rzadkich. Dobrym przykładem są talenty takie jak: Deadly Strike, Berserk albo War God.
Wylosowany talent może mieć poziom od 1 do maksymalnie 5-tego.
Jak obliczać wartości?
Wszystkie bonusy podwyższające jak i redukujące mnoży się ze sobą. Podwyższenie o 25% daje nam wartość 1.25, podczas gdy obniżenia (redukcja) o 25% daje nam wartość 0.75. Talenty, skille i zaklęcia wpływające na tą samą wartość (atrybut) mnoży się ze sobą w celu wyliczenia wartości wynikowej.
Dla przykładu bohater z War God (15% na 2/5), który pozostaje pod wpływem Are’s Frenzy (30% na 2/5) i posiada umiejętność Druidic Energetic (20% na 2/9) zadaje w sumie o 80% więcej obrażeń, co wyliczamy następująco:
1.15 x 1.3 x 1.2 = 1.8
Jedynka wskazuje tutaj 100%. Liczba za jedynką, czyli 8 oznacza 80%, czyli wartość wynikową. Nie dodawajcie wyżej wymienionych wartości procentowych do siebie, gdyż wtedy wyjdzie wam 65% co jest nieprawdą. Bohater opisany powyżej zada 80% obrażeń więcej, a nie 65%!
Identycznie jest z redukcją i tutaj doskonałym przykładem może być Paladyn z Stone Skin (25% na 5/5) i Divine Shields (75% na 6/9). Wyliczamy wtedy to następująco 0.25 x 0.75 = 0.19 . Od jedynki odejmujemy nasz wynik i otrzymujemy 0.81 co daje nam 81% redukcji obrażeń jakie są zadawane naszemu Paladynowi. Często ludzie mylą to ze 100% redukcją obrażeń, ale takiej w grze nigdy nie osiągnięcie.
Kupidyn, Pumpkin Duke i Druid ze skillami 4/9 zwiększają atak wszystkich herosów o 95%, oczywiście gdy pracują razem o 153% gdy mają oni wszyscy skille 7/9.
Nazwa | Poziom | Efekt |
---|---|---|
Revive |
1/5 | Ożywamy z 10% bazowego HP. |
2/5 | Ożywamy z 15% bazowego HP. | |
3/5 | Ożywamy z 20% bazowego HP. | |
4/5 | Ożywamy z 25% bazowego HP. | |
5/5 | Ożywamy z 30% bazowego HP. | |
Heavy Blow |
1/5 | Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 1.0 sek. w trakcie ataku. |
2/5 | Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 1.5 sek. w trakcie ataku. | |
3/5 | Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 2.0 sek. w trakcie ataku. | |
4/5 | Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 2.5 sek. w trakcie ataku. | |
5/5 | Mamy 10% szans na ogłuszenie przeciwnika na czas 3.0 sek. w trakcie ataku. | |
Uwaga: | Wpływa jedynie na zwykłe ataki, na te ze skilli nie. | |
Revitalize |
1/5 | Zdobywamy 20% więcej energii na starcie walki. |
2/5 | Zdobywamy 40% więcej energii na starcie walki. | |
3/5 | Zdobywamy 60% więcej energii na starcie walki. | |
4/5 | Zdobywamy 80% więcej energii na starcie walki. | |
5/5 | Zdobywamy 100% więcej energii na starcie walki. | |
Uwaga: | Normalnie potrzeba 7-miu ataków, aby odzyskać 100% energii. | |
Scorch |
1/5 | Mamy 5% szansy, aby zanegować wszystkie obrażenia podczas ataku. |
2/5 | Mamy 6% szansy, aby zanegować wszystkie obrażenia podczas ataku. | |
3/5 | Mamy 7% szansy, aby zanegować wszystkie obrażenia podczas ataku. | |
4/5 | Mamy 8% szansy, aby zanegować wszystkie obrażenia podczas ataku. | |
5/5 | Mamy 9% szansy, aby zanegować wszystkie obrażenia podczas ataku. | |
Self Destruct |
1/5 | Zadaje 100% obrażeń pobliskiemu wrogowi po śmierci. |
2/5 | Zadaje 175% obrażeń pobliskiemu wrogowi po śmierci. | |
3/5 | Zadaje 250% obrażeń pobliskiemu wrogowi po śmierci. | |
4/5 | Zadaje 325% obrażeń pobliskiemu wrogowi po śmierci. | |
5/5 | Zadaje 400% obrażeń pobliskiemu wrogowi po śmierci. | |
Deadly Strike |
1/5 | Mamy 10% szansę na zadanie 3x więcej obrażeń w trakcie ataku. |
2/5 | Mamy 10% szansę na zadanie 4x więcej obrażeń w trakcie ataku. | |
3/5 | Mamy 10% szansę na zadanie 5x więcej obrażeń w trakcie ataku. | |
4/5 | Mamy 10% szansę na zadanie 6x więcej obrażeń w trakcie ataku. | |
5/5 | Mamy 10% szansę na zadanie 7x więcej obrażeń w trakcie ataku. | |
Flame Guard |
1/5 | Odbija 8% otrzymanych obrażeń. |
2/5 | Odbija 11% otrzymanych obrażeń. | |
3/5 | Odbija 14% otrzymanych obrażeń. | |
4/5 | Odbija 17% otrzymanych obrażeń. | |
5/5 | Odbija 20% otrzymanych obrażeń. | |
Uwaga: | Nie wpływa na budynki. | |
Blade Shell |
1/5 | Mamy 5% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń. |
2/5 | Mamy 6% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń. | |
3/5 | Mamy 7% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń. | |
4/5 | Mamy 8% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń. | |
5/5 | Mamy 9% na odbicie 100% otrzymanych obrażeń. | |
Uwaga: | Odbija również obrażenia umiejętności. | |
Scatter |
1/5 | Zmniejsza Energię celu o 5 w trakcie ataku. |
2/5 | Zmniejsza Energię celu o 10 w trakcie ataku. | |
3/5 | Zmniejsza Energię celu o 15 w trakcie ataku. | |
4/5 | Zmniejsza Energię celu o 20 w trakcie ataku. | |
5/5 | Zmniejsza Energię celu o 25 w trakcie ataku. | |
Slow Down |
1/5 | Mamy 25% szansy, aby zmniejszyć SPD wroga o 30% przez 5 sek gdy atakujemy. |
2/5 | Mamy 25% szansy, aby zmniejszyć SPD wroga o 40% przez 5 sek gdy atakujemy. | |
3/5 | Mamy 25% szansy, aby zmniejszyć SPD wroga o 50% przez 5 sek gdy atakujemy. | |
4/5 | Mamy 25% szansy, aby zmniejszyć SPD wroga o 60% przez 5 sek gdy atakujemy. | |
5/5 | Mamy 25% szansy, aby zmniejszyć SPD wroga o 70% przez 5 sek gdy atakujemy. | |
Sprint |
1/5 | Zwiększa MOV SPD o 10%. |
2/5 | Zwiększa MOV SPD o 20%. | |
3/5 | Zwiększa MOV SPD o 30%. | |
4/5 | Zwiększa MOV SPD o 40%. | |
5/5 | Zwiększa MOV SPD o 50%. | |
Berserk |
1/5 | Zwiększa ATK SPD o 10%. |
2/5 | Zwiększa ATK SPD o 15%. | |
3/5 | Zwiększa ATK SPD o 20%. | |
4/5 | Zwiększa ATK SPD o 25%. | |
5/5 | Zwiększa ATK SPD o 30%. | |
Stone Skin |
1/5 | Redukuje otrzymane obrażenia o 5%. |
2/5 | Redukuje otrzymane obrażenia o 10%. | |
3/5 | Redukuje otrzymane obrażenia o 15%. | |
4/5 | Redukuje otrzymane obrażenia o 20%. | |
5/5 | Redukuje otrzymane obrażenia o 25%. | |
War God |
1/5 | Zwiększa ATK o 10%. |
2/5 | Zwiększa ATK o 15%. | |
3/5 | Zwiększa ATK o 20%. | |
4/5 | Zwiększa ATK o 25%. | |
5/5 | Zwiększa ATK o 30%. | |
Tenacity |
1/5 | Zwiększa HP o 10%. |
2/5 | Zwiększa HP o 15%. | |
3/5 | Zwiększa HP o 20%. | |
4/5 | Zwiększa HP o 25%. | |
5/5 | Zwiększa HP o 30%. | |
Life Drain |
1/5 | Odnawia 1% HP za każdym razem jak heros atakuje. |
2/5 | Odnawia 2% HP za każdym razem jak heros atakuje. | |
3/5 | Odnawia 3% HP za każdym razem jak heros atakuje. | |
4/5 | Odnawia 4% HP za każdym razem jak heros atakuje. | |
5/5 | Odnawia 5% HP za każdym razem jak heros atakuje. | |
Enlighten |
1/5 | Bohater zdobywa o 20% więcej doświadczenia z walk. |
2/5 | Bohater zdobywa o 40% więcej doświadczenia z walk. | |
3/5 | Bohater zdobywa o 60% więcej doświadczenia z walk. | |
4/5 | Bohater zdobywa o 80% więcej doświadczenia z walk. | |
5/5 | Bohater zdobywa o 100% więcej doświadczenia z walk. | |
Bulwark |
1/5 | Zwiększa ATK i Max HP w walce o 4% |
2/5 | Zwiększa ATK i Max HP w walce o 8% | |
3/5 | Zwiększa ATK i Max HP w walce o 12% | |
4/5 | Zwiększa ATK i Max HP w walce o 16% | |
5/5 | Zwiększa ATK i Max HP w walce o 20% | |
Talenty najlepsze na Arenę
Możecie się ze mną zgodzić bądź nie, ale na Arenie w Castle Clash najważniejsza jest dla mnie szybkość i dostępna ilość energii. Bez tych dwóch rzeczy nie mamy najmniejszych szans z silniejszymi przeciwnikami.
Talent | Opis | Tłumaczenie |
---|---|---|
Revitalize |
Dostajemy X% Energii na początku walki. | Nie ma lepszego talentu na Arenę. |
Sprint |
Zwiększa MOV SPD o X%. | Najbardziej niedoceniony talent na Arenie. |
Revive |
Ożywamy z odnowionym życiem o X%. | Dzięki niemu możemy szybko uzdrowić nawet całą drużynę. |
Najlepsze talenty do walki z Bossem
Każdy boss w grze posiada potężne umiejętności, ale bez energii nie spożytkuje ich we właściwy sposób, więc musimy ją z niego wydusić. Dodatkowo warto często go ogłuszać co da nam czas na przeprowadzenie serii ataków. Ataki muszą być silne, więc Deadly Strike jest tutaj niezbędnym talentem.
Talent | Opis | Tłumaczenie |
---|---|---|
Heavy Blow |
Mamy 10% na ogłuszenie przez X sek. przeciwnika podczas ataku. | Ogłuszony przeciwnik nie może wyrządzić nikomu krzywdy. |
Revitalize |
Dostajemy X% Energii na początku walki. | Początkowa dawka energii na starcie będzie niezwykle przydatna w starciu z bossami. |
Deadly Strike |
Mamy 10% większe szansę na zadanie większych obrażeń przeciwnikowi. | Porządnie przyłożyć przeciwnikowi, brzmi świetnie co? Więc czemu nie skorzystać z tego talentu? |
Scatter |
Zmniejsza energię przeciwnika podczas ataku. | Każdy boss większość obrażeń zadaje przy pomocy umiejętności, więc dlaczego nie zabrać mu nieco energii i uniemożliwić mu podobne ataki? |
Berserk |
Zwiększa ATK SPD o X%. | Zmniejsza czas pomiędzy użyciami kolejnych umiejętności. Przydatne o ile pamiętać będziemy, że również i pasek energii bossa będzie ładował się znacznie szybciej. |
Revive |
Ożywamy z odnowionym życiem o X%. | Dzięki temu talentowi przyjmiemy na siebie więcej obrażeń. |
Raidy i Dungeony, czyli jakie talenty wybrać
Wielu przeciwników to wiele obrażeń, ale czemu nie zamienić każdego ciosu w cenne dla nas życie? Aby atakować całe grupy przeciwników potrzebujemy również dużej prędkości ataku, aby zadać w tym samym czasie jeszcze więcej obrażeń, a gdy przyjdzie pora na drugą szansę to niech bohater odrodzi się z większą ilością życia.
Talent | Opis | Tłumaczenie |
---|---|---|
Life Drain |
Odnawia HP bohatera o x% podczas normalnego ataku. | Ratuje nam skórę, pozwala przetrwać dłużej podczas walki. |
Berserk |
Zwiększa ATK SPD o X%. | Więcej obrażeń w tym samym czasie to całkiem ciekawy bonus, sprawia że bohater staje się o wiele bardziej niebezpieczny. |
Revive |
Ożywamy z odnowionym życiem o X%. | Druga szansa jest przydatna dla każdego. |