Czasami w życiu Imperium ważne jest to, aby potrafić przeliczyć swoje możliwości, tym razem mówię o możliwościach obronnych. W Imperia Online, strategicznej grze na przeglądarki oddano do użytku graczy dość ciekawy system kapitulacji. Pomaga on uniknąć na pewien czas najazdów na nasze miasta i zamki. Daje to pewien bufor bezpieczeństwa, ale jak to w życiu bywa nic nie trwa wiecznie.
W przypadku kapitulacji zyskujemy poniekąd 168 godzin względnego spokoju. Pamiętać jednak należy, że kapitulacje można złożyć przed jednym graczem i w czasie jej trwania nie możemy ani my atakować tego gracza, ani on nie będzie miał możliwości przeprowadzenia ataku na Nas.
Dobry dowódca wie kiedy się poddać…
Wyobraźmy sobie sytuację, w której jest sobie dwóch graczy. Gracz A i gracz B. Gracz A może skapitulować przed graczem B tylko w przypadku, gdy w ostatnich 48-miu godzinach przed kapitulacją, gracz B zaatakował A co najmniej jeden raz, ale A nie atakował w tym czasie w ogóle gracza B.
Listę graczy przed którymi złożyliśmy kapitulację znajdziemy z zakładce Kapitulacja w Sali Tronowej.
Imperatorzy w grze Imperia Online muszą jednak pamiętać o kilku dodatkowych zasadach. Możemy skapitulować jedynie 10 razy w ciągu 168 godzin i pierwsza kapitulacja jest kompletnie darmowa, a za kolejną zapłacimy 10 diamentów i za kolejne o 10 diamentów więcej niż za poprzednią. Dodatkowo, o czym gracze często nie wiedzą, albo nie pamiętają, każda kapitulacja pobiera z Naszych kont 10% z wszystkich punktów militarnych.
Teraz pozostaje pytanie, co z kapitulacją jeśli po niej rozpoczęła się wojna sojuszy? No niestety, jeśli w sojuszu przeciwnym znajduje się gracz przed którym skapitulowaliśmy to już nie możemy się czuć bezpiecznie. W trakcie wojen sojuszy kapitulacje zostają anulowane/zniesione.