Twoja cywilizacja, znana również jako naród, w Rise of Kingdoms określa atuty twojego miasta oraz do jakiej jednostki specjalnej i początkowego dowódcy uzyskasz dostęp.
Wybranie silnej cywilizacji, która odpowiada twoim celom i postępom, może pomóc ci w szybszym postępie i poszerzeniu królestwa.
W tej chwili w Rise of Kingdoms istnieje łącznie 11 unikalnych cywilizacji.
Wielu graczy ma trudności z wyborem cywilizacji na różnych etapach gry.
Dlatego stworzyliśmy tę listę poziomów cywilizacji Rise of Kingdoms, aby dać ci wgląd w najlepsze cywilizacje w dalszej części gry, a także zalecenia dotyczące wczesnych i konkretnych zadań.
- Lista poziomów cywilizacji
- Najlepsza cywilizacja startowa
- Najlepsza cywilizacja dla F2P
- Najlepsza cywilizacja do farmienia
- Najlepsza cywilizacja dla piechoty
- Najlepsza cywilizacja dla kawalerii
Lista poziomów cywilizacji
Gdy zaczniesz grać w Rise of Kingdom, będziesz musiał wybrać swoją pierwszą cywilizację.
Każda cywilizacja charakteryzuje się unikalnymi stylami architektonicznymi, jednostkami specjalnymi, początkowymi dowódcami i atutami.
Jedna cywilizacja może przyspieszyć produkcję i zbieranie surowców lub przyspieszyć badania i budowanie, podczas gdy inna może oferować premie do statystyk określonemu oddziałowi lub wielu oddziałom.
Różnorodność pozwala wybrać cywilizację, która pomaga w zaspokajaniu aktualnych potrzeb.
Z tych powodów ta początkowa decyzja jest bardzo ważna.
Później możesz zmienić swoją cywilizację, ale zdobycie takiej, która pomoże ci od samego początku, jest dużą zaletą.
Biorąc pod uwagę korzyści, jakie oferuje każda cywilizacja, niektóre cywilizacje są lepsze na początku, a inne na późniejszym etapie gry.
Dlatego zaleca się, aby w pewnym momencie zmienić swoją cywilizację.
Jak wspomniano, cywilizacja, z którą zaczynasz, nigdy nie jest ostateczna.
W zamian za 10 000 klejnotów możesz skorzystać z funkcji zmiany cywilizacji, aby przejść do cywilizacji, która wyróżnia się w konkretnym zadaniu lub stylu gry lub takiej, która odpowiada twojemu stylowi w grze.
Mając na uwadze konkretną strategię, możesz wybrać idealną cywilizację, która do niej pasuje.
Na przykład powinieneś wybrać cywilizację, która doskonale radzi sobie w rajdach, jeśli jesteś liderem w swoim sojuszu.
Wybrana cywilizacja powinna wzmocnić twoją specjalizację, jeśli wyróżniasz się w określonej aktywności.
Poniższa lista poziomów przedstawia wszystkie cywilizacje w Rise of Kingdoms w oparciu o ich siłę i użyteczność w późnej fazie gry.
Jeśli dopiero zaczynasz, zapoznaj się z dalszymi częściami tego poradnika, aby uzyskać zalecenia dotyczące wcześniejszych etapów gry, a także konkretne cele.
Cywilizacje są uszeregowane według poziomów od S do C, gdzie S jest najwyższym, a C najniższym.
Będziemy aktualizować tę listę poziomów w miarę rozwoju gry, aktualizacji lub wprowadzania nowej cywilizacji.
Ikona | Nazwa | R | Bonusy | Startowy dowódca | Specjalna jednostka |
---|---|---|---|---|---|
Brytania | S | +5% do ataku łuczników, +5% do szkolenia oddziałów, +20% pojemność garnizonu dla sojuszników | Boudica | Wyborny Łucznik | |
Niemcy | S | +5% atak kawalerii, +5% szkolenie jednostek, +10% regeneracja punktów akcji | Hermann | Krzyżak | |
Korea | S | +5% obrona łuczników, +15% pojemność szpitali, +3% szybkość badania | Eulji Mundeok | Hwarang | |
Arabia | A | +5% atak kawalerii, +10% obrażenia zadawane barbarzyńcom i innym jednostkom neutralnym, +5% obrażenia zadawane przez zmobilizowane armie | Baibars | Mamluk | |
Chiny | A | +3% obrona oddziałów, +5% regeneracja punktów akcji, +5% szybkość budowy | Sun Tzu | Chu-Ko-Nu | |
Francja | A | +3% PZ oddziałów, +10% szybkość zbioru drewna, +20% szybkość leczenia w szpitalu | Joan of Arc | Miotacz Toporów | |
Egipt | A | +5% atak łuczników, +5% obrażenia zadawane przez zmobilizowane armie, +1.5% szybkość badań | Imhotep | Maryannu | |
Japonia | A | +3% atak oddziałów, +30% szybkość zwiadowców, +5% szybkość zbioru surowców | Kusunoki Masashige | Samuraj | |
Imperium Osmańskie | B | +5% PZ łuczników, +5% szybkość marszu oddziałów, +5%obrażenia od aktywnych umiejętności | Osman I | Janczar | |
Rzym | B | +5% obrona piechoty, +5% szybkość marszu oddziałów, +10% szybkość zbierania żywności | Scipio Africanus | Legionista | |
Hiszpania | B | +5% obrona kawalerii, +10% doświadczenie zdobywane za barbarzyńców i innych jednostek neutralnych, +20% produkcja surowców | Pelagius | Konkwistador | |
Wikingowie | B | +5% atak piechoty, +3% obrażenia od kontrataku, +10% ładowność oddziałów | Björn Ironside | Berserk | |
Bizancjum | C | +5% Cavalry health, +10% stone gathering speed, +15% hospital capacity | Belisarius | Cataphract |
Najlepsza cywilizacja startowa
Najlepszą cywilizacją dla nowych graczy Rise of Kingdoms są Chiny.
Dowodzone przez dowódcę Sun Tzu i ulepszone oddziały chińskie posiadające spore zdolności obronne są silne i zwarte.
Na początek Chiny zaoferują ci świetne profity, szczególnie w początkowych fazach gry, gdzie budowanie miasta ma kluczowe znaczenie.
W tym momencie gry skup się wyłącznie na rozbudowie ratusza.
Profity
Chiny to najlepsza cywilizacja na początek, ponieważ oferują 5% bonusu do szybkości budowania.
Większość posiadanych mocy będzie pochodzić z budowanych przez ciebie budynków.
Następnie możesz użyć mocy, aby wspiąć się na wyższe poziomy ratusza i zwiększyć swoje szanse na zawarcie potężnego sojuszu.
Na początku otrzymasz również 5% do prędkości odzyskiwania punktów akcji.
Dzięki funkcji odzyskiwania punktów akcji możesz je szybko odzyskać.
Możesz ich użyć, aby odnieść sukces w wielu walkach i szybciej wzmocnić swoich dowódców.
W tym tempie możesz także polować na większą ilość barbarzyńców, ponieważ Twój styl gry zmieni się na walkę opartą na akcji.
Chiny zwiększają również obronę wojsk o 3%.
Ta niesamowita cecha dotyczy jednostek oblężniczych, kawalerii, piechoty i łuczników.
Docenisz użyteczność tej cechy, gdy zaczniesz budować armie składające się z różnych oddziałów.
Skup się na Chinach
- Szybko rozbuduj swoje miasto – zwłaszcza ratusz
- Skoncentruj się na obronie, a nie ataku, jednocześnie zwiększając potęgę swojego miasta
- Na początku gry skup się na budowie silnego miasta, a nie silnej armii atakującej
Dowódcy
Sun Tzu wzmocni twoją obronę jako dowódca początkowy, ale spotkasz także innych dowódców, takich jak:
- Cao Cao
- Wu Zetian
- Guan Yu
Możesz także używać aktywnych umiejętności Sun Tzu w bitwach PvP i polowych.
Jednostki specjalne
Gdy tylko odblokujesz oddziały 4 poziomu, zdobędziesz dwie specjalne jednostki – Chu-Ko-Nu i Elitarne Chu-Ko-Nu.
Te jednostki specjalne mają świetną równowagę pomiędzy statystykami ataku i obrony.
Pozwalają wytrzymać potężne ataki i liczne ciosy.
Pomagają również w odpieraniu ataków piechoty.
Chiny są idealną cywilizacją początkową, ponieważ oferują niezbędne przyspieszenie budowy i premie obronne.
Na początku powinieneś skupić się na rozwoju i trzymać się z dala od otwartej wojny, na co dokładnie pozwalają Chiny.
Najlepsza cywilizacja dla F2P
Najlepszą cywilizacją dla graczy F2P (free-to-play) w Rise of Kingdoms jest Wielka Brytania.
Wielka Brytania to cywilizacja, która z dumą oferuje mieszankę obrony i ofensywy.
Z Boudicą jako dowódcą, Wielka Brytania oferuje ogromną moc. Jest dość potężna, jeśli chodzi o zabijanie barbarzyńców, dlatego szybko awansuje.
W Wielkiej Brytanii łucznicy są nieco silniejsi, a jednostki można szkolić szybciej niż w innych cywilizacjach.
Wielka Brytania jest cywilizacją opartą na sojuszach, co jest bardzo ważną cechą w dalszej części gry, ponieważ sojusze częściej chcą cię w swojej grupie.
Profity
Wielka Brytania oferuje 5% bonus do ataku łuczników. Ta premia działa dobrze, gdy skupiamy się na dowódcach, którzy również zwiększają siłę jednostek łuczników.
Zwiększając atak łuczników o 5%, Wielka Brytania staje się jedną z najlepszych cywilizacji wpierających w Rise of Kingdoms.
Zwiększając o 20% pojemność garnizonu sojuszników, możesz pomieścić dużą liczbę sojuszników w swoim mieście.
Mając więcej sojuszników i dobrego obrońcę, będziesz miał silną, potężną obronę przed nadchodzącymi atakami.
Zwiększona pojemność garnizonu pozwala również zadać mnóstwo obrażeń, a większa liczba żołnierzy to bardzo potężna cecha podczas wojen sojuszniczych.
- Aby zmaksymalizować tę cechę, musisz być w silnym sojuszu.
- W ramach sojuszu możesz przyspieszyć budowanie flag i garnizonów sojuszu.
- W Wielkiej Brytanii szybkość szkolenia żołnierzy została zwiększona nawet o 5%.
- Szybkość ma kluczowe znaczenie, gdy zaczynasz trenować jednostki 4 i 5 poziomu.
- W dalszej części gry ten profit zaoszczędzi wiele godzin treningu.
- Zaoszczędzony dodatkowy czas można wykorzystać na szkolenie i zakładanie innych jednostek.
Skup się na Wielkiej Brytanii
Zawsze powinieneś szkolić oddziały, aby zmaksymalizować korzyści płynące ze swojego atutu. Wykorzystaj fakt, że inni członkowie sojuszu korzystają z twoich profitów, aby dostać się do świetnego sojuszu. Skoncentruj się na dowódcach wspierających łuczników. Doświadczeni dowódcy łucznicy są zabójczy, a dzięki twoim atutom są jeszcze potężniejsi.
Dowódcy
Twoim początkowym dowódcą przy wyborze Wielkiej Brytanii jest Boudica.
Później zdobędziesz również:
- Lancelot
- Ryszard I
- Edwarda z Woodstock
Jednostki specjalne
Kiedy odblokujesz oddziały 4 poziomu, Wyborny Łucznik stanie się dla ciebie dostępny.
Po awansowaniu do jednostek 5 poziomu otrzymasz również dostęp do Elitarnego Wybornego Łucznika.
Te dwie jednostki są specjalnymi silnymi jednostkami typu łucznik.
Są jednymi z najlepszych atakujących w Rise of Kingdoms i mogą zadawać potężne ciosy, a nawet więcej w połączeniu z dowódcą opartym na łucznikach i brytyjskimi atutami.
Najlepsza cywilizacja do farmienia
Najlepszą cywilizacją w Rise of Kingdoms do farmienia i uzyskiwania największych zysków jeśli chodzi o surowce jest Japonia.
Jeśli szukasz solidnej cywilizacji, która oferuje dobre możliwości rolnicze i świetnego dowódcę początkowego z aktywnymi, ofensywnymi oddziałami, nie szukaj dalej niż Japonia.
- Cywilizacja ta nastawiona jest na rozwój strategiczny i świadomość taktyczną.
- Dostępne bonusy dają graczom mocne umiejętności eksploracji mapy.
- Gracze mogą zidentyfikować krytyczne strefy, na których mogą polować, atakować lub plądrować.
Dzięki możliwościom eksploracji Japonii w połączeniu z premią do szybkości zbierania, możesz prowadzić farming wydajniej niż inne cywilizacje w grze.
Profity
Podczas gry będziesz zainteresowany odblokowaniem wszystkiego w swoim królestwie.
Zwiększenie prędkości marszu zwiadowców o 30% pomoże zwiadowcom szybciej poruszać się po mapie.
Ze względu na tę znaczną prędkość marszu zwiadowców nie musisz tak długo czekać na swoich zwiadowców, co pozwala odkryć więcej królestwa i te miejsca, w których można zdobywać dodatkowe zasoby.
Co więcej, gdy odkryjesz całą mapę swojego królestwa, otrzymasz w nagrodę 10 złotych kluczy.
Warto rozważyć współpracę z dowódcami zajmującymi się zbieractwem, ponieważ w Japonii szybkość zbierania surowców jest zwiększona o 5%.
Będziesz mógł szybciej zbierać wszystkie rodzaje surowców i przyspieszać ekspansję.
Połączenie dowódcy skoncentrowanego na zbieractwie i tego atutu tworzy niesamowite środowisko rolnicze.
W tej cywilizacji wszystkie twoje jednostki również skorzystają z 3% wzrostu ataku wojsk.
Zwiększenie ataku twoich wojsk to przydatna premia, która przyniesie ci korzyści zarówno w walce z innymi graczami, jak i barbarzyńcami.
Skup się na Japonii
- Jak najczęściej wysyłaj zwiadowców. Otrzymasz 10 złotych kluczy za darmo, jeśli oczyścisz całą mapę w swoim królestwie mgły.
- Używaj dowódców skupionych na zbieractwie. Zwiększenie prędkości zbierania o 5% pomaga w zbieraniu kamienia, złota, jedzenia, drewna i klejnotów. Jeśli skorzystasz ze zbierania dowódców, możesz szybko zagospodarować jeszcze więcej zasobów.
- Zawsze farmij, czy to zbieraj, czy atakuj i zawsze miej zwiadowców gotowych na eksplorację, jeśli jeszcze nie odkryłeś całej mapy.
Dowódcy
Japonia ma największą różnorodność dowódców w Rise of Kingdoms. Ma w sumie pięć, z Kusunoki Masashige jako dowódcą początkowym.
Później możesz również otrzymać:
- Ishida Mitsunari
- Tomoe GozenTakedy Shingena
- Minamoto bez Ypshitune
Jednostki specjalne
W epoce feudalnej odblokujesz specjalną jednostkę Samuraj, jednostkę piechoty.
Możesz go wyszkolić, gdy uzyskasz dostęp do oddziałów 4 poziomu, korzystając z badań technologicznych.
Elitarnego samuraja odblokujesz po uzyskaniu dostępu do oddziałów 5 poziomu.
Wykonują potężne ataki ofensywne, co czyni ich jednymi z najlepszych atakujących w grze.
Japonia to ekscytująca cywilizacja do gry w Rise of Kingdoms, ponieważ pozwala tworzyć strategiczne konfiguracje i odkrywać mapę szybciej niż inne.
Najlepsza cywilizacja dla piechoty
Najlepszą cywilizacją dla piechoty w Rise of Kingdoms jest Francja.
Zawiera jedne z najsilniejszych jednostek piechoty w grze i profity, które dodatkowo je wzmacniają.
Joanna d’Arc jest dowódcą początkowym i pomoże ci w rozwoju.
Dzięki zwiększonej szybkości leczenia możesz przywrócić swoją armię do pełnej gotowości szybciej niż inne, co jest korzystne w późnej fazie gry.
Joanna d’Arc ma premie do konstrukcji, które pozwalają budować szybciej, a tym samym szybciej się rozwijać.
Profity
W dalszej części gry czeka cię ciężkie starcie.
Dzięki 20% wzrostowi szybkości leczenia w szpitalu, twoje jednostki szybciej się regenerują i mogą szybciej wrócić na pole bitwy.
Jeśli bardziej skupisz się na szybkości leczenia w szpitalu, możesz zbudować silną konfigurację, w której będziesz mógł rozdzielić wiele jednostek podczas długiej bitwy.
Francja zwiększa prędkość zbierania drewna nawet o 10% – kolejna przydatna premia do ulepszania twojego miasta.
Łucznicy, piechota i kalwaria otrzymają 3% premii do zdrowia.
Ta cecha ma kluczowe znaczenie na polu bitwy.
Połącz ten profit z dowódcą, który wzmacnia jednostki piechoty i jednostki specjalne Francji, a uzyskasz potężną kombinację.
Skup się na Francji
- Zbuduj potężną armię z piechotą i dowódcą skoncentrowanym na piechocie.
- Korzystaj z szybkiej zmiany jednostek, aby nadal sprowadzać jednostki do długotrwałych bitew.
- korzystaj z premii do zbierania drewna, aby Francja mogła rozruszać swoje rolnictwo.
Dowódcy
Dowódcą początkowym Francji jest Joanna d’Arc. Później możesz też otrzymać następujących herosów:
- Karol Wielki
- Karola Martela
Jednostki specjalne
Podczas szkolenia jednostek 4 poziomu spotkasz Miotacz Toporów i Elitarnego Miotacza Toporów, dwie specjalne jednostki.
Obaj mają dobre statystyki zdrowia i ataku.
Potrafią przyjmować silne ciosy, szybko się mobilizować na całej mapie i zadawać duże obrażenia.
Najlepsza cywilizacja dla kawalerii
Najlepszą cywilizacją dla kawalerii w Rise of Kingdoms są Niemcy.
Niemcy oferują więcej odzyskiwania punktów akcji w porównaniu z innymi cywilizacjami i są bardzo skoncentrowane na kalwarii.
Zwiększona prędkość szkolenia oddziałów będzie przydatną cechą w dalszej części gry.
Dzięki 10% wzrostowi odzyskiwania punktów akcji możesz szybko zbudować potężną armię.
Niemcy to wszechstronna cywilizacja, która doskonale radzi sobie w bitwach, szybko awansuje w grze i szybko awansuje dowódców.
Herman będzie twoim początkowym dowódcą i wraz z jeźdźcami będzie bronił miasta za wszelką cenę.
Niemcy dają graczom przewagę w rozwijaniu i budowaniu armii.
Ważne jest, aby pamiętać, że w Niemczech twój styl gry powinien być bardziej skoncentrowany na ataku niż na obronie.
Profity
Dzięki 10% wzrostowi odzysku dodatkowych punktów będziesz w lepszej pozycji, aby wziąć udział we wszystkim, co wiąże się z punktami akcji.
Możesz na przykład skorzystać z obozów barbarzyńców, wykorzystując dodatkowe odzyskiwanie punktów i zdobyć więcej zasobów i doświadczenia, ponieważ nie musisz spędzać długich godzin na szkoleniu swoich żołnierzy.
Dzięki 5% wzrostowi szybkości szkolenia oddziałów, wszystkie twoje jednostki mogą być szybko przeszkolone.
Będziesz cieszyć się tym bonusem przez wieki jako członek Niemiec.
Szkolenie jednostek 5 poziomu jest zwykle dość czasochłonne, co sprawia, że to wzmocnienie jest bardzo korzystne.
Aby zoptymalizować swoją moc, zalecamy znalezienie dowódców, takich jak Attila lub Shingen, którzy dobrze współdziałają z 5% bonusem do ataku kawalerii jaki dają Niemcy.
Rise of Kingdoms ma wiele stylów gry, ale jeśli chcesz wydać trochę pieniędzy na grę, to Niemcy są zdecydowanie jednym z najlepszych wyborów.
Podsumowując, Niemcy to wszechstronna cywilizacja, która bardzo dobrze radzi sobie w ofensywie w całej grze, a zwłaszcza w późnej fazie gry.
Skup się na Niemczech
- Skorzystaj z premii za szybkość treningu. Musisz szkolić oddziały, aby wyprzedzić swoich konkurentów. Premia staje się jeszcze bardziej pomocna, gdy zaczynasz szkolenie żołnierzy 4 i 5 poziomu.
- Skup się na dowódcach wspierających kawalerię. Masz już 5% premię do ataku dla kawalerii, więc połączenie go z dowódcą, który dodatkowo je wzmocni, może zaowocować niezwykle potężną armią opartą na kawalerii.
- Twój styl gry powinien być nastawiony na ofensywę, gdy grasz jako Niemcy. Jego atuty umożliwiają szybkie tworzenie potężnych armii.
Dowódcy
Herman jest początkowym dowódcą Niemiec. Doskonale sprawdza się w zwalczaniu dowódców wroga.
Później możesz również zrekrutować:
- Konstancja
- Fryderyka I
Jednostki specjalne
Dwie specjalne jednostki Niemiec to Krzyżacy i Elitarni Krzyżacy.
Obaj stają się dostępni do szkolenia po odblokowaniu jednostek 4 poziomu.
Skupiają się na mobilności i ataku.
Będąc dużymi jednostkami po stronie bardziej wytrzymałych, mogą również przyjąć ciężkie ciosy, nie odnosząc przy tym większych obrażeń.
Potrafią też łatwo usunąć wrogich łuczników.
Obrona tej jednostki jest lepsza niż oryginalnego rycerza i ma silniejszy atak.
Oto nasze podejście do listy najlepszych cywilizacji w Rise of Kingdoma, a także lista najlepszych cywilizacji w poszczególnych kategoriach.
Jeśli chcesz pomóc nam ulepszyć tę listę poziomów, zostaw swoje sugestie w sekcji komentarzy poniżej.