Star Citizen to nadchodząca gra sci-fi MMO wprost ze stajni Cloud Imperium Games Corporation. Całą grafikę napędza tutaj silnik CryEngine 3, a cała produkcja gry trwa nieprzerwanie od roku 2011. Niestety jej planowany start jest zapowiedziany gdzieś dopiero w 2014 roku, a aby w nią zagrać trzeba będzie uiścić jednorazową opłatę. Według raportów jakie można znaleźć na zagranicznych stronach o grach MMO zebrano ponad sześć milionów dolarów na rozwój Star Citizen za pomocą portalu Roberts Space Industries i Kickstarter – jednym słowem jest to jeden z najbardziej opłacanych projektów tego typu.
Tak jak wspomniałem wcześniej gra Star Citizen będzie dostępna po jednorazowym zakupie. Nie wiele póki co o niej wiemy, więc owe informacje traktujcie jako luźną zapowiedź. Wiemy jeszcze tyle, że w grze znajdziemy również sklep, gdzie będziemy można zakupić wirtualne przedmioty premium, dzięki nim będzie można personalizować nasze statki i dodawać inne kosmetyczne zmiany. Jednak sam deweloper zapowiada, że owe przedmioty zakupione za pomocą waluty premium nie wpłyną zbytnio na balans pomiędzy tymi co płacą, a co tego nie robią. Tak czy inaczej Star Citizen ma nie być typową grą Pay to Win.
Deweloperką zajmuje się projektant Chris Roberts, który z sukcesem wprowadził na nasz rynek takie tytuły jak Wind Commander, Privateer i Freelancer, a teraz Star Citizen podzieli taki sam gameplay jak poprzednie tytuły, ale uniwesum w omawianej aplikacji znacznie dopracowano i można w sumie powiedzieć, że ewoluowało w ciągu tych kilku lat. Owe zmiany dają graczom większe możliwości odkrywania przestrzeni kosmicznej.
Na tą chwilę znamy kilka klas jakie przedstawił oficjalnie deweloper: smuggler, pirate, merchant i bounty hunter. Więcej dowiemy się już wkrótce.