Protok贸艂 to jedna z najbardziej niebezpiecznych frakcji w grze Atomfall. Wyposa偶eni po z臋by, obdarzeni zaawansowan膮 technologi膮 i wspierani przez roboty B.A.R.D., s膮 gro藕nym przeciwnikiem. Z ich arsena艂em broni i maszyn, na pewno znajdzie si臋 co艣 dla ciebie. Je艣li masz ochot臋 na pozyskanie jednej z ich pot臋偶nych broni, wystarczy, 偶e przeprowadzisz udany napad na ich zbrojowni臋, znajduj膮c膮 si臋 w Skethermoor. Jednak aby tego dokona膰, b臋dziesz musia艂 przej艣膰 przez kilka trudnych etap贸w i rozwi膮za膰 kilka zagadek.

Ulepszanie broni w Atomfall

W Atomfall jednym z kluczowych element贸w jest rozw贸j i ulepszanie swojego ekwipunku. Bro艅 jest podstawowym narz臋dziem przetrwania w tym brutalnym 艣wiecie, a jej ulepszanie daje ogromn膮 przewag臋. Aby zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 swojej broni, gracze musz膮 zdoby膰 odpowiedni膮 umiej臋tno艣膰 oraz zebra膰 materia艂y do jej poprawy. Jednak w tym 艣wiecie zdobycie takich przedmiot贸w nie jest 艂atwe, zw艂aszcza gdy trafiasz na tak dobrze chronione miejsca jak zbrojownia Protoko艂u.

Zbrojownia Protoko艂u w Skethermoor to miejsce, w kt贸rym przechowywane s膮 rzadkie i pot臋偶ne bronie. Je艣li chcesz zdoby膰 te cenne przedmioty, wystarczy, 偶e zdob臋dziesz Kart臋 Dost臋pu do Zbrojowni Protoko艂u, co otworzy przed tob膮 drzwi do jednego z najlepszych zasob贸w broni w grze.

Jak dotrze膰 do obozu Protoko艂u w Atomfall?

Skethermoor to region 艣ci艣le kontrolowany przez Protoko艂, gdzie ich 偶o艂nierze patroluj膮 ka偶d膮 cz臋艣膰 tego terytorium. Obszar ten jest pe艂en bunkr贸w, garnizon贸w i innych obiekt贸w wojskowych, kt贸re maj膮 na celu utrzymanie porz膮dku w tym rejonie. Najbardziej strategicznym punktem w Skethermoor jest Wi臋zienie Skethermoor, gdzie przetrzymywani s膮 najwi臋ksi wrogowie Protoko艂u. W jego pobli偶u znajduje si臋 g艂贸wny oboz Protoko艂u, oznaczony na mapie wsp贸艂rz臋dnymi 39.9 E, 71.4 N.

Zanim jednak zdecydujesz si臋 na bezpo艣redni膮 konfrontacj臋 z t膮 frakcj膮, warto zdoby膰 zaufanie ich lidera, Kapitana Simsa. Mo偶esz go spotka膰 w Village Hall w Wyndham Village (wsp贸艂rz臋dne 33.4E, 79.3N). Spotkanie z Simsem to kluczowy moment w grze. Odpowiadaj膮c na jego pytania, poprosi ci臋 o przekazanie informacji dotycz膮cych wioski. Je艣li masz ju偶 zrealizowane zadania takie jak The Bakery Lead lub The St. Katherine’s Church Lead, mo偶esz podzieli膰 si臋 tymi informacjami, co zwi臋kszy twoje szanse na uzyskanie zaufania Kapitana Simsa. W efekcie b臋dziesz mia艂 swobodny dost臋p do obozu Protoko艂u i Wi臋zienia Skethermoor, nie napotykaj膮c oporu ze strony jego 偶o艂nierzy.

Cho膰 takie dzia艂anie umo偶liwia ci przej艣cie przez oboz Protoko艂u bez walki, mo偶e to prowadzi膰 do utraty potencjalnych nagr贸d za uko艅czenie pobocznych zada艅. Mo偶esz jednak uko艅czy膰 te misje, a p贸藕niej przekaza膰 informacje Kapitanowi Simsowi, co r贸wnie偶 da ci mo偶liwo艣膰 dalszej eksploracji tego terenu.

Jak zdoby膰 Kart臋 Dost臋pu do Zbrojowni Protoko艂u w Skethermoor?

Szukaj zielonego biurka

Po zdobyciu zaufania Protoko艂u i uzyskaniu dost臋pu do ich obozu, mo偶esz zacz膮膰 eksploracj臋 tego terytorium. 呕o艂nierze Protoko艂u nie b臋d膮 ci臋 atakowa膰, dop贸ki nie wywo艂asz u nich podejrze艅. Jednak podczas swojej w臋dr贸wki mo偶esz natrafi膰 na Zbrojowni臋 Protoko艂u znajduj膮c膮 si臋 w okolicach 39.3 E, 71.5 N. Zbrojownia ta jest dobrze strze偶ona, z systemem turret贸w i zamkni臋tymi drzwiami, kt贸re blokuj膮 dost臋p.

呕o艂nierze Protoko艂u bardzo nie lubi膮, gdy kto艣 manipuluje ich systemami, takimi jak Redirector sygna艂贸w, zw艂aszcza w okolicach turret贸w i skrzynek elektrycznych. Je艣li planujesz u偶y膰 Redirectora, zr贸b to ostro偶nie, unikaj膮c kontaktu wzrokowego z patrolami, poniewa偶 jakakolwiek akcja w tym zakresie mo偶e szybko spowodowa膰, 偶e 偶o艂nierze stan膮 si臋 wrogo nastawieni.

Aby zdoby膰 dost臋p do zbrojowni, musisz uda膰 si臋 do budynku Access Control znajduj膮cego si臋 na wsp贸艂rz臋dnych 40.6 E, 71.3 N. Wewn膮trz znajdziesz zielone biurko, na kt贸rym le偶y Karta Dost臋pu do Zbrojowni Protoko艂u oraz notatka zatytu艂owana „Signalling The Wall”. Po jej zabraniu mo偶esz wr贸ci膰 do zbrojowni i u偶y膰 karty, by zdoby膰 pot臋偶ne bronie, nie wywo艂uj膮c alarmu.

Co znajduje si臋 w Zbrojowni Protoko艂u

Wejd藕 do zbrojowni i kieruj si臋 w stron臋 tylnych cel wi臋ziennych, kt贸re s膮 pe艂ne przydatnych przedmiot贸w. Znajdziesz tam m.in. 艂uk z du偶膮 ilo艣ci膮 strza艂, ale najcenniejszym przedmiotem w tej zbrojowni jest Enfield LMG. Jest to w pe艂ni automatyczny karabin maszynowy, kt贸ry sprawdza si臋 doskonale w walce z trudnymi przeciwnikami. Cho膰 jest to 艣wietna bro艅, nale偶y pami臋ta膰, 偶e szybko wyczerpuje amunicj臋, szczeg贸lnie gdy trzymasz spust przez d艂u偶szy czas.

W zbrojowni znajdziesz tak偶e inne przydatne przedmioty, takie jak granaty i przepisy na stymulanty bojowe, kt贸re mog膮 okaza膰 si臋 nieocenione w dalszych etapach gry. Po spl膮drowaniu wszystkich cennych zasob贸w opu艣膰 zbrojowni臋, nie wzbudzaj膮c podejrze艅 Protoko艂u.

Zako艅czenie

Zdobycie Karty Dost臋pu do Zbrojowni Protoko艂u to jedno z bardziej ekscytuj膮cych wyzwa艅 w Atomfall. Przez ca艂y proces b臋dziesz musia艂 wykaza膰 si臋 zr臋czno艣ci膮, sprytem i umiej臋tno艣ci膮 unikania wykrycia przez wrogi patrol. Jednak po dostaniu si臋 do zbrojowni i zdobyciu pot臋偶nych broni, ca艂a ta trudna misja stanie si臋 tego warta. Dodatkowo, dzi臋ki zaufaniu zdobytemu u Kapitana Simsa, masz szans臋 na dalszy rozw贸j w grze i dost臋p do nowych, cennych zasob贸w. Pami臋taj, 偶e w 艣wiecie Atomfall nie wszystko jest tak proste, jak si臋 wydaje, a ka偶da decyzja ma swoje konsekwencje.

Spis tre艣ci