Opr贸cz sk艂adek cz艂onkowie hanzy w My Little Farmies maj膮 mo偶liwo艣膰 wykonywa膰 zadania. W tym celu musz膮 wybra膰 dla siebie profesje. Wykonywanie zawodu pozwoli im przygotowa膰 si臋 do wypraw w odleg艂e miejsca, gdzie b臋d膮 mogli skorzysta膰 z wymiany towar贸w. Swoja profesje wybieramy niezale偶nie od wykonywanej w hanzie funkcji i mo偶emy j膮 zmienia膰 w dowolnej chwili, ale tylko co 24h mo偶liwa jest darmowa zmiana. Wcze艣niej zmienimy j膮 jedynie po odpowiedniej op艂acie.

Budynki w kt贸rych oddajecie si臋 swojej profesji umieszczone s膮 wzd艂u偶 rzeki nieopodal siedziby hanzy.

Dost臋pne zawody:

Budowniczy statk贸w

Budynkiem budowniczego statk贸w jest stocznia. Budowniczy statk贸w buduje i naprawia statki hanzy. Tutaj wszelkie koszty pokrywa kasa hanzy. Ponadto budowniczy ustala rodzaj statku, kt贸ry uda si臋 na wypraw臋 handlow膮. Za wykonywanie swoich zada艅 budowniczy otrzymuje do艣wiadczenie zawodowe. Im wi臋cej do艣wiadczenie b臋dzie posiada艂 budowniczy tym bardziej mo偶e on rozbudowa膰 swoja stocznie, tym wi臋ksze i szybsze statki b臋dzie m贸g艂 budowa膰 i naprawia膰 i tym szybciej b臋dzie m贸g艂 przygotowa膰 wypraw臋 handlowa.

Rusznikarz

Budynkiem rusznikarza jest ku藕nia wodna. Rusznikarz wykuwa dzia艂a dla hanzy. Tutaj wszelkie koszty pokrywa kasa hanzy. Ponadto decyduje on o uzbrojeniu statk贸w na wypraw臋 handlow膮. Za wykonywanie swoich zada艅 rusznikarz otrzymuje do艣wiadczenie zawodowe. Im wi臋cej do艣wiadczenia b臋dzie posiada艂 rusznikarz tym bardziej b臋dzie m贸g艂 rozbudowa膰 swoj膮 ku藕nie. Im bardziej rozbudowana ku藕nia, tym lepsza bron mo偶e on wykuwa膰 oraz tym szybciej mo偶e przygotowa膰 wypraw臋 handlowa.

Prowiantowy

Budynkiem prowiantowego jest tawerna. Prowiantowy zajmuje si臋 werbowaniem cz艂onk贸w za艂ogi. Tutaj wszelkie koszty pokrywa kasa hanzy. Ponadto decyduje on kt贸ra za艂oga b臋dzie sterowa艂a statkiem podczas wyprawy. Za wykonywanie swoich zada艅 prowiantowy otrzymuje do艣wiadczenie zawodowe. Im wi臋cej do艣wiadczenie b臋dzie posiada艂 prowiantowy, tym bardziej b臋dzie m贸g艂 on rozbudowa膰 swoj膮 tawern臋. Im bardziej rozbudowana tawerna, tym lepsza za艂og臋 b臋dzie m贸g艂 zwerbowa膰, a ponadto szybciej dokona przygotowa艅 do wyprawy handlowej.

Kupiec

Budynkiem kupca jest faktoria. Kupiec przygotowuje towary na wyprawy handlowe. Tutaj wszelkie koszty pokrywa kasa hanzy. Ponadto decyduje on kt贸re towary zostan膮 za艂adowane na statek. Za wykonywanie swoich zada艅 kupiec otrzymuje do艣wiadczenie zawodowe. Im wi臋cej do艣wiadczenie b臋dzie posiada艂 kupiec, tym bardziej b臋dzie on m贸g艂 rozbudowa膰 faktorie. Im Bardziej rozbudowana faktoria tym bardziej warto艣ciowe towary b臋dzie m贸g艂 zestawia膰 i tym szybciej zako艅czy przygotowania do wyprawy.

Wyprawy

Do wypraw handlowych przechodzisz przez zak艂adk臋 „wyprawy” w siedzibie hanzy.聽Przycisk „W drodze” pokazuje ile statk贸w znajduje si臋 w podr贸偶y, do jakiego celu. Klikniecie na statek wy艣wietli szczeg贸艂owe informacje dot. celu podr贸偶y, towar贸w do wymiany oraz czasu wyprawy.

Konsul G艂贸wny i konsul hanzy mo偶e wyznaczy膰 cel podr贸偶y oraz towary do wymiany. Klikniecie na chor膮giewk臋 wy艣wietli towary na wymian臋, odleg艂o艣膰 oraz sugerowane uzbrojenie.

Jak przygotowuj臋 wypraw臋 handlow膮?

Krok 1: Wyb贸r celu wyprawy

Konsul g艂贸wny lub konsul wybieraj膮 cel podr贸偶y oraz towary pod „Wybierz cel”. Klikniecie na chor膮giewk臋 wy艣wietli szczeg贸艂owe informacje dot. celu:

Nazw臋 celu

Odleg艂o艣膰 celu w milach hanzowych. Uwaga! Twoja hanza musi posiada膰 statek, kt贸rego minimalny zasi臋g odpowiada odleg艂o艣ci.

Towary na handel: wy艣wietlona nazwa, cena zakupu oraz sprzeda偶y.

Warto艣膰 uzbrojenia: jest sugestia jakie uzbrojenie powinien posiada膰 statek, 偶eby nie zosta膰 napadni臋ty przez pirat贸w.

Je艣li cel wyprawy oraz towary s膮 wybrane, mo偶esz klikn膮膰 na „rozpocznij wypraw臋” (autostart oznacza, ze statek wyp艂ynie jak tylko przygotowania zostan膮 zako艅czone).

Krok 2: Po wyborze celu i towar贸w przechodzimy do zak艂adki „wyprawa”.

Budowniczy statk贸w Twojej hanzy musi odda膰 do dyspozycji odpowiedni statek. W tym celu klika on na przycisk „przyjmij”.

Nast臋pnie musi on wybra膰 statek ze stanu hanzy.聽Po klikni臋ciu przez budowniczego na statek wy艣wietlone zostan膮 nast臋puj膮ce warto艣ci:

  • 艁adunek: ile towar贸w mo偶e zosta膰 zabranych oraz wymienionych.
  • Si艂a za艂ogi: tak膮 warto艣膰 musi posiada膰 za艂oga statku.
  • Pr臋dko艣膰: mile hanzy na godzin臋. Im, szybszy statek tym szybciej powr贸ci on z wyprawy.
  • Min. zasi臋g: Gwarantowana odleg艂o艣膰 jaka pokona statek.
  • Maks. odleg艂o艣膰: Jaka odleg艂o艣膰 m贸g艂by pokona膰 statek. Je艣li odleg艂o艣膰 do celu znajduje si臋 pomi臋dzy min, a maks. odleg艂o艣ci膮 powstaje ryzyko, ze statek nie osi膮gnie celu.
  • Luki: Liczba dzia艂, kt贸re mo偶e posiada膰 statek.

Krok 3: Uzbrojenie statku

Jak tylko budowniczy zako艅czy za艂adowanie statku na wypraw臋, do pracy przyst臋puje rusznikarz wyposa偶aj膮c go w niezb臋dn膮 bro艅. W tym celu musi on klikn膮膰 na przycisk oznaczaj膮cy przygotowanie wyprawy „przyjmij”. Nast臋pnie musi on wybra膰 bro艅 ze stanu hanzy.聽Ka偶da wyprawa posiada okre艣lon膮 warto艣膰 broni w zale偶no艣ci od tego jak niebezpieczny jest region.

Rusznikarz mo偶e wyposa偶y膰 statek ilo艣ci膮 broni odpowiadaj膮ca ilo艣ci luk贸w.聽Statek mo偶e by膰 bezpieczny przed atakami pirat贸w tylko w贸wczas je艣li suma uzbrojenia jest wy偶sza ni偶 wymagana warto艣膰 broni.聽Aby wyposa偶y膰 statek w bro艅 rusznikarz musi klikn膮膰 na rodzaj dzia艂a, a nast臋pnie po lewej stronie ustala ile broni tego typu zostanie za艂adowanych.

Na dole po艣rodku pokazane jest ile wolnych luk posiada statek, jak wysoka jest warto艣膰 broni oraz jak wysokie jest prawdopodobie艅stwo ataku pirat贸w. Je艣li zostanie na wypraw臋 wys艂any statek bez broni, prawdopodobie艅stwo ataku pirat贸w wynosi 75%! To 艂atwy lup dla pirat贸w!

Jak tylko rusznikarz wybierze bro艅 wystarczy klikn膮膰 na „rozpocznij za艂adunek”. Jej 艂adowanie potrwa pewien czas. Tutaj macie mo偶liwo艣膰 skr贸cenia czasu za艂adunku. Je艣li rusznikarz jest gotowy, kolej na prowiantowego.

Krok 4: Za艂oga statku

Aby znale藕膰 w艂a艣ciw膮 za艂og臋 na wypraw臋 prowiantowy powinien klikn膮膰 w przygotowaniu na wypraw臋 na „przyjmij”. Teraz mo偶e on wystawi膰 za艂og臋. Si艂a za艂ogi uzale偶niona jest od typu statku.

Cz艂onkowie za艂ogi posiadaj膮 swoja sile za艂ogi. Suma si艂y za艂ogi wszystkich cz艂onk贸w to si艂a ca艂kowita. Aby wystawi za艂og臋 prowiantowy powinien klikn膮膰 na cz艂onk贸w za艂ogi, a nast臋pnie po lewej stronie ustali膰 ilu marynarzy danego typu chcia艂by wystawi膰.

Na dole po艣rodku znajduje si臋 aktualna warto艣膰 za艂ogi.

Jak tylko prowiantowy znajdzie odpowiednia kombinacje za艂ogi mo偶e rozpocz膮膰 za艂adunek.

Za艂adunek trwa jaki艣 czas, mo偶e on jednak zosta膰 zako艅czony szybciej za pomoc膮 z艂ota. Je艣li prowiantowy dope艂ni艂 swoich czynno艣ci kolej na kupca.

Krok 5: Za艂adunek towar贸w

Kolej na kupca. Aby przygotowa膰 towary kupiec powinien klikn膮膰 na „przyjmij” w przygotowaniu wyprawy. Nast臋pnie mo偶e on przydzieli膰 towary. Ilo艣膰 towar贸w uzale偶niona jest od typu statku.

Aby m贸c za艂adowa膰 pakiety handlowe kupiec powinien klikn膮膰 na pakiet handlowy a nast臋pnie po lewej stronie wybra膰 ilo艣膰.

Ka偶dy pakiet handlowy posiada swoja warto艣膰 w talarach. Na dole po艣rodku znajduje si臋 warto艣膰 ca艂kowita wybranych pakiet贸w jak i ilo艣膰 oraz warto艣膰 egzotycznych towar贸w na wymian臋. Je艣li warto艣膰 za艂adowanych towar贸w handlowych jest za wysoka, w贸wczas hanza nie osi膮gnie maksymalnych zysk贸w. Je艣li z kolei warto艣膰 jest za niska statek powr贸ci tylko w po艂owie za艂adowany towarami na wymian臋.

Jak tylko kupiec znajdzie odpowiednia kombinacje, mo偶e rozpocz膮膰 za艂adunek. Za艂adunek trwa jaki艣 czas, mo偶e on jednak zosta膰 zako艅czony przed czasem. Je艣li kupiec jest gotowy w贸wczas konsul g艂贸wny lub konsul mog膮 wys艂a膰 statek na wypraw臋 klikaj膮c na „rozpocznij wypraw臋”.

A teraz rozpoczyna si臋 wielka wyprawa…

Statek b臋dzie znajdowa艂 si臋 jaki艣 czas w drodze. Post臋p w podr贸偶y pokazany jest w zak艂adce „w drodze”.

Po up艂yni臋ciu wymaganego czasu statek powraca do rodzimego portu i mo偶e zosta膰 roz艂adowany. W tym celu kupiec powinien klikn膮膰 na „przyjmij” . Roz艂adunek trwa pewien czas, kt贸ry mo偶e zosta膰 natychmiast zako艅czony. Za udana wypraw臋 hanza otrzymuje punkty hanzy oraz warto艣ciowe, egzotyczne towary.

W zale偶no艣膰 od d艂ugo艣膰 odbytej podr贸偶y statek ulega uszkodzeniom i musi zosta膰 naprawiony przez budowniczego statk贸w.

Cz臋艣膰 broni musi r贸wnie偶 zosta膰 wymieniona. Nieuszkodzona bron trafia automatycznie do stanu hanzy po odbytej podr贸偶y.

Do nast臋pnej podr贸偶y prowiantowy musi zgromadzi膰 nowa za艂og臋.

M贸j statek nie powr贸ci艂 z wyprawy – dlaczego?

Tw贸j statek m贸g艂 spotka膰 taki los:

  • Piraci: Warto艣膰 uzbrojenia by艂a zbyt niska czego skutkiem by艂a napa艣膰 pirat贸w na statek. Dla hanzy oznacza to ca艂kowita utrat臋, statku uzbrojenia i towar贸w.
  • Skr臋tnica: Odleg艂o艣膰 znajdowa艂a si臋 ponad minimalnym zasi臋giem statku w zwi膮zku z tym statek pad艂 ofiara skr臋tnicy i uleg艂 ca艂kowitemu zniszczeniu.

Produkcja w budynkach hanzy:

Stocznia
Stocznia

Ku藕nia wodna
kuznia

Tawerna
tawerna

Faktoria
faktoria

殴r贸d艂o: Oficjalne forum Upjers