Protokół to jedna z najbardziej niebezpiecznych frakcji w grze Atomfall. Wyposażeni po zęby, obdarzeni zaawansowaną technologią i wspierani przez roboty B.A.R.D., są groźnym przeciwnikiem. Z ich arsenałem broni i maszyn, na pewno znajdzie się coś dla ciebie. Jeśli masz ochotę na pozyskanie jednej z ich potężnych broni, wystarczy, że przeprowadzisz udany napad na ich zbrojownię, znajdującą się w Skethermoor. Jednak aby tego dokonać, będziesz musiał przejść przez kilka trudnych etapów i rozwiązać kilka zagadek.
Spis treści
Ulepszanie broni w Atomfall
W Atomfall jednym z kluczowych elementów jest rozwój i ulepszanie swojego ekwipunku. Broń jest podstawowym narzędziem przetrwania w tym brutalnym świecie, a jej ulepszanie daje ogromną przewagę. Aby zwiększyć skuteczność swojej broni, gracze muszą zdobyć odpowiednią umiejętność oraz zebrać materiały do jej poprawy. Jednak w tym świecie zdobycie takich przedmiotów nie jest łatwe, zwłaszcza gdy trafiasz na tak dobrze chronione miejsca jak zbrojownia Protokołu.
Zbrojownia Protokołu w Skethermoor to miejsce, w którym przechowywane są rzadkie i potężne bronie. Jeśli chcesz zdobyć te cenne przedmioty, wystarczy, że zdobędziesz Kartę Dostępu do Zbrojowni Protokołu, co otworzy przed tobą drzwi do jednego z najlepszych zasobów broni w grze.
Jak dotrzeć do obozu Protokołu w Atomfall?
Skethermoor to region ściśle kontrolowany przez Protokoł, gdzie ich żołnierze patrolują każdą część tego terytorium. Obszar ten jest pełen bunkrów, garnizonów i innych obiektów wojskowych, które mają na celu utrzymanie porządku w tym rejonie. Najbardziej strategicznym punktem w Skethermoor jest Więzienie Skethermoor, gdzie przetrzymywani są najwięksi wrogowie Protokołu. W jego pobliżu znajduje się główny oboz Protokołu, oznaczony na mapie współrzędnymi 39.9 E, 71.4 N.
Zanim jednak zdecydujesz się na bezpośrednią konfrontację z tą frakcją, warto zdobyć zaufanie ich lidera, Kapitana Simsa. Możesz go spotkać w Village Hall w Wyndham Village (współrzędne 33.4E, 79.3N). Spotkanie z Simsem to kluczowy moment w grze. Odpowiadając na jego pytania, poprosi cię o przekazanie informacji dotyczących wioski. Jeśli masz już zrealizowane zadania takie jak The Bakery Lead lub The St. Katherine’s Church Lead, możesz podzielić się tymi informacjami, co zwiększy twoje szanse na uzyskanie zaufania Kapitana Simsa. W efekcie będziesz miał swobodny dostęp do obozu Protokołu i Więzienia Skethermoor, nie napotykając oporu ze strony jego żołnierzy.
Choć takie działanie umożliwia ci przejście przez oboz Protokołu bez walki, może to prowadzić do utraty potencjalnych nagród za ukończenie pobocznych zadań. Możesz jednak ukończyć te misje, a później przekazać informacje Kapitanowi Simsowi, co również da ci możliwość dalszej eksploracji tego terenu.
Jak zdobyć Kartę Dostępu do Zbrojowni Protokołu w Skethermoor?
Szukaj zielonego biurka
Po zdobyciu zaufania Protokołu i uzyskaniu dostępu do ich obozu, możesz zacząć eksplorację tego terytorium. Żołnierze Protokołu nie będą cię atakować, dopóki nie wywołasz u nich podejrzeń. Jednak podczas swojej wędrówki możesz natrafić na Zbrojownię Protokołu znajdującą się w okolicach 39.3 E, 71.5 N. Zbrojownia ta jest dobrze strzeżona, z systemem turretów i zamkniętymi drzwiami, które blokują dostęp.
Żołnierze Protokołu bardzo nie lubią, gdy ktoś manipuluje ich systemami, takimi jak Redirector sygnałów, zwłaszcza w okolicach turretów i skrzynek elektrycznych. Jeśli planujesz użyć Redirectora, zrób to ostrożnie, unikając kontaktu wzrokowego z patrolami, ponieważ jakakolwiek akcja w tym zakresie może szybko spowodować, że żołnierze staną się wrogo nastawieni.
Aby zdobyć dostęp do zbrojowni, musisz udać się do budynku Access Control znajdującego się na współrzędnych 40.6 E, 71.3 N. Wewnątrz znajdziesz zielone biurko, na którym leży Karta Dostępu do Zbrojowni Protokołu oraz notatka zatytułowana „Signalling The Wall”. Po jej zabraniu możesz wrócić do zbrojowni i użyć karty, by zdobyć potężne bronie, nie wywołując alarmu.
Co znajduje się w Zbrojowni Protokołu
Wejdź do zbrojowni i kieruj się w stronę tylnych cel więziennych, które są pełne przydatnych przedmiotów. Znajdziesz tam m.in. łuk z dużą ilością strzał, ale najcenniejszym przedmiotem w tej zbrojowni jest Enfield LMG. Jest to w pełni automatyczny karabin maszynowy, który sprawdza się doskonale w walce z trudnymi przeciwnikami. Choć jest to świetna broń, należy pamiętać, że szybko wyczerpuje amunicję, szczególnie gdy trzymasz spust przez dłuższy czas.
W zbrojowni znajdziesz także inne przydatne przedmioty, takie jak granaty i przepisy na stymulanty bojowe, które mogą okazać się nieocenione w dalszych etapach gry. Po splądrowaniu wszystkich cennych zasobów opuść zbrojownię, nie wzbudzając podejrzeń Protokołu.
Zakończenie
Zdobycie Karty Dostępu do Zbrojowni Protokołu to jedno z bardziej ekscytujących wyzwań w Atomfall. Przez cały proces będziesz musiał wykazać się zręcznością, sprytem i umiejętnością unikania wykrycia przez wrogi patrol. Jednak po dostaniu się do zbrojowni i zdobyciu potężnych broni, cała ta trudna misja stanie się tego warta. Dodatkowo, dzięki zaufaniu zdobytemu u Kapitana Simsa, masz szansę na dalszy rozwój w grze i dostęp do nowych, cennych zasobów. Pamiętaj, że w świecie Atomfall nie wszystko jest tak proste, jak się wydaje, a każda decyzja ma swoje konsekwencje.
Aktywność komentująych