W grze Plunder Pirates możemy do swojej załogi rekrutować różnych łotrów, przemytników i wyrzutków, którzy w każdej chwili są gotowi stawić się na nasze rozkazy. Na początku gry mamy jedynie dwa wybory – Korsarza (Buccaneer) i Strzelca (Gunner), ale rozbudowując Akademię odblokujemy kolejne klasy postaci. Może i wyglądają jak banda barbarzyńców, ale każdy z nich posiada unikalne umiejętności i talenty. Bezwzględni i brutalni, ale nie mniej utalentowani. Poniżej znajdziecie listę postaci jakie możecie zatrudnić tworząc własną załogę, wybierzcie odpowiedniego łajdaka i na morza kochani…
Lista jednostek:
Informacje na temat piratów:
Korsarz (Buccaneer) – Jest to jednostka powszechnie używana w grze, nie zna strachu i nie boi się pójść za zapachem złota nawet na największych bitew. Wielu graczy określa ich mianem „mięsa armatniego” z racji tego, że są niewiarygodnie tani.
Wymagania: Grog (napój alkoholowy)
Strzelec (Gunner) – Uzbrojony po zęby w dwie śmiercionośne pukawki, strzelec łatwo robi wyłom w obronie przeciwnika, ma sporo ataku i jest stosunkowo tani, ale bez obrony bym go nie puszczał do walki.
Wymagania: Więcej Grogu (napój alkoholowy)
Brutal (Brute) – Jest to brutalny typek uzbrojony w wielki młot i równie długą brodę. Niszczenie obrony to jego specjalność, jednak jest dość wolną jednostką, ale zadaje poważne obrażenia. Jego zdolność rozproszenia pozwala narobić niezłych szkód jak i odciągnąć ogień nieprzyjaciela od innych jednostek.
Wymagania: Poziom drugi Akademii
Złodziej (Thief) – Jak każdy dobry złodziej potrafi poruszać się niezauważony. Kocha wszystko co się błyszczy i potrafi załadować mnóstwo surowców skradzionych z wysp przeciwnika. Jeśli planujecie napad rabunkowy to nie możecie zapomnieć zabrać ich ze sobą do walki.
Wymagania: Poziom drugi Akademii
Saper (Bomber) – Nie wiem kto go do tego namówił, aby przypiąć sobie bombę do pleców – to pomysł rodem z Japonii? Kamikaze? Tak, jednak ta jego wybuchowa cecha powoduje masowe zniszczenia, ale aby dotrzeć do celu i zdetonować się potrzebują ochrony innych jednostek.
Wymagania: Poziom trzeci Akademii
Doktor/Medyk (Witch Doctor) – Nosi przy sobie magiczne rzeczy i lepiej go nie pytać po co mu te wszystkie eliksiry itp., cieszcie się jak jest z wami podczas walki. Dzięki tajemniczej magii voodoo potrafi chronić i uzdrawiać nasze jednostki, a ożywienie martwego nie jest również dla niego wielkim wyzwaniem.
Wymagania: Poziom pierwszy Chatki Voodoo (Voodoo Hut)
Kapłanka (Priestess) – Nie ma nic złego jeśli jakaś jednostka w Plinder Pirates wniesie nieco wdzięku do naszej załogi, ale czar pryśnie dość szybko zauważymy naostrzoną szpadę w jej ręku. Otoczona opieką magii voodoo potrafi skutecznie kruszyć fortyfikacje przeciwnika, więc Kapłanka to nie tylko piękna buzia w naszej załodze.
Wymagania: Poziom trzeci Chatki Voodoo (Voodoo Hut)
Juggernaut – Jest wielki, opancerzony i skuteczny jako przynęta, zwłaszcza gdy przeciwnik rozstawił na wyspie różnego rodzaju pułapki. On potrafi je wszystkie rozbroić i tym samym reszta załogi może bezpiecznie iść dalej.
Wymagania: Poziom czwarty Akademii
Zbój (Skellywag) – Legendy mówią, że narodził się ze szczątków martwych piratów i ruszył do walki z żywymi. Jest o wiele silniejszy i odporniejszy od Korsarzy, a wielkim toporem potrafią wystraszyć wszelkie istoty przypominając tym samym nieco Wikinga.
Wymagania: Poziom drugi Chatki Voodoo (Voodoo Hut)
Ciężki Strzelec (Heavy Gunner) – Wyposażony w szybkie działko potrafi powoli, ale skutecznie brnąć do przodu na polu walki. Posiada sporą obronę dzięki cemu jest niezwykle skuteczny przy poważniejszych oblężeniach wysp.
Wymagania: Poziom piąty Akademii
Jak rekrutować tych piratów?
Piratów znajdziesz tam, gdzie czują się jak w domy, czyli w okolicznej Tawernie. Kliknij na nią, znajduje się na Twojej wyspie i wybierz opcję „Rekrutuj”. Od teraz możesz wybierać jakie jednostki chcesz wyszkolić płacąc za to monetami. Pamiętaj, że piracie nawet po wyszkoleniu nie będą dla nas za darmo pracować, musimy dać im coś do picia, a zwykłą wodą się nie zadowolą. Rozbudowując tawernę możemy rekrutować więcej jednostek jak i cały proces ich pozyskiwania przebiega znacznie szybciej, chyba że ich konkretnie spijemy – ale to kosztuje.
Dlaczego piraci/jednostki nie wróciły po bitwie?
Dopóki piraci nie zostali wysłani do walki to powrócą po jej zakończaniu do Tawerny, aby pić dalej i czekać na nasze kolejne rozkazy. Jednakże jednostki użyte w walce nie powracają, nawet jeśli jakieś z nich ją przeżyły. Jednak nie przejmujcie się, w Tawernie czekają kolejni chętni do służby na naszym okręcie, ale oczywiście trzeba im zapłacić.
System takie występuje w wielu grach tego typu, chodzi głównie o to, aby gracze zamiast na ślepo wysyłać całe wojsko dokładnie przemyśleli atak, obrali odpowiednią strategię i posyłali na pewną śmieć tylko tyle jednostek ile potrzeba do zwycięstwa.