Stellar Impact jest strategią online rozgrywaną w czasie rzeczywistym, opracowana przez niezależne studio gier Tindalos Interactive rodem z Paryża. Grę można po części zaliczyć do typowego RTS lub Dota, w czym, że swoją rozgrywką wychodzi ponad owe gatunki. Twórcy odeszli tutaj od tradycyjnego schematu gry strategicznej i skupili się na akcji, działaniach drużynowych, a mniejszy nacisk został położony na elementy budowlane czy na samo zbieranie zasobów. Po prostu Stellar Impact sprawia, że stajemy się kapitanem statku kosmicznego i naszym celem jest zniszczenie wroga w imponującym death match, a sprawę też może utrudnić poruszanie się w polach ateroid, gazu i plazmy, które wpływają znacząco na nawigacje. W sumie nie da się zaliczyć na 100% owej produkcji do gatunku MMO, liczy się tutaj głównie PvP, a także gra posiada wyraźny początek i koniec.

W grze znajdziemy dwa tryby rozgrywki: Conquest i Battlefield. W tym pierwszym walka odbywa się w drużynie i ostatecznym celem jest zniszczenie bazy przeciwników. W drugim zaś należy wyeliminować wszystkich przeciwników i to aż trzy razy, albo utrzymać cel co najmniej 120 sekund. Stellar Impact oferuje także 5 różnych typów statków, możemy wybrać spośród: Corvette Fregata, Destroyer, Cruiser i Dreadnought. Nie musimy spełniać jakiś wymogów, aby móc zagrać konkretnym statkiem, wszystkie są dostępne od pierwszego startu gry. Więc wsiadamy do naszego statku tylko po to aby niszczyć cele tyle razy ile się da, po każdym zniszczeniu statek poprostu powraca do gry. Sterowanie statkiem jest dość proste, używamy do tego klawiatury i myszki, możemy ustalać prędkość, manewrowość itp. 

Do elementów strategi zaliczamy tzw. Singularities, czyli ośrodek badawczy, który daje nam dodatkowe punkty technologii, dla nas i zespołu. Jeśli zbudujemy Vortex to nasz team zyska zdolność do teleportacji do innych placówek. Zbudować można także rafinerie, która pozwala wezwać więcej statków jako eskorta, które pomogą w walce. Jeśli zbadamy kolonizacje to zyskamy dostęp do jeszcze większe liczby punktów dowodzenia. Podejmowanie decyzji co zbadać co zbudować jest ważnym elementem strategii gry. Punkty technologii są niezbędne jeśli chcemy zwiększyć tempo badań. Jeśli osiągniemy krytyczną ilość badań to odblokowane zostaną dodatkowe poziomy umiejętności walki. Przykładem może być większa siła ognia, ulepszona tarcza czy lepszy radar. Punktów dowodzenia użyjemy także do ulepszania naszych umiejętności. 

Możemy wybierać spośród 4 umiejętności na każdy z użytych statków podczas walki, od zwiększenia ataku, obrony po manewrowanie i wiele innych. Zmienić je można w każdej chwili w hangarze (meny główne). Oprócz umiejętności możemy się zdecydować nagrodzić pracowników medalami za wygrane bitwy. Owi pracownicy to głównie będą to strzelcy, piloci, inżynierowie i naukowcy. Darowanie im takich medali odblokuje umiejętności pasywne dające trwały efekt w grze. 

Wracając do popularnych gier kosmicznych tak i tutaj im więcej doświadczenia tym wyższy poziom naszego statku, a co za tym idzie to możemy zwiększyć o kolejny punkcik dane umiejętności. 

Stellar Impact jak widzicie to produkt naprawdę godny polecenie, ale dla ludzi lubiących myśleć, gdyż raczej nie przypadnie do gustu graczom z Desert Operations czy Krainy Wikingów, gdzie liczy się tylko gruby portfel, a nie umiejętności.