Witaj w poradniku do Castle Duels: PvP Arena Battle – przewodniku, który pomoże Ci stać się mistrzem areny i stworzyć niezrównane talie kart! Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z grą lub chcesz udoskonalić swoje strategie, to miejsce jest właśnie dla Ciebie.

Castle Duels to emocjonująca gra strategiczna PvP, w której kluczem do zwycięstwa jest umiejętne zarządzanie talią kart i dostosowywanie strategii do dynamicznej sytuacji na polu bitwy. Gra łączy elementy taktyki, planowania i szybkiego podejmowania decyzji, a każda bitwa stawia przed graczami nowe wyzwania.

W świecie pełnym magicznych istot, wojowników i mechanicznych cudów, kluczowym aspektem jest zrozumienie mocnych i słabych stron każdej jednostki. Budowa odpowiedniej talii wymaga nie tylko znajomości poszczególnych kart, ale także umiejętności tworzenia synergii między nimi i dostosowywania strategii do stylu gry przeciwnika.

Najlepsze karty

Zgodnie z tier listą opublikowaną przez Pocket Gamer, karty zostały sklasyfikowane w następujący sposób:

Tier S (najwyższa moc):

Banshee
Typ: Jednostka dystansowa, Magiczna
Umiejętność: Emituje przerażający krzyk, który osłabia przeciwników w zasięgu, zmniejszając ich obrażenia na kilka sekund.
Zastosowanie: Doskonała do kontroli tłumu, świetna do osłabiania silnych atakujących jednostek wroga.

Cowboy
Typ: Jednostka dystansowa, Fizyczna
Umiejętność: Szybki strzał z pistoletu z dużym zasięgiem. Co kilka ataków oddaje krytyczny strzał.
Zastosowanie: Skuteczny w eliminowaniu słabszych jednostek i utrzymywaniu presji na wrogiej obronie.

Tinker
Typ: Wsparcie, Mechaniczna
Umiejętność: Wystawia wieżyczki, które automatycznie atakują przeciwników w zasięgu.
Zastosowanie: Idealny do tworzenia stref kontroli na polu bitwy, wspiera ofensywę i obronę.

Magma Spirit
Typ: Jednostka ofensywna, Magiczna
Umiejętność: Wybucha przy śmierci, zadając obrażenia obszarowe.
Zastosowanie: Świetny do rozbijania skupisk wrogów i zadawania obrażeń na dużym obszarze.

Reaper
Typ: Jednostka ofensywna, Fizyczna
Umiejętność: Atakuje przeciwników w bliskim zasięgu z dużą siłą, a za każdą eliminację odnawia część zdrowia.
Zastosowanie: Idealny do przełamywania defensywy i eliminacji silnych jednostek.

Riding Hood
Typ: Jednostka szybka, Fizyczna
Umiejętność: Wykonuje szybki sprint, zadając obrażenia wszystkim przeciwnikom na swojej drodze.
Zastosowanie: Efektywna w szybkim przerywaniu ataków dystansowych przeciwnika.

Shiba
Typ: Jednostka wsparcia, Fizyczna
Umiejętność: Zwiększa szybkość ataku sojuszników w pobliżu.
Zastosowanie: Wzmacnia ofensywne działania drużyny, świetna do synergii z innymi atakującymi.

Woodbeard
Typ: Jednostka defensywna, Fizyczna
Umiejętność: Posiada tarczę, która redukuje otrzymywane obrażenia.
Zastosowanie: Skuteczny w ochronie kluczowych jednostek i w walce z silnymi przeciwnikami.

Witch
Typ: Jednostka dystansowa, Magiczna
Umiejętność: Rzuca klątwę spowalniającą przeciwników.
Zastosowanie: Doskonała do kontroli pola bitwy i opóźniania przeciwnika.

Tier A (wysoka moc):

Lil’ Dragon
Typ: Jednostka ofensywna, Magiczna
Umiejętność: Ziaje ogniem, zadając obrażenia obszarowe.
Zastosowanie: Świetny do zadawania obrażeń wrogim grupom.

Electron
Typ: Wsparcie, Magiczna
Umiejętność: Wyładowania elektryczne, które przeskakują między wrogami.
Zastosowanie: Doskonały do rozbijania skupisk przeciwników.

Risen
Typ: Jednostka ofensywna, Fizyczna
Umiejętność: Po śmierci odradza się z połową zdrowia.
Zastosowanie: Idealny do przedłużania walki i przełamywania obrony.

Officer Piggle
Typ: Defensywna, Fizyczna
Umiejętność: Posiada zdolność prowokacji, zmuszając przeciwników do atakowania jego.
Zastosowanie: Doskonały do ochrony bardziej wrażliwych jednostek.

Scarecrow
Typ: Wsparcie, Magiczna
Umiejętność: Spowalnia wrogów w określonym obszarze.
Zastosowanie: Świetny do kontroli tłumu i opóźniania ofensywy przeciwnika.

Soulstealer
Typ: Jednostka ofensywna, Magiczna
Umiejętność: Kradnie zdrowie przeciwników przy ataku.
Zastosowanie: Idealny do długotrwałych starć, w których może regenerować zdrowie.

Tier B (średnia moc):

Vampire
Typ: Jednostka ofensywna, Fizyczna
Umiejętność: Kradzież życia przy każdym ataku.
Zastosowanie: Dobrze sprawdza się w walce z jednostkami dystansowymi.

Zeus
Typ: Jednostka ofensywna, Magiczna
Umiejętność: Piorunujący atak, który trafia wielu przeciwników jednocześnie.
Zastosowanie: Dobry przeciwko grupom przeciwników.

Gadget
Typ: Wsparcie, Mechaniczna
Umiejętność: Rzuca bomby o opóźnionym wybuchu.
Zastosowanie: Przydatny w taktyce kontroli pola bitwy.

Combat Engineer
Typ: Wsparcie, Mechaniczna
Umiejętność: Buduje pułapki, które spowalniają przeciwników.
Zastosowanie: Skuteczny w spowalnianiu natarcia wroga.

Cultist
Typ: Magiczna, Wsparcie
Umiejętność: Przywołuje mroczne byty, które atakują wrogów.
Zastosowanie: Idealny do wzmacniania ofensywy.

Darkwood Fay
Typ: Magiczna, Defensywna
Umiejętność: Leczy pobliskie sojusznicze jednostki.
Zastosowanie: Wsparcie dla długotrwałych walk.

Golem
Typ: Defensywna, Fizyczna
Umiejętność: Posiada ogromną wytrzymałość, skuteczny w przełamywaniu obrony.
Zastosowanie: Świetny do blokowania kluczowych punktów.

Swamplord
Typ: Magiczna, Defensywna
Umiejętność: Tworzy trujący obszar, który zadaje obrażenia wrogom.
Zastosowanie: Idealny do kontroli obszaru.

Phoenix
Typ: Magiczna, Ofensywna
Umiejętność: Odrodzenie po śmierci z połową zdrowia.
Zastosowanie: Doskonała w taktyce długotrwałego natarcia.

Bard
Typ: Wsparcie, Magiczna
Umiejętność: Wzmacnia morale sojuszników, zwiększając ich obrażenia.
Zastosowanie: Wspiera jednostki ofensywne.

Armorer
Typ: Defensywna, Fizyczna
Umiejętność: Zwiększa obronę pobliskich jednostek.
Zastosowanie: Przydatny w defensywnych zestawieniach.

Hypnotoad
Typ: Magiczna, Wsparcie
Umiejętność: Hipnotyzuje przeciwnika, zmuszając go do ataku na sojuszników.
Zastosowanie: Świetny do destabilizowania formacji wroga.

Angel
Typ: Magiczna, Wsparcie
Umiejętność: Leczy najsłabszą jednostkę sojuszniczą na polu.
Zastosowanie: Kluczowa w strategiach defensywnych.

Forest Guardian
Typ: Defensywna, Magiczna
Umiejętność: Tworzy barierę ochronną dla sojuszników.
Zastosowanie: Doskonały w obronie kluczowych jednostek.

Pełna lista dostępna jest na stronie Pocket Gamer. citeturn0search1

Przykładowe decki / talie

Na podstawie dyskusji społeczności graczy, poniżej przedstawiam kilka rekomendowanych zestawów kart:

  1. Zestaw ofensywny:
    • Golem
    • Zeus
    • Magma Spirit
    • Shiba
    • Piggle lub Soulstealer

    Ten zestaw skupia się na silnych jednostkach ofensywnych, które mogą szybko przełamać obronę przeciwnika. citeturn0search0

  2. Zestaw zbalansowany:
    • Officer Piggle
    • Shiba
    • Reaper lub Woodbeard
    • Banshee lub Riding Hood
    • Witch

    Ten zestaw oferuje równowagę między ofensywą a defensywą, zapewniając wsparcie zarówno w ataku, jak i obronie. citeturn0search3

Wskazówki dotyczące budowy talii

  • Różnorodność jednostek: Upewnij się, że Twoja talia zawiera zarówno jednostki atakujące z bliska, jak i z dystansu, a także jednostki wsparcia.
  • Synergia kart: Wybieraj karty, które wzajemnie się uzupełniają i tworzą skuteczne kombinacje na polu bitwy.
  • Aktualizacja talii: Regularnie testuj różne kombinacje kart i dostosowuj swoją talię w zależności od stylu gry oraz aktualnej mety.

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest nie tylko posiadanie mocnych kart, ale także umiejętne ich wykorzystanie oraz dostosowanie strategii do przeciwnika.

Dodatkowo, warto zapoznać się z poniższym materiałem wideo, który przedstawia przewodnik po sile bojowej w Castle Duels: