Jeśli dopiero zaczynasz grać w King of Avalon, system bitwy i jego mechanika mogą być nieco skomplikowane. Samouczek gry na ten temat jest niestety niewystarczający i zakłada, że wiesz już większość rzeczy. King of Avalon jest podobny do Rise of Kingdoms jeśli chodzi o system bitwy i zawiera mechanikę o tej samej złożoności. Nie martw się: po przeczytaniu tego poradnika dowiesz się, jak przejść w tryb bestii na polu bitwy. Przejdźmy dalej: świat pełen potworów i chciwych graczy czeka na nas.

Budynki, których potrzebujesz

Musisz wyszkolić wielu żołnierzy, aby stworzyć armię. Robisz to w więcej niż jednym budynku i musisz zbudować wszystkie te budynki i ulepszyć je, aby mieć zrównoważoną armię. Najpierw przyjrzyjmy się, jakich budynków potrzebujesz. Jednak przed rozpoczęciem przypomnijmy, że można ulepszyć wszystkie poniższe budynki do maksymalnie poziomu 40.

Namiot wojskowy

Ten budynek służy do „przechowywania” żołnierzy, a nie ich szkolenia. Twoja armia ma określony limit wielkości i musisz budować namioty wojskowe, aby zwiększyć ten limit. Zalecamy zbudowanie co najmniej czterech namiotów do momentu przejścia do środkowej fazy gry i ulepszenie ich wszystkich. Budynek ten zwiększa również szybkość szkolenia, co oznacza, że czas potrzebny na szkolenie nowych żołnierzy będzie krótszy. Ostatni poziom namiotu wojskowego daje +205 żołnierzy i 20% do prędkości szkolenia.

Baraki

Ten budynek służy do szkolenia żołnierzy piechoty. Im bardziej ulepszysz ten budynek, tym wyższa będzie jakość piechoty (włócznicy / wojownicy), którą możesz trenować. Istnieje wiele podkategorii każdej klasy żołnierzy, a aby mieć to, co najlepsze, budynek treningowy musi znajdować się na ostatnim poziomie. Szczegółowe informacje na temat tych podklas można znaleźć w poniższych tabelach. Budynek ulepszony do ostatniego poziomu pozwala uzyskać bonus +5% do zdrowia piechoty i daje moc 2.147.142. Zbuduj co najmniej dwa.

Poligon

Ten budynek służy do szkolenia łuczników (łuczników / kuszników). Budynek ulepszony do ostatniego poziomu daje bonus +5% do ataku łuczników i 2147142 mocy. Zbuduj co najmniej dwa Poligony.

Stajnie

Ten budynek służy do szkolenia kawalerii (lekka / ciężka). Ulepszony do ostatniego poziomu daje bonus +5% do ataku kawalerii i 2.147.142 mocy. Zbuduj co najmniej dwie stajnie.

Warsztat oblężniczy

Ten budynek służy do konstruowania jednostek oblężniczych, które mogą służyć do atakowania wrogich miast jak i do obrony własnego miasta. „Pułapki” są najczęstszym narzędziem obrony miasta, a jeśli twojej armii nie towarzyszą jednostki oblężnicze, pułapki te mogą dość łatwo zabić Twoje jednostki. Wystarczy zbudowanie jednego warsztatu oblężniczego. W pełni ulepszony warsztat zapewni bonus +5% do obrony przed oblężeniem.

Szpital

W tym budynku nie chodzi o szkolenie żołnierzy. Ale może leczyć twoich rannych żołnierzy podczas bitwy. Leczenie obecnych żołnierzy zamiast szkolenia nowych oszczędza czas i zasoby. Szpital ulepszony do ostatniego poziomu może leczyć 20 000 żołnierzy. Zalecamy zbudowanie co najmniej dwóch do momentu przejścia do środkowej fazy gry.

Konfiguracja twojej armii

Twoja armia ma określony limit rozmiaru, więc musisz wcześniej ustalić, które jednostki wolisz – nie możesz zbudować armii o nieskończonej wielkości. Twoim celem powinno być stworzenie zrównoważonej armii. Innymi słowy, twoja armia powinna obejmować wszystkie klasy piechoty, łuczników i kawalerii. Na przykład użycie 400 piechoty, 300 łuczników i 300 kawalerii w armii jednotysięcznej zapewni zrównoważoną siłę. Ale ta konfiguracja nie działa za każdym razem, zwłaszcza podczas atakowania innych graczy, musisz wziąć pod uwagę jednostki jakie znajdują się w armii wroga. Podobnie jak w grze kamień nożyce, każda jednostka jest bardziej lub mniej skuteczna przeciwko innej.

Łucznicy są silni w walce przeciwko kawalerii i jednostkom oblężniczym. Kusznicy idealnie sprawdzają się w starciu z włócznikami. Ciężka kawaleria sprawdzi się w walce przeciwko wojownikom, a lekka przeciwko łucznikom. Włócznicy położą na łopatki lekką kawalerię, a wojownicy dadzą łupnia łucznikom.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić przed atakiem, to skorzystać z opcji zwiadu, aby poznać armię przeciwnika. Podobnie musisz zbudować i ulepszyć budynek Strażnicy, aby dowiedzieć się o atakującej cię armii wroga. Ulepszony do ostatniego poziomu budynek wieży strażniczej pozwoli ci zobaczyć szczegółowe informacje o armii wroga, takie jak wzmocnienia itp.

Po zakończeniu zwiadu powinieneś przygotować armię zgodnie z otrzymanym raportem. Na przykład, jeśli armia wroga składa się głównie z wojowników, musisz wystawić więcej ciężkiej kawalerii.

Atakowanie potworów

Zanim zaatakujesz wrogie miasta, ćwicz walkę z „potworami”, pomoże Ci to lepiej nauczyć się systemu bitwy. Otwórz mapę świata i wybierz jednego z potworów.

Najważniejszą rzeczą, na którą należy uważać podczas wyboru przeciwnika, jest „siła wojsk” zalecana do bitwie. Wraz ze wzrostem poziomu potworów wymagana moc żołnierzy będzie wyższa. Na szczęście gdy mamy o wiele więcej mocy, niż jest to potrzebne do bitwy to możemy ją łatwo wygrać.

W dalszych krokach, przed atakiem, możesz określić typy i liczbę żołnierzy, którzy dołączą do bitwy. Przycisk „wyrównaj” będzie szczególnie przydatny dla początkujących, ponieważ pozwala automatycznie uzyskać zrównoważoną dystrybucję. Możesz rozpocząć bitwę, naciskając przycisk „marsz”: czas na przycisku pokazuje, ile czasu zajmie dotarcie armii do potwora. Zwróć uwagę na ten czas i nie atakuj potworów oddalonych o więcej niż 1 minutę. Ponieważ jeśli jakikolwiek inny gracz, który jest bliżej niż ty, zaatakuje tego samego potwora, twoje oddziały opuszczą miasto na darmo.

Atakowanie miast

Po zdobyciu wystarczającego doświadczenia w bitwach PvE (potwory) możesz zacząć atakować inne miasta. Najpierw ustaw cel i kliknij go.

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to dowiedzieć się o armii wroga za pomocą opcji zwiadu.

Na koniec dowiedz się więcej o władcy wroga, naciskając przycisk profilu.

Korzystając z tych wszystkich informacji, możesz zgadywać, jakie masz szanse na pokonanie wroga. Naciśnij przycisk „atak”, aby rozpocząć atak. Ale pamiętaj:

  • Jeśli poziom mocy wroga jest wyższy niż twój, najprawdopodobniej przegrasz tę bitwę.
  • Jeśli wróg jest członkiem sojuszu, możesz stać się celem wszystkich pozostałych członków. Jeśli jesteś w sojuszu, powiadom członków sojuszu przed atakiem.
  • Upewnij się, że twój smok jest przeszkolony i gotowy do przyłączenia się do bitwy. Zapewni to ważne wzmocnienia.
  • Jeśli nad miastem znajduje się bańka, oznacza to, że używa tarczy pokoju. Nie możesz badać / atakować tego miasta.
  • Kiedy rozpoczniesz atak, pamiętaj, że Twoja własna tarcza zniknie. Aby inny gracz będzie mógł cię zaatakować.
  • Ze względu na tę możliwość zawsze garnizonuj żołnierzy do obrony w swoim mieście. Nie zostawiaj swojego miasta całkowicie bezbronnego.
  • Przed rozpoczęciem bitwy upewnij się, że twoja armia ma wszystkie wymagane wzmocnienia.

Oto niektóre z najważniejszych porad i wskazówek na temat systemu bitwy, dzięki czemu możesz być bardziej skuteczny na polu bitwy. Pamiętaj jednak, że bitwy PvP są przeznaczone dla późnej fazy gry, zalecamy, aby nie rozpoczynać bitew PvP, dopóki nie przeszkolisz armii 10 000 żołnierzy i nie ulepszysz wszystkich budynków i jednostek. Nie zapomnij przeczytać innych przewodników King of Avalon, aby uzyskać więcej informacji i przydatnych wskazówek.