Bohaterów w Gemstone Legends można podzielić według rzadkości, koloru oraz frakcji. Każdy z nich dysponuje również klasą i specjalizacją. Ponadto, Bohaterowie różnią się między sobą wysokością statystyk oraz Zdolnościami Specjalnymi.
Bohaterowie mogą wystąpić w jednym z pięciu kolorów: niebieskim, czerwonym, zielonym, żółtym oraz fioletowym.
Rzadkość Bohaterów
Rzadkość Bohatera jest określana przez ilość gwiazdek, z jaką zostaje przywołany. Im więcej gwiazdek, tym rzadszy Bohater. Rzadkość można też rozpoznać dzięki ramce Bohatera.
Bohaterowie o wyższej rzadkości posiadają wyższe statystyki oraz mocniejszą Zdolność Specjalną, w porównaniu do Bohaterów o niższej rzadkości. Niezależnie od rzadkości, każdego Bohatera można ulepszyć do 6★ i wzmocnić do 60 poziomu.
Ilość gwiazdek | Rzadkość |
---|---|
★☆☆☆☆ | Pospolity |
★★☆☆☆ | Niepospolity |
★★★☆☆ | Rzadki |
★★★★☆ | Epicki |
★★★★★ | Legendarny |
Frakcje
Bohaterowie w Gemstone Legends przynależą do jednej z 6 frakcji:
- Wędrowcy,
- Mroczni Wyznawcy,
- Słowianie,
- Imperium,
- Pustynni Nomadzi,
- Strażnicy Lasu.
Role i Klasy
Każdy Bohater należy do jednej z Ról i Klas:
Agresor – to Rola ofensywna. Zadaje największe obrażenia spośród wszystkich Bohaterów, ale cechuje się też najmniejszą ilością Punktów Życia. Dzieli się na 4 Klasy:
- Mag – specjalizuje się w zadawaniu dużych obrażeń, zarówno jednemu jak i wszystkim przeciwnikom. Szybko uzupełnia Manę, co pozwala na częste używanie Zdolności Specjalnych
- Zabójca – charakteryzuje się dużymi obrażeniami, wysoką Szybkością i niedużą ilością Punktów Życia. To Bohater stworzony do eliminowania pojedynczych celów.
- Wojownik – zadaje duże obrażenia, ale potrafi też utrzymać się przy życiu dłużej od innych Agresorów. To Klasa, która potrafi ogłuszyć i osłabić wroga.
- Łowca – podobnie jak Zabójca, nie posiada dużych ilości Punktów Życia. Jego ogromnym atutem jest wysoka Szybkość w połączeniu z szybkim Przyrostem Many.
Specjalista – to Rola wspierająca. Potrafi leczyć i wspierać sojuszników, ale jego obrażenia są najmniejsze ze wszystkich Bohaterów. Dzieli się na 3 Klasy:
- Uzdrowiciel – jego zadaniem jest utrzymanie reszty drużyny przy życiu. Ta klasa szybko uzupełnia swoją Manę i potrafi przyjąć dużo obrażeń.
- Sztukmistrz – wspomaga drużynę poprzez nakładanie pozytywnych lub usuwanie negatywnych statusów. Jest szybszy, lecz mniej wytrzymały niż Uzdrowiciel.
- Czarnoksiężnik – specjalizuje się w przeszkadzaniu przeciwnikom. Ten Bohater potrafią nakładać wiele negatywnych statusów, pozbawiać przeciwną drużynę pozytywnych statusów lub nakładać efekty kontroli tłumu. Charakteryzuje się wysoką Szybkością i szybki Przyrostem Many.
Obrońca – to Rola defensywna. Potrafi przyjąć najwięcej obrażeń i osłonić sojuszników. Jego obrażenia są wyższe niż Specjalisty, jednak zdecydowanie niższe od Agresora. Dzieli się na 3
- Strażnik – jego rolą jest przyjmowanie na siebie obrażeń. Posiada bardzo wysokie Punkty Życia oraz Defensywę, jednak są dość powolni.
- Bojownik – to klasa, która potrafi przyjąć oraz zadać bardzo duże obrażenia. Niewielką Szybkość rekompensują mu wysokie Punkty Życia oraz Atak.
- Protektor – to lżej opancerzony Bohater o bardzo wysokiej Szybkości i szybkim Przyroście Many. Jego zadaniem jest narzucanie jak największej ilości pozytywnych lub negatywnych statusów.
Statystyki
Każdy Bohater posiada 9 statystyk:
Punkty Życia (HP) – Ta statystyka określa, ile obrażeń może przyjąć Bohater przed śmiercią. Obrażenia niektórych Zdolności mogą się skalować zgodnie z maksymalnym lub bieżącym HP atakowanego lub atakującego Bohatera.
Atak (ATR) – Od wartości Ataku zależy ilość obrażeń zadawanych łączonymi kamieniami, jak i obrażenia większości Zdolności Specjalnych Bohatera.
Defensywa (DEF) – Defensywa decyduje o tym, o ile zostaną zmniejszone obrażenia, zanim zostaną one zadane Bohaterowi. Obrażenia, zadawane przez niektóre Zdolności, mogą się skalować wraz z Defensywą.
Szybkość (SPD) – Szybkość decyduje o tym, który Bohater mszy się jako pierwszy w bitwie. Różnica Szybkości pomiędzy Bohaterami wpływa na częstotliwość ich tur podczas bitwy. Im szybszy Bohater, tym więcej tur, w stosunku do pozostałych, wolniejszych Bohaterów.
Odporność (RES) – Ta statystyka, po odjęciu Celności przeciwnika, określa szansę na uniknięcie negatywnego statusu. Wartość Odporności nie może spaść poniżej 15%. (RES – ACC = 96 szansy na nałożenie negatywnego statusu).
Celność (ACC) – Odjęcie Celności od Odporności przeciwnika, określa szansę na nałożenie negatywnego statusu (RES – ACC = % szansy na nałożenie negatywnego statusu).
Szansa na trafienie krytyczne (CRIT RATE) – Określa prawdopodobieństwo zadania obrażeń krytycznych w bitwie (Maksymalnie 100%).
Obrażenia Krytyczne (CRIT DMG) – Ta statystyka określa, ile dodatkowych obrażeń zostanie zadanych przy trafieniu krytycznym.
Przyrost Many (MANA GAIN) – Ta statystyka określa ilość Many generowanej przez każdy połączony kamień. 100 Many jest potrzebne, aby użyć Zdolności Specjalnej. Jeśli kamienie w kolorze Bohatera zostaną dopasowane w turze innego Bohatera, zdobywana mana zostanie zmniejszona o 50%. (Bohater o statystyce 20 MANA GAIN potrzebuje S kamieni swojego koloru w swojej turze lub 10 kamieni swojego koloru w turach sojuszników, aby wypełnić pasek Many).
Zdolność Specjalna
Każdy Bohater posiada aktywowaną Zdolność. Możesz jej użyć, gdy pasek Many zostanie wypełniony. Zdolności Specjalnej możesz użyć w każdej sojuszniczej turze, nie musi być to tura danego Bohatera. Zdolności mogą działać na jeden lub więcej celów, zarówno sojuszniczych jak i wrogich. Efektem użycia zdolności może być:
- zadanie obrażeń,
- uleczanie Punktów Życia,
- przywrócenie Many,
- wskrzeszenie,
- nałożenie pozytywnego lub negatywnego statusu,
- usunięcie pozytywnego lub negatywnego statusu.
Niektóre Zdolności łączą kilka z wymienionych funkcji. Informacje o działaniu Zdolności Specjalnej danego Bohatera znajdziesz na jego podglądzie.
Statusy
Zarówno pozytywne jak i negatywne statusy mogą mieć wpływ na statystyki Bohaterów, jak i przyznawać im dodatkowe cechy oraz leczyć lub zadawać obrażenia. Każdy Bohater może w jednym czasie być pod wpływem 10 dowolnych statusów. Przy próbie nałożenia większej ilości statusów będą one automatycznie odrzucone.
W Gemstone Legends czas trwania efektów zmienia się wraz z turami bitwy, nie turami Bohaterów. Oznacza to, że po zakończeniu tury przez Bohatera sojuszniczego, wszystkie sojusznicze efekty zmniejszą swój licznik o 1 turę. To samo dotyczy przeciwników.
W Gemstone Legends tura przebiega w sposób następujący:
- Rozpoczyna się nowa tura.
- Bohater nakłada status.
- Bohater atakuje łącząc kamienie.
- Kończy się tura. Licznik tur statusów dla sojuszniczych lub wrogich postaci zmniejsza się o 1, obrażenia są zadawane lub leczone, jeśli dotyczy.
- Rozpoczyna się nowa tura.
Narzucenie dwukrotnie tego samego statusu odnawia jego czas trwania. Dotyczy to wszystkich statusów poza podpaleniem, trucizną, krwawieniem i znakiem zabójcy, które nakładają się osobno.
Zdobywanie Bohaterów
Bohaterów możesz pozyskać na kilka sposobów:
- otwierając Zwoje na Ołtarzu,
- kupując ich na Rynku,
- jako nagrodę za wygraną bitwę,
- jako nagrodę w Kalendarzu.
Wzmacnianie Bohaterów
Możesz wzmacniać Bohaterów poprzez używanie ich w bitwach, pozostawianie w Treningu lub za pomocą funkcji wzmacniania. Wzmacnianie Bohatera polega na poświęcaniu Manekinów PD lub innych Bohaterów, w zamian za punkty doświadczenia.
Ulepszanie Bohaterów
Ulepszanie pozwala zwiększyć ilość gwiazdek Bohatera, a co za tym idzie zwiększyć jego maksymalny poziom i statystyki. Każdy Bohater może zostać ulepszony do 6*. Aby ulepszyć Bohatera, musisz osiągnąć nim maksymalny poziom, a następnie poświęcić innych Bohaterów o tej samej ilości gwiazdek. Po ulepszeniu Bohater wraca na poziom 1, jego statystyki spadają, ale wzrasta ich przyrost oraz maksymalny poziom jaki Bohater może osiągnąć.
Ranga | Maksymalny poziom | Ilość bohaterów potrzebnych do ulepszenia |
---|---|---|
★ | 10 | 1 |
★★ | 20 | 2 |
★★★ | 30 | 3 |
★★★★ | 40 | 4 |
★★★★★ | 50 | 5 |
★★★★★★ | 60 | – |