Istnieją dwa rodzaje statków kosmicznych w grze Stellar Age: wojskowe i cywilne. Wszystkie statki są tworzone w porcie kosmicznym. Na szybkość produkcji ma wpływ technologia plastyfikacji strukturalnej (Structural Plasticitation).
Każdy statek ma pięć parametrów: pancerz, obrażenia, prędkość, paliwo, pojemność i rozmiar. Na pancerz statków i wież obronnych wpływa poziom technologii Wzmocnienia Floty (Fleet Strengthening), a uszkodzenia – poziom Technologii Broni Floty (Fleet’s Weapons). Ponadto na pancerz i uszkodzenia twoich statków wpływa technologia Fleet Mastery. Pojemność rośnie wraz z poziomem technologii Transformacja Lorentza (Lorentz Transformation).
Wojskowe statki kosmiczne
Lekki Myśliwiec | |
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 500 |
Obrażenia | 100 |
Prędkość | 240 |
Paliwo | 25 |
Pojemność | 40 |
Rozmiar | 20 |
Lekki Myśliwiec jest najprostszym statkiem i najtańszym w rozwoju i produkcji. Budowa jednego takiego statku wymaga 2 200 metali i 200 polimerów.
Statki te zadają 300% więcej obrażeń krążownikom i tytanom, 400% bombowcom. Obrażenia lekkich myśliwców można zwiększyć dzięki technologii broni laserowej, a prędkość – dzięki technologii silnika impulsowego.
Ciężki myśliwiec | |
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 1250 |
Obrażenia | 250 |
Prędkość | 160 |
Paliwo | 50 |
Pojemność | 100 |
Rozmiar | 50 |
Ciężki myśliwiec jest statkiem gorszym jeśli chodzi o prędkość od lekkich myśliwców, ale znacznie przewyższa je pod względem grubości pancerza. Budowa jednego wymaga 5000 metali i 750 polimerów.
Ciężkie myśliwce zadają 300% więcej obrażeń lekkim myśliwcom i bombowcom, 400% Pancernikom.
Obrażenia ciężkich myśliwców można zwiększyć dzięki technologii broni laserowej, a prędkość – dzięki technologii silnika impulsowego.
Krążownik |
|
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 5000 |
Obrażenia | 950 |
Prędkość | 80 |
Paliwo | 100 |
Pojemność | 400 |
Rozmiar | 200 |
Krążownik to idealnie wyważony statek pod względem prędkości i pancerza. Krążowniki i pancerniki są doskonałym wyborem przeciwko piratom na średnich poziomach. Budowa jednego krążownika wymaga 20 000 metali, 2 000 polimerów i 500 antymaterii.
Krążowniki zadają 300% więcej obrażeń ciężkim myśliwcom i 500% więcej obrażeń niszczycielom.
Obrażenia krążowników mogą być zwiększone dzięki technologii broń Gaussa, prędkość – dzięki technologii silnika impulsowego.
Okręt wojenny | |
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 15000 |
Obrażenia | 2775 |
Prędkość | 70 |
Paliwo | 450 |
Pojemność | 1200 |
Rozmiar | 600 |
Okręt wojenny jest dobrze wyważonym statkiem pod względem prędkości i pancerza – podobnie jak krążowniki. Krążowniki i okręty wojenne są doskonałym wyborem przeciwko piratom na średnich poziomach. Budowa jednego okrętu wojennego wymaga 54 000 metali, 6 000 polimerów i 3 000 antymaterii.
Okręty wojenne zadają 500% więcej obrażeń krążownikom i 300% więcej obrażeń tytanom.
Obrażenia tych statków można zwiększyć dzięki technologii broni Gaussa, a prędkości – technologii silnika antygrawitacyjnego.
Pancernik | |
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 37500 |
Obrażenia | 6750 |
Prędkość | 50 |
Paliwo | 750 |
Pojemność | 3000 |
Rozmiar | 1500 |
Pancernik to opancerzony i pojemny statek zdolny do zadawania znacznych obrażeń. Pancerniki są idealne do eskortowania bombowców. Budowa jednego Pancernika wymaga 157 000 metali, 7500 polimerów i 5625 antymaterii.
Pancerniki zadają 500% więcej obrażeń Lekkim Myśliwcom i Okrętom wojennym.
Obrażenia Pancernika mogą być zwiększone dzięki technologii broni jonowej, prędkość – dzięki technologii silniki antygrawitacyjne.
Bombowiec | |
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 50000 |
Obrażenia | 9000 |
Prędkość | 40 |
Paliwo | 900 |
Pojemność | 4000 |
Rozmiar | 2000 |
Bombowiec to statek zaprojektowany w celu zniszczenia obrony bazy wroga. Konstrukcja jednego bombowca wymaga 160 000 metali i 60 000 polimerów.
Bombowce zadają o 400% więcej obrażeń wszelkiego rodzaju wieżom obronnym.
Obrażenia bombowców mogą być zwiększone dzięki technologii broni jonowej, prędkość – dzięki technologii silnika antygrawitacyjnego.
Niszczyciel | |
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 125000 |
Obrażenia | 21700 |
Prędkość | 70 |
Paliwo | 5000 |
Pojemność | 10000 |
Rozmiar | 5000 |
Niszczyciel to statek o dość dużej prędkości. Sprawdza się dobrze w bitwach z małymi statkami. Budowa jednego niszczyciela wymaga 400 000 metalu, 50 000 polimerów i 37 500 antymaterii.
Niszczyciele zadają 500% więcej obrażeń ciężkim myśliwcom i 400% więcej obrażeń Pancernikom.
Obrażenia niszczycieli można zwiększyć dzięki technologii broni plazmowej, a prędkości – dzięki technologii Hyper Engine.
Tytan | |
---|---|
Podstawowe cechy |
|
Pancerz | 1250000 |
Obrażenia | 202500 |
Prędkość | 35 |
Paliwo | 30000 |
Pojemność | 100000 |
Rozmiar | 50000 |
Tytan jest najpotężniejszym statkiem floty, a ich głównym celem jest zniszczenie wroga. Budowa jednego Tytana wymaga 4 000 000 metali, 375 000 polimerów i 312 500 antymaterii.
Tytani zadają 300% więcej obrażeń Pancernikom, 500% więcej obrażeń Niszczycielom i 200% więcej obrażeń wszelkiego rodzaju wieżom obronnym.
Obrażenia tytanów można zwiększyć dzięki technologii broni plazmowej, a prędkości – dzięki technologii Hyper Engine.
Cywilne statki kosmiczne
Istnieją dwa rodzaje cywilnych statków kosmicznych: transporter lekki i transporter ciężki. Ich prędkość można zwiększyć badając technologie silników impulsowych i anty-grawitacyjnych. Pojemność ich ładowni można zwiększyć badając technologię transformacji Lorentza.