Aby odblokować umiejętności wyższych poziomów w Assassin’s Creed Shadows, takie jak popularna podwójna egzekucja, musisz najpierw zwiększyć swój poziom Wiedzy. Aby to zrobić, będziesz musiał zdobyć wiele Punktów Wiedzy. Na szczęście ten poradnik wyjaśnia wszystkie sposoby zdobywania Punktów Wiedzy w grze.
Spis treści
Wyjaśnienie poziomów Wiedzy
Zanim zaczniemy, ważne jest, abyś zrozumiał różnice między dwoma rodzajami punktów umiejętności: Punktami Mistrzostwa i Punktami Wiedzy.
Punkty Mistrzostwa zdobywasz za każdym razem, gdy podnosisz poziom swojej postaci i możesz je wykorzystać do zakupu umiejętności (Mistrzostw).
Z kolei Punkty Wiedzy można zdobywać, wykonując określone zadania w świecie gry. Są one używane do odblokowywania nowych poziomów Wiedzy w drzewku umiejętności. Na przykład, Poziom Wiedzy 1 odblokowuje dolny rząd w drzewkach umiejętności, Poziom Wiedzy 2 odblokowuje drugi rząd i tak dalej, aż osiągniesz Poziom Wiedzy 6.
Jak zdobywać Punkty Wiedzy?
Świątynie
Niektóre aktywności są ekskluzywne dla określonych postaci, ale Świątynie są wspólną aktywnością, którą mogą ukończyć zarówno Naoe, jak i Yasuke. Każda Świątynia zawiera kilka Zaginionych Stron, które musisz zebrać, a po ich znalezieniu otrzymasz Punkt Wiedzy.
Pamiętaj, aby dokładnie przeszukać teren i używać zdolności Obserwacji, aby wykryć potrzebne strony. Pamiętaj, że niektóre świątynie są silnie strzeżone.
Ołtarze
Zarówno Naoe, jak i Yasuke mogą ukończyć Ołtarze, które wymagają znalezienia i modlitwy przy trzech konkretnych ołtarzach w danym Sanktuarium.
Po modlitwie przy każdym z nich, otrzymasz Punkt Wiedzy. Choć Świątynie często prowadzą do walki, Ołtarze są zazwyczaj znacznie spokojniejsze.
Kofuny
Jedną z bardziej zabawnych aktywności pobocznych jest oczyszczenie Kofunów. Każda z tych starożytnych mogił jest unikalna i może zostać oczyszczona tylko przez jedną z postaci — Naoe lub Yasuke, ponieważ tylko jedna z nich będzie miała możliwość wejścia do danej mogiły.
Każdy Kofun ma unikalne rozwiązanie, ale istnieją wspólne motywy. Kofuny Naoe przypominają etapy z gry Tomb Raider, pełne dużych skoków i wspinaczki. Yasuke z kolei musi przesuwać, ciągnąć i podnosić ciężkie przedmioty, aby rozwiązywać zagadki środowiskowe.
Wskazówka profesjonalna: pamiętaj, aby zapalić świece po drodze. Nie tylko rozświetlają one ciemne jaskinie, ale także pomagają zaznaczyć ścieżkę, ponieważ łatwo się zgubić, szukając Legendarnych Skrzyń na końcu.
Kuji Kiri
Tylko Naoe może wziąć udział w Kuji Kiri, które znajdują się w miejscach medytacji na całym świecie. Aktywność ta polega na rytmicznym zapamiętywaniu i wciskaniu odpowiednich przycisków w określonym rytmie. Ważne jest, aby zapamiętać polecenia, ponieważ znikają one w miarę postępów w grze.
Nie tylko te miejsca przyniosą Ci Punkt Wiedzy, ale pierwsze z nich uruchomią również retrospekcję, która przybliży historię Naoe. Ukończenie towarzyszącego zadania pobocznego przyniesie ci nowy sprzęt, kiedy wrócisz do teraźniejszości.
Ukryte Ścieżki
Inną ekskluzywną aktywnością Naoe są Ukryte Ścieżki, które stanowią wyzwania parkourowe, testujące umiejętności wspinaczki, huśtania się i ogólnego platformowania. Otworzenie Legendarnych Skrzyń na końcu ścieżek nagradza cię świetnym sprzętem, a także Punktem Wiedzy. Czasami ścieżka prowadzi cię do punktu widokowego, do którego nie miałbyś dostępu w inny sposób.
Nie ma tu specjalnych wskazówek — po prostu śledź żółte farby. Choć mogą być one trochę irytujące, miło wiedzieć, które części świata są do wspinania.
Kata
Jeśli chodzi o ekskluzywne aktywności Yasuke’a, pierwszą z nich jest Kata. Te ćwiczenia broni są niemal jak eleganckie ruchy taneczne, a mistrzowie, których znajdziesz w Japonii, nauczą cię, jak używać różnych broni.
Wszystkie te aktywności mają formę wydarzenia Quick Time Event, w którym musisz nacisnąć odpowiednie przyciski w odpowiednim czasie. Jeśli naciskasz wszystkie przyciski poprawnie, przejdziesz do kolejnego etapu. Na szczęście masz nieskończoną liczbę prób i możesz powtarzać każdą część, aż ją poprawnie ukończysz.
Łucznictwo Konne
Ostatnia ekskluzywna aktywność Yasuke’a to Łucznictwo Konne. Aktywność ta bardziej polega na percepcji niż na precyzyjnym timing’u. Jeśli przytrzymasz łuk, pozwolisz na automatyczne celowanie, a następnie wypuścisz strzałę, gdy celownik stanie się czerwony — zawsze trafisz w cel.
Trudniejsze jest właściwe dostrzeganie celów, ponieważ tor łuczniczy zaprojektowano w taki sposób, aby rozpraszać gracza. Zaleca się kilkukrotne przejście kursu, aby zapamiętać miejsca, gdzie ukryte są cele.
Zdobienie Punktu Wiedzy może być trudne, ponieważ zależy to od progu punktowego kursu. W niektórych przypadkach trafienie w większość celów zapewni ci nagrodę pocieszenia. W innych trzeba trafić w każdy cel. Podobnie jak w przypadku Kata, możesz wielokrotnie jeździć, aż uda ci się zdobyć nagrodę.
Aktywność komentująych