Legend of Mushroom nie traci czasu na wprowadzenie do fabuły: Jesteś grzybem, który ma misję, aby stać się legendą. Jak zamierzasz to osiągnąć? Wyruszasz na wielką przygodę, w trakcie której będziesz pokonywać różne stworzenia – niektóre z nich mogą być równie urocze jak ty, a inne… no cóż, może mniej.

Jako kreatywny grzyb potrafisz wykorzystać wszystko, co tylko uda ci się zdobyć – zarówno przedmioty, jak i ubrania. Wszystko to możliwe dzięki magicznej lampie, którą obdarzył cię tajemniczy byt, zapewniając ci część mocy, której potrzebujesz, aby odnieść sukces.

Jednak nawet magiczne przedmioty i specjalna maszyna vendingowa nie zmienią tego, czym jesteś w swojej istocie. Rozpoczynasz swoją przygodę jako mały Shroomie, który z czasem rośnie i staje się coraz silniejszy, aż osiągniesz Promocje, które zwiększą twoją ogólną moc.

To, co jednak naprawdę daje ci potęgę, to możliwość Ewolucji. Gdy osiągniesz odpowiedni poziom, będziesz mógł przekształcić swojego Shroomie w nową formę, zyskując nowe umiejętności i wygląd. To prowadzi do ważnego wyboru: Jakim rodzajem grzyba chcesz się stać i jak uczynić go najlepszym? Ten przewodnik pomoże ci podjąć tę decyzję.

Spis treści

Wojownik

Zdecydowałeś się podążać ścieżką wojownika. Chcesz walczyć na pierwszej linii frontu, wyposażony w pancerz, tarczę i ciężką broń, którą będziesz umiał posługiwać się jak nikt inny. Ta klasa to pierwsza gałąź w drzewie klas, która odblokuje się po osiągnięciu 30. poziomu. Skupia się na wytrzymałości i sile, oferując techniki pozwalające na absorpcję obrażeń i kontratakowanie wrogów z dużą mocą.

To potężna klasa do przetrwania w trudnych walkach i eliminowania wrogów jeden po drugim. Dlatego, gdy będziesz dobierać ekwipunek przez magiczną lampę, powinieneś wybierać statystyki, które poprawiają ofensywne zdolności tej klasy. Priorytetowo stawiaj na sprzęt, który zwiększa współczynnik krytycznych ciosów, combo, kontrataki i ogłuszenie. Gdy osiągniesz 50. poziom, będziesz mógł wybrać jedną z dwóch ścieżek:

  • Miecznik to bardziej defensywna opcja, zdolna do przyjęcia większej ilości obrażeń, co pozwala na przetrwanie nawet najdłuższych walk.
  • Wojownik z toporem to bardziej ofensywna opcja, która przyjmuje ciosy i odwdzięcza się szybkim, potężnym atakiem, eliminując wrogów w mgnieniu oka.

Łucznik

Widzisz siebie jako osobę, która woli utrzymywać dystans i używać precyzji, aby trafiać w słabe punkty swoich celów. Sięgasz po łuk i strzały, aby podążać tą klasą, która znajduje się w drugiej gałęzi drzewa klas. Jeśli zdecydujesz się na tę klasę, będziesz szukać sposobów, aby szybko i precyzyjnie trafiać wrogów. Oznacza to, że będziesz trzymać się z dala od przeciwników, ale jednocześnie będziesz mógł polegać na swojej zwinności i umiejętności uniku, by unikać trafień. Dzięki osłabiającym umiejętnościom i wyczerpującym towarzyszom ta klasa może zadać decydujący cios.

Dodatkowo, będzie miała możliwość przywoływania sojuszników, którzy zapewnią dodatkowe wsparcie i ogień. Dla tej klasy, pocieraj magiczną lampę, aby zdobyć sprzęt, który poprawi takie cechy jak Współczynnik Krytycznych Ciosów, Unik, Krytyczne Umiejętności i Ogłuszenie. Te statystyki zmniejszą możliwości ataku wroga i pozwolą ci zadać największe obrażenia swoimi strzałami. Oto dwie ścieżki dla łucznika:

  • Czarny Snajper używa tradycyjnego długiego łuku, który zapewnia ekstremalną precyzję i wysokie obrażenia, ale atakuje wolniej.
  • Wiatrowy Krzyżowy Łucznik to szybki atakujący dystansowy, bardziej mobilny, który koncentruje się na ilości ataków, a nie na ich sile.

Mag

Nie siedź tam i nie twierdź, że nigdy nie zastanawiałeś się, jakby to było mieć magiczne moce. Wiele gier przedstawia magię jako standardowy sposób życia, a twój Shroomie może zdecydować, czy chce podążać tą drogą.

Trzecia i najniższa gałąź drzewa klas daje twojemu Shroomie możliwość posługiwania się magiczną mocą, zarówno przeciwko wrogom, jak i dla własnych korzyści. Oczywiście, jak to bywa w przypadku takiej potęgi, twoje postacie będą ograniczone fizycznymi słabościami i preferencją unikania bezpośredniej konfrontacji. Potrafią one rzucać różnorodne zaklęcia, ale ich głównym celem jest magia wspomagająca oraz potężne zaklęcia obszarowe (AoE), które sprawdzają się w walce z grupami wrogów i bossami o dużych celach.

Aby jak najlepiej wspomóc rozwijającego się magicznego grzyba, powinieneś zdobyć wyposażenie z magicznej lampy, które poprawia takie cechy, jak: Krytyczne Umiejętności, Regeneracja, Unik i Kombinacja. Dzięki temu twoje potężne zaklęcia będą miały jeszcze większą moc, a ty będziesz mógł utrzymać czarodzieja w dobrym stanie zdrowia i poza niebezpieczeństwem. Gdy zdobędziesz wystarczająco dużo doświadczenia, będziesz mógł wybrać jeden z dwóch typów magii, które będziesz doskonalić.

Uzdrowiciel to klasa wsparcia, której magia polega na wzmacnianiu siebie oraz osłabianiu przeciwników, aby inne źródła obrażeń mogły zakończyć walkę.
Czarodziej to mistrz destrukcyjnej magii, który zadaje ogromne obrażenia, nie zważając na własne bezpieczeństwo, narażając się tym samym na niebezpieczeństwo podczas czasu odnowienia.

To najlepsze zestawy w Legend of Mushroom, które możesz wykorzystać w każdej z klas. Mamy nadzieję, że wyjaśniło to wszystkie wątpliwości, które mogłeś mieć. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące gry, odpowiedzi znajdziesz w naszym przewodniku po Legend of Mushroom, który właśnie się ukazał.

Spis treści

Spis treści