Pockie Saints to przeglądarkowa gra MMORPG rozgrywana w czasie rzeczywistym, która zabiera graczy na misję, w której musimy eksplorować ogromny świat wypełniony różnego rodzaju potworami. Grę opublikowało dla nas studio NGames, jeden z wiodących wydawców stojący za całą serią Pockie, czyli Pockie Ninja czy Pockie Pirates. Jaka można spodziewać się na początku przywita nas tutorial, ale czy tylko na początku? Wyobraźcie sobie, że cała gra Pockie Saints jest sama w sobie wielkim samouczkiem, albo inaczej, samoobsługową produkcją, co umożliwia nam tryb Auto Quest. Ów tryb wykona za nas zadania od początku do końca, wystarczy włączyć i poczujemy się jakbyśmy oglądali kiepskiej jakości film na małym ekranie. To co my musimy w takiej sytuacji robić to klikać przycisk Akceptuj i Potwierdź.W kilka minut tym sposobem udało mi się wbić 13 poziom i to o ile się nie mylę trwało to nie dłużej niż 4 minuty, ale najgorsze jest w tym to, że dalej nie miałem pojęcia o co tak naprawdę chodzi w całej grze. Dodatkowo jakże mnie denerwują ciągle wyskakujące strzałki, a między nimi okienka pop'up i powiedzcie mi teraz jak w takich chaosie da się przeczytać jakąkolwiek informacje, choćby nawet była ważna? Choć powiem Wam, że na początku naprawdę warto, aby zadania były wykonywane automatycznie, pozwoli nam to zaoszczędzić masę czasu i nerwów, bo aż wstyd brać się do wykonywania tak głupich czynności. Nie musicie zastanawiać się nad tym, gdzie iść i co zrobić czy z kim porozmawiać, ale gdzie się podziewa w takim razie ta część gry odpowiadająca za jakieś wyzwania, ba rzucająca graczowi wyzwania, które nie tak łatwo przejść, bo w moim rozumowaniu gra powinna więcej wymagać niż pomagać.
Co gorsza po 30 minutach nic nie robienia miałem już 30 poziom i ciągle oglądałem piękne mrugające strzałki i wyłączałem (choć niekiedy nie nadążałem) wyskakujące okienka.
W Pockie Saints mamy do wyboru jedną z trzech klas postaci: Wojownik, Zabójca i Mag. Każda z nich posiada zarówno atrybuty podstawowe jak i dodatkowe. Z podstawowych można wyliczyć siłę, mądrość i zwinność. Dodatkowymi będą punkty HP i MP, siła uderzenia, blokowanie, krytyczne uderzenia i wytrwałość. Jednak nasi bohaterowie posiadają również obszerny zestaw różnych umiejętności jak choćby oddzielne drzewka rozwoju, gdzie skille ulepszają zarówno nasze ruch jak i ataki, nie wspomnę o obronie czy żywotności.
W Pockie Saints możemy również zdobyć nowego towarzysza, który powalczy u naszego boku. Każdy taki Pet może nauczyć się do ośmiu skilli różnego typu, które wpłyną na osiem atrybutów naszej postaci. Naszego pierwszego zwierzaka otrzymamy dokańczając zadania dla sklepie gry. Jednak jeśli chcemy, aby zwierzak dłużej nam towarzyszył to stale należy śledzić wskaźnik Pet Joy, jeśli spadnie do zera to w walce zostaniemy sami i dlatego możemy zwiększać tą wartość poprzez karmienie specjalnymi ciasteczkami. W walce nasz pet również zdobywa doświadczenie i nowe poziomy, wystarczy zawsze zabierać go ze sobą. Ale nie dopuśćcie do sytuacji, w której pet będzie miał wyższy poziom od naszej postaci.
A teraz z innej beczki, każdy zwierzak różni się jakością, co zostało oznaczone za pomocą kolorów i mamy tutaj białych, zielonych, niebieskich, purpurowych i pomarańczowych. Jakość naszego pet'a wzrasta wraz z jego poziomem.
Tak czy inaczej musimy pamiętać o wielu rzeczach związanych z naszym towarzyszem, kiedy pet idzie do walki to wzrastają tym samym atrybuty gracza, a wskaźnik pet joy spada. Podczas odpoczynku pet nie daje nic naszej postaci, a pet joy nie zmienia się. Jeśli pet joy spadnie do zera to zwierzak przechodzi w tryb odpoczynku.
Oprócz zwykłych systemów w Pockie Saints znajdziemy również te specjalne, które nieco rozszerzą, albo inaczej mówiąc urozmaicą nam rozgrywkę. Jednym z nich są znaki zodiaku, które dzielą czas na 12 sekcji. Każdy gracze jest pobłogosławiony przez jeden z nich w chwili narodzin co daje nam kilka ciekawych bonusów, które zależą od naszego znaku zodiaku jak choćby zwiększony sukces podczas ulepszania sprzętu, wyższe boosty dla pet'ów czy też zwiększoną ich jakość już na samym starcie. Jest również wiele innych, dość przyziemnych jak zwiększony exp itp. Każdy efekt oznaczono za pomocą gwiazdek w ilości od jednej do maksymalnie pięciu, ale im ich więcej tym lepszy buff. Taki horoskop jest resetowany codziennie o godzinie trzeciej w nocy.
Kolejnym, z ciekawszych systemów jest tzw. Zodiac Goal, który pomaga graczom podczas zdobywania kolejnych poziomów i może dać nam potężne Święte Zbroje o ile ukończymy określoną wcześniej serię zadań.
Goya to rzucające na całą krainę cień, dwie magiczne wieże z potężną ilością Pupper Men i Pupper Mages i ci którzy odważą się rzucić im wyzwanie mogą liczyć na wielkie nagrody, a po zabiciu bossa czeka nas poważny boost expa. Instancja podzielona jest na pięć poziomów z różną trudnością. Gracze odwiedzać wieże mogą dwa razy dziennie i jeśli drużyna wchodząca do wieży składa się z każdej z klas postaci to taki team nagrodzony jest o 20% większym doświadczeniem. Niestety gracze nie mogą używać tutaj In-situ Resurrection, HP Bags i MP Bags.
Mógłbym tutaj jeszcze bardzo długo pisać o systemach zaimplementowanych w Pockie Saints, ale przyznam się, że mimo ich złożoności nie podoba mi się to wszystko. Gra jest dla mnie totalnie do kitu, chyba, że ktoś z Was lubi takie klimaty, ale od zawsze wszystkie produkcje opierające się na znakach zodiaku dla mnie nie znaczą nic.