Grając w Hearthstone nie da się przegapić trybu Areny, gdzie gracze mogą między sobą walczyć za pomocą specjalnie ułożonych do tego przez siebie talii kart, a przy okazji dostać za wygraną cenne nagrody. Jednak aby przekroczyć progi tej świątyni walki należy najpierw uiścić stosunkowo niewielką opłatę, jest to jakieś 150 monet. Dalej już pozostaje wybór odpowiedniego bohatera, a jest ich trzech, więc prześwietlić musicie każdego. Jeśli już wybraliście to zaczynamy tworzyć swoją talię.
Wybór bohatera i kart
Jeśli już niejednokrotnie uczestniczyliście w trybach Pojedynku to wiecie, że były tam pewne ograniczenia, choćby takie, że nie można było posiadać w talii identycznych kart. W Arenie nie ma czegoś takiego, wybieramy te odpowiednie do klasy jak i mamy do wyboru szeroki wachlarz neutralnych kart.
Proponowane nam karty do potyczek na arenie mogą być różne, często losowe. Więc wielki wpływ na to jakie karty mamy do wyboru ma nasze szczęście. Jednak znam takich wymiataczy w Hearthstone, którzy nawet z puli słabych kart są w stanie dobrać karty spełniające wszelkie wymagania idealnej synergii. Dlatego nowym graczom nie zalecam wybierania trybu Areny dopóki nie poznają w szczegółowy sposób wszystkich czynników rządzących rozgrywką.
Przeciwnicy na Arenie
Tutaj także dużą rolę odgrywa szczęście, gdyż dobór naszego przeciwnika jest całkowicie losowy. Walki trwają dopóki nie będzie 12 zwycięskich potyczek czy co najmniej 3 przegranych. Same nagrody zależeć będą już od osiągniętych wyników podczas starcia.
Rozgrywka na Arenie
Przeciwnicy na Arenie dobierani są losowo. Każdy z nich gra talią, którą złożył w podobny sposób, z losowych kart. Zabawa toczy się do 3 przegranych, bądź 12 wygranych pojedynków. Jakość nagród zależy od osiągniętego wyniku.
Nagrody za walkę na Arenie
Za każdym razem gdy walczymy na Arenie jako nagrodę otrzymamy klucz. Oczywiście mówię tutaj o walkach wygranych, dzięki których raz za razem dostajemy coraz to lepsze klucze. Jednak musicie pamiętać, że za każdym razem jak walczymy dostać możemy zupełnie inną nagrodę, nie ma tutaj utartych schematów i może to być parę złotych monety i Astral Dust, albo wielki wór z monetami – znowu wielką rolę odgrywa tutaj szczęście.
Ilość zwycięstw | Rodzaj klucza | Prawdopodobne nagrody |
0 | Novice | Kilka bonusowych kart i plus minus 25 złota |
1 | Apprentice | Kilka bonusowych kart i plus minus 35 złota |
2 | Journeyman | Kilka bonusowych kart i plus minus 50 złota lub 40 Astral Dust |
3 | Copper | Kilka bonusowych kart i plus minus 50 złota |
4 | Silver | Kilka bonusowych kart, karta pospolita oraz plus minus 35 złota |
5 | Gold | Kilka bonusowych kart, 45 Astral Dust i 60 złota / Zestaw i 105 złota |
6 | Platinum | Kilka bonusowych kart, rzadka karta i plus minus 80 złota |
7 | Diamond | Kilka bonusowych kart i plus minus 180 złota |
8 | Champion | Kilka bonusowych kart i plus minus 220 złota / Zestaw, rzadka karta i plus minus 160 złota |
9 | Ruby | Kilka bonusowych kart, plus minus 155 złota, 50 Astral Dust i pospolita karta |
10 | Frostborn | Kilka bonusowych kart, złota karta lub rzadka, plus minus 270 złota |
11 | Molten | Kilka bonusowych kart, plus minus 200 złota, 85 Astral Dust, pospolita karta. Mamy szansę na kartę złotą lub rzadką. |
12 | Lightforge | Jeden lub dwa zestawy bonusowych kart, minimum 225 złota. Szansa na kartę złotą lub rzadką. |