Król Barbarzyńców (Barbarian King) w Clash of Clans jest znacznie większy i potężniejszy od Barbarzyńcy. Automatycznie dodawany jest na nasze konta jak tylko zbudujemy Ołtarz Króla Barbarzyńców (Barbarian King Altar), który kosztuje nas 10 000 sztuk Dark Elixir. Król, musicie o tym pamiętać, że jednostką nieśmiertelną i raz przywołany nie może zniknąć. Jednakże jeśli w walce zostanie ranny, albo całkowicie polegnie to musi zregenerować siły (zdrowie) i będzie spał przez dłuższy czas zanim ponownie będziemy mogli go użyć do walki.

rozwój króla

Pozostałe poradniki

Długość jego snu zależy od tego jakie obrażenia otrzymał w ostatniej walce, czyli ile pkt życia musi zregenerować. Jeśli nie został nawet draśnięty to od razu jest gotowy do kolejnej walki. Im wyższy jest poziom Króla Barbarzyńców tym dłużej leczy on swoje rany, choćby z racji tego, że posiada więcej punktów życia niż na pierwszym poziomie.

Strategia ataku

  • Podczas ataku Króla rozstawiamy identycznie jak inne jednostki. Jeśli ma za mało życia to warto przyśpieszyć jego leczenie za pomocą diamentów.
  • Z doświadczenia wiem, że najskuteczniejszy jest wtedy, gdy idzie do walki z Doktorem i Łucznikami. Barbarzyńcy również są dla niego idealnym wsparciem, gdyż Król bezpośrednio wpływa na ich zdolność Iron Fist.
  • Korzystam z niego także, gdy już obrona została zniszczona w mieście przeciwnika i trzeba przejść do burzenia pozostałych budynków. Musicie pamiętać, że posiada on bardzo wolny atak i skupia się jedynie na jednym budynku w danej chwili.

Strategia obronna

  • Król Barbarzyńców może mieć dwa tryby: Snu, wtedy spi sobie na Ołtarzu i ignoruje tym samym ataki na naszą wioskę, albo Strażnika (Guard) dzięki czemu patroluje on naszą bazę jednocześnie włączając się do jej obrony w razie potrzeby.
  • Niestety jest bardzo łatwo go zabić, jak wspomniałem wyżej skupia się na jednym celu, przez co odsłania się na ataki innych jednostek.
  • Dobrze jest umieścić Ołtarz pośrodku grupy budynków magazynowych, albo inne strzeżonej przez nas mocno strefy.
  • Pamiętajcie także, że Król nie może atakować jednostek latających, podczas gdy Królowa Łuczniczek ma taką możliwość. Król również nie reaguje na pułapki typu Spring Trap.
Lvl Obrażenia na sekundę Obrażenia na cios Życie Czas leczenia Poziom umiejętności Koszt szkolenia Czas szkolenia Wymagania poziomu TH
1 120 144 1,700 30m N/A. 10,000 None 7
2 122 146.4 1,742 32m N/A 12,500 12h 7
3 124 148.8 1,786 34m N/A 15,000 1d 7
4 127 152.4 1,830 36m N/A 17,500 1d 12h 7
5 129 154.8 1,876 38m 1 20,000 2d 7
6 132 158.4 1,923 40m 1 22,500 2d 12h 8
7 135 162 1,971 42m 1 25,000 3d 8
8 137 164.4 2,020 44m 1 30,000 3d 12h 8
9 140 168 2,071 46m 1 35,000 4d 8
10 143 171.6 2,123 48m 2 40,000 4d 12h 8
11 146 175.2 2,176 50m 2 45,000 5d 9
12 149 178.8 2,230 52m 2 50,000 5d 12h 9
13 152 182.4 2,286 54m 2 55,000 6d 9
14 155 186 2,343 56m 2 60,000 6d 12h 9
15 158 189.6 2,402 58m 3 65,000 7d 9
16 161 193.2 2,462 1h 3 70,000 7d 9
17 164 196.8 2,523 1h 2m 3 75,000 7d 9
18 168 201.6 2,586 1h 4m 3 80,000 7d 9
19 171 205.2 2,651 1h 6m 3 85,000 7d 9
20 174 208.8 2,717 1h 8m 4 90,000 7d 9
21 178 213.6 2,785 1h 10m 4 95,000 7d 9
22 181 217.2 2,855 1h 12m 4 100,000 7d 9
23 185 222 2,926 1h 14m 4 105,000 7d 9
24 189 226.8 2,999 1h 16m 4 110,000 7d 9
25 193 231.6 3,074 1h 18m 5 115,000 7d 9
26 196 235.2 3,151 1h 20m 5 120,000 7d 9
27 200 240 3,230 1h 22m 5 125,000 7d 9
28 204 244.8 3,311 1h 24m 5 130,000 7d 9
29 208 249.6 3,394 1h 26m 5 135,000 7d 9
30 213 255.6 3,478 1h 28m 6 140,000 7d 9
31 217 260.4 3,565 1h 30m 6 145,000 7d 10
32 221 265.2 3,655 1h 32m 6 150,000 7d 10
33 226 271.2 3,746 1h 34m 6 155,000 7d 10
34 230 276 3,840 1h 36m 6 160,000 7d 10
35 235 282 3,936 1h 38m 7 165,000 7d 10
36 239 286.8 4,034 1h 40m 7 170,000 7d 10
37 244 292.8 4,135 1h 42m 7 175,000 7d 10
38 249 298.8 4,238 1h 44m 7 180,000 7d 10
39 254 304.8 4,344 1h 46m 7 185,000 7d 10
40 259 310.8 4,453 1h 48m 8 190,000 7d 10

Spis treści