Dziś mam dla Was poradnik do gry Candy Crush Friends Saga. Dzięki niemu poznacie podstawowe zasady zabawy, dowiecie się jakie są tryby gry i dodatki, które pomagają przechodzić kolejne poziomy tej jakże słodkiej zabawy.

Jak zacząć grę i kontrola

Zasady gry są bardzo proste, musimy tak przesuwać elementy na planszy gry, aby dopasować do siebie co najmniej 3 identyczne słodkości (cukierki) w linii pionowej, poziomej lub po przekątnej. Gdy to uczynimy dopasowane elementy znikają z planszy, a na ich miejsce przesuwają się elementy położone wyżej, a puste miejsca w gornej części planszy uzupełniane są przez nowe elementy. Dopasowywanie cukierków pozwala nam pozbywać się przeszkód, a to w wielu trybach zabawy zbliża nas do zwycięstwa. Niekiedy spadające elementy same tworzą nowe dopasowania tworząc dla nas tzw. reakcję łańcuchową.

Cele, punktacja i gwiazdy

Każdy poziom w grze Candy Crush Friends Saga na określony cel, który musimy przejść, aby iść do kolejnej rundy. O celach i zadaniach gra informuje nas na paskach znajdujących się poza planszą gry, gdzie widzimy na jakim etapie wymagań jesteśmy. Tworzenie dopasowań dodaje nam też punkty, których ilość decyduje o ilości zdobytych gwiazdek na końcu rundy. Zawsze należy dążyć do tego, aby zdobyć maksymalną ilość trzech gwiazdek na każdym poziomie.

Życia (serduszka)

Na starcie zabawy posiadamy maksymalnie pięć żyć i tracimy jedno z nich zawsze jak nie uda nam się pozytywnie ukończyć danego poziomu. Jednak nie ma co się martwić kończącymi się serduszkami, gdyż odnawiają się co pewną ilość czasu. Dodatkowo możemy prosić naszych znajomych o darmowe życie, dzięki czemu okres oczekiwania na ich odnowienie skróci się do minimum.

Spotykane postacie w grze

Na każdym poziomie będziemy mieli asystenta. Ów przyjaciel posiada specjalne moce, które możemy wykorzystać podczas gry. Moc zależy od tego jaki w danym momencie przyjaciel jest aktywny. Poniżej znajdziecie ich listę i opis zdolności:

Yeti: Wystarczy dopasować 12 cyjanowych cukierków, aby Yeti zmienił je we Wrapped Candy.

Tiffy: Wystarczy dopasować 9 czerwonych cukierków, aby wygenerowała nam 3x czerwoną rybę na planszy gry.

Nutcracker: Dopasuj do siebie 10 niebieskich cukierków, aby mógł nam usunąć do 5 blokad w linii poziomej. Może także zadawać podwójne obrażenia do Caramel Cups.

Odus: Tworzy dwa specjalne cukierki zwane Striped Candies, a wystarczy dopasować do siebie osiem purpurowych cukierków. Na planszy pojawią się w losowych miejscach bonusy.

Misty: Dopasuj 15 pomarańczowych cukierków, a możemy dostać wprost na planszę Swedish Fish lub Striped Candy lub Color Bomb albo Coloring Candy.

Przed rozpoczęciem każdego poziomu widzimy listę postaci, które mogą nam pomagać. Każda postać ma specjalną moc, która aktywuje się po spełnieniu określonych wymagań. Upewnij się co potrafi każdy z nich zanim wybierzesz, to może wpłynąć znacząco na wynik na koniec poziomu. Na niektórych poziomach do wyboru będzie dwóch lub trzech przyjaciół, więc pamiętajcie macie wybór, dokonajcie właściwego. Możemy odblokowywać nowych przyjaciół zbierając fragmenty specjalnych książek, które niekiedy są nagrodą na danym poziomie. Zbieranie wspomnianych fragmentów pozwala nam także zdobywać nowe stroje dla naszych przyjaciół. Kostium może być wybrany przed startem danego poziomu, ale zmienia on jedynie wygląd postaci, nie wpływa na jej specjalne moce.

Specjalne cukierku, blokady i bonusy (boostery)

Dopasowanie czterech lub większej ilości identycznych elementów tworzy na planszy gry specjalne bonusy. To właśnie one niekiedy znacząco zmieniają wynik całej zabawy.

Striped Candy: Tworzy się poprzez dopasowanie czterech elementów w linii prostej. Dopasowanie jego do elementów usuwa wszystkie cukierki w linii pionowej bądź poziomej w miejscu, gdzie został dopasowany.

Wrapped Candy: Tworzy się poprzez dopasowanie pięciu elementów w kształcie litery L lub T. Dopasowanie jego do elementów usuwa wszystkie sąsiadujące z nim cukierki w miejscu, gdzie został dopasowany.

Color Bomb: Tworzy się poprzez dopasowanie pięciu elementów w linii prostej. Dopasuj element z dowolnym cukierkiem, a usunie wszystkie cukierki identyczne z dopasowanym z całej planszy.

Swedish Fish: Wystarczy dopasować cukierki w kształcie kwadratu 2×2. Dopasowana rybka szuka losowego elementy na planszy, który zostaje przez nią pożarty.

Coloring Candy: Musimy dopasować co najmniej sześć cukierków. Efekty na pewno Was zadziwią.

Jeśli specjalny cukierek dopasujemy z innym specjalnym to otrzymamy w efekcie super eksplozję.

Jak sama nazwa wskazuje, blokady istnieją po to, aby utrudnić Wam przejście danego poziomu. Podstawowe blokady jak Caramel Cups czy Gummies zostają na planszy i nie można ich dopasowywać jak normalne cukierki. Aby jeszcze bardziej sprawę utrudnić pojawiają się w formie kilkuwarstwowej, przez co są jeszcze cięższe do usunięcia. Aby je usuwać należy dopasować cukierki przylegające do danej blokady. Możemy również uderzać w blokady specjalnymi bonusowymi cukierkami, albo użyć boostera jak np. Lollipop Hammer.

Ice: Aby usunąć lód należy dopasować obok niego cukierki.

Liquorice Swirls: Pojawiają się i przesuwają po planszy jak zwykłe cukierki, ale nie mogą być dopasowane czy przesuwane przez nas samych. Są także odporne na wybuchy i efekty specjalnych cukierków.

Liquorice Locks: Pojawiają się na górnej części cukierków blokując je na planszy tak, że nie mogą zostać przesunięte. Odblokujecie je tylko dopasowując tak zablokowany cukierek z innymi identycznymi jak on, ale bez wspomnianej blokady.

Boostery to specjalne bonusy, które możemy kupić albo zdobyć w trakcie gry.

Boostery wybierane przed startem poziomu:

Friendly Charge: Twoja postać wybrana przez rozpoczęciem zabawy może już na starcie skorzystać ze swojej mocy.

Friendly Coloring Candy: Twoja postać na starcie tworzy Coloring Candy.

Friendly Fish: Za każdym razem jak aktywuje się moc postaci to dodawana jest rybka Swedish Fish na planszy gry.

Color Bomb: Poziom rozpoczyna się z Color Bomb w losowym miejscu na planszy gry.

Boostery które mogą być aktywowane w dowolnym momencie danego poziomu:

Lollipop Hammer: Młotek pozwoli nam zniszczyć wybrany cukierek, blokadę czy inną przeszkodę.

Striped Lollipop Hammer: Działa jak Lollipop Hammer, ale dodatkowo niszczy elementy w pionie i poziomie licząc od miejsca wskazanego do zniszczenia.

Wrapped Lollipop Hammer: Działa jak Lollipop Hammer, ale dodatkowo niszczy elementy sąsiadujące licząc od miejsca wskazanego do zniszczenia.

Tryby gry

  • Free the Animals: Biedne zwierzęta są uwięzione pod lodem, a twoim zadaniem jest uwolnić je.
  • Free the Octopuses: Uwolnij wszystkie ośmiornice z ich lepkich więzień.
  • Dunk the Cookies: Prowadź ciasteczka przez całą planszę w kierunku roztopionej czekolady na dole.
  • Fill the Empty Hearts: Wypełnij foremki w kształcie serca, aby wygrać ten poziom.
  • Spread the Jam: Wypełnij planszę kremem owocowym.

Fragmenty i albumy

Zbieraj fragmenty do swojego albumu, aby zdobyć wspaniałe nagrody, w tym bonusy i nowe kostiumy dla swoich przyjaciół! Fragmenty są przyznawane za każdym razem, gdy wygrasz poziom. Są to różne typy fragmentów, które możesz kolekcjonować, aby zdobyć nagrody:

  • Character Fragments – odblokują nowych przyjaciół.
  • Costume Fragments – pozwala zdobyć nowe kostiumy dla przyjaciół.
  • Booster Fragments – dodaje nam boostery do użycia w trakcie gry.
  • Heart Fragments – pozwala zdobyć nielimitowaną ilość żyć na określony czas.

Fragmenty można zdobyć także od Sweet Surprises czy też tajemniczych skrzyń.

Dodatkowe podpowiedzi:

  • Każdego dnia logując się do gry Candy Crush Friends Saga otrzymujemy darmowe prezenty. Codzienne logowanie pozwala nam zdobywać coraz lepsze nagrody, więc czy grasz czy nie upewnij się, że logujesz się choćby raz każdego dnia.
  • Co jakiś czas w grze pojawiają się specjalne zadania, np. zniszczenia określonej ilości cukierków. Za wykonanie takich zadań możemy zdobyć cenne nagrody.
  • Na mapie gry pojawiają się co jakiś czas skrzynie. Ale aby je otworzyć musimy zdobyć klucz, którego strzeże piesek Dach the Donut Dog. Jeśli złapiemy go w odpowiednim czasie to zdobędziemy klucz, otworzymy skrzynie i zabierzemy wszystkie znajdujące się w niej nagrody. Pamiętaj jednak, że jak nie dojdziesz do skrzyni w odpowiednim czasie to głodny piesek zje klucz i po nagrodach.