Atrybuty i umiejętności w grze Second Galaxy odwzorowują rozwój Pilota. Atrybuty pokazują nam jaki jak rozwinięte są zdolności pilota, a umiejętności określają jego zdolności. Za każdym razem gdy osiągniemy określony poziom atrybutów to możemy nauczyć naszego pilota nowe umiejętności. Im wyższe atrybuty i umiejętności tym silniejszy jest nasz pilot.
Atrybuty pilota
Istnieją 4 podstawowe atrybuty pilota: broń, obrona, elektronika i pilotowanie statku. Gracz może w dowolnym momencie otworzyć profil pilota, aby zobaczyć, jak rozwinięta jest postać pod kątem każdego z atrybutów.
W zależności od wyboru kariery pilota zaczyna on na różnym poziomie każdego z czterech atrybutów. Nie ma to większego wpływu na rozwój postaci i dopasowanie kolejnych jego cech do tego co zamierzamy robić w grze pozostaje w naszej gestii. My kreujemy ścieżkę jego kariery i to kim finalnie zostanie zależy całkowicie od nas.
- Broń zwiększy obrażenia wszystkich broni i odblokuje zaawansowane umiejętności uzbrojenia.
- Obrona zwiększy tarczę wszystkich statków i odblokuje zaawansowane umiejętności obrony.
- Elektronika zwiększy energię wszystkich statków i odblokuje zaawansowane umiejętności inżynieryjne.
- Pilotowanie statków zwiększy prędkość wszystkich statków i odblokuje zaawansowane umiejętności nawigacyjne.
Gracze mogą zresetować swoje atrybuty w Second Galaxy za pomocą regulatora synaptycznego. Po zresetowaniu wszystkie atrybuty zostaną zwrócone, a wszystkie umiejętności zostaną zresetowane.
Umiejętności pilota
Umiejętności pilota dają mu konkretne bonusy, na przykład: atrybuty broni zwiększą DMG dla wszystkich broni, ale umiejętności przyniosą korzyści DMG, zwiększony zasięg lub CRIT (krytyka) dla określonego rodzaju broni.
Dopóki wymagany poziom pilota i atrybutów są spełnione, umiejętności są nabywane natychmiast pale musimy wydać nieco kredytów. Dostępne umiejętności w grze Second Galaxy to:
- Broń, zwiększy obrażenia broni, zasięg lub CRIT karabinów, miotaczy, laserów lub pocisków.
- Obrona poprawi EM, odporność termiczną i kinetyczną tarczy statku i efektywność ładowania osłon.
- Elektronika poprawi szybkość odzyskiwania energii, zmniejszy zużycie energii przez broń lub urządzenia.
- Pilotowanie statku, zwiększy prędkość statku i prędkość warp lub zmniejszy promień sygnału statku.
Wszystkie umiejętności można rozwijać do poziomu 10, a bonusy, które przynoszą te umiejętności są natychmiastowe.
Podsumowanie porad do Second Galaxy
Piloci, broń, obrona, elektronika i pilotowanie statku to podstawowe, cztery atrybuty. Punkty atrybutów są otrzymywane za każdy nowym poziomem pilota i można je przypisać do dowolnego z czterech atrybutów. Atrybuty dodają pilotowi premię i są warunkiem koniecznym do odblokowania umiejętności.
Umiejętności ulepszane są za pomocą kredytów i nie wymagają czasu na rozwijanie. Ale określony poziom atrybutów i pilota musi być spełniony zanim będziemy mogli nauczyć się nowej umiejętności.
Gracze mogą użyć regulatora synaptycznego (Synaptic Regulator), aby zresetować wszystkie atrybuty i umiejętności.