Zapowiedziana już w 2010 roku gra MMORPG Swordsman Online obecnie jest w fazie CBT w Chinach, ale zapowiedziano, że oficjalny jej start nastąpi przed końcem bieżącego roku. Jest to najbardziej oczekiwana gra o sztukach walki MMORPG w Chinach, na co wskazują wszystkie wieści z gazet i stron www. Ostatnio pisałem o rozwiniętym systemie QuingGong, ale jak pewnie wiecie będzie także walkach na dachach budynków, na wodzie i pod nią, a także pobiegamy po ścianach jak w scenach rodem z pierwszej części Matrix'a, a każdy klan (sekta) będzie posiadać inny zestaw umiejętności do opanowania. Oczywiście, gracze będą mieli swobodę i mogą mieszać i łączyć te umiejętności zgodnie z ich preferencjami lub w zależności od różnych sytuacji.
Podczas gdy normalnych umiejętności można się nauczyć poprzez wykonywanie zadań, to znajdziemy tuta także tzw. ostateczne umiejętności. Przez cudowne questy, które są losowo rozdawane i raczej dla każdego będą unikalne, można nauczyć się właśnie tych umiejętności, ale nie opanujemy jej tak do końca. Aby ją rozwijać musimy wykonywać kolejne zadania, ale będą one przydzielane nam bardzoooo rzadko. Wynika z tego, że póki nie zrobimy wszystkich zadań nie zobaczymy w naszym wydaniu tych niesamowitych skilli. Ale, zawsze jest wielkie ale, bo jest pewna metoda, ale to na 100% nie potwierdzone, bo jak wiecie w grze Swordsman Online możemy przyjąć rolę NPC i na przykład przyjąć jego umiejętność jak Nine Swords of Dugu. Gracze mogą także uczyć się nowych skilli od NPC, a jeśli właśnie przyjęliśmy jakąś z tych ról to można próbować przetransferować ową umiejętność na naszą rzeczywistą postać. Zawsze to jakieś rozwiązanie.