Global Wars to przeglądarkowa gra strategiczna osadzona w świecie współczesnym. Typowo wojskowa gra, gdzie możemy rywalizować z tysiącami graczy z całego świata. Gracz zostaje władcą swojego początkowo małego państwa, gdzie rządzi ekonomia, polityka i wojna.
Będziemy powoli rozbudowywali naszą infrastrukturę, aby zdobywać surowce potrzebne do dalszego rozwoju. Możemy sami wybrać czy nastawiamy się na ekonomie, czy też na wojnę, możemy budować mocną ekonomiczną potęgę, aby zaspokoić nasze społeczeństwo, albo wstąpić do sojuszu u militarnie ewoluować. Na początku każdy użytkownik posiada swoje Państwo, które jest niezniszczalne i jego terytorium się nie rozszerza.
Budynki w Państwie potrzebują ziemi,żeby zostać wybudowane. Rozmiar ziemi zależy od liczby i typu twoich terytoriów. Каżde Państwo posiada 25 wolnych terytoriów. Twoje terytoria nie mogą być skolonizowane przez innych graczów. Ziemia jest potrzebna do budowania wszystkich budynków. Populacja zapewnia pracowników do wszystkiego -od zdobywania zasobów, produkcji, badań technologicznych do żołnierzy w wojsku. Twoi pracownicy powiększają zasoby w kopalniach, budują budynki, produkują technikę wojenną w fabrykach. Robi się badania, populacja się zwiększa, nawet możesz zostać atakowany,nie wiedząc o tym. Gra pamięta wszystko,związane z Twoim kontem. Świat „Global Wars” nigdy nie śpi.
Nowe Technologie są badane przez obywateli,zatrudnieni na Uniwersytecie, gdzie generują wiedzę. Każda technologia kosztuje określone godziny robocze,inwestowane w badania. Jak Technologia jest wynaleziona zbieranie wiedzy się kończy póki startuje nowy projekt. Wiedza,jak i Energia nie mogą być składowane.
Istnieją kilka typów jednostek wojskowych:
Jednostki naziemne
Jednostki powietrzne
Jednostki rakietowe
Jednostki naziemne to: Piechota, Czołgi, Artyleria,Helikoptery i OPL.
Jednostki powietrzne to wszystkie samoloty.
Jednostki rakietowe są balistyczne albo skrzydłowe.
Efektywność jednostek zależy od:
Atak zależy od siły ognia i od celności
Punkty życiailość szkód przed zniszczeniem jednostki
Zasięgodległość jednostki przy strzelaniu.
Prędkość podzielone jest na prędkość ruszania się i prędkość na polu bitwy. Armia się rusza o prędkości najwolniejszej jednostki,a kiedy jest na polu bitwy armia się rusza o najlepszej prędkości.
Szkoda, że gra została wycofana co było spowodowane rozwijaniem innych produkcji tego studia, które są w moim mniemaniu dużo gorsze.
Z tego co zdążyłem się dowiedzieć nie ma w planach nawet re-edycji ale może znajdzie się jakiś inwestor, który wykupi tą produkcję i przywróci ją do dawnej świetności.