Dziś mamy dla Was ekskluzywny wywiad na temat gry Rage War, która obecnie zbiera fundusze na Kickstarter i która niedługo ruszy z pierwszymi testami beta. Strona oficjalna już jest i tam można zgłaszać swoją chęć udziału w testach. Za tworzeniem gry stoi studio XS Software, które na szczęście nie debiutuje w temacie gier strategicznych, a poniższy wywiad przeprowadzono z Panią Nadejdą Danabashevą. Warto poczytać i sprawdzić co tak naprawdę szykuje nam ów deweloper.

Na samym początku, czy mogłaby się Pani przedstawić dla Naszych czytelników?

Witajcie. Nazywam się Nadejda Danabasheva i jestem CGO w firmie XS Software. W ostatnich latach ponad 35 milionów graczy wybrało nasze gry. Pracuje w firmie już ponad dziewięć lat i dołączyłam jeszcze w trakcie prac nad KhanWars czy Lady Popular. Pracowałam również przy grze Nemexia, a obecnie zajmuje się wersją beta gry Rage War.

 

Jak opisałabyś Rage War osobie, która nawet nie słyszała o niej nic do tej pory?

Gra Rage War to przede wszystkim przygoda, która pozwala Nam zbudować miasto prosto z marzeń, wjechać w środek bitwy na tygrysie, albo zaatakować wroga przy użyciu słynnych machin stworzonych przez Leonarda da Vinci. Fabuła gry nie opiera się na prawdziwych wydarzeniach z przeszłości, ale pokazuje świat taki jakim chcielibyśmy go widzieć. Prezentujemy na przestrzeni kolejnych epok własną historię z dodatkiem sporej dawki humoru. Uważajcie więc, gdy Thor wpadnie w gniew, nie będzie przyjemnie, ale za to zabawnie.

 

Na jakich platformach będzie działała gra? Czy planujecie stworzyć krosowe serwery?

Planujemy uruchomić grę w wersji przeglądarkowej, ale aby była dostępna zarówno dla posiadaczy pecetów jak i tabletowców (iOS i Android).W niedalekiej przyszłości powstanie także wersja na smartfony. Gra będzie dostępna na każdym z wyżej wymienionych urządzeń i kontynuowanie rozgrywki rozpoczętej na pececie będzie możliwe w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia, które uda Nam się obsłużyć.

 

Dlaczego gracze powinni wybrać Rage War, co wyróżnia tą grę w porównaniu do tego co oferuje konkurencja?

Na przestrzeni lat przyglądaliśmy się kolejnym grom strategicznym jakie pojawiały się na rynku i każda kolejna korzysta przecież z takich samych mechanik oferując nieco odnowioną grafikę. My staramy się skupić zarówno na gameplay’u z nutką humoru jak i na wartościach estetycznych dotyczących grafiki. Ale co najważniejsze chcemy graczom dać wybór, wybór tego czym tak naprawdę chcą się zajmować. Jedno mogą skupić się na stworzeniu najpiękniejszego miasta, a inni na udowodnieniu swojej siły innym użytkownikom gry.

 

Jak opisałabyś Rage War? Jako grę dla niedzielnych graczy czy dla typowych no-lifów?

Powiem tyle, że Rage War jest kierowany do obu typów graczy, które wymieniłeś powyżej. Dla tych spokojniejszych, niedzielnych graczy mamy mechanikę kreowania własnej ekonomii, skomplikowane kampanie do przejścia, które łatwiej pójdą z pomocą znajomych itp.
Dla graczy harcorowych oddano specjalny system walki, z którego de facto jesteśmy dumni. Możemy zarówno zmagać się w zwyczajnych potyczkach, ale w miarę rozwoju nie unikniemy starcia z wieloma strategiami do wyboru, z których to gracze muszą wybrać tą najlepszą dla siebie, albo pasującą do danej sytuacji.

 

Czy możesz mi powiedzieć co nieco o funkcjach społecznościowych jakie zawiera gra?

Rage War jest grą, w którą można grać samotnie, ale wspólna zabawa z innymi graczami jest niewymagana, ale za to łatwiejsza. Planujemy dodać możliwość niesienia pomocy podczas odwiedzania miast znajomych, tym samym możemy podkręcić komuś nico ekonomię albo pewien aspekt militarny.
Oczywiście nie zabraknie tutaj systemu gildyjnego, zadań dla członków takich zgromadzeń, czatu i miejsc, które możemy podbijać wraz z przyjaciółmi.

 

Więc będą tutaj klany/gildie, a pojawią się liderzy klanów i indywidualna rywalizacja między graczami?

Tak, w grze będzie kilka rankingów od ekonomicznego po militarny jak i również ranking gildii. Nie wiemy jeszcze czy pojawi się zestawienie najlepszych graczy miesiąca, tygodnia i dnia, na razie to rozważamy. Myśleliśmy także o kilku rozwiązaniach wprowadzających turnieje do gry, ale obecnie to nie jest Naszym priorytetem.

 

Możesz powiedzieć coś o systemie progresji w grze?

Gracz podczas zabawy w Rage War będzie przechodził przez kolejne siedem wieków, począwszy od epoki Kamienia Łupanego, poprzez Epokę Żelaza, Wczesne i Późne Średniowiecze, Renesans i Erę Kolonialną. Z każdą zmianą epoki zmieni się również wygląd miasta, którym zarządzamy. Bogaty system zadań poprowadzi przez trudne początki nowych graczy, ale i później urozmaici każdemu żmudne godziny spędzone na podbojach i budowie. Będą także zadania codzienne, czasowe, gildyjne, indywidualne itd.

 

A jak działa system walki?

Do dyspozycji graczy oddaliśmy kilka typów jednostek, zarówno lądowych, powietrznych jak i wielkie machiny wojenne o ogromnym zasięgu i sile rażenia. Jednak najciekawiej robi się podczas planowania obrony, każde miasto przecież jest inne, projektowane przez różnych graczy, więc rozstawienia pułapek, kombinacje w systemie obronnym to coś na czym połamie zęby nie jeden weteran strategii. Jeśli wiecie czym jest Tower Defense to właśnie taką mechanikę znajdziecie w Rage War, a jak już Wam się uda przeżyć 10 kolejnych fal ataków to obsypani zostaniecie nagrodami.

[youtube id=”E46ObTRGdsg” width=”633″ height=”356″]