Dzi艣 mamy dla Was ekskluzywny wywiad na temat gry Rage War, kt贸ra obecnie zbiera fundusze na Kickstarter i kt贸ra nied艂ugo ruszy z pierwszymi testami beta. Strona oficjalna ju偶 jest i tam mo偶na zg艂asza膰 swoj膮 ch臋膰 udzia艂u w testach. Za tworzeniem gry stoi studio XS Software, kt贸re na szcz臋艣cie nie debiutuje w temacie gier strategicznych, a poni偶szy wywiad przeprowadzono z Pani膮 Nadejd膮 Danabashev膮. Warto poczyta膰 i sprawdzi膰 co tak naprawd臋 szykuje nam 贸w deweloper.

Na samym pocz膮tku, czy mog艂aby si臋 Pani przedstawi膰 dla Naszych czytelnik贸w?

Witajcie. Nazywam si臋 Nadejda Danabasheva i jestem CGO w firmie XS Software. W ostatnich latach ponad 35 milion贸w graczy wybra艂o nasze gry. Pracuje w firmie ju偶 ponad dziewi臋膰 lat i do艂膮czy艂am jeszcze w trakcie prac nad KhanWars czy Lady Popular. Pracowa艂am r贸wnie偶 przy grze Nemexia, a obecnie zajmuje si臋 wersj膮 beta gry Rage War.

 

Jak opisa艂aby艣 Rage War osobie, kt贸ra nawet nie s艂ysza艂a o niej nic do tej pory?

Gra Rage War to przede wszystkim przygoda, kt贸ra pozwala Nam zbudowa膰 miasto prosto z marze艅, wjecha膰 w 艣rodek bitwy na tygrysie, albo zaatakowa膰 wroga przy u偶yciu s艂ynnych machin stworzonych przez Leonarda da Vinci. Fabu艂a gry nie opiera si臋 na prawdziwych wydarzeniach z przesz艂o艣ci, ale pokazuje 艣wiat taki jakim chcieliby艣my go widzie膰. Prezentujemy na przestrzeni kolejnych epok w艂asn膮 histori臋 z dodatkiem sporej dawki humoru. Uwa偶ajcie wi臋c, gdy Thor wpadnie w gniew, nie b臋dzie przyjemnie, ale za to zabawnie.

 

Na jakich platformach b臋dzie dzia艂a艂a gra? Czy planujecie stworzy膰 krosowe serwery?

Planujemy uruchomi膰 gr臋 w wersji przegl膮darkowej, ale aby by艂a dost臋pna zar贸wno dla posiadaczy pecet贸w jak i tabletowc贸w (iOS i Android).W niedalekiej przysz艂o艣ci powstanie tak偶e wersja na smartfony. Gra b臋dzie dost臋pna na ka偶dym z wy偶ej wymienionych urz膮dze艅 i kontynuowanie rozgrywki rozpocz臋tej na pececie b臋dzie mo偶liwe w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie i z dowolnego urz膮dzenia, kt贸re uda Nam si臋 obs艂u偶y膰.

 

Dlaczego gracze powinni wybra膰 Rage War, co wyr贸偶nia t膮 gr臋 w por贸wnaniu do tego co oferuje konkurencja?

Na przestrzeni lat przygl膮dali艣my si臋 kolejnym grom strategicznym jakie pojawia艂y si臋 na rynku i ka偶da kolejna korzysta przecie偶 z takich samych mechanik oferuj膮c nieco odnowion膮 grafik臋. My staramy si臋 skupi膰 zar贸wno na gameplay’u z nutk膮 humoru jak i na warto艣ciach estetycznych dotycz膮cych grafiki. Ale co najwa偶niejsze chcemy graczom da膰 wyb贸r, wyb贸r tego czym tak naprawd臋 chc膮 si臋 zajmowa膰. Jedno mog膮 skupi膰 si臋 na stworzeniu najpi臋kniejszego miasta, a inni na udowodnieniu swojej si艂y innym u偶ytkownikom gry.

 

Jak opisa艂aby艣 Rage War? Jako gr臋 dla niedzielnych graczy czy dla typowych no-lif贸w?

Powiem tyle, 偶e Rage War jest kierowany do obu typ贸w graczy, kt贸re wymieni艂e艣 powy偶ej. Dla tych spokojniejszych, niedzielnych graczy mamy mechanik臋 kreowania w艂asnej ekonomii, skomplikowane kampanie do przej艣cia, kt贸re 艂atwiej p贸jd膮 z pomoc膮 znajomych itp.
Dla graczy harcorowych oddano specjalny system walki, z kt贸rego de facto jeste艣my dumni. Mo偶emy zar贸wno zmaga膰 si臋 w zwyczajnych potyczkach, ale w miar臋 rozwoju nie unikniemy starcia z wieloma strategiami do wyboru, z kt贸rych to gracze musz膮 wybra膰 t膮 najlepsz膮 dla siebie, albo pasuj膮c膮 do danej sytuacji.

 

Czy mo偶esz mi powiedzie膰 co nieco o funkcjach spo艂eczno艣ciowych jakie zawiera gra?

Rage War jest gr膮, w kt贸r膮 mo偶na gra膰 samotnie, ale wsp贸lna zabawa z innymi graczami jest niewymagana, ale za to 艂atwiejsza. Planujemy doda膰 mo偶liwo艣膰 niesienia pomocy podczas odwiedzania miast znajomych, tym samym mo偶emy podkr臋ci膰 komu艣 nico ekonomi臋 albo pewien aspekt militarny.
Oczywi艣cie nie zabraknie tutaj systemu gildyjnego, zada艅 dla cz艂onk贸w takich zgromadze艅, czatu i miejsc, kt贸re mo偶emy podbija膰 wraz z przyjaci贸艂mi.

 

Wi臋c b臋d膮 tutaj klany/gildie, a pojawi膮 si臋 liderzy klan贸w i indywidualna rywalizacja mi臋dzy graczami?

Tak, w grze b臋dzie kilka ranking贸w od ekonomicznego po militarny jak i r贸wnie偶 ranking gildii. Nie wiemy jeszcze czy pojawi si臋 zestawienie najlepszych graczy miesi膮ca, tygodnia i dnia, na razie to rozwa偶amy. My艣leli艣my tak偶e o kilku rozwi膮zaniach wprowadzaj膮cych turnieje do gry, ale obecnie to nie jest Naszym priorytetem.

 

Mo偶esz powiedzie膰 co艣 o systemie progresji w grze?

Gracz podczas zabawy w Rage War b臋dzie przechodzi艂 przez kolejne siedem wiek贸w, pocz膮wszy od epoki Kamienia 艁upanego, poprzez Epok臋 呕elaza, Wczesne i P贸藕ne 艢redniowiecze, Renesans i Er臋 Kolonialn膮. Z ka偶d膮 zmian膮 epoki zmieni si臋 r贸wnie偶 wygl膮d miasta, kt贸rym zarz膮dzamy. Bogaty system zada艅 poprowadzi przez trudne pocz膮tki nowych graczy, ale i p贸藕niej urozmaici ka偶demu 偶mudne godziny sp臋dzone na podbojach i budowie. B臋d膮 tak偶e zadania codzienne, czasowe, gildyjne, indywidualne itd.

 

A jak dzia艂a system walki?

Do dyspozycji graczy oddali艣my kilka typ贸w jednostek, zar贸wno l膮dowych, powietrznych jak i wielkie machiny wojenne o ogromnym zasi臋gu i sile ra偶enia. Jednak najciekawiej robi si臋 podczas planowania obrony, ka偶de miasto przecie偶 jest inne, projektowane przez r贸偶nych graczy, wi臋c rozstawienia pu艂apek, kombinacje w systemie obronnym to co艣 na czym po艂amie z臋by nie jeden weteran strategii. Je艣li wiecie czym jest Tower Defense to w艂a艣nie tak膮 mechanik臋 znajdziecie w Rage War, a jak ju偶 Wam si臋 uda prze偶y膰 10 kolejnych fal atak贸w to obsypani zostaniecie nagrodami.

[youtube id=”E46ObTRGdsg” width=”633″ height=”356″]