Twoim zadaniem w grze Legend of Solgard jest pokonanie Mroźnej Armii i przejęcie zagarniętych przez nią ziem. W trybie kampanii podróżujemy po kolejnych krainach, aby pozbyć się tych zimnokrwistych potworów. Na większości poziomów musimy przebić się przez Lodowy Portal, co nie będzie łatwym zadaniem bo na jego straży stoją liczne przeszkody jak i wiele groźnych bestii, którym musimy skopać tyłki, aby przedrzeć się do portalu. Tym samym jeśli nic nie stoi nam na przeszkodzie w danej linii ataku to możemy atakować portal i go niszczyć.

Na końcu każdej krainy czeka nas walka z bossem, nie ma tu portali, jest tylko on, potężna bestia, które lubi zmieniać swoje położenie na polu walki.

W grze mamy zawsze określoną ilość posunięć w każde turze. Dostępne ruchy można wykorzystać na różne czynności jak:

  • Przesunięcie swojej jednostki do innej kolumny na polu walki
  • Usunięcie jednostki ze wskazanego pola poprzez podwójne tapnięcie na jej awatarze.
  • Ruch na przywołanie jednostek wcześniej wycofanych z walki.

Nikt nie obliguje nas do wykorzystania wszystkich ruchów w danej turze. Jeśli czujecie, że nic więcej wam nie potrzeba możecie zakończyć swoją turę, a ruch wykona przeciwnik. Walki będziecie toczyli na różnych polach. Będą różnić się liczbą kolumn i wierszy jak i przeszkodami czy innymi losowymi elementami, tym samym kamienie, beczki, grzyby i urny to tylko urozmaicenia, które mogą być przeszkodą . Tym samym budowę pola walki musimy zawsze brać pod uwagę planując kolejne działania i posunięcia.

Jak atakować w grze Legend of Solgard?

Na planszy widzimy dostępne do wykorzystania jednostki. Mamy trzy ruchy w turze i warto wykorzystać je do tego, aby wzmocnić poszczególne jednostki, a co za tym idzie sprawić, że ich atak będzie o wiele silniejszy niż tradycyjny.

Zacznijmy od tego, że w jednej linii pionowej możemy przesunąć jednostkę tak pomiędzy kolumnami aby obok stały trzy identyczne kreatury. To sprawi, że połączą się w jedną silniejszą, która zada tyle obrażeń ile wynosi liczba znajdując się nad jej głową. Jednostki mogą atakować od razu po zakończeniu tury lub czekać jedną bądź więcej tur na atak – wszystko zależy od rodzaju wykorzystanej jednostki.

Nie ważne czy po turze jednostki zaatakują czy zostaną zabite to i tak wrócą w posiadanie naszej postaci (dowódcy). Wystarczy tapnąć na żółtą strzałkę obok Embla, aby ponownie przywołać wykorzystane / zabite jednostki. Przywołanie zużyje jeden ruch w danej turze.

Wcześniej wspomniałem o łączeniu jednostek, przesunięciu ich aby tworzyły linię trzech identycznych. Jednak prócz tej metody są także inne, nawet potężniejsze połączenia.

Jeśli połączymy nasze kreatury w kwadrat (4 jednostki) o rozmiarze 2×2 to stworzymy Olbrzymią Kreaturę, ten gigant jest silniejszy od innych jak i posiada większy zakres ataku, nie obejmuje jednej linii przed sobą, a dwie. Co więcej, możemy za nią postawić kolejne dwie jednostki identyczne i sprawić, że potwór będzie jeszcze i jeszcze silniejszy. Czyli dostawiamy dwie identyczne jednostki za jej plecami i patrzymy na efekty.

Co więcej, możemy dopasowywać tak w różnych kształtach swoje jednostki jak na obrazach poniżej:

Kształt litery T

Kształt litery T

Kształt litery L

Kształt litery L

Kształt litery +

Kształt litery +

Jednak najsilniejsze ustawienie to pięć tych samych jednostek w jednej linii poziomem. Ale ten rodzaj połączenia odblokuje się na 9 poziomie bohatera i nazywa się Sun Burst. Są także inne ataki jak Słoneczna Włócznia, czyli magiczne zaklęcie rzucane przy użyciu Niebiańskiego Dysku. Naładuj poziom many poprzez łączenie kolejnych jednostek, a kiedy mana zacznie świecić tapnij na Embla, aby rzucił zaklęcie. Słoneczna Włócznia atakuje losowych przeciwników bez użycia dostępnych ruchów w turze.

Obrona w Legend of Solgard

Strategii obrony w Legend of Solgard może być wiele, ale najpierw nauczmy się wykorzystywać wszelkie ku temu dostępne opcje i poznajmy ich działanie.

Zacznijmy od tworzenia barierek, aby to zrobić wystarczy połączyć trzy identyczne jednostki w linii poziomej, a automatycznie w miejscu przebywania tych jednostek, na samym przodzie naszych ustawień pojawią się barierki chroniące naszą armię przed atakami. Ich wytrzymałość na atak określa liczba znajdując się nad ich ikonami. Niektóre stworki które łączymy w ramach tworzenia barier mogą wykorzystywać swoje umiejętności, ale pamiętajcie, niektóre nie wszystkie.

Bariery można wzmacniać tworząc za nimi kolejne połączenia.

Do obrony Embla można także wykorzystać każdą z jednostek, aby to ona zaabsorbowała atak, który zniszczy ją, a nie zrani bohatera.

Rodzaje potworów i ich rola w walce

Kreatury to nasze jednostki wszystkich rodzajów czy ras występujących w Solgard, które posiadają mistyczną moc. Teraz w obliczu niebezpieczeństwa Embla musi przywoływać duchy tych wojowników poprzez zbieranie magicznych kamieni, które mają moc przyzwania każdej z istot. Kreatury odpowiadają bowiem jedynie na wezwania wojowników, którzy są w posiadaniu tych klejnotów. W trakcie gry dostajemy dostęp do kolejnych jednostek, silniejsze odblokujemy zbierając wspomniane Słoneczne Klejnoty podczas walk w różnych trybach gry. Każdy stwór jest rozróżniany pod względem koloru, rasy, roli i rzadkości.

Rzadkość określa wartość postaci, od najniższej Zwykłej przez Rzadką i Epicką aż po najwyższą Legendarną. Możesz zbierać i używać w walce wiele różnych ras postaci. W niektórych okolicznościach do pokonania przeciwników trzeba użyć konkretnej rasy. Postaci w grze dzielą się na wojowników, skrzatów, bestie, duchy, zwierzęta, wyrmy i vattary.

Moc określa ogólną zdolność bojową postaci na podstawie jej statystyk, umiejętności specjalnych, bożków, wzmocnień i aktywnych doładowań. Rola określa sposób zachowania oraz strategię postaci w walce. Atakujący przed wszystkich zadają obrażenia. Obrońcy wyjątkowo dobrze radzą sobie z blokowaniem ataków wroga. Pomocnicy korzystają z potężnych umiejętności specjalnych, które zapewniają cenną przewagę taktyczną (takich jak na przykład kontrola tłumu, wzmocnienia i osłabienia).

Statystyki potworów:

  • Siła: Ilość obrażeń, jakie dana postać może zadać i otrzymać.
  • Wzrost: Wartość dodawana do Siły postaci przy każdej rundzie Pauzy.
  • Bonus scalenia: Wartość dodawana do Siły połączonej postaci, gdy zostaną z nią scalone co najmniej dwie dodatkowe postaci.
  • Bonus synchronizacji: Wartość dodawana do Siły, gdy dwie postaci tego samego koloru atakują w jednej rundzie.
  • Bonus wielkości: Wartość dodawana do Siły po utworzeniu dużej postaci o wielkości 2×2 pola.
  • Bonus kształtu: Wartość dodawana do Siły po połączeniu postaci tworzących kształt T, L lub +
  • Szansa na cios krytyczny: Prawdopodobieństwo wymierzenia przez postać ciosu krytycznego zadającego podwójne obrażenia.
  • Szansa na blok: Prawdopodobieństwo zablokowania ataku i zmniejszenia obrażeń maksymalnie o wartość podstawowej Siły postaci.

Statystyki Embla:

  • Punkty zdrowia: Maksymalna liczba obrażeń, jakie może otrzymać Embla do końca rozgrywki.
  • Moc zaklęcia: Siła rzucanych zaklęć.
  • Mana: Zużywana podczas rzucania zaklęć i ataków specjalnych. Uzupełnia się, gdy łączysz postacie w trakcie bitwy.
  • Siła bariery: Określa wytrzymałość barier Embli.
  • Rozbłysk: Określa moc rozbłysku.
  • Maksymalna energia: Maksymalna ilość energii, jaką może posiadać Embla.

Waluty w grze i cenne bonusy

W sklepie gry możemy zaopatrzyć się w praktycznie wszystko co potrzebne jest do nasze podróży. Możemy dostać dwie darmowe skrzynie skarbów każdego dnia, które należy ręcznie odebrać, a także znajdziemy tu Słoneczne Klejnoty, Diamenty, Złoto i wiele innych cennych przedmiotów. W grze znajdziemy wiele różnych tokenów i elementów, pozwalają nam ulepszać nasze jednostki.

Złoto:

Miękka waluta Legend of Solgard. Możesz użyć złota, aby odblokować ulepszenia twoich stworzeń, kupić klejnoty ze Sklepu, stworzyć swoją Gildię lub przekazać ją innym członkom Gildii.

Kupony najazdu:

Pozwalają na odwiedzenie elitarnych miejsc, które Embla już zdobyła, dzięki czemu zdobywamy natychmiastowe łupy!

Energia:

Energia służy do walki w trybie kampanii. Zostaje pobierana za każdym razem, gdy idziesz walczyć, a następnie stopniowo się uzupełnia. Można ją wypełnić za pomocą Diamentów lub podnosząc Poziom Bohatera.

Diamenty:

Te błyszczące kamienie są walutą premium gry. Użyj Diamentów, aby kupić Złoto, skrzynie, zresetować czas oczekiwania na bitwę lub kontynuować przegraną walkę z kilkoma PŻ.

Słoneczne klejnoty:

Kamienie słoneczne są używane do zbierania, ulepszania i rangowania potworów w twojej kolekcji.

Pył umiejętności:

Pył umiejętności

Magiczny pył występuje z czterech kolorach i służy do ulepszania umiejętności specjalnych postaci i można go znaleźć w większości skrzyń, w Jaskiniach Skarbów lub w Sklepie.

Każda bitwa w trybie kampanii wymaga pewnej ilości energii – upewnij się, że masz wystarczająco dużo do grania! Energia ładuje się co kilka minut, ale jeśli nie chcesz czekać, możesz zawsze kupić trochę ze sklepu.