Gra Blue Prince to tytuł pełen tajemnic, skomplikowanych mechanik i ukrytych elementów, które mogą przyprawić graczy o niemałą zagwozdkę. W trakcie rozgrywki natkniesz się na setki pojęć, terminów i mechanik, które są niezbędne do pełnego zrozumienia świata gry. Aby ułatwić sobie życie i lepiej poruszać się po tej złożonej produkcji, gracze mogą skorzystać z jednego z najważniejszych narzędzi w grze — Słownika Pojęć.
Słownik Pojęć w Blue Prince to zasób, który zawiera szczegółowe definicje terminów i pojęć, które napotkasz w trakcie swojej przygody. To nie tylko kompendium wiedzy na temat planów pięter, ale także mechanik, przedmiotów, pokoi i innych kluczowych elementów, które będą niezbędne do rozwiązania zagadek, odnalezienia sekretów czy po prostu efektywnego zarządzania posiadłością.
W tym przewodniku szczegółowo opiszę, jak uzyskać dostęp do Słownika Pojęć, jak z niego korzystać oraz omówię najważniejsze terminy, które pojawiają się w grze. Dodatkowo, przygotowałem listę pojęć od A do Z, które zawierają wszystkie kluczowe definicje, które warto znać, aby w pełni cieszyć się grą. Zapraszam do lektury!
Spis treści
Jak uzyskać dostęp do Słownika Pojęć w Blue Prince?
Aby skorzystać z Słownika Pojęć w Blue Prince, gracze muszą najpierw zdobyć dostęp do jednego z czterech terminali, które znajdują się w różnych częściach gry. Terminale te można znaleźć w Laboratorium, Biurze, Schronie (zewnętrzny pokój) oraz Ochronie. Zwykle pierwszy dostępny terminal znajduje się w Ochronie.
Po zlokalizowaniu terminala musisz wprowadzić odpowiednie hasło do Sieci, które odblokuje dostęp do Słownika Pojęć. Nie ma znaczenia, którego terminala użyjesz — wszystkie mają ten sam dostęp do Sieci, więc wystarczy tylko zalogować się do niej. Gdy już to zrobisz, wybierz opcję „Glossary of Terms” (Słownik Pojęć) w menu, aby otworzyć pełny katalog definicji i pojęć.
Ciekawostką jest to, że nie wszystkie terminy są dostępne od samego początku — część z nich zostanie ujawniona dopiero po odkryciu odpowiednich mechanik, przedmiotów lub po dotarciu do nowych lokacji. W polu oznaczonym jako ??????????? znajdują się terminy, których jeszcze nie odkryłeś, co stanowi dodatkową motywację do dalszego zgłębiania gry.
Dlaczego warto korzystać z Słownika Pojęć?
Słownik Pojęć to narzędzie, które z pewnością pomoże ci w zrozumieniu kluczowych mechanik gry. W Blue Prince wiele aspektów jest ukrytych za złożonymi nazwami i terminami, które mogą być trudne do zrozumienia, szczególnie dla nowych graczy. Dzięki Słownikowi nie tylko szybciej przyswoisz najważniejsze definicje, ale także zrozumiesz, jak poszczególne mechaniki współpracują ze sobą, co pozwoli ci lepiej zarządzać posiadłością, rozwiązywać zagadki i odkrywać sekrety.
Dzięki systematycznemu sprawdzaniu Słownika Pojęć, będziesz w stanie odkrywać coraz to nowsze elementy, które w przeciwnym razie mogłyby umknąć twojej uwadze. Słownik to także doskonałe narzędzie do powtórnego przejrzenia mechanik, z których korzystasz, zwłaszcza gdy natrafisz na trudniejsze zagadki lub będziesz chciał zoptymalizować swoje działania w grze.
Słownik Pojęć: Terminologia i definicje
Poniżej przedstawiam szczegółowy przegląd terminów, które pojawiają się w Blue Prince. Zawiera on definicje, które napotkasz w trakcie swojej przygody, od A do Z.
Termin | Opis |
---|---|
Addition | Dodatki to pokoje, które są dodawane do puli projektów. Większość dodatków jest usuwana na koniec dnia, ale niektóre są trwałe, jak te w STUDIO PROJEKTÓW. |
Adjoining | Pokoje połączone drzwiami są uważane za połączone. |
Allowance | Ustalona ilość złota przyznawana na początku każdego dnia, zwykle zostawiona w SALI WEJŚCIOWEJ. |
Archived Floorplan | Plany pięter ukryte po zaprojektowaniu ARCHIWÓW, nazywane są „ARCHIWALNYMI PLANAMI PIĘTER”. |
Bedroom | Sypialnia to pokój używany do odpoczynku i odzyskiwania kroków. Ich plany pięter mają fioletowe krawędzie. |
Blackprint | Starożytne plany pięter wykopane z głębin historii, które nie mają kolorowych krawędzi jak współczesne plany. |
Blessing | Błogosławieństwo to trwała korzyść udzielona po złożeniu ofiary ze złota w ŚWIĄTYNI. |
Call It A Day | Zakończenie dnia, które resetuje pokoje, zasoby oraz kroki w posiadłości. Można to zrobić w dowolnym momencie, gdy kroki się wyczerpią. |
Checked Item | Użycie SZATNI, aby sprawdzić i odzyskać przedmioty z posiadłości w dowolnym dniu. |
Color | Kolory planów pięter wskazują typ pokoju (np. fioletowy dla sypialni, pomarańczowy dla korytarzy). |
Contraption | Mechanizm tworzony w WARSZTACIE poprzez eksperymentowanie z różnymi przedmiotami z ekwipunku. |
Dead End | Ślepy zaułek to pokój bez drugich drzwi. |
Dig | Punkty kopania w Zielonych Pokojach, które można wykopać ŁOPATĄ, aby odkryć ukryte przedmioty. |
Directory | KATALOG zawiera szczegóły o wszystkich zaprojektowanych pokojach. Można do niego uzyskać dostęp w MENU SYSTEMU. |
Dirigiblocks | Automat do gry DIRIGIBLOCKS, który nie działa od kilku lat, znajdujący się w KANTYNIE. |
Dirt | Stosy ziemi w Zielonych Pokojach, które można wykopać za pomocą ŁOPATY, aby znaleźć ukryte przedmioty. |
Drafting | Wybór planu piętra z trzech opcji przedstawionych po kliknięciu drzwi. |
Drafting (Type) | Pokoje, które wpływają na pulę projektów, oznaczone symbolem kompasu, takie jak „POKÓJ PROJEKTOWANIA”. |
Draft Pool | Pula projektów zawierająca plany pięter, z których trzy są wybierane na początku każdej selekcji. |
Draw | Początkowe losowanie trzech planów pięter z puli projektów. |
East Wing | Wschodnie skrzydło to pokoje w domu, które znajdują się wzdłuż prawej krawędzi budynku. |
Entry | Pokoje, których efekt zostaje wyzwolony po wejściu do pokoju, oznaczone ikoną otwartych drzwi. |
Estate | Posiadłość to wszystkie obszary, które można eksplorować, w tym pokoje zaprojektowane oraz tereny wokół nich. |
Exhaust | Gdy kroki osiągną zero, gracz staje się wyczerpany i musi zakończyć dzień, aby kontynuować eksplorację. |
Experiment | Eksperymentowanie w LABORATORIUM, gdzie można tworzyć nowe funkcje domu za pomocą wyzwalacza i efektu. |
Floorplan | Plan piętra to początkowy szkic każdego pokoju, stworzony przez architekta z puli projektów. |
Gems | Klejnoty to cenne zasoby używane przez architektów do projektowania specjalnych planów pięter. |
Glossary of Terms | Funkcja w SIECI, która zawiera listę słów i terminów architektonicznych ułatwiających zrozumienie pojęć w grze. |
Magic | Magia, która wpływa na działanie pokoju. Można eksperymentować z magią w Magicznych Pomieszczeniach, takich jak MYSTERY ROOM. |
Monuments | Pomniki pełniące funkcje ozdobne i praktyczne, mogą zapewniać bonusy do wydajności. |
Movement | Mechanizm ruchu pozwalający na poruszanie się po posiadłości za pomocą kroków, które wyczerpują się podczas poruszania. |
Nexus | Centralne miejsce w posiadłości, z którego można uzyskać dostęp do ważnych mechanizmów, takich jak menu projektowania. |
Overrun | Przekroczenie oczekiwanego limitu przestrzeni na planie piętra, skutkujące problemami z przestrzenią. |
Path | Ścieżka łącząca pokoje, umożliwiająca nawigację po posiadłości. |
Points | Jednostki określające postęp w grze, pozwalające na odblokowanie nowych zasobów i materiałów. |
Rooms | Pokoje to podstawowe jednostki w grze, które mają unikalne cechy i wpływają na funkcjonowanie posiadłości. |
Sacrifice | Ofiara zasobów w zamian za korzyści, takie jak błogosławieństwa lub bonusy, często w Świątyni. |
Schematics | Plany i projekty pomagające zaplanować budowę elementów posiadłości, takie jak mechanizmy czy detale konstrukcyjne. |
Shrine | Świątynia, w której można składać ofiary, by uzyskać błogosławieństwa lub inne korzyści. |
Signature Room | Unikalny pokój, który daje specjalne korzyści lub odblokowuje funkcje w grze. |
Smithing | Kucie, czyli proces tworzenia lub naprawiania przedmiotów w posiadłości, takich jak narzędzia czy zbroje. |
Teleport | Mechanizm teleportacji umożliwiający szybkie przemieszczanie się po posiadłości. |
Treasure | Cenne przedmioty, które można znaleźć w zamkniętych skrzyniach lub ukrytych pomieszczeniach. |
Upgrade | Proces ulepszania elementów posiadłości, takich jak pokoje czy sprzęt, w celu zwiększenia ich efektywności. |
Vault | Skarbiec, miejsce przechowywania wartościowych przedmiotów, często wymagające specjalnych kluczy do otwarcia. |
Workshop | Warsztat, gdzie można tworzyć lub naprawiać różne przedmioty, które pomagają w dalszym rozwoju posiadłości. |
Warden | Strażnik, odpowiedzialny za pilnowanie porządku i doradzanie w kwestiach bezpieczeństwa oraz planowania. |
Zodiac | System, który wpływa na wydarzenia w grze w zależności od aktualnych cykli w grze. |
Aktywność komentująych