W grze Days of Empire możesz stworzyć Sojusz za darmo mając Zamek na co najmniej poziomie 6 lub zapłać określoną ilość Złota, by utworzyć go wcześniej. Tworząc nowy Sojuszu musisz wprowadzić nazwę Sojuszu, skrót oraz deklarację. Inni Lordowie przeczytają deklarację twojego Sojuszu i zdecydują, czy chcą do niego dołączyć. W dzisiejszym poradniku dowiesz się wszystkiego na temat Sojuszu w Days of Empire.
Język Lidera Sojuszu zostanie ustawiony jako domyślny język Sojuszu. Możesz go zmienić w ustawieniach Sojuszu.
- Dołączenie do Sojuszu
- Lider Sojuszu
- Ranga Lidera Sojuszu
- Technologia Sojuszu
- Sklep Sojuszu
- Pomoc Sojuszu
- Urzędnicy Sojuszu
- Skarb Sojuszu
- Budynki Sojuszu
- Super Płytki Sojuszu
- Struktury Sojuszu i Terytorium
- Zalety Terytorium Sojuszu
- Relacje Sojuszu
- Liga Królewskiego Sojuszu
- Wróg Sojuszu
Dołączenie do Sojuszu
Stuknij w ikonę Sojuszu w głównym interfejsie, by otworzyć listę Sojuszów. System automatycznie zarekomenduje ci niektóre sojusze. Oczywiście możesz poszukać Sojuszu, który najbardziej ci odpowiada. Po dołączeniu do Sojuszu, otrzymasz potężne efekty technologii Sojuszu oraz będziesz mógł zakupić mnóstwo przedmiotów w Sklepie Sojuszu. Nie czekaj i zostań członkiem Sojuszu już teraz!
Zachęcamy, aby dołączyć do Sojuszu, którego język jest twoim językiem ojczystym. Dzięki temu będzie ci łatwiej komunikować się ze swoimi sojusznikami.
Lider Sojuszu
Lider Sojuszu sprawuje władzę nad Sojuszem. Jeśli Lider jest offline przez 7 dni z rzędu, członkowie R3 oraz R4, jak również Urzędnicy Sojuszu, mogą kupić pozycję Lidera za określoną ilość Złota.
Ranga Lidera Sojuszu
Lider Sojuszu posiada Rangę 5, natomiast reszta członków po dołączeniu do sojuszu posiada Rangę 1. Członkowie z niższą rangą mogą awansować lub zostać zdegradowani przez członków z wyższą rangą.
Technologia Sojuszu
Możesz ofiarować datki na technologię Sojuszu po 4 godzinach od wstąpienia do niego. Za ofiarowane datki otrzymasz Honor Sojuszu oraz Pkt. Sojuszu.
Po przekazaniu datków rozpocznie się odliczanie. Dopóki się ono nie skończy, nie będziesz mógł ponownie ofiarować datków.
Kiedy ilość ofiar na technologię osiągnie limit, członkowie Rangi 4 i 5, jak również Urzędnicy Sojuszu, mogą badać tę technologię. Po ukończonym badaniu wszyscy członkowie w Sojuszu otrzymają bonus atrybutu oparty na tej technologii. Możesz badać tylko jedną technologię w tym samym czasie.
Kiedy technologia osiągnie określony poziom badania, zostanie odblokowany wyższy poziom.
Sklep Sojuszu
Członkowie Sojuszu otrzymają Pkt. Sojuszu za ofiary na technologię oraz ukończenie wydarzeń. Członkowie R4 i R5 oraz Urzędnicy Sojuszu mogą użyć Pkt. Sojuszu, by dodać przedmioty do Sklepu Sojuszu.
Członkowie Sojuszu otrzymają Honor Sojuszu za ofiary na technologię oraz ukończenie wydarzeń. Honoru Sojuszu można użyć do zakupu przedmiotów w Sklepie Sojuszu.
Pamiętaj, że twój Honor Sojuszu nie zostanie wyczyszczony po odejściu z Sojuszu, ale ranking ofiar zostanie usunięty.
Pomoc Sojuszu
Możesz poprosić o Pomoc Sojuszu, kiedy budujesz lub ulepszasz budynki, badasz technologię i leczysz rannych.
Każdy członek może pomóc drugiemu sojusznikowi klikając w przycisk Pomoc w interfejsie Pomoc Sojuszu lub w Ambasadzie.
Ilość przekazanej pomocy zależy od poziomu Ambasady Lorda, który poprosił o wsparcie.
Urzędnicy Sojuszu
Sojusze mogą wybrać 4 członków na następujące stanowiska urzędnicze Dowódca, Dyplomata, Organizator oraz Rekruter.
Kiedy stanowisko jest wolne, członkowie Sojuszu mogą na nie aplikować. Lider Sojuszu następnie zadecyduje, czy mianować ich na określone stanowiska.
Czterech urzędników pomaga Liderowi efektywnie przewodzić Sojuszem.
Urzędnicy Sojuszu posiadają rangi R4 i R5 oraz mogą korzystać ze wszystkich bonusów przysługujących członkom R4, jak również z tych, które posiadają ich stanowiska.
Skarb Sojuszu
1. Odblokowanie Skarbu Sojuszu:
Kiedy Magazyn osiągnie Poz. 6, zostanie odblokowany Skarb Sojuszu. Aby móc wydobyć Skarb Sojuszu, musisz należeć do swojego Sojuszu przez co najmniej 1 godzinę.
2. Jakość Skarbu Sojuszu:
Istnieje 5 różnych jakości skarbu: zielona, niebieska, fioletowa i złota.
3. Wydobycie skarbu:
Po osiągnięciu przez Magazyn Poz.6, możesz rozpocząć wydobywanie Skarbu Sojuszu. Kiedy już go zdobędziesz, będziesz potrzebować pomocy swoich sojuszników w jego otworzeniu. Jeśli będziesz zbyt długo czekać z otworzeniem skarbu, zniknie on, a ty nie otrzymasz żadnych nagród.
4. Darmowe próby wydobycia:
Możesz tylko jeden raz wydobyć jeden skarb za darmo. Jeśli chcesz zwiększyć ilość skarbów do wydobycia w tym samym czasie, musisz wydać dodatkowe Złoto.
5. Otwarcie skarbu:
Kiedy Magazyn osiągnie Poz.6, możesz wyświetlić ekran pomocy i wybrać Lorda, który pomoże ci w otworzeniu skarbu. Po wybraniu pomocy, musisz poczekać na koniec odliczania, aby otrzymać nagrodę. Im wyższa jakość Skarby Sojuszu, tym dłużej należy poczekać na otwarcie, lecz nagrody również będą dużo lepsze. Możesz otworzyć tylko jeden skarb w tym samym czasie.
6. Odświeżenie dostępnego skarbu:
Automatyczne odświeżenie: gra odświeży dostępny skarb automatycznie co 2 godziny.
Ręczne odświeżenie: natychmiast odświeża dostępny skarb. Można to zrobić 2 razy za darmo w ciągu dnia.
Budynki Sojuszu
W interfejsie Budynków Sojuszu każdy członek może wybrać budynek do budowy na dowolnym, pustym obszarze wewnątrz terytorium Sojuszu na mapie.
Tylko lider Sojuszu może zbudować Ministerstwo Sojuszu. Wszyscy inni członkowie mogą zbudować Flagi Sojuszu, by zwiększyć jego terytorium. Członkowie R4, Urzędnicy Sojuszu lub wyżej postawieni mogą wydać Pkt. Sojuszu, by zbudować Flagę Sojuszu.
Kiedy Budynek Sojuszu zostanie zaatakowany, zajmie się ogniem. Kiedy obrona muru spadnie do 0, budynek zostanie zburzony.
Podczas obrony budynków Sojuszu, znajdujący się w nich żołnierze mogą zostać ranni.
Super Płytki Sojuszu
Liderzy kwalifikujących się Sojuszów mogą wybrać miejsce budowy Super Płytki Sojuszu, posiadającej ogromną ilość surowców takich jak Zboże, Drewno, Żelazo lub Kwarc. Członkowie Sojuszu mogą rozpocząć zbiory Zboża i Drewna z Super Płytek, kiedy ich Zamek osiągnie Poz.6, Żelaza, kiedy osiągnie Poz.10 oraz Kwarcu, kiedy osiągnie Poz.15. Wszystkie Super Płytki posiadają współczynnik zbioru zwiększony o 20%.
Każdy Sojusz może posiadać 1 Super Płytkę w danym czasie. Wojska wysłane do budowy płytki rozpoczną zbiór po zakończeniu budowy. Super Płytki posiadają nielimitowaną ilość surowców, a wojska zbierające są chronione przez atakami. Kiedy płytka wygaśnie po 7 dniach lub zostanie zniszczona przez Lidera Sojuszu, członka R4 lub Urzędnika Sojuszu, będzie można zbudować nową.
Struktury Sojuszu i Terytorium
Lider Sojuszu oraz członkowie R4 mogą zbudować struktury sojuszu na mapie świata. Każda struktura sojuszu kontroluje określoną część terytorium; całe terytorium, które jest pod kontrolą tych struktur łączy się w terytorium sojuszu. Każda struktura posiada własne punkty zdrowia. Struktury sojuszu można atakować i wysyłać do nich posiłki, jednak jeśli któraś z nich zostanie zniszczona, terytorium, które kontroluje zniknie i całkowita powierzchnia terytorium sojuszu zmniejszy się. Atakowanie i obrona struktur sojuszu to jedna z kluczowych części wojen Sojuszów.
Hala Sojuszu: Hala Sojuszu to główna centrala każdego Sojuszu. Liderzy muszą zbudować Halę Sojuszu, aby móc odebrać pierwszą część terytorium. Budowa tego budynku automatycznie utworzy terytorium Sojuszu o wielkości 12×12. Budynek ten musi zostać wzniesiony przed każdym innym budynkiem sojuszu.
Flagi Sojuszu: Flagi Sojuszu to główne struktury używane do powiększenia terytorium. Na początek będziesz mógł postawić 30 flag, a każda z nich będzie kontrolować obszar 5×5. Członkowie Sojuszu mogą zwiększyć maksymalny limit flag poprzez badanie Technologii Sojuszu Ustawienia Flagi. Im wyższy limit flag, tym większe terytorium twój sojusz może kontrolować. Każda nowa flaga zużyje więcej punktów sojuszu niż ostatnia.
Punkty terytorium Sojuszu: każdy blok terytorium zapewni ci punkty terytorium. Ilość gromadzonych punktów zależy od strefy surowca, na której znajduje się ów blok. Punkty dla każdej strefy są następujące:
Poz | Pkt |
1 | 2 |
2 | 3 |
3 | 5 |
4 | 8 |
5 | 12 |
6 | 24 |
7 | 48 |
Jeśli struktura sojuszu zostanie zaatakowana, zacznie się palić. Im potężniejsze są pozostałe jednostki, tym dłużej będzie trwa pożar, maks. 30 minut. W czasie pożaru, HP budynku zacznie spadać. Jeśli budynek zostanie zaatakowany ponownie, okres trwania pożaru połączy się. Po pożarze, struktura w ciągu każdej godziny odzyska 20 punktów wytrzymałości. Członkowie Sojuszu mogą wydać Złoto, by ugasić pożar i odnowić HP.
Podobnie jak w przypadku Pałacu, jeśli struktura sojuszu zostanie zaatakowana, zarówno obrońcy jak i atakujący otrzymają ranne jednostki.
Zalety Terytorium Sojuszu
Gracze zdobędą bonus do współczynnika zbioru surowców podczas zbioru na płytkach wewnątrz terytorium sojuszu. Im więcej punktów posiada terytorium twojego Sojuszu tym szybciej będziesz zbierał surowce (z wyjątkiem Super Płytek Sojuszu).
Dzienne Nagrody: Każdego dnia system podaruje wszystkim członkom sojuszu nagrody w postaci surowców na podstawie łącznej ilości punktów terytorium. Tylko Lordowie posiadający Zamki na poziomie6 6 lub wyższym mogą otrzymać te nagrody. Im więcej punktów terytorium posiadasz, tym więcej nagród otrzymasz.
Na terytorium Sojuszu zdobywasz dodatkowe EXP za zabijanie rabusiów.
Migracja terytorialna: Kiedy twój Sojusz osiągnie 10 000 punktów terytorium, gracze mogą użyć funkcji migracji terytorium Sojuszu. Gracze muszą znajdować się wewnątrz terytorium własnego sojuszu lub na terytorium z podpisanym traktatem, mogą przenieść się w dowolne miejsce wewnątrz tego obszaru.
Podatek Sojuszu: kiedy członkowie innych sojuszów zbierają surowce na płytkach wewnątrz terytorium twojego sojuszu, otrzymasz pewną część tych surowców jako podatek sojuszu. Podatek ten zostanie podzielony między członków sojuszu przed liderów, zgodnie z zasadami podziału w grze. Członkowie sojuszów z podpisanym traktatem są zwolnieni z tego podatku. Stawka podatkowa sojuszu wynosi początkowo 15%, lecz członkowie Sojuszu mogą ją zwiększyć poprzez badanie technologii sojuszu „Zbiór Podatku”.
Relacje Sojuszu
Funkcja relacji Sojuszu ma za zadanie wspomagać dyplomację wewnętrzną sojuszów oraz ułatwić członkom zaangażować się w ten proces. Dzięki tej funkcji liderzy mogą ukształtować relacje z innymi sojuszami, a członkowie mogą w prosty sposób widzieć status tych relacji.
Członkowie R4 i R5 mogą nawiązać relacje z innymi sojuszami poprzez ekran relacji sojuszu. Po nawiązaniu relacji, system automatycznie zaktualizuje członków sojuszu poprzez pocztę w grze.
Status relacji z innymi sojuszami będzie zaznaczony kolorem na tabliczce nazwy ich zamków, na ich terytorium Sojuszu oraz na ikonach nad płytkami surowców podczas ich zbiorów. Pamiętaj: Gracze z wrogich sojuszów będą posiadali czerwone tabliczki nazwy, aby byli lepiej widoczni.
Członkowie sojuszów z podpisanym traktatem pokojowym nie mogą atakować się wzajemnie oraz są zwolnione z podatku za zbiór surowców na płytkach wewnątrz swoich terytoriów. Tabliczki nazwy oraz granice terytoriów Sojuszów tych członków będą kolorem niebieskim. Relacje pokojowe muszą zostać zatwierdzone przez przywództwo obu sojuszów zanim będą aktywowane.
Członkowie przyjaznych sojuszów mogą atakować się wzajemnie, lecz przed każdym atakiem otrzymają dwa powiadomienia. Członkowie przyjaznych sojuszów będą posiadać tabliczki nazwy oraz granice terytorium Sojuszu w kolorze żółtym.
Terytoria wrogich sojuszów oraz ich tabliczki nazwy będą wyświetlane na czerwono.
Neutralne sojusze, z którymi nie nawiązałeś żadnych relacji będą wyświetlane na szaro.
Liga Królewskiego Sojuszu
1. Zasady i Regulacje
- Sojusze przypisane zostaną do poszczególnych Lig w Lidze Królewskiego Sojuszu o godz. 00:00 we wtorek w tygodniu wydarzenia Top Lordów w twoim Królestwie. Wydarzenie rozpocznie się o 00:30.
- Aby wziąć udział w wydarzeniu, w Sojuszu musi się znajdować co najmniej 25 członków przed rozpoczęciem wydarzenia.
- Można ofiarować punkty na rzecz tylko tego sojuszu, w którym znajdowało się w czasie rozpoczęcia wydarzenia. Ci, którzy dołączą do Sojuszów w trakcie tego wydarzenia, nie będą mogli w nim uczestniczyć.
- Po zaakceptowaniu zadania należy wykonać je w wyznaczonym czasie. Jeśli Lord, który wykona zadanie, opuści Sojusz przed ukończeniem go, zadanie takie pozostanie niezaliczone.
- Lordowie nie mogą odnowić Prób Zadania, więc powinni porzucić zaakceptowane zadanie.
- Liderzy, członkowie R4 oraz Urzędnicy Sojuszu mogą odrzucić niezaakceptowane zadania. Nie zostaną zużyte do tego żadne punkty lub próby.
- Przyjęte bądź odrzucone zadania zostaną zastąpione nowymi po upływie 30 minut.
- Kiedy Sojusz zdobędzie określoną liczbę punktów, będzie można ulepszyć poziom zadania. Po zakończeniu wydarzenia Sojusze mogą odebrać nagrody na podstawie zdobytego poziomu zadań.
2. Zasady Rozgrywki:
- Dostępne są następujące Ligi: Liga Nowicjuszy; Liga Żółtodziobów; Liga Elity; Liga Mistrzów.
- Sojusze, które po raz pierwszy biorą udział w wydarzeniu, rozpoczną w najniższej lidze: Nowicjuszy. Będąc w każdej lidze Sojusze będą mogły przechodzić kolejne fazy, z których każda będzie zawierać rozmaite zadania.
- Sojusze, które znajdą się w najlepszej 5 w swojej lidze po ukończeniu co najmniej 8 etapów, będą mogły odebrać nagrodę rankingu oraz otrzymać awans do wyższej ligi w kolejnym wydarzeniu Ligi Królewskiego Sojuszu.
- Sojusze, które zdobędą 0 punktów w tym wydarzeniu, nie znajdą się w rankingu, a ponadto spadną do niższej ligi w kolejnym wydarzeniu Ligi Królewskiego Sojuszu. Sojusze na 5 ostatnich miejscach w rankingach zostaną zdegradowane do niższej ligi w następnym wydarzeniu Ligi Królewskiego Sojuszu
- Ilość prób zadania oraz nagrody etapu różnią się w zależności od ligi: w Lidze Mistrzów każdy z Lordów ma 9 prób zadania i może zdobyć maks. 24 nagrody etapu; w Lidze Elity każdy z Lordów ma 8 prób zadania i może zdobyć maks. 21 nagród etapu; w Lidze Żółtodziobów każdy z Lordów ma 7 prób zadania i może zdobyć maks. 18 nagród etapu; w Lidze Nowicjuszy każdy z Lordów ma 6 prób zadania i może zdobyć maks. 15 nagród etapu.
Wróg Sojuszu
- Lista wrogów Sojuszu wyświetli wrogów, którzy zadali obrażenia twoim sojusznikom.
- Cele i bonusy zemsty ustawione są na podstawie siły wroga i obrażeń przez niego zadanych.
- Cel zemsty możesz kończyć stopniowo.
- Lordowie, którzy osiągną cele, zdobędą bonus, a nagrody otrzymane za zemstę zostaną podzielone między wszystkich Lordów, którzy odnieśli szkody.