Witajcie z powrotem w naszej serii poradników dla początkujących do gry H1Z1. Tym razem omówimy jedną z najciekawszych funkcji gry, czyli tworzenie przedmiotów z dostępnych materiałów jakie znajdziemy podczas podróżowania po postapokaliptycznym świecie. Czytając to proszę pamiętać, że gra jest dopiero w fazie alpha i jeszcze wiele może się zmienić.
Tworzenie przedmiotów (crafting) w H1Z1 jest procesem prostym do opanowania, ale jednocześnie dość skomplikowanym z powodu systemu „Discovery”, który może wam przypominać ten, jaki poznaliście w trakcie tworzenia przedmiotów w Guild Wars 2. Aby rozpocząć crafting musimy otworzyć nasz inwentarz poprzez wciśnięcie klawisza „I” i tam kliknąć na button Discovery znajdujący się w górnej części nowego okienka. Tym samym, aby stworzyć dany przedmiot to najpierw musimy go odkryć.
Jak pewnie zauważyliście, w oknie Discovery mamy cztery miejsca, w których można umieszczać odpowiednie materiały. Umieszczając w tych slotach losowe materiały możemy przypadkiem odkryć jeden z możliwych do stworzenia przedmiotów, ale wtedy warto zanotować to jakich materiałów używaliśmy. Przykładowo, aby stworzyć swój pierwszy łuk (Makeshift Bow) musimy umieścić we wspomnianych slotach kawałki ubrań i drewniane patyczki. Następnie wciskamy przycisk „Discover” i gotowe. Dostaniemy komunikat mówiący nam o tym, że nauczyliśmy się wytwarzać Makeshift Bow z danych materiałów. System takich odkryć to serce craftingu w H1Z1 i w dużej mierze wszystko polega tutaj na eksperymentach z wieloma, różnymi materiałami w grze. Jest tutaj cała masa kombinacji, nie sposób ich wszystkich wymienić i zawsze możemy dostać coś zupełnie nieoczekiwanego z prostych patyków czy kamieni – mówię na poważnie, sprawdźcie sami.
Przepisy jak w książce kucharskiej
W H1Z1 gdy tylko okryjemy dany przedmiot to system zapisuje nam na stałe „przepis” na ów item (Recipes). Wszelkie przepisy trzymane są w sekcji „Crafting” w naszym ekwipunku. Każde nowe odkrycie zostaje automatycznie zapisywane, więc nie musicie pamiętać co i z czego wcześniej stworzyliście i w prosty sposób możecie kolejny raz odtworzyć całą akcję. Pamiętam, że jeszcze we wcześniejszych ustawieniach serwera, po naszej śmierci znikały wszelkie przepisy, teraz to zmieniono, ale nie wiem na jak długo i czy w przyszłości będzie to obowiązywało na każdym serwerze gry.
Podsumowanie
Jak widzicie, tworzenie przedmiotów (crafting) w H1Z1 nie jest skomplikowanym procesem, ale wymaga czasu zarówno na odkrycia jak i na zbieranie odpowiednich materiałów. Dla mnie jest to jeden z najbardziej wciągających systemów w grze, ale wy możecie mieć inne odczucia, co szanuje i rozumiem. Do tej pory odkryłem ponad 300 kombinacji i moja lista w grze ciągle się psozerza o kolejne pozycje.