W posiadłości Mount Holly nie brakuje tajemnic, lecz jedno pomieszczenie wzbudza szczególne emocje u każdego, kto odważy się przekroczyć jego próg – Laboratorium. To właśnie tutaj, pośród zardzewiałych dźwigni, zakurzonych probówek, tajemniczych terminali i ścian pokrytych zapiskami szalonego naukowca, gracze odkrywają nie tylko fragmenty przeszłości dworu, ale przede wszystkim – narzędzia do kształtowania własnej przyszłości w grze Blue Prince.
Gdy pierwszy raz trafiasz do Laboratorium, możesz odnieść wrażenie, że to po prostu kolejne pomieszczenie pełne dekoracyjnych rekwizytów. Ale nic bardziej mylnego – to jeden z najpotężniejszych punktów strategicznych w całej grze. To tutaj działa skomplikowany system Eksperymentów, który – jeśli odpowiednio go wykorzystasz – może diametralnie odmienić bieg twojej przygody.
W świecie Blue Prince, gdzie każdy dzień ma znaczenie, a każda decyzja ma swoje konsekwencje, możliwość wyzwolenia efektów zależnych od twoich działań w grze jest jak otrzymanie alchemicznego kamienia filozoficznego. System Eksperymentów działa trochę jak magia kodowania rzeczywistości – wybierasz warunek (wyzwalacz), który jesteś w stanie spełnić, a gra nagradza cię efektem, który sam zdefiniujesz. To swoiste „jeśli – to” (ang. if – then) świata Blue Prince, ale podlane duszną atmosferą tajemniczego dworu i splecione z ukrytymi mechanizmami starożytnej technologii.
Laboratorium to również punkt, w którym odblokujesz trudną, lecz wyjątkową zagadkę związaną z układem okresowym, oraz odkryjesz jak za pomocą zasilania i dźwigni dotrzeć do zupełnie nowych obszarów mapy. To nie tylko pokój – to serce interaktywnej strategii, centrum badań, ale też brama do sekretnych funkcji domu, które mogą zostać aktywowane wyłącznie w tym miejscu.
W niniejszym poradniku szczegółowo przeanalizujemy, jak działa Laboratorium, jak tworzyć efektywne Eksperymenty, jakie są dostępne kombinacje triggerów i efektów, oraz jak rozwiązać jedną z najciekawszych łamigłówek w grze. Opowiemy także o unikalnych właściwościach Terminala, zasilaniu Laboratorium i jego wpływie na inne elementy posiadłości. A wszystko to okraszone ciekawostkami i strategiami, które pomogą ci wydobyć maksimum potencjału z tej enigmatycznej lokacji.
Gotowy założyć fartuch badacza i zejść do podziemi Mount Holly? Czas uruchomić maszynerię Eksperymentów i przekonać się, że Blue Prince to coś więcej niż zwykła gra – to alchemia wyborów, reakcji i nieodwracalnych konsekwencji.
Spis treści
Podczas draftowania Laboratorium zauważysz, że opis pokoju zawiera informację o umożliwieniu dostępu do „Funkcji Domu” (House Features). W grze Blue Prince to właśnie w Laboratorium można inicjować Eksperymenty, więc warto poznać mechanikę eksperymentowania oraz możliwe kombinacje, które przynoszą korzystne efekty.
Jak tworzyć Eksperymenty w Blue Prince
Aby tworzyć Eksperymenty, gracz musi:
- Zdobyć i zagrać kartę Laboratorium (do jego budowy potrzebny jest jeden Klejnot).
- Laboratorium posiada dwa wejścia.
- W środku znajduje się jeden z czterech Terminali, które mogą pojawić się w rezydencji Mt. Holly (pozostałe to: Pokój Ochrony, Biuro oraz Gabinet).
Terminal w Laboratorium daje dostęp do unikalnego systemu Eksperymentów. Umożliwia on konfigurację warunku (trigger) oraz efektu (effect) Eksperymentu, który aktywuje tymczasową funkcję domu.
Inicjowanie Eksperymentu
- Podejdź do Terminala w Laboratorium (naprzeciwko zagadki z dźwigniami i układem okresowym).
- Wybierz opcję „Eksperyment – Konfiguracja” (Experiment Setup).
- Terminal wyświetli opis zasad systemu. Kliknij „Kontynuuj Eksperyment” (Continue with Experiment), by przejść do dwóch list:
- Po lewej: warunki (trigger)
- Po prawej: efekty (effect)
Myśl o tym jak o konstrukcji „Jeśli – to wtedy”:
Jeśli spełnisz warunek z lewej kolumny, to wtedy efekt z prawej kolumny zostanie aktywowany.
Wybór warunku (kolumna [A])
Wybierz warunek, który twoim zdaniem jesteś w stanie spełnić.
Przykłady:
- Masz Łopatę → wybierz warunek związany z kopaniem.
- Masz Archiwum → wybierz warunek korzystający z planów oznaczonych jako zarchiwizowane.
- Możesz też wybrać opcję „Natychmiast” (Immediately), która aktywuje efekt od razu (jednorazowo).
Wybór efektu (kolumna [B])
Wybierz efekt, który zostanie uruchomiony, gdy spełnisz wybrany warunek.
Przykłady:
- Brakuje Ci Kluczy → wybierz efekt, który je daje.
- Potrzebujesz więcej Złota lub Kroków → wybierz taki efekt.
- Można też zdobywać Kości z Kości Słoniowej (Ivory Dice), tworzyć Zablokowane Skrzynie i inne ciekawe efekty.
Rozpoczęcie Eksperymentu
- Po wybraniu warunku i efektu kliknij przycisk „POŁĄCZ” (COMBINE).
- Wyjdź z Terminala – Eksperyment zostanie aktywowany.
- Do końca dnia, każdorazowo gdy spełnisz warunek, otrzymasz wybrany efekt.
Informacje o Eksperymencie
- Możesz w dowolnym momencie sprawdzić aktywny Eksperyment, otwierając Mapę Planów (klawisz TAB) – pojawi się na zielonej karteczce samoprzylepnej.
- Aby wstrzymać lub zatrzymać Eksperyment, wróć do Terminala i wybierz opcję „Wstrzymaj Eksperyment” (Pause Experiment).
Wszystkie znane kombinacje Eksperymentów
Warunek (kolumna [A]) | Efekt (kolumna [B]) |
---|---|
Natychmiast | Ustaw kość na wartość 2 |
Gdy draftujesz plan oznaczony jako zarchiwizowany | Dodaj małą skrzynię do Hali Wejściowej |
Gdy wydasz 2 lub więcej klejnotów na draft | Stracisz 10 Kroków, ale zyskasz 20 Złota |
Za każdą Sypialnię po drugiej | List zostanie dostarczony do Pokoju Pocztowego |
Gdy draftujesz Pokój Sklepu | Zdobądź 3 Złota za każdy Czerwony Pokój w domu |
Przy 3 następnych otwartych zablokowanych skrzyniach | Kość zostanie ustawiona na 2 |
Gdy draftujesz Czerwony Pokój | Tracisz 5 Kroków, potem ustaw Kroków na 40 |
Gdy znajdziesz śmieci podczas kopania | Na stałe zwiększaj kieszonkowe o 1 Złoto |
Gdy draftujesz Pokój Rysunkowy (Drawing Room) | Zdobądź 1 Klucz za każde 2 Korytarze w domu |
Gdy draftujesz Korytarz z innego Korytarza | Zdobądź +1 Gwiazdkę |
Za każdym razem, gdy użyjesz innego Terminala danego dnia | Trwale zwiększ umiejętność Otwierania Zamków |
Gdy otworzysz lub ominiesz drzwi zabezpieczające | Usuń skrzynkę z Tunelu |
📌 Więcej kombinacji Eksperymentów zostanie dodanych do tej listy wraz z dalszym odkrywaniem rezydencji Mt. Holly.
Podsumowanie
Laboratorium w Blue Prince to zdecydowanie jedno z najbardziej fascynujących pomieszczeń, jakie gracze mogą odkryć na swojej drodze przez tajemniczą posiadłość Mount Holly. To tutaj, za pomocą Terminala i eksperymentalnych układów, możesz wpłynąć na bieg wydarzeń, kształtując efekty, które zmienią twoją strategię na każdym etapie rozgrywki. To nie tylko kwestia odkrywania nowych mechanik, ale także głębszego zrozumienia związku przyczyny i skutku w świecie gry.
Tworzenie Eksperymentów w Laboratorium to kluczowa część tej interaktywnej układanki. Dzięki systemowi „jeśli – to” (ang. if – then), gracze mogą decydować o tym, jak różne zdarzenia w grze będą się rozwijać, uzyskując przy tym wyjątkowe bonusy. To umożliwia dostosowanie rozgrywki do własnych potrzeb – czy to poprzez zwiększenie zasobów, poprawę umiejętności, czy nawet otwieranie nowych opcji w grze.
Chociaż proces uruchamiania eksperymentów wymaga optymalnego zarządzania zasobami, takich jak kamienie szlachetne czy odpowiednia konfiguracja pomieszczeń, to właśnie w tym miejscu gra Blue Prince rozkwita w pełnej krasie, oferując graczom narzędzia do manipulacji w świecie gry w sposób, który ma realne, długofalowe konsekwencje. Umiejętność tworzenia odpowiednich kombinacji wyzwalaczy i efektów stanowi istotny element strategii, który może stać się kluczem do sukcesu w grze.
Nie można zapomnieć, że Laboratorium nie jest tylko centrum Eksperymentów – to także miejsce pełne tajemnic i ukrytych zagadek, takich jak skomplikowane mechanizmy oparte na układzie okresowym, które gracze będą musieli rozwiązać, by móc w pełni wykorzystać potencjał tej niezwykłej lokacji. Zrozumienie, jak działają dźwignie i terminale w Laboratorium, to krok w stronę odkrycia jednych z najbardziej efektywnych i potężnych mechanizmów w grze.
Eksperymenty pozwalają także na eksperymentowanie z różnymi kombinacjami pomieszczeń, które mogą przynieść ci korzyści, np. w postaci zwiększenia zasobów, ulepszania zdolności, a także odkrywania nowych sekretów. Każda taka kombinacja to osobny element układanki, który pozwala graczowi na tworzenie własnej ścieżki w grze, dostosowując ją do własnych strategii i potrzeb.
Na koniec warto pamiętać, że choć Eksperymenty w Blue Prince oferują doraźne korzyści, to efekty, które osiągniesz, mają charakter tymczasowy. Po zakończeniu dnia, wszystkie efekty eksperymentów zostaną zresetowane, więc umiejętne zarządzanie czasem i zasobami staje się kluczowe, by maksymalizować zyski z tej mechaniki. To właśnie ta balansująca na krawędzi mechanika Eksperymentów sprawia, że Laboratorium w Blue Prince staje się jednym z najbardziej intrygujących i wymagających miejsc w grze.
Podsumowując, Laboratorium to nie tylko przestrzeń do przeprowadzania eksperymentów – to laboratorium pomysłów, w którym gracz może dokonywać innowacji i tworzyć coś zupełnie nowego, eksplorując nie tylko grę, ale i własną kreatywność. Zrozumienie, jak skutecznie wykorzystać potencjał tego pomieszczenia, pozwoli ci uzyskać przewagę w grze i rozwinąć swoją przygodę w sposób, który zmieni dynamikę twoich działań. Laboratorium i Eksperymenty w Blue Prince to prawdziwe pole do popisu dla każdego, kto chce podjąć wyzwanie w tej niezwykle wciągającej grze.
Aktywność komentująych