Żołnierze są kluczem do sukcesu podczas atakowania przeciwników i walce w obronie przed nimi w Lords Mobile. Dobrze wyszkolona armia przyniesie ci zwycięstwo w dowolnym miejscu Twojego królestwa. Jednak szczególnie dla początkujących zarządzanie oddziałami może wydawać się trochę „skomplikowane”, ponieważ istnieją różne poziomy dla żołnierzy, a cały system działa jak gra w papier-kamień-nożyce. Nie martw się: jesteśmy tutaj, aby cię poprowadzić i pokazać, jak wybrać najlepsze oddziały do określonego celu. W tym poradniku znajdziesz wszystko, co chcesz wiedzieć o żołnierzach w Lords Mobile. Zacznijmy – czeka na nas królestwo, które musimy podbić.

Rodzaje i poziomy oddziałów

W Lords Mobile istnieją cztery typy żołnierzy: piechota (Inf), strzelcy (Rng), kawaleria (Cvl) i maszyny oblężnicze (Sge). Te wojska mają również 4 różne Klasy. Ulepszając Koszary i odkrywając nowe technologie, możesz odblokować kolejne Klasy każdego rodzaju wojsk. Oddziały 2 Klasy są o 100% silniejsze niż oddziały 1 Klasy. Klasa 3 jest o 50% silniejszy niż Klasa 2, a Klasa 4 jest o 50% silniejszy niż Klasa 3. Zasadniczo Twoim celem jest odblokowanie ostatniej Klasy, aby zdobyć najsilniejsze oddziały. Oto lista pokazująca wszystkie typy żołnierzy i ich poziomy:

Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 4
Trep (Inf) Gladiator (Inf) Strażnik królewski (Inf) Bohaterski wojownik (Inf)
Łucznik (Rng) Strzelec wyborowy (Rng) Snajper (Rng) Bohaterski kanonier (Rng)
Katafrakt (Cvl) Jeździec Jaszczurów (Cvl) Królewski kawalerzysta (Cvl) Jeździec pradawanych (Cvl)
Balista (Sge) Katapulta (Sge) Ognisty trebusz (Sge) Niszczyciel (Sge)

Klasa 2 wymaga Akademii na poziomie 9 do odblokowania. Klasa 3 potrzebuje Akademii na poziomie 17. Na koniec potrzebujesz Akademii na poziomie 25, aby odblokować Klasę 4. Z każdą klasą rosną również zasoby potrzebne do wyszkolenia żołnierzy. Aby dać ci wyobrażenie, Trep Klasy 1 wymaga 50 żywności / drewna / rudy. Z drugiej strony Bohaterski wojownik 4-ej klasy będzie potrzebował 1.000 żywności / drewna / rudy i 500 złota.

Rozgrywka w papier-kamień-nożyce

Jak wspominałem powyżej, cały system wojsk przypomina grę w papier-kamień-nożyce. Każdy typ wojsk może „przeciwdziałać” innemu typowi. Oto krótka lista pokazująca mocne i słabe strony wojsk:

Mocne strony jednostek:

  • Piechota jest silna w walce przeciwko Strzelcom
  • Kawaleria jest silna w walce przeciwko Piechocie
  • Strzelcy są silni w walce przeciwko Kawalerii

Słabe strony jednostek:

  • Piechota jest zwalczana przez Kawalerię
  • Kawaleria jest zwalczana przez Strzelców
  • Strzelcy są zwalczani przez Piechotę

Oznacza to na przykład, że najlepszym typem wojska do obrony przed strzelcami są jednostki piechoty. Więc jeśli widzisz armię łuczników, użyj przeciwko nim swoich Trepów. A jeśli planujesz zaatakować armię Jaszczurzych Jeźdźców, Strzelcy Wyborowi będą najlepszą opcją. Oddziały oblężnicze są słabe przeciwko innym typom oddziałów – są silne tylko przeciwko Murom i Pułapkom na nim. Wszystkie pozostałe typy żołnierzy są jednak słabe przeciwko pułapkom na murze. Jest to prosty i bezpośredni system: atakując mury zamku, używaj swoich jednostek oblężniczych. Atakując inne wojska lub broniąc się przed nimi, wybierz ten, który kontratakuje przeciwnika. Sceny bitewne w Lords Mobile wyglądają ładnie, ale w rzeczywistości o wyniku konfliktu decyduje się na początku na podstawie typów oddziałów wybranych do walki. Scena, którą oglądasz, służy wyłącznie rozrywce – gra już obliczyła, która strona przegra zgodnie z opisaną powyżej mechaniką bitwy.

W związku z tym zdecydowanie zalecamy skorzystanie z opcji zwiadu przed przystąpieniem do bitwy lub obrony. Korzystając z tej opcji, możesz dowiedzieć się, jakie typy żołnierzy ma Twój przeciwnik i zorganizować własną armię. Na przykład, jeśli twój przeciwnik ma dużo żołnierzy piechoty, możesz dodać więcej jednostek kawalerii do swojej armii.

Najlepsze jednostki do ataku

Opcja zwiadu w Lords Mobile to także sposób na określenie, które wojska są najlepsze do ataku. Nie ma jednego rodzaju oddziałów, który byłby „najlepszymi” we wszystkim. Jako atakujący masz możliwość utworzenia zrównoważonej armii (która zawiera wszystkie typy żołnierzy) i skoncentrowanej armii (która zawiera jeden typ żołnierza). Z reguły tworzenie skoncentrowanej armii jest zawsze najlepszą opcją. Jest tak, ponieważ armia broniąca się zawsze będzie zrównoważona. Jeśli również zorganizujesz zrównoważoną armię, każda ze stron będzie miała odpowiednika w swoich armiach. Innymi słowy, będziesz równo dopasowany. 1/3 twojej armii zostanie ukarana, ponieważ będzie miała odpowiednika. Tylko 1/3 twojej armii zyska bonus. (Pozostałe 1/3 nie otrzyma premii ani kar) W skrócie, nie będziesz miał żadnej znaczącej przewagi. Co więcej, twoje wzmocnienia bitewne będą ograniczone.

Jeśli zdecydujesz się na utworzenie armii składającej się z jednego rodzaju jednostek, możesz układać statystyki żołnierzy znacznie wyżej niż zrównoważona armia. Wzmocnienia bitew zwiększają statystyki (zdrowie, atak i obronę) twoich żołnierzy, a zastosowanie ich do pojedynczej jednostki zapewni więcej korzyści niż zastosowanie do zrównoważonej armii. Nie ma znaczenia, jaki typ wojsk wybierzesz do ataku. Dopóki wybierzesz tylko jeden typ i zastosujesz bonus bitwy, zyskasz przewagę. Dlatego podczas ataku powinieneś:

  • Przeszpiegować przeciwnika i sprawdzić jakiego rodzaju wojska ma on najwięcej
  • Stworzyć swoją armię tylko z odpowiednikiem (silnym) przeciwko wykrytym żołnierzom
  • Zastosować wzmocnienie bitwy

Najlepsze jednostki do obrony w Lords Mobile

Jeśli chodzi o obronę, lepszym rozwiązaniem jest zbudowanie zrównoważonej armii. Ponownie, nie ma jednego rodzaju oddziałów, który byłby najlepszy do obrony. Twoim celem powinno być utworzenie armii zawierającej wszystkie rodzaje żołnierzy. Nie wydawaj jednak zasobów na wojska oblężnicze, ponieważ są one słabe przeciwko wszystkim innym typom. Broniąca się armia powinna składać się ze zdrowej równowagi żołnierzy piechoty, strzelców i kawalerii.

Tak, atakujący, który używa jednego rodzaju oddziałów, nadal będzie miał przewagę, ale formowanie zrównoważonej siły obronnej jest nadal najlepszą opcją. Jeśli utworzysz swoją armię tylko na przykład ze strzelcami, atakujący zyska znacznie większą przewagę, jeśli wypełni swoją armię piechotą. Jako obrońca nadal masz przewagę: możesz pomieścić nieograniczoną liczbę żołnierzy, podczas gdy liczba atakujących jest ograniczona. Podsumowując, bez względu na to, czy atakujesz, czy bronisz, nie ma czegoś takiego jak „najlepszy” oddział, który mógłby sprawdzić się w każdej sytuacji. Musisz przeanalizować nadchodzącą bitwę i sformować armię zgodnie z tą oceną.