Firefall to strzelanka online (shooter MMO) z otwartym światem gry i równie unikalnym projektem graficznym. Stworzyło ją studio Red 5 Studios i również oni są jej wydawcami w wersji angielskiej, do której link znajdziecie na końcu recenzji.

Firefall często określany jest jako taktyczny shooter, gdzie mamy możliwość przełączać pomiędzy widokiem z perspektywy osoby trzeciej i pierwszej. Świat gry jest otwarty i akcja dzieje się w realiach sci-fi w post-apokaliptycznym klimacie. Gra przenosi Nas około 200 lat w przyszłość, gdzie potężna asteroida cudem ominęła Ziemię, ale Księżyc oberwał i liczne jego odłamki uderzyły w Naszą planetę. Uderzenia stworzyły powłokę powstrzymującą światło słoneczne (w większości) przed przedostaniem się na Ziemię i zapanował okres dziewięcioletniej zimy.

Shooter w post-apokaliptycznym świecie

My wkraczając w tego świata wcielamy się w rolę wybrańca, który mimo wszystko sam musi zbierać wszystko co jest przydatne do przeżycia w tych trudnych warunkach. Gracze zdobywają w trakcie gry potrzebny sprzęt i umiejętności, aby walczyć wydajniej i móc jakoś przetrwać kolejne dni zimy. Rozgrywkę zbalansowano w dość ciekawy sposób, wyobraźcie sobie, że nawet po wbiciu skilli na wysoki poziom, dalej Ci ze słabszymi umiejętnościami mogą być dla Nas wielkim zagrożeniem, oczywiście wystarczy, żeby posiadał o niebo lepszy sprzęt.

Misja Thumper

Gildie w Firefall nazwano Armiami, które mogą dać swoim członkom wiele dodatkowych możliwości, dzięki którym zdobywa się przewagę na polu walki. Ciekawą opcją jest Thumper, gdzie olbrzymie wiertło górnicze może zostać zrzucone z orbity, albo promu kosmicznego i pozwoli zebrać Nam (o ile jesteśmy członkami danej Armii) Crystite w dowolnym miejscu na ziemi. Jednak musimy liczyć się z tym, że takie akcje przyciągają różnego rodzaju kreatury, z którymi przyjdzie Nam się niejednokrotnie walczyć.

Oczywiście, powinienem o tym wspomnieć już wcześniej, w grze mamy podział na klasy, które nazwano Battleframes. Są to między innymi: Assault, Recon, Medic, Engineer i Dreadnaught. Nie jesteśmy przygwożdżeni na siłę do jednej klasy i możemy przełączać pomiędzy Battleframes’ami w dowolnym momencie.

Walki PvP

W grze nie wyróżniamy frakcji, są tylko gracze i wrogie boty. Ale mimo wszystko mamy trzy rodzaje walk PvP: Team Deathmatch, Sabotage i Harvester.

Team Deathmatch to tryb, którego chyba nie trzeba objaśniać. Jednak początkujący w gatunku mogą mieć z tym problem, więc mimo wszystko postaram się krótko wytłumaczyć. W tym trybie mamy dwie drużyny po pięciu graczy w każdej i każda ze stron musi zabić jak najwięcej przeciwników, wygrywa wiadomo która drużyna – ta z największą ilością zabić.

Firefall

Harvester to tryb, w którym gracze podzieleni są na zespoły 12-osobowe, a celem jest przejęcie punktu kontrolnego i utrzymanie go we władzy drużyny. Botów pojawia się z minuty na minutę coraz więcej, więc nie myślcie, że będzie łatwo.

Tryb Sagotage w Firefall jest czymś unikalnym, choć wiele osób powie, że podobne widzieli w innych grach, a mnie przypomina to rozgrywkę z LoL’a. Drużyna graczy stara się zdobywać kolejne bramki, a drużyna przeciwna próbuje im to uniemożliwić. Proste? Nie do końca, atakujący mają tylko 10 minut na zdobycie wszystkich bramek. No to teraz powiedzcie czy to jest proste do wykonania?

eSport

Firefall ma spory potencjał, aby zaistnieć na dobre na arenach eSportowych. Dzięki trybowi „widza” można łatwo streamować rozgrywkę na Twitch. Obecnie formuje się coraz więcej drużyn na całym świecie, które szykują się do zmagań w przyszłych eSportowych turniejach.

Crafting

W grze nie zabrakło również możliwości tworzenia przedmiotów. System dzieli się na 3 sekcje: Badania, Produkcja i Rafinacja. Sam Crafting jest dość złożony i potrzeba sporej ilości czasu, aby nauczyć się używać wszystkiego co udostępniło Nam Red 5 Studios.

Dread1

Waluta premium Firefall

Walutą gry są Czerwone Fasolki (Red Beans) co już brzmi nieco groteskowo. Jest to waluta premium, za którą zakupimy specjalne rzeczy i uzbrojenie w sklepie gry.

Wymagania systemowe:

CPU: AMD – Quad Core @ 2.8 Ghz (Athlon II X4, Phenom, Phenom II X4) Intel – Quad Core @ 2.4 Ghz (Core 2 Quad, i5, i7)
CPU Speed: Info
RAM: 4 GB
OS: Windows XP (32/64-bit)
Video Card: AMD/ATI Radeon HD 4850 or Nvidia Geforce GTS 450
Sound Card: Yes