W Farmscapes pokonujesz kolejne poziomy, aby przywrócić do dawnej świetności zrujnowaną czasem farmę. Poziomy są istotną częścią gry – pokonanie ich daje ci podkowy potrzebne do odbudowy farmy i przejścia przez fabułę. Zarabiasz również monety za pokonywanie poziomów. Można je wykorzystać do zakupu dopalaczy (bomb, rakiet, śmigieł) i dodatkowych ruchów. Dopalacze mogą pomóc Ci pokonać trudniejsze poziomy.
Aby pokonać poziomy, musisz wypełnić cele poziomów. Dopasuj dwa lub więcej elementów tego samego koloru, aby osiągnąć cele.
Użyj podków, które zdobywasz, pokonując poziomy, aby wykonywać zadania na farmie. Za każdy pokonany poziom otrzymasz 3 podkowy.
W grze zawsze odbywają się wydarzenia i zawody. Możesz uzyskać do nich dostęp po przejściu określonej liczby poziomów.
Istnieje wiele przeszkód, które utrudniają osiągnięcie celów. Zwykle masz ograniczoną liczbę ruchów na każdym poziomie, więc używaj ich mądrze. Im więcej ruchów masz na końcu każdego poziomu, tym większa nagroda!
- Życia, możesz mieć je za darmo
- Wszystko co musisz wiedzieć o podkowach
- Odblokowywanie kolejnych obszarów
- Zdobywanie monet to mozolna praca
- Poznaj wartość dopalaczy w grze
- Elementy jakie można spotkać podczas gry
- Skrzynie i pomidory
- Kurczaki
- Krzewy
- Kocięta i stogi siana
- Bąbelki
- Kury
- Czosnek
- Klatki
- Dżem
- Donice
- Domy ptaków
- Szyszki
- Półki na jajka
- Wiatraki
- Tajemnicze torby
- Słoiki z dżemem
- Chameleon Pieces
- Generatory
- Labeled Pieces
- Kolorowe konewki
- Mydło (Generator bąbelków)
- Prosięta
- Kolorowe puszki na mleko
- Dynie
- Bluszcz
- Słoiki czosnku
- Sowy
- Ściany
- Piekarniki
- Owce
Życia, możesz mieć je za darmo
Życia to liczba prób jakie możesz wykorzystać podczas pokonywania poziomów. Możesz mieć ich maksymalnie pięć i tracisz jedno z nich za każdym razem, gdy przegrywasz poziom. Uzupełnienie jednego życia zajmuje 30 minut.
Możesz zobaczyć, ile masz żyć i ile czasu pozostało do uzupełnienia jednego w lewym górnym rogu ekranu farmy.
Możesz także użyć monet, aby odnowić swoje życie lub poprosić znajomych, aby ci je wysłali.
Aby poprosić o życia lub je wysłać, dotknij ikony życia w lewym górnym rogu ekranu farmy.
Możesz wysłać życie każdemu ze swoich znajomych, z prośbą lub bez, tylko raz dziennie. Możesz zaakceptować przysłane ci życia, kiedy masz mniej niż pięć. Możesz poprosić o życie raz dziennie o dowolnej porze. Pamiętaj, że koperta pojawia się na ikonie życia tylko wtedy, gdy masz mniej niż pięć żyć lub gdy Twoi znajomi Cię o nie proszą.
Jeśli twój przyjaciel wyśle ci dodatkowe życie, gdy masz już maksymalnie pięć lub nieograniczoną liczbę żyć, nadal będziesz mógł z niego skorzystać później – nie zniknie.
Nieograniczone życia to specjalna nagroda, która wstrzymuje licznik zwykłych żyć na określony czas.
Możesz uzyskać nieograniczoną liczbę żyć z niektórych ofert w grze. Licznik trwania takich żyć rozpoczyna się natychmiast po ich otrzymaniu. Nie można go wstrzymać. Nawet jeśli zamkniesz grę, licznik czasu będzie działał.
Wszystko co musisz wiedzieć o podkowach
Podkowy to specjalny zasób w grze potrzebny do wykonywania zadań związanych z odbudową farmy. Możesz je zdobyć tylko pokonując poziomy. Za każdy pokonany poziom otrzymasz maksymalnie 3 podkowy.
Odblokowywanie kolejnych obszarów
Farma podzielona jest na obszary, które są kolejno odblokowywane. Przejście każdego obszaru zajmuje od 3 do 6 dni gry, wykonując wszystkie zadania w nich.
Każde zadanie wymaga od 1 do 12 podków, które można zdobyć pokonując poziomy.
Śledź swoje postępy i bieżące zadania, korzystając z listy rzeczy do zrobienia w grze w lewym dolnym rogu ekranu.
Zdobywanie monet w Farmscapes to mozolna praca
Monety są walutą w grze. Są używane do kilku rzeczy:
- kupowanie boosterów;
- kupowanie dodatkowych ruchów podczas gry na poziomach;
- uzupełnianie życia.
Możesz otrzymać monety:
- za pokonywanie poziomów;
- za kolejne dni w grze;
- za rekultywację terenów w gospodarstwie;
- od postaci w grze jako wyraz wdzięczności za pomoc lub inne osiągnięcia;
- podczas aktualizacji gry;
- poprzez zakupy za prawdziwe pieniądze.
Oferty specjalne dają szansę na zakup monet.
Oprócz standardowych nagród otrzymasz monety bonusowe za każdy pokonany poziom w trakcie trwania oferty specjalnej. Monety te będą przechowywane w specjalnym portfelu i będziesz mieć możliwość ich zakupu po atrakcyjnej cenie, gdy tylko zbierzesz liczbę wymienioną w warunkach oferty. Monety bonusowe nie wpływają na zwykłe nagrody za pokonywanie poziomów: zarabiasz tyle monet, ile zwykle, z portfelem lub bez.
Możesz kupić monety, gdy tylko zbierzesz wymaganą liczbę, lub możesz kontynuować oszczędzanie, aby kupić je później, w takim przypadku oferta będzie jeszcze lepsza. Liczba monet bonusowych, które otrzymasz, zależy od liczby zwykłych monet, które otrzymujesz za pokonanie poziomów. Im więcej zwykłych monet wygrasz, tym więcej otrzymasz monet bonusowych.
Nie możesz wyłączyć portfela, ale możesz go po prostu zignorować. Nic nie stracisz, jeśli go nie użyjesz!
Poznaj wartość dopalaczy w grze
Dopalacze pojawiają się na polu, gdy dopasujesz pięć lub więcej elementów. Oto ulepszenia dostępne obecnie w grze:
Rakiety
Usuwają wszystkie elementy w rzędzie lub kolumnie (w zależności od kierunku, w którym są skierowane). Otrzymujesz je, dopasowując pięć elementów tego samego koloru.
Bomby
Usuwają wszystko w promieniu trzech komórek. Otrzymujesz je, dopasowując siedem elementów tego samego koloru.
Śmigła
Usuwają z pola wszystkie elementy tego samego koloru. Otrzymujesz je, dopasowując dziewięć lub więcej elementów tego samego koloru.
Łączenie ulepszeń pomaga usuwać więcej elementów i wytwarzać większe eksplozje. Oto kombinacje aktualnie dostępne w grze:
- Bomba + Bomba – ta kombinacja podwaja promień efektu bomby.
- Rakieta + Bomba – usuwa trzy rzędy i kolumny.
- Rakieta + Rakieta – usuwa jeden rząd i jedną kolumnę elementów niezależnie od tego, w którą stronę skierowane są rakiety.
- Śmigło + Bomba lub Rakieta – Śmigło zamienia wszystkie elementy tego samego koloru w bomby lub rakiety. Na przykład, żółte śmigło + bomba zamienia wszystkie żółte elementy w bomby.
- Śmigło + Śmigło – usuwa wszystkie elementy z pola, usuwając przy tym jedną warstwę przeszkód.
Boostery to ulepszenia, które pomagają pokonać trudne poziomy. Możesz:
- kupić boostery, gdy grasz na poziomie (ograniczone do łopaty, kosiarki, grabie i kosza) lub przed rozpoczęciem;
- zdobyć je jako bonusy;
- kupić je w banku w grze;
- zdobyć je jako nagrodę za udział w wydarzeniach i konkursach.
W grze znajdziemy następujące boostery:
Łopata
Ten wzmacniacz usuwa jedną komórkę bez użycia ruchu. Ten wzmacniacz jest dostępny tylko po rozpoczęciu gry na poziomie.
Kosiarka
Usuwa wszystkie elementy z całego rzędu bez wykonywania ruchu. Ten wzmacniacz jest dostępny tylko po rozpoczęciu gry na poziomie.
Grabie
Usuwa wszystkie elementy z całej kolumny bez użycia ruchu. Ten wzmacniacz jest dostępny tylko po rozpoczęciu gry na poziomie.
Kosz
Usuwa wszystkie elementy jednego koloru bez użycia ruchu. Ten wzmacniacz jest dostępny tylko po rozpoczęciu gry na poziomie.
Elementy jakie można spotkać podczas gry
Skrzynie i pomidory
Na niektórych poziomach pojawiają się skrzynie i pomidory. Połącz elementy obok skrzyń, aby je otworzyć. Otwarte skrzynki mogą zawierać pomidory lub ich sadzonki. Aby wyhodować Pomidora i zebrać go ze Skrzyni, kontynuuj tworzenie połączeń i eksplodujących ulepszeń obok skrzynek.
W niektórych skrzyniach można znaleźć ukryte ulepszenia.
Kurczaki
Pisklęta są celem na niektórych poziomach. Twórz dopasowania lub eksploduj boostery pod nimi, aby poprowadzić ich w dół pola.
Pisklę zajmuje jedną komórkę.
Krzewy
Na niektórych poziomach pojawiają się krzewy i blokują swobodny ruch elementów. Twórz dopasowania lub eksploduj doładowania obok nich, aby usunąć je z pola. Jeśli w krzakach rosną kwiaty, będziesz potrzebować więcej dopasowań lub eksplozji, aby je usunąć.
Kocięta i stogi siana
Na niektórych poziomach w stogach siana kryją się kocięta. Z każdym ruchem Kocięta będą przemieszczać się z jednego stogu siana do drugiego. Aby znaleźć kocięta, musisz tworzyć dopasowania lub eksplodować power-upy obok komórek zawierających stogi siana, w których się ukrywają. Musisz znaleźć i zebrać wszystkie kocięta, aby przejść poziom.
Bąbelki
Bąbelki mogą przepuszczać spadające kawałki i są celem na niektórych poziomach. Dopasuj elementy pod bąbelkami lub użyj bosterów, aby usunąć je z pola.
Kury
Kury są celem na niektórych poziomach. Twórz dopasowania lub użyj wzmacniacza pod nimi, aby poprowadzić je w dół pola. Każda kura zajmuje cztery komórki.
Czosnek
Czosnek pojawia się na niektórych poziomach i może być przeszkodą lub celem. Blokuje swobodny przepływ elementów. Usuń go, tworząc dopasowania lub użyj wzmacniacza obok niego.
Klatki
Klatki pojawiają się na niektórych poziomach. Tych elementów nie można przesuwać, chyba że klatka jest uszkodzona. Dopasuj lub użyj wzmacniacza obok elementów, aby je odblokować. Mogą też istnieć klatki z jednym lub dwoma dodatkowymi prętami – aby je rozbić, musisz zrobić więcej dopasowań.
Klatki mogą zablokować dowolny element na planszy.
Dżem
Dżem usuwamy tworząc dopasowania obok niego lub wykorzystując boostery. Z każdym wykonanym ruchem, który nie usuwa żadnego dżemu, rozprzestrzenia się dalej i blokuje jedną komórkę po drugiej.
Donice
Doniczki są celem na niektórych poziomach. Usuń doniczki, dopasowując elementy tego samego koloru lub wykorzystując boostery obok nich.
Niektóre doniczki mogą zawierać sadzonki zamiast kwiatów. Zrób więcej dopasowań obok tych doniczek, aby wyhodować kwiaty i je zebrać.
Domy ptaków
Na niektórych poziomach pojawiają się budki dla ptaków. Dopasowuj elementy lub wykorzystuj boostery i patrz, jak ptaki wylatują.
Szyszki
Szyszki pojawiają się na niektórych poziomach i mogą być przeszkodą lub celem. Aby zebrać szyszkę wykorzystaj boostery.
Szyszki można zbierać tylko poprzez wybuchy boosterów – dopasowywanie zwykłych elementów nie mają na nie wpływu.
Półki na jajka
Półki na jajka są celem na niektórych poziomach. Aby usunąć je z planszy, zbieraj jajka, tworząc dopasowania lub wykorzystaj power-upy obok półek.
Wiatraki
Na niektórych poziomach pojawiają się wiatraki. Dopasowuj kawałki pasującego koloru lub wykorzystaj obok nich power-upy. Aby usunąć wiatrak z pola, pomaluj wszystkie jego żagle na biało.
Wiatrak może mieć od trzech do pięciu żagli.
Tajemnicze torby
Tajemnicze torby pojawiają się na niektórych poziomach i wyglądają jak torby papierowe z kolorową naklejką i znakiem zapytania. Jeśli zbierzesz fragmenty tego samego koloru lub eksplodujesz w power-upy, otwierają się, a na ich miejscu pojawia się losowy wzmacniacz, przeszkoda lub inny element.
Słoiki z dżemem
Słoiki to cel na niektórych poziomach. Dopasuj elementy obok słoików, aby wypełnić je dżemem, a następnie dopasuj kawałki tego samego koloru lub eksploduj power-upy obok wypełnionych słoików, aby je usunąć.
Chameleon Pieces
Fragmenty te pojawiają się na niektórych poziomach i mogą być przeszkodą lub celem. Elementy zmieniają swój kolor z każdym wykonanym ruchem. Dopasuj je do kawałków tego samego koloru, aby usunąć je z pola.
Generatory
Generatory produkują elementy i power-upy itp.. Aktywuj je, zwalniając przestrzeń pod nimi, dopasowując elementy, detonując ulepszenia lub używając dopalaczy. Generatory zawsze pokazują elementy, które się w nich znajdują.
Labeled Pieces
Oznaczone elementy są celem na niektórych poziomach. Twórz z nimi dopasowania lub wykorzystaj power-upy w pobliżu, aby je zebrać.
Kolorowe konewki
Na niektórych poziomach pojawiają się kolorowe konewki. Dopasuj elementy tego samego koloru obok puszek lub eksploduj pobliskie power-upy, aby je usunąć.
Mydło (Generator bąbelków)
Mydło pojawia się na niektórych poziomach. Nie jest celem samym w sobie, ale może powodować powstawanie bąbelków. Usuń mydło, dopasowując elementy obok niego lub eksplodując power-upy.
Prosięta
Prosięta pojawiają się na niektórych poziomach i chowają się w koszach. Twórz dopasowania lub eksploduj doładowania obok koszy, aby pokazać prosięta.
Kontynuuj robienie dopasowań lub używaj ulepszeń obok prosiąt, aby wydostały się z koszy. W przeciwnym razie ponownie się ukryją.
Kolorowe puszki na mleko
Półki na mleko są celem na niektórych poziomach. Aby usunąć je z pola, zbieraj bańki po mleku, dopasowując obok nich kawałki tego samego koloru lub eksplodując doładowania.
Dynie
Dynie są celem na niektórych poziomach. Zbieraj elementy lub aktywuj power-upy obok Dyń, aby je pokroić. Wytnij trzy części dyni, aby usunąć ją z pola.
Bluszcz
Bluszcz pojawia się na niektórych poziomach i rozciąga się na kilku kafelkach. Dopasowuj elementy lub aktywuj power-upy obok niego, aby przycinać go kafelek po kafelku, aż całkowicie zniknie z pola.
Słoiki czosnku
Słoiki czosnku pojawiają się na niektórych poziomach. Dopasowuj elementy lub aktywuj power-upy obok słoików, aby zebrać czosnek. Każde dopasowanie lub wzmocnienie wyzwala jedną główkę czosnku. Słoik znika, gdy zbierzesz cały czosnek.
Sowy
Na niektórych poziomach pojawiają się sowy. Z każdym wykonanym ruchem przemieszczają się o jedno pole. Dopasowuj elementy lub aktywuj power-upy pod sowami, aby sprowadzić je na sam dół pola.
Ściany
Na niektórych poziomach pojawiają się ściany i blokują części pola. Na ścianach mogą znajdować się donice z kawałkami i innymi elementami. Zbierz elementy w liczbie i typie pokazanej na donicy, aby usunąć ścianę.
Piekarniki
Placki są celem na niektórych poziomach. Zbieraj ciasta, gdy piekarnik jest otwarty, tworząc z dopasowania lub eksplodując w pobliżu power-upy.
Owce
Figurki owiec można zrobić można z kłód, które pojawiają się na niektórych poziomach. Aby zamienić kłodę w figurkę owcy, potrzebne są trzy eksplozje.