Fish Out of Water to jedna z najbardziej znanych gier mobilnych od Halfbrick, która do dnia dzisiejszego wzbija się na wyżyny rankingów zarówno w Google Play jak i AppStore. Gra jest ciekawa i co najważniejsze niezwykle zabawna, o ile podoba nam się pomysł rzucania na odległość rybkami i gdy nasze poczynania w tym temacie oceniają przesłodkie kraby.
Głównym celem gry, tak jak wspomniałem już wcześniej, jest rzucanie naszymi rybkami tak daleko jak to tylko możliwe, najlepiej tam gdzie morze zlewa się z niebem. Im dalej rzucimy tym więcej punktów ląduje na naszym koncie. Punkty nadają nam kraby, które o dziwo nie oceniają jedynie przebytego dystansu.
Obecnie w grze Fish Out of Water mamy sześć różnych rybek, z których każda ma inne umiejętności, silne i słabe strony. Niektóre potrafią lecieć bardzo daleko, a inne mimo że nie osiągają takich odległości to nadrabiają punktami za wyczyny, jak choćby skoki po wodzie podczas lotu. Niektóre rybki lepiej lub gorzej reagują na różne warunki atmosferyczne, więc miejcie to również na uwadze.
Olympus to piękna, okrągła rybka, która dobrze sprawdza się zarówno w dalekich lotach jak i przy okazji z gracją odbija się po wodzie. Jednak wymaga dobrej pogody, gdyż każde jej wahania powodują że leci na mniejsze odległości. Finlay to niezwykle szybka ryba, porusza się praktycznie z prędkością światła i potrafi całkiem dobrze poprawić nasz wynik odległościowy. Errol to perfekcyjna ryba, które wykonuje na tafli wody najwięcej skoków, ale przypłaca to niewielkimi odległościami. Parujcie ją z rybami, które skaczą daleko, aby nadrobić straty punktowe w tym temacie. The Brothers to tak naprawdę cztery, spokrewnione ze sobą rybki, którymi rzucamy w tym samym czasie. Ich odległość jak i liczba skoków dzieli się pomiędzy ich czterech, a to w wyniku daje całkiem przyzwoitą liczbę punktów. Rocket idealnie nadaje się do skakania i posiada dodatkowy boost potrzebny do podbijania punktów w kategorii odbić. Micro, jak sama nazwa mówi to najmniejsza z rybek w Fish Out of Water i potrafi zalecieć naprawdę daleko przy małej ilości odbić od wody. Najlepiej w jej parze wysłać rybkę dobrą w skokach jak wspomniany wyżej Rocket.
Teraz przyjrzyjmy się krabom, które oceniają nasze postępy i każdy z nich zajmuje się zupełnie inną kategorią. Distance Dorothy ocenia to jak daleko rybka zaleci w grze. Reasonable Re bierze pod uwagę skoki, pogodę i odległość. Skipping Steve przelicza jak dużo skoków zostało wykonanych, a Nice Natalie jest praktycznie zawsze miła i daje nam dobrą ilość punktów i niewiele trzeba żeby jej zaimponować. Hard-To-Please Hardwood skupia się na skokach i dystansie w zależności od warunków pogodowych.
Aby jednak śledzić swoje postępy w Fish Out of Water musimy wzbijać się na nowe poziomy, które tak naprawdę jest niezwykle łatwo zdobywać, a głównie wystarczy wykonywać dostępne w grze zadania, a punkty doświadczenia przypływają dosłownie same, nawet nie zauważymy jak zdobywamy coraz to wyższy poziom.
Największą pomocą w grze są kryształy i czary (tzw. charms). Znajdziemy tutaj cztery, różnego koloru kryształy w dwóch rozmiarach każdy. Ich odpowiednie połączenie sprawia, że dostajemy specjalne bonusy jak choćby dodatkowe 15 skoków czy dodatkowe metry jeśli chodzi o uzyskaną odległość. Każdy stworzony kryształ oddziałuje na kolejną rybkę, którą mamy zamiar rzucać. Kryształy musimy połączyć ze sobą, aby uzyskać charms, a poniżej macie kilka przykładowych kombinacji:
Red Charm – Dodaje nam 75 metrów przy kolejnym rzucie, otrzymujemy go w połączeniu dwóch czerwonych diamentów.
Yellow Charm – dodaje 3 ulepszenia w naszym paski boostów.
Blue Charm – dodaje nam 20 odbić przy kolejnym rzucie.
Black Charm – specjalny charms, który po rzuceniu rybką dzieli ją na trzy mniejsze, które zachowują się jak Finlay. Powstaje z połączenia dwóch czarnych gemów.
Orange Charm – sprawia że Hard to Please Hardwood daje nam pełną dziesiątkę punktów. Powstaje z połączenia czerwonego i żółtego diamentu.
Crimson Charm – dodaje 100 metrów przy kolejnym rzucie i powstaje z połączenia czerwonego i czarnego diamentu.
Purple Charm – dodaje nam dodatkowe 50 metrów i 15 skoków przy kolejnym rzucie. Powstaje z połączenia czerwonego i niebieskiego klejnotu.
Amber Charm – dodaje 5 boosties do paska boost! Powstaje z połączenie czarnego i żółtego diamentu.
Green Charm – dodaje 0.1 pkt do ostatecznego wyniku. Powstaje w połączeniu żółtego i niebieskiego klejnotu.
Navy Charm – dodaje nam 30 skoków przy kolejnym rzucie, powstaje z połączenia czarnego i niebieskiego klejnotu.