Gra zaczyna się, gdy Jake odkrywa, że ich Skate Park jest w złym stanie. Poprosi cię, abyś pomógł mu go naprawić. Jak to zrobić? Podobnie jak w grze Homescapes, w Subway Surfers Blast grasz w grę logiczną, dopasowując podobne kafelki, aby zdobywać Gwiazdki, które wykorzystasz do odblokowywania ulepszeń dla Hangoutów. Na dzień pisania tego poradnika, musisz naprawić i przemodelować 4 Hangouty: Skate Park, Skate Heaven, The Diner i Rooftop Garden.

Główna różnica między Subway Surfers Blast a grami typu match-3, jak Homescapes czy Candy Crush, polega na tym, że w tej grze nie przesuwasz kafelków, aby je dopasować. Wystarczy, że stukniesz w dwa lub więcej kafelków tego samego koloru, aby stworzyć dopasowanie. Jednak podobnie jak w innych grach tego typu, Subway Surfers Blast daje ci ograniczoną liczbę ruchów, aby przejść przez poziom, na którym napotkasz różne przeszkody. Każda nowa przeszkoda dodaje smaku zagadkom, dzięki czemu nigdy się nie znudzisz i zawsze będziesz wyzwany!

Co stało się z tym Skate Parkiem?

Choć Subway Surfers Blast jest stosunkowo prosta, istnieje kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić swoją grę i wykorzystać ją w pełni. Graliśmy w grę przez jakiś czas i odkryliśmy kilka interesujących wskazówek oraz trików. W tym poradniku podzielimy się z tobą praktycznymi radami, które pomogą udoskonalić twoją technikę i zapoznać cię z korzyściami oraz nagrodami, o których mogłeś nie wiedzieć. Bez zbędnych ceregieli, oto nasz Poradnik dla Początkujących do Subway Surfers Blast!

Połącz swoją grę z Facebookiem lub Googlem

Choć nie jest to obowiązkowe, zdecydowanie polecamy połączenie gry z twoim kontem na Facebooku lub Google, aby zapisać postęp. Dzięki temu twoja gra zawsze będzie zapisana, a ty będziesz mógł kontynuować ją później, nawet jeśli zdecydujesz się usunąć grę z urządzenia. Będziesz również mógł grać na kilku urządzeniach.

Wykorzystaj swoje Power-Upy

Power-upy są niezbędną częścią Subway Surfers Blast. Często będą kluczowe do przejścia poziomu. Pomagają one zniszczyć dużą liczbę kafelków i przeszkód, a także mogą być łączone lub używane na początku gry.

Najlepsze sposoby tworzenia Power-Upów

Aby stworzyć Power-Upy, musisz dopasować dużą grupę kafelków. Szybki sposób, aby sprawdzić, czy grupa kafelków może stać się Power-Upem, to obserwowanie ich ikon. Kafelki z ikoną Rakiety staną się Rakietami, te z ikoną Wybuchu staną się Bombą, a te z ikoną Spray Can staną się Spray Can.

Niektóre poziomy mają tylko kilka kolorów i przeszkód, co ułatwia tworzenie Power-Upów, jednak w innych przypadkach może to stanowić wyzwanie. W takich poziomach często jest więcej przeszkód niż kafelków, co zmusza cię do umiejętnego zarządzania swoimi ruchami.

W takich przypadkach warto skupić się na usuwaniu jak największej liczby przeszkód, nie marnując wszystkich swoich ruchów, aby stworzyć miejsce dla kafelków.

Czasami kolory kafelków nie pasują do siebie, więc będziesz musiał wydać kilka ruchów na usunięcie mniejszych dopasowań, aż kafelki tego samego koloru się połączą. Gdy uda ci się połączyć 5 lub więcej kafelków, stworzysz Power-Up!

Rodzaje Power-Upów

Istnieją 3 rodzaje Power-Upów: Rakiety, Bomby i Spray Can. Każdy z nich ma inne zadanie i zastosowanie. Wiedza, kiedy i jak ich używać, jest kluczem do wygrania poziomu bez wyczerpywania ruchów.

  1. Rakiety – usuwają linie kafelków i przeszkód. Można je utworzyć z grupy 5 lub 6 kafelków. Rakiety są pomocne, gdy trzeba usunąć kafelki w linii lub zdalne przeszkody. Istnieją dwa rodzaje rakiet: pionowe (usuwają kolumnę) i poziome (usuwają wiersz).
  2. Bomby – usuwają obszar 3×3 kafelków i przeszkód wokół siebie. Można je utworzyć z grupy 7 lub 8 kafelków. Bomby są przydatne do usuwania skupisk kafelków i przeszkód.
  3. Spray Can – usuwa wszystkie kafelki tego samego koloru. Można go utworzyć z grupy 9 lub więcej kafelków. Power-Up ten ma kolor, z którego został stworzony, i usuwa wszystkie kafelki tego koloru po aktywowaniu.

Łączenie Power-Upów

Aby uzyskać jak najlepszy efekt, łącz Power-Upy, gdy znajdują się obok siebie. Oto efekty poszczególnych kombinacji:

  • Rakieta + Bomba = Krzyż o szerokości 3 kafelków (usuwa wiersz i kolumnę).
  • Spray Can + Rakieta = Wszystkie kafelki w kolorze Spray Can zamieniają się w rakiety i aktywują się jedna po drugiej.
  • Spray Can + Bomba = Wszystkie kafelki w kolorze Spray Can zamieniają się w bomby i aktywują się jedna po drugiej.
  • Rakieta + Rakieta = Rakieta Krzyżowa, usuwająca kafelki w formie krzyża.
  • Bomba + Bomba = Super Bomba, usuwająca obszar 7×7 kafelków.
  • Spray Can + Spray Can = Tęczowy Spray Can, który usuwa wszystkie kafelki i przeszkody na planszy.

Wielokrotne Kombinacje Power-Upów

Mimo że wydaje się, że połączenie wielu Power-Upów będzie skuteczne, tylko dwa z nich zostaną faktycznie połączone. Zwykle priorytetowo traktowane będą kombinacje: Spray Can, Bomba, Rakieta. Dlatego warto unikać marnowania Power-Upów, które znajdują się obok siebie, jeśli nie możesz ich połączyć w odpowiednią kombinację.

Efekt domina

Power-Upy oraz ich kombinacje można wykorzystywać na różne sposoby. Choć aktywowanie ich samodzielnie jest jak najbardziej dozwolone, wywołanie efektu domina przez aktywację innych Power-Upów lub przeszkód może być wyjątkowo satysfakcjonujące. Rakiety, dzięki dużemu zasięgowi, są idealne do wywoływania tego efektu, zwłaszcza gdy połączone są z innymi Power-Upami.

Chociaż Bomby mają krótszy zasięg, ich bliskość do innych Power-Upów lub przeszkód, które wpływają na inne kafelki, może sprawić, że będą równie skuteczne. Zasięg Spray Can zależy od liczby kafelków tego samego koloru na planszy. Choć kombinacja dwóch Spray Can lub tęczowego Spray Can jest bardzo potężna i może usunąć całą planszę, połączenie jej z Rakietami i Bombami bywa czasem bardziej efektywne, ponieważ usuwa także kafelki, które spadają w puste przestrzenie po usuniętych elementach.

Nie zapomnij o Power-Upach na początku gry!

Możesz wybrać jeden Power-Up z każdego typu, ale nie możesz wybrać kilku tego samego rodzaju.

Oprócz Power-Upów, które tworzysz podczas gry, masz także możliwość wybrania Power-Upów na początku gry, aby ułatwić sobie zwycięstwo. Możesz zdecydować się na Rakietę, Bombę lub Spray Can w losowym kolorze. Te Power-Upy zastąpią losowy kafelek na planszy. To, czy zdecydujesz się użyć jednego, dwóch lub wszystkich trzech, zależy od Ciebie. Pamiętaj jednak, że Power-Upy te nie są nieograniczone. Po ich wykorzystaniu będziesz musiał je kupić za monety. Trzy Rakiety kosztują 100 monet, trzy Bomby 150 monet, a trzy Spray Cans 200 monet.

Power-Upy są kosztowne!

Jeśli masz szczęście, możesz otrzymać nieograniczone Rakiety, Bomby lub Spray Cans na kilka minut z Mystery Box. Te Power-Upy będą natychmiast aktywowane, gdy je zdobędziesz, i automatycznie pojawią się w Twoich poziomach, aż upłynie czas.

Wykorzystaj moce Subway Surferów

Na każdym poziomie przypisany jest Subway Surfer, który pomoże Ci go przejść. W chwili pisania tego artykułu dostępnych jest czterech Subway Surferów: Jake, Fresh, Tricky i Yutani. Każdy z nich ma unikalną moc oraz cztery moce wspólne, które mogą być używane przez wszystkich.

Aby aktywować te moce, musisz przejść przez grę i zniszczyć wystarczającą liczbę kafelków i power-upów, aby wypełnić wskaźnik. Kiedy wskaźnik zostanie wypełniony, przycisk zacznie świecić, co oznacza, że moc jest gotowa do użycia. Za każdym razem, gdy chcesz ją aktywować, musisz ponownie napełnić wskaźnik.

Jake – Specjalna moc Jake’a staje się dostępna na poziomie 4. Aktywacja tej mocy powoduje, że 3 losowe kafelki zamieniają się w Rakiety w jednym losowym rzędzie. Ta moc jest przydatna do czyszczenia linii kafelków oraz tworzenia kombinacji power-upów wymagających Rakiet.

Fresh – Specjalna moc Fresh’a staje się dostępna na poziomie 5. Aktywacja tej mocy powoduje, że 4 losowe kafelki zamieniają się w Bomby w losowych miejscach. Ta moc jest przydatna do usuwania skupisk kafelków oraz tworzenia kombinacji power-upów wymagających Bomb. Specjalna moc Fresh’a może być bardziej przydatna niż moc Yutani, ponieważ jest rozproszona i daje jedną Bombę więcej niż moc Yutani.

Tricky – Specjalna moc Tricky staje się dostępna na poziomie 6. Aktywacja tej mocy powoduje, że 4 losowe kafelki zamieniają się w Rakiety w losowych miejscach. Ta moc jest przydatna do czyszczenia linii kafelków oraz tworzenia kombinacji power-upów wymagających Rakiet. Specjalna moc Tricky może być bardziej przydatna niż moc Jake’a, ponieważ jest rozproszona i daje o jedną Rakietę więcej niż moc Jake’a.

Yutani – Specjalna moc Yutani staje się dostępna na poziomie 7. Aktywacja tej mocy powoduje, że 3 losowe kafelki w tej samej kolumnie zamieniają się w Bomby. Ta moc jest przydatna do usuwania skupisk kafelków oraz tworzenia kombinacji power-upów wymagających Bomb.

Moce wspólne – Te moce działają jak dodatkowy ruch, ponieważ ich użycie nie wpływa na limit dostępnych ruchów. W przeciwieństwie do mocy specyficznych dla Subway Surferów, moce wspólne można zdobyć w ramach nagród lub kupić je, klikając na nie, gdy nie masz ich już więcej.

Sneakers – pojawiają się na poziomie 7. Służą do usunięcia dowolnego kafelka lub przedmiotu. Przedmioty z wieloma warstwami tracą tylko jedną warstwę. Są przydatne do ustawiania kafelków lub power-upów obok siebie, jeśli są oddzielone tylko jednym kafelkiem lub przedmiotem. Trzy Sneakers kosztują 200 monet.

Pogo Stick – pojawia się na poziomie 9. Służy do usunięcia całej kolumny według wyboru. Przedmioty z wieloma warstwami tracą tylko jedną warstwę. Jest przydatny do usuwania pionowych linii przeszkód. Trzy Pogo Sticki kosztują 400 monet.

Hoverboard –  pojawia się na poziomie 12. Służy do usunięcia całego rzędu według wyboru. Przedmioty z wieloma warstwami tracą tylko jedną warstwę. Jest przydatny do usuwania poziomych linii przeszkód. Trzy Hoverboardy kosztują 400 monet.

Jet Pack – pojawia się na poziomie 15. Służy do zamieszania wszystkich kafelków w grze i jest przydatny, gdy brakuje dopasowanych kafelków. Trzy Jet Packi kosztują 100 monet.

Zniszcz przeszkody

Na każdym poziomie pojawiają się przeszkody, które stanowią wyzwanie. Choć tworzenie power-upów to świetna zabawa, usuwanie przeszkód zawsze powinno być twoim priorytetem. Liczba wykonanych kombinacji nie wpłynie na twój wynik ani na ostateczny rezultat. Z każdym poziomem pojawiają się nowe przeszkody, które wprowadzają różne mechaniki do gry. Poniżej znajdziesz przeszkody, z którymi będziesz mieć do czynienia od poziomu 1 do 75.

Balony – pojawiają się już na poziomie 1. Pękają, gdy dopasujesz kafelki obok nich. Są to najłatwiejsze przeszkody do usunięcia, bo wystarczy jedno dopasowanie. W wyższych poziomach balony mogą pojawiać się w większej liczbie i spadać z góry, po usunięciu innych kafelków. Power-upy i ich kombinacje są bardzo skuteczne w walce z nimi.

Skrzynie – pojawiają się na poziomie 5. Podobnie jak balony, są niszczone, gdy dopasujesz kafelki obok nich. Jednak na wyższych poziomach skrzynie wymagają kilku dopasowań, by je całkowicie usunąć. Możesz poznać, ile razy musisz je uderzyć, patrząc na ich wygląd. Zwykła skrzynia wystarczy jedno dopasowanie, skrzynia z ukośną linią – dwa, a z „X” – trzy. Kombinacje Power-upów, takie jak Spray Can + Bomb lub Rakieta, są bardzo skuteczne w walce z nimi i potrafią je zniszczyć kilkakrotnie. Pogo Sticks i Hoverboardy również będą pomocne.

Burgery – pojawiają się na poziomie 8. Aby je zebrać, musisz zniszczyć kafelki i przedmioty poniżej nich, aż spadną na dół. Umieszczenie pionowych rakiet lub Pogo Sticks poniżej burgerów jest szybkim sposobem na sprowadzenie ich na dół. Kombinacja Bomb + Rakieta sprawdzi się, gdy trzeba zebrać większą liczbę burgerów. Jeśli brakuje tylko jednego kafelka, użyj Sneakers, by przyspieszyć ich spadek.

Koszykówki – pojawiają się na poziomie 13. Odbijają się na losowy kafelek, zanim zostaną zebrane, gdy dopasujesz kafelki obok nich. Ta przeszkoda może pomóc w usuwaniu innych przeszkód, więc warto ją usunąć jak najszybciej. Na większości poziomów koszykówki są rozrzucone i nie jest ich zbyt wiele. Pionowe lub poziome rakiety przydadzą się, gdy są zbyt oddalone od siebie. Pogo Sticks i Hoverboardy również pomogą, ale Sneakers będą bardziej skuteczne, jeśli zostały tylko 1 lub 2 koszykówki.

Światła metra – pojawiają się na poziomie 17. Aby je zniszczyć, musisz dopasować kafelki obok nich. Światła są ustawione w rzędach, kolumnach lub parach, a każde światło trzeba usunąć, by całkowicie pozbyć się przeszkody. Rakiety i bomby (lub ich kombinacje) sprawdzają się w walce z nimi. Pogo Sticks i Hoverboardy będą pomocne, gdy Power-upy nie są dostępne. Sneakers z kolei przydają się do zniszczenia pojedynczych świateł, do których trudno dotrzeć.

Mini Amps – pojawiają się na poziomie 21. Dopasowanie kafelków obok nich powoduje, że zaczynają odtwarzać muzykę, a po drugim dopasowaniu eksplodują, niszcząc pobliskie kafelki i przedmioty w promieniu 3×3. Z powodu ich działania warto priorytetowo usunąć je jak najszybciej. Power-upy i ich kombinacje będą bardzo pomocne przy usuwaniu tych przeszkód.

Graffiti Wall – pojawiają się na poziomie 31. Aby je przełamać, musisz zniszczyć odpowiednią liczbę kafelków lub przeszkód na obrazku. Spray Can, bomby i kombinacje Power-upów będą najlepszym wyborem, by szybko się ich pozbyć. Pogo Sticks, Hoverboardy i Rakiety również mogą pomóc, zwłaszcza jeśli przeszkody są ustawione w linii.

Sub Sandwich – pojawiają się na poziomie 41. Aby je usunąć, musisz robić dopasowania obok nich, by zjadać je kawałek po kawałku. Jeden ruch = jeden kęs. Kęsy zawsze zaczynają się od końca bez papierka. Sub Sandwich zniknie, gdy zostanie tylko papierek. Zwykle pojawiają się w grupach, jeden na drugim. Pionowe rakiety, bomby i Pogo Sticks będą bardzo skuteczne w walce z nimi.

Winyl – pojawia się na poziomie 51. Aby je przełamać, musisz dopasować kafelki w tym samym kolorze. Power-upy, kombinacje Power-upów oraz moce specjalne, takie jak Sneakers, Pogo Sticks i Hoverboardy, pomogą w usunięciu winylu, niezależnie od koloru. Usuwanie przeszkód, które mogą usunąć inne kafelki i przedmioty, takie jak Koszykówki i Mini Amps, również pomaga. Jeśli Power-upy nie są dostępne, Jet Packi mogą pomóc w przetasowaniu kafelków, co pozwoli na lepsze dopasowania.

Rolki – przesuwają kafelki za każdym razem, aż je usuniesz, dopasowując kafelki obok nich.
Rolki pojawiają się na poziomie 61. Dopasowanie kafelków obok nich pozwala je zebrać. Z każdą turą rolki przesuwają kafelki na jeden bok, a potem pojawiają się na przeciwnym końcu planszy. Usunięcie ich zatrzymuje ruch kafelków. Strategiczne umiejscowienie poziomej Rakiety lub Hoverboarda wzdłuż linii Rolek ułatwi ich usunięcie.

Guma do żucia – pojawia się na poziomie 71. Aby ją usunąć, musisz dopasować kafelki wewnątrz gumy. Kafelki w gumie przesuwają się w dół jak zwykłe kafelki, ale sama guma pozostaje na miejscu. Czasami guma jest pusta i można ją przebić dopiero po spadnięciu innych kafelków. Power-upy, kombinacje Power-upów i moce specjalne pomogą w usunięciu gumy, ale zależy to od trudności poziomu i rozmieszczenia gumy. Czasami trzeba będzie zastosować różne strategie, by je usunąć.

Czasem lepiej zakończyć sesje i poczekać

Gdy zabraknie ci ruchów, możesz zapłacić 100 monet, aby wykonać 5 dodatkowych ruchów. Jeśli po tym czasie nadal przegrasz, kolejna oferta będzie zawierała Rakietę, ale będzie kosztować 200 monet. Koszt dodatkowych ruchów może wzrastać w miarę ich kolejnych zakupów w trakcie rundy. Chociaż rozumiemy, jak frustrujące może być przegrywanie, nie zalecamy kupowania dodatkowych ruchów, chyba że masz pewność, że uda ci się wygrać na tym poziomie w ciągu tych pięciu ruchów.

Za 100 monet możesz kupić 5 dodatkowych ruchów. Kolejne zakupy na danym poziomie będą droższe.

W wielu przypadkach znacznie lepiej jest po prostu powtórzyć poziom, zużywając swoje Życia. Dzięki temu zaczniesz od nowa, a kafelki, które się pojawią, będą losowo rozmieszczone, co pozwoli ci na opracowanie nowej strategii za każdym razem. Nawet jeśli przeszkody są takie same, ta zmiana może znacznie wpłynąć na wynik rundy.

Życie odnawia się automatycznie po 30 minutach. Jeśli chcesz szybko uzupełnić Życia, możesz kupić 5 Żyć za 100 monet – to lepsza oferta niż wydanie tych samych monet na 5 ruchów. Jeśli skończyły ci się monety i nie chcesz czekać na odnawianie Żyć, sprawdź swoje oczekujące nagrody po dodatkowe Życia, obejrzyj reklamę, gdy gra cię o to poprosi, lub poproś swoich członków załogi o pomoc.

Dołącz do załogi

Na poziomie 21 odblokujesz możliwość dołączenia do Załóg. Załogi to grupy graczy, którzy pomagają sobie nawzajem, wysyłając dodatkowe Życia, które pomagają przejść do przodu w grze po przegranej rundzie. Możesz poprosić o 5 dodatkowych Żyć co 8 godzin i wysłać Życia z powrotem, naciskając przycisk „Pomoc” obok prośby swojego członka załogi. Życia, które ci wyślą, będziesz mógł odebrać w swojej skrzynce odbiorczej, klikając przycisk „Odbierz”. Życia te mogą pozostać w skrzynce, dopóki nie będą ci potrzebne. Możesz również czatować i nawiązywać kontakty z innymi członkami załogi za pomocą przycisku Czat. Jako załoga możecie także współpracować, by zwiększyć swoje łączna punktację w rankingu załóg po prostu grając.

Aby dołączyć do załogi, możesz wyszukać ją na liście lub skorzystać z paska wyszukiwania i nacisnąć przycisk „Dołącz”. Wiele załóg na liście chętnie cię przyjmie. Alternatywnie, możesz również stworzyć swoją własną załogę. Tworzenie załogi daje ci wolność wyboru jej nazwy, regionu, języka, opisu, typu (publiczna lub prywatna) i minimalnego poziomu. Jednak utworzenie własnej załogi kosztuje 150 monet.

Jeśli nie jesteś zadowolony z aktualnej załogi i chcesz dołączyć do innej, przejdź do zakładki „Moja załoga”, kliknij „Więcej” i wybierz „Opuszczam”.

Zdobądź więcej nagród i darmowe przedmioty

Nagrody w formie Tajemniczych Pudełek można zdobywać, awansując na kolejne poziomy, w pełni ulepszając Hangouta lub przechodząc co 10. poziom zagadek. Tajemnicze Pudełka mogą zawierać monety, Power-upy, Nieskończone Power-upy lub Życia na kilka minut.

Jednak jeśli chcesz otrzymać dodatkowe nagrody z Tajemniczego Pudełka, naciśnij przycisk „Obejrzyj reklamę”, aby odblokować bonusową nagrodę. Możesz również obejrzeć reklamę co 11 godzin z ekranu głównego, by zdobyć dodatkowe nagrody.

Spis treści