Znajdziesz tutaj zebraną wiedzę (poradnik) do gry Total Battle. Co jakiś czas będziemy aktualizowali poradnik, dlatego aby był coraz lepszy prosimy o zadawanie pytań do gry w komentarzach, a tematykę której nie poruszyliśmy szybko dodamy do naszego spisu.

Wszystko o Kapitolu

Kapitol reprezentuje stopnień rozwoju twojego miasta. Ulepszenie Kapitolu pozwala na odblokowanie większej ilości miejsca pod budowę, ulepszenie budynków do wyższych poziomów, zwiększenie ilości sojuszników, którzy pomogą przyśpieszyć proces (badania, budowa etc.) jak i wyższe poziomy zwiększają produkcję złotych sztabek.

Kapitol w Total Battle

W Kapitolu znajdziesz kilka sekcji, w sekcji Statystyk możemy szybko podejrzeć różne parametry miasta. W sekcji miasto znajdziemy informacji o stanie murów, ilości koszar oraz info o aktywowanych bonusach, które wpływają na przeróżne procesy w mieście.

W Kapitolu znajdziemy także informacje o podatkach, skarbiec królewski istniał od zalania dziejów. Musimy wysyłać do niego złote sztabki jako podatki. Dzięki nim król może zdobyć różne bonusy dla całego królestwa lub pojedynczych graczy.

Bohater i kapitan

Punkty dowodzenia określają jaką ilością gwardzistów oraz specjalistów może dowodzić kapitan podczas marszu. Autorytet określa ilość najemników w marszu, a dominacja ilości potworów w marszu. Podczas zwiększania poziomu, bohater nie tylko zwiększa statystyki, ale również otrzymuje określoną ilość punktów talentu. Wykorzystując je w drzewie talentów możemy otrzymać dodatkowe bonusy, idealnie pasujące do stylu naszej gry. Punkty talentu można przypisać ponownie dzięki funkcji resetowania punktów talentu.

Statystyki kapitana i bohaterów w Total Battle

Awatar bohatera można zmieniać w dowolnej chwili klikając przycisk „zmień awatar”. Gdy wybierasz innego bohatera, to wyposażenie, poziom oraz statystyki nie ulegają zmienia. Każdy nowy awatar ma swoje indywidualne animacje marszu oraz walki, niektóre z nich mają specjalny bonus.

Aby aktywować wyposażenie oraz uzyskać bonusy, musisz włożyć wyposażenie z magazynu we właściwe miejsce blisko portretu bohatera. Pamiętaj, że w każde miejsce należy włożyć właściwą część wyposażenia.

Zdobywają nowy poziom, bohater nie tylko zwiększa swoje statystyki takie jak np. punkty dowodzenia, ale również otrzymuje punkty talentu. Inwestując je w drzewo talentu, mogą zapewnić dodatkowe bonusy.

Kuźnia i wyposażenie

W kuźni możesz wytworzyć wyposażenie. Wyposażenie ulepsza statystyki bohaterów oraz kapitanów. Przedmioty z różnych zestawów zapewniają przeróżne bonusy. Ulepszając kuźnie zwiększamy tempo produkcji rzemieślniczej.

Aby znaleźć elementy niezbędne do wytwarzania wyposażenia należy badać krypty na mapie świata w poszukiwaniu materiałów. Każda część wyposażenia ma jedno gniazdo na umieszczenie klejnotu lub zaklęcia. Możesz sprawić, że charakterystyka przedmiotu zwiększy się, umieszczając właściwy elementy w wyposażeniu. Klejnoty można usunąć korzystając ze szczypców jubilera. Możesz je kupić w magazynie. Im wyższy poziom klejnotu, tym silniejszych szczypców trzeba użyć. Jeżeli bohater lub kapitan używa wyposażenia do ataku przeciwnika, to wyposażenie traci jeden punkt wytrzymałości. Gdy wytrzymałość zrówna się z 0 to należy naprawić przedmiot, jednakże maksymalny poziom wytrzymałości zostaje zmniejszony z każdą naprawą. Zepsute przedmioty nie mogą zostać użyte.

Wytwarzanie wyposażenia w Kuźni

Uwaga: Do pewnego rodzaju wyposażenia niezbędne jest posiadanie Monet Mistrza, bez nich nie stworzymy ich. Jak zdobyć Monety Mistrza? Są one przyznawane za niszczenie twierdzy na mapie świata.

Każde wytworzone wyposażenie jest podzielone w zestawy. Każdy zestaw zawiera 6 pozycji, a pozycje z innych zestawów dodają inne bonusy. Jeśli mamy na sobie wyposażenie (6 pozycji) z danego zestawu to otrzymujemy dodatkowy bonus.

Aby wytworzyć wyposażenie potrzebujesz czterech specyficznych materiałów. Koszt oraz czas wytrzymania zależy od jakości użytych materiałów. Możesz poprosić sojuszników o przyśpieszenie procesu lub użyć boostera przyśpieszenia. Im wyższy jest poziom stworzonego przedmiotu tym wyższe są bonusy.

Każdy z czterech materiałów tego samego rodzaju może zostać połączony w jeden materiał wyższej rzadkości występowania. Gdy zgłębisz nowe technologie, nowe opcje jakości materiałów stają się dostępne. Szansa na pomyślne wytworzenia wyposażenia wzrasta wraz z użyciem większej ilości materiałów wyższej jakości.

Każdy klejnot można odczarować w rzadko spotykany migoczący pył. Im wyższa jest jakość klejnotu tym większa ilość pyłu będzie dostępna po odczarowaniu. Taki pył można użyć do stworzenia nowego klejnotu. Im wyższa jakość klejnotu tym więcej pyłu potrzeba do jego wytworzenia. Aby opanować technikę wytwarzania klejnotów musisz zbadać odpowiednie technologie w Akademii.

Akademia

Akademia to miejsce, gdzie bada się nowe technologie. Aby je badać musisz zużyć punkty waleczności oraz podboju. Tempo badań może zostać zwiększone poprzez ulepszenie tego budynku oraz poprzez badania „tempo badań”.

Badania w Akademii

Za każdym razem gdy pokonasz oddział potworów na mapie otrzymujesz punkty waleczności. Możesz wydać je na ulepszenie gwardzistów, rozwój ekonomii i logistykę czy też kowalstwo, efektywność badania krypty lub na odblokowanie wyższych szczebli. Gdy toczysz bój z innymi graczami otrzymujesz punkty podboju. Możesz ich użyć do ulepszania specjalistów oraz armii.

Badania są czasochłonne, ale możesz poprosić swoich sojuszników, aby je przyśpieszyć lub użyć boostera. Większość technologii może zostać ulepszona.

Koszary i jednostki

Każde koszary zwiększają tempo oraz kolejkę szkolenia. Oddziały są potrzebne do ochrony zamku jak i do grabieży innych zamków, przejmowania punktów z zasobami czy pokonywania potworów oraz wysyłania posiłków do sojuszników.

W grze są dwie główne klasy wojowników – gwardziści i specjaliści. Każda z klas ma zupełnie inne przeznaczenie. Gwardziści sprawdzają się idealnie przy walce z potworami, a specjaliści są efektywni przy atakowaniu wrogich miast.

Szkolenie wojsk w Koszarach

Poza gwardzistami i specjalistami można szkolić potwory w forcie. Ta specjalna klasa oddziałów dzieli się na 4 typy: smoki, elementale, olbrzymy i bestie. Każda z nich jest silniejsza i ma większe bonusy niż zwykłe oddziały. Aby szkolić potwory potrzebujemy smoczych monet i srebra. Jak zdobyć smocze monety? Można je uzyskać z Kapitolu klanu. Monety przyznawane są 100 najlepszym uczestnikom turniejów.

Każdy oddział ma własne bonusy w starciu z innymi typami potworów oraz jednostek, by osiągnąć zwycięstwo podczas, którego stracisz najmniejszą ilość jednostek, weź pod uwagę mocne i słabe strony swojego wroga. Oprócz bonusów, każdy oddział posiada statystyki – autorytet określa ilość najemników w marszu. Dominacja – ilość potworów w marszu. Szybkość to tempo marszu, a inicjatywa definiuje kolejność rund w czasie bitwy. Koszt utrzymania to ilość żywności jaką konsumuje oddział w przeciągu jednej godziny.

Im wyższa jest jakość jednostki, tym wyższą ma potęgę. Aby wyszkolić potężniejsze jednostki należy zbadać technologie odpowiednie w akademii: regularne oddziały (gwardziści), oddziały oblężnicze (specjaliści), potwory (tu nie muszę chyba pisać).

Brak żywności w mieście prowadzi do zwiększania kosztów szkolenia w koszarach. Podczas całkowitego braku jedzenia, maleje stopniowo życie oraz siła oddziałów.

Po każdej walce jednostki można ożywiać w świątyni. Jeśli oddziały zginęły w obronie to za ich przywrócenie do życia zapłacimy srebrem, ale jeśli zginęły w ataku to ożywić je można jedynie za złoto.

Szkolenie jednostek to wydatek w Srebrze i Żywności. Żywność później jest także potrzebna aby utrzymać je przy życiu.

Potwory na mapie świata

Na mapie świata znajdują się oddziały potworów, możesz z nimi walczyć, wysyłając na nie marsz. W przypadku zwycięstwa otrzymasz punkty waleczności oraz twój bohater lub kapitan otrzyma doświadczenie. Możesz otrzymać także rzadko występujące nagrody za zmiecenie z powierzchni najsilniejszych potworów.

Potwory dzielą się na 3 rodzaje: zwykłe, rzadko występujące oraz heroiczne. Aby walczyć ze zwykłymi potworami musisz wysłać z wojskiem kapitana. Tylko armia, którą przewodzi bohater może walczyć z rzadko występującymi potworami. Pokonanie systemu heroicznego jest prawie niemożliwe, oczywiście samodzielnie. Aby ich pokonać potrzebujesz wsparcia swojego klanu. Za wygraną otrzymasz skrzynię klanu oraz punkty talentu klanu.

Oddział nieumarłych

Na mapie świata znajdziemy także Cytadele Potworów. W każdej z nich znajdziemy kilka typów potworów oraz mury. Mury cytadeli działają w identyczny sposób jak te w miastach, więc niezbędne będą maszyny oblężnicze. W zależności od typu Cytadeli, prócz punktów waleczności i doświadczenia, otrzymasz także monety, by móc stworzyć lepsze wyposażenie lub klucz do rzadko występującej krypty z klejnotami.

Pamiętaj: Każdy potwór ma unikalne cechy i statystyki. Zatem aby wygrać musisz poznać je i wybrać najlepsze jednostki do ataku.

Krypty na mapie świata

W kryptach możesz znaleźć materiały do tworzenie wyposażenia oraz zasoby. Znajdź dogodną kryptę na mapie świata i wyślij tam kapitana. Krypty są opuszczone i przez nikogo nie strzeżone, więc nie potrzebujesz wojsk. Gdy tylko zbadasz kryptę w 100%, otrzymasz skrzynię, która może zostać podarowana wszystkim członkom klanu. Badanie technologii krypty daje nam dostęp do wyższych poziomów krypt.

Wszystkie krypty dzielą się na trzy grupy: zwykłe, rzadko spotykane oraz epickie. Aby je badać musisz mieć smołę dla zwykłych, rzadko występującą smołę dla rzadko spotykanych krypt oraz epicką dla epickich krypt. Im wyższy poziom krypty tym cenniejsze wyniesienie z niej skarby. W grze zlokalizowanych jest wiele różnych krypt, w każdej z nich zawsze przeważa jeden konkretny materiał, więc jak go potrzebujesz to szukaj konkretnych krypt na mapie. W rzadko spotykanych kryptach znajdziesz klejnoty, które używane są do wzmocnienia uprzednio wytworzonego wyposażenia. Jednak do takich krypt potrzebujesz klucza o właściwym poziomie z cytadeli elfów.

Krypty Total Battle

Rzadko spotykaną smołę można zdobyć w turniejach lub kupując ja za złoto. Epicka smoła również może być nagrodą w turniejach, a także kupisz ją za złoto. Zwykłą smołę produkuje Mistrz Smoły – budynek w naszym mieście, im wyższy jest jego poziom tym więcej produkuje smoły na godzinę jak i więcej może jej magazynować.

Kopalnie na mapie świata

Punkty z zasobami pojawiają się niestrzeżone na mapie świata. Im wyższy poziom takiej kopalni tym więcej w niej zasobów. Aby przejąć taki punkt i zasoby wyślij tam armię. Jeśli widzisz że inny gracz przejął już punkt to możesz go zaatakować i odbić miejscówkę. Ciekawą taktyką może być zasadzka w kopalni, na mapie widać, że ktoś zmierza do niej i jeśli nasza armia może dotrzeć tam wcześniej to warto ją wysłać, a przeciwnik na nią się nadzieje nieprzygotowany do starcia. Walka będzie uznawana za atak z jego strony więc wskrzesić jednostki będzie mógł jedynie za złoto.

Kopalnie

Pamiętajcie, że wysyłając armię warto wybrać odpowiednie jednostki posiadające w statystykach sporą Ładowność, gdyż ilość jaką wysłać można jest ograniczona, ale maksymalizować pojedynczy rajd pod kątem zysków można wybierając na przykład Włóczników zamiast Łuczników. Prędkość zbierania zasobów można zwiększyć poprzez wyposażenie, badania czy boostery.

Tereny pod miasto

Każdy punkt na mapie posiada specjalny bonus dla miasta, które zostanie na nim postawione. Na równinach mamy bonusy do produkcji żywności i traktatów religijnych. W terenach zalesionych wzrasta produkcja desek i drewna. Na terenie górskim można liczyć na bonus do produkcji żelaza oraz stali. Piaszczyste tereny wpływają dobrze na produkcję srebra i traktatów naukowych. Warto pozwiedzać, poklikać i sprawdzać bonusy gdyż są też tereny mieszane. Ja osobiście zawsze stawiam na żywność, jej nigdy za wiele.

Pałac i król

Na mapie świata, w każdym królestwie jest pałac. Mieszka w nim król wybrany przez graczy zakwalifikowanych do wyborów. Król może nadawać tytułu graczom i każdy tytuł może być nadany jednemu graczowi w królestwie. Mogą mieć one pozytywne jak i negatywne skutki, a wszystkie zastępują tytuły principes oraz senatora.

Król posiada swój skarbiec, który jest uzupełniany podatkami (złotymi sztabkami). Król, królowa i prawa ręka króla może za pomocą sztabek nabyć na królestwa pewne bonusy, mogą być pozytywne jak i negatywne dla wrogów.