Bohaterów w Gemstone Legends można podzielić według rzadkości, koloru oraz frakcji. Każdy z nich dysponuje również klasą i specjalizacją. Ponadto, Bohaterowie różnią się między sobą wysokością statystyk oraz Zdolnościami Specjalnymi.

Bohaterowie mogą wystąpić w jednym z pięciu kolorów: niebieskim, czerwonym, zielonym, żółtym oraz fioletowym.

Rzadkość Bohaterów

Rzadkość Bohatera jest określana przez ilość gwiazdek, z jaką zostaje przywołany. Im więcej gwiazdek, tym rzadszy Bohater. Rzadkość można też rozpoznać dzięki ramce Bohatera.

Bohaterowie o wyższej rzadkości posiadają wyższe statystyki oraz mocniejszą Zdolność Specjalną, w porównaniu do Bohaterów o niższej rzadkości. Niezależnie od rzadkości, każdego Bohatera można ulepszyć do 6★ i wzmocnić do 60 poziomu.

Ilość gwiazdek Rzadkość
★☆☆☆☆ Pospolity
★★☆☆☆ Niepospolity
★★★☆☆ Rzadki
★★★★☆ Epicki
★★★★★ Legendarny

Frakcje

Bohaterowie w Gemstone Legends przynależą do jednej z 6 frakcji:

  • Wędrowcy,
  • Mroczni Wyznawcy,
  • Słowianie,
  • Imperium,
  • Pustynni Nomadzi,
  • Strażnicy Lasu.

Role i Klasy

Każdy Bohater należy do jednej z Ról i Klas:

Agresor – to Rola ofensywna. Zadaje największe obrażenia spośród wszystkich Bohaterów, ale cechuje się też najmniejszą ilością Punktów Życia. Dzieli się na 4 Klasy:

  • Mag – specjalizuje się w zadawaniu dużych obrażeń, zarówno jednemu jak i wszystkim przeciwnikom. Szybko uzupełnia Manę, co pozwala na częste używanie Zdolności Specjalnych
  • Zabójca – charakteryzuje się dużymi obrażeniami, wysoką Szybkością i niedużą ilością Punktów Życia. To Bohater stworzony do eliminowania pojedynczych celów.
  • Wojownik – zadaje duże obrażenia, ale potrafi też utrzymać się przy życiu dłużej od innych Agresorów. To Klasa, która potrafi ogłuszyć i osłabić wroga.
  • Łowca – podobnie jak Zabójca, nie posiada dużych ilości Punktów Życia. Jego ogromnym atutem jest wysoka Szybkość w połączeniu z szybkim Przyrostem Many.

Specjalista – to Rola wspierająca. Potrafi leczyć i wspierać sojuszników, ale jego obrażenia są najmniejsze ze wszystkich Bohaterów. Dzieli się na 3 Klasy:

  • Uzdrowiciel – jego zadaniem jest utrzymanie reszty drużyny przy życiu. Ta klasa szybko uzupełnia swoją Manę i potrafi przyjąć dużo obrażeń.
  • Sztukmistrz – wspomaga drużynę poprzez nakładanie pozytywnych lub usuwanie negatywnych statusów. Jest szybszy, lecz mniej wytrzymały niż Uzdrowiciel.
  • Czarnoksiężnik – specjalizuje się w przeszkadzaniu przeciwnikom. Ten Bohater potrafią nakładać wiele negatywnych statusów, pozbawiać przeciwną drużynę pozytywnych statusów lub nakładać efekty kontroli tłumu. Charakteryzuje się wysoką Szybkością i szybki Przyrostem Many.

Obrońca – to Rola defensywna. Potrafi przyjąć najwięcej obrażeń i osłonić sojuszników. Jego obrażenia są wyższe niż Specjalisty, jednak zdecydowanie niższe od Agresora. Dzieli się na 3

  • Strażnik – jego rolą jest przyjmowanie na siebie obrażeń. Posiada bardzo wysokie Punkty Życia oraz Defensywę, jednak są dość powolni.
  • Bojownik – to klasa, która potrafi przyjąć oraz zadać bardzo duże obrażenia. Niewielką Szybkość rekompensują mu wysokie Punkty Życia oraz Atak.
  • Protektor – to lżej opancerzony Bohater o bardzo wysokiej Szybkości i szybkim Przyroście Many. Jego zadaniem jest narzucanie jak największej ilości pozytywnych lub negatywnych statusów.

Statystyki

Każdy Bohater posiada 9 statystyk:

Punkty Życia (HP) – Ta statystyka określa, ile obrażeń może przyjąć Bohater przed śmiercią. Obrażenia niektórych Zdolności mogą się skalować zgodnie z maksymalnym lub bieżącym HP atakowanego lub atakującego Bohatera.

Atak (ATR) – Od wartości Ataku zależy ilość obrażeń zadawanych łączonymi kamieniami, jak i obrażenia większości Zdolności Specjalnych Bohatera.

Defensywa (DEF) – Defensywa decyduje o tym, o ile zostaną zmniejszone obrażenia, zanim zostaną one zadane Bohaterowi. Obrażenia, zadawane przez niektóre Zdolności, mogą się skalować wraz z Defensywą.

Szybkość (SPD) – Szybkość decyduje o tym, który Bohater mszy się jako pierwszy w bitwie. Różnica Szybkości pomiędzy Bohaterami wpływa na częstotliwość ich tur podczas bitwy. Im szybszy Bohater, tym więcej tur, w stosunku do pozostałych, wolniejszych Bohaterów.

Odporność (RES) – Ta statystyka, po odjęciu Celności przeciwnika, określa szansę na uniknięcie negatywnego statusu. Wartość Odporności nie może spaść poniżej 15%. (RES – ACC = 96 szansy na nałożenie negatywnego statusu).

Celność (ACC) – Odjęcie Celności od Odporności przeciwnika, określa szansę na nałożenie negatywnego statusu (RES – ACC = % szansy na nałożenie negatywnego statusu).

Szansa na trafienie krytyczne (CRIT RATE) – Określa prawdopodobieństwo zadania obrażeń krytycznych w bitwie (Maksymalnie 100%).

Obrażenia Krytyczne (CRIT DMG) – Ta statystyka określa, ile dodatkowych obrażeń zostanie zadanych przy trafieniu krytycznym.

Przyrost Many (MANA GAIN) – Ta statystyka określa ilość Many generowanej przez każdy połączony kamień. 100 Many jest potrzebne, aby użyć Zdolności Specjalnej. Jeśli kamienie w kolorze Bohatera zostaną dopasowane w turze innego Bohatera, zdobywana mana zostanie zmniejszona o 50%. (Bohater o statystyce 20 MANA GAIN potrzebuje S kamieni swojego koloru w swojej turze lub 10 kamieni swojego koloru w turach sojuszników, aby wypełnić pasek Many).

Zdolność Specjalna

Każdy Bohater posiada aktywowaną Zdolność. Możesz jej użyć, gdy pasek Many zostanie wypełniony. Zdolności Specjalnej możesz użyć w każdej sojuszniczej turze, nie musi być to tura danego Bohatera. Zdolności mogą działać na jeden lub więcej celów, zarówno sojuszniczych jak i wrogich. Efektem użycia zdolności może być:

  • zadanie obrażeń,
  • uleczanie Punktów Życia,
  • przywrócenie Many,
  • wskrzeszenie,
  • nałożenie pozytywnego lub negatywnego statusu,
  • usunięcie pozytywnego lub negatywnego statusu.

Niektóre Zdolności łączą kilka z wymienionych funkcji. Informacje o działaniu Zdolności Specjalnej danego Bohatera znajdziesz na jego podglądzie.

Statusy

Zarówno pozytywne jak i negatywne statusy mogą mieć wpływ na statystyki Bohaterów, jak i przyznawać im dodatkowe cechy oraz leczyć lub zadawać obrażenia. Każdy Bohater może w jednym czasie być pod wpływem 10 dowolnych statusów. Przy próbie nałożenia większej ilości statusów będą one automatycznie odrzucone.

W Gemstone Legends czas trwania efektów zmienia się wraz z turami bitwy, nie turami Bohaterów. Oznacza to, że po zakończeniu tury przez Bohatera sojuszniczego, wszystkie sojusznicze efekty zmniejszą swój licznik o 1 turę. To samo dotyczy przeciwników.

W Gemstone Legends tura przebiega w sposób następujący:

  1. Rozpoczyna się nowa tura.
  2. Bohater nakłada status.
  3. Bohater atakuje łącząc kamienie.
  4. Kończy się tura. Licznik tur statusów dla sojuszniczych lub wrogich postaci zmniejsza się o 1, obrażenia są zadawane lub leczone, jeśli dotyczy.
  5. Rozpoczyna się nowa tura.

Narzucenie dwukrotnie tego samego statusu odnawia jego czas trwania. Dotyczy to wszystkich statusów poza podpaleniem, trucizną, krwawieniem i znakiem zabójcy, które nakładają się osobno.

Zdobywanie Bohaterów

Bohaterów możesz pozyskać na kilka sposobów:

  • otwierając Zwoje na Ołtarzu,
  • kupując ich na Rynku,
  • jako nagrodę za wygraną bitwę,
  • jako nagrodę w Kalendarzu.

Wzmacnianie Bohaterów

Możesz wzmacniać Bohaterów poprzez używanie ich w bitwach, pozostawianie w Treningu lub za pomocą funkcji wzmacniania. Wzmacnianie Bohatera polega na poświęcaniu Manekinów PD lub innych Bohaterów, w zamian za punkty doświadczenia.

Ulepszanie Bohaterów

Ulepszanie pozwala zwiększyć ilość gwiazdek Bohatera, a co za tym idzie zwiększyć jego maksymalny poziom i statystyki. Każdy Bohater może zostać ulepszony do 6*. Aby ulepszyć Bohatera, musisz osiągnąć nim maksymalny poziom, a następnie poświęcić innych Bohaterów o tej samej ilości gwiazdek. Po ulepszeniu Bohater wraca na poziom 1, jego statystyki spadają, ale wzrasta ich przyrost oraz maksymalny poziom jaki Bohater może osiągnąć.

Ranga Maksymalny poziom Ilość bohaterów
potrzebnych
do ulepszenia
10 1
★★ 20 2
★★★ 30 3
★★★★ 40 4
★★★★★ 50 5
★★★★★★ 60