Czas na kolejną sieciową strzelanke online, czyli na Strike Vector. Czekają na nas nowoczesne myśliwce, którymi będziemy latać po otwartym świecie gry, gdzie tylko sobie zamarzymy, a do tego mamy możliwość przełączania trybów lotu. Całość gry zbudowano na solidnych podstawach jakie daje silnik Unreal 3 i jeśli ktoś ma wprawne oko to znajdzie mnóstwo nawiązań do takich kultowych tytułów jak Quake 3 czy też równie znanego shootera – Unreal Tournament.

sv_screenshot_01

Skoro mamy przed sobą kolejną strzelankę, więc nie zdziwi nikogo fakt, że skupiono się tutaj wyłącznie na trybie multiplayer (tryb wieloosobowy). My jako gracze zasiadamy w nowoczesnych myśliwcach i tak jak wspomniałem wcześniej mamy dwa tryby lotów do wyboru, pierwszy jest szybki, ale ogranicza go dość niewielka manewrowość. Drugi zaś powstał na bazie znanych nam dobrze cech gier FPS i choć znacznie wolniej toczy się akcja to dostaniemy w zamian o wiele większe możliwości manewrów, większą kontrolę nad każdym ruchem, posunięciem. Na pewno druga w Strike Vector opcja pozwoli nam na skuteczniejsze działania, gdyż jak sami wiecie – przy większych prędkość niezwykle trudno jest celnie uderzyć we wroga.

SV_artwork_06

Przejdźmy teraz do tego co dokładnie wiemy o świecie gry. Mapy na pewno zaskoczą wszystkich swoimi rozmiarami, w końcu przy walkach powietrznych głupi by było żeby mapa nagle kończyła się po parunastu metrach. Jednak to nie będą czyściutkie, bez żadnych przeszkód lokacje, wszędzie usiano różnego rodzaju budynki, elementy środowiska, które nie pozwolą nam latać ot tak sobie, prościutko przed siebie. Dzięki takiemu zróżnicowaniu otoczenia możemy w pełni przetestować mobilność sterowanego myśliwca jak i nasze umiejętności jako pilota. Czeka nas jednym słowem mnóstwo akcji, trzymające w napięciu manewry no i to co najważniejsze – dynamika działania. Jeśli zabrać wszystkie cechy popularnych shooterów to zostaje nam wspaniała symulacja lotów, a każdy tutaj bawić się może jak tylko zechce, nikt nie każe Wam ciągle strzelać do wroga.

Recenzja gry Strike Vector

Prezentowana dziś gra dopiero powstaje i nie wiemy dokładnie kiedy wystartuje oficjalna premiera. Sami wydawcy twierdzą, że dostaniemy ją jak będzie w pełni gotowa – może to będzie pierwsza taka produkcja bez żadnych błędów? Niezły żart co nie?