Gra na NK Karty Bitewne pomimo niepozornego wyglądu jest naprawdę interesującą aplikacją, która łączy w sobie zarówno elementy gry strategicznej jak i karcianej. Rozgrywka polega tutaj przede wszystkim na ciągłej walce, walce na jednej z dziewięciu dostępnych aren, po których możemy spokojnie się przemieszczać. Za każde zwycięstwo w walce z innym gracze dostaniemy punkty rankingowy i tak zwane punkty honoru (o ile wcześniej przystąpiliśmy do jakiejś frakcji). Do frakcji można dołączyć po osiągnięciu stopnia sierżanta. Członkowie frakcji otrzymują dodatkowe możliwości jak możliwość zdobywania wspomnianych przed chwilą punktów honoru, które mogą być później użyte do zakupu o wiele lepszych przedmiotów/artefaktów. Członkowie frakcji biorą także udziały w walkach o tzw. relikwie, a to zgrupowanie które wygra dostaje zniżkę na badania i kupowanie subkart, jest to zazwyczaj 30%. Dodatkowo tacy gracze mogą zaopatrzyć się w specjalne karty frakcji, więc jak sami widzicie, przynależność do danej grupy bardziej nam pomaga aniżeli szkodzi.

karty bitewne 001

W grze Karty Bitewne na nk warto jednak z początku poćwiczyć z graczem sterowanym przez AI, gdyż trafiając od razu na doświadczoną osobę można się szybko zniechęcić do dalszej zabawy. Pamiętać należy także, że jeśli przedwcześnie wycofamy się z pola boju, to przeciwnik wygra, a my otrzymamy karę w wysokości 25 punktów rankingowych lub 5 punktów honoru. Zostaniemy ponadto oznaczeni czarnym znakiem, który zostanie usunięty dopiero po zdobyciu kolejnego zwycięstwa.

Punkty honoru są wskaźnikiem twoich zwycięstw nad oficerami. Można je zdobyć, wygrywając z graczami od stopnia sierżanta wzwyż. Liczba zdobywanych punktów honoru uzależniona jest od stopnia przeciwnika (im wyższy, tym ich więcej), a także od zdobytych pucharów-osiągnięć. W przypadku braku pucharów (miłośnika, bywalca lub fana) punkty honoru otrzymywane są tylko za oficerów z wrogiej frakcji.

Zasady w grze Karty Bitewne są proste. Jest dwóch uczestników, a każdy z nich ma po sześć kart. Po kolei używają oni po jednej karcie. Polem gry są dwie bazy rakietowe. Jedna (po lewej) jest twoja, druga – twojego przeciwnika. Każdą rakietę charakteryzuje jej gotowość (wyświetlana jest na pasku właściwości jako RAKIETA). Celem gry jest ukończenie budowy własnej rakiety (i odlot z planety) lub zniszczenie rakiety przeciwnika.

karty bitewne 002

Co się tyczy samych kart to mamy tutaj ich dwie kategorie – obronne (niebieskie) i atakujące (czerwone). Do aktywacji każdej karty potrzebna jest odpowiednia liczba zasobów, wymienionych w jej prawym górnym rogu.

Ponieważ w grze są dwie kategorie kart, występują także dwa zasoby: punkty ataku (dla kart ataku) i materiały (dla kart obrony). W każdej bazie rozmieszczone są generatory. GENERATOR A daje PUNKTY ATAKU, a GENERATOR M – materiały. Każdy generator ma określony poziom. Przykładowo: jeśli poziom generatora wynosi 3, przy każdym ruchu daje on 3 jednostki zasobów.

W aplikacji Karty Bitewne na Naszej Klasie mamy jednostkę czasu określaną jako runda – to czas, w którym gracze wykorzystają wszystkie karty z talii. W kolejnej rundzie talia jest kompletowana od nowa (mogą się w niej pojawić niedostępne w poprzednich rundach karty lub zniknąć niektóre z dostępnych). Pewnie teraz zastanawiacie się jak zdobyć więcej kart? Można je badać, kiedy wstępujemy do frakcji i mamy przynajmniej jedną podstawową jej kartę. Edytor kart frakcji dostępny jest zarówno z poziomu hangaru (przycisk ROZWÓJ), jak i z poziomu podstawowego interfejsu gry. Celem badań jest zdobycie nowej karty, która zastąpi podstawową podczas walki. Pamiętaj, że i tak można używać tylko jednej karty każdej klasy. Nie uzupełniają się, a zastępują. Proces badania polega na codziennym przydzielaniu tzw. punktów badań wybranej gałęzi rozwoju klasy. Punkty badań generują uczeni, których można wyznaczyć w edytorze zawodów. Każdy krok badań przyniesie także pewną liczbę punktów honoru. Można też od razu kupić karty za czatle. Warto zauważyć, że począwszy od trzeciego dnia nieobecności w grze, twoje badania zaczynają się cofać o 1 punkt na dwie doby. Kiedy karta zostanie zbadana, można ją będzie umieścić w talii, zastępując podstawową kartę frakcji (przycisk UŻYJ).

karty bitewne 003

Najmocniejszym artefaktem w grze jest "tęczowy meteoryt”. Aby go zdobyć, trzeba zebrać 6 odłamków różnego koloru (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, fioletowy, błękitny). Każdy gracz dysponuje odłamkiem konkretnego koloru, który może wysłać znajomym. W cotygodniowych turniejach mogą uczestniczyć wszyscy gracze. W tym celu w prawej górnej części lobby kliknij przycisk TURNIEJ, wyślij zgłoszenie, a po upływie określonego w tym oknie dialogowym czasu otrzymasz prawo do udziału w meczach turniejowych (przycisk treningu zastępowany jest przyciskiem MECZ TURNIEJOWY). Za każde zwycięstwo w meczu turniejowym otrzymasz 1 czatl, a także 1 z 20 unikalnych trofeów, z których zbierane są w kolekcje.

karty bitewne 004

Gra Karty Bitewne nie pochwali się jakąś super grafiką, wszystko jest tutaj proste z dość banalnymi animacjami, które raczej nie będą zachwycać. Producent bardziej skupił się na aspekcie strategicznym, który tutaj odgrywa najważniejszą rolę, a cała reszta może poczekać – nieprawdaż?